Projekt budżetu na 2010 rok
Projekt
Uchwała Nr
Rady Miejskiej w Międzyzdrojach
z dnia
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Międzyzdroje na 2010 rok.
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591, z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203, Nr 167 poz. 1759, z 2005 r. Nr 172 poz. 1441, Nr 175 poz. 1457, z 2006 r. Nr 17 poz. 128, Nr 181 poz. 1337, z 2007 r. Nr 48 poz. 327, Nr 138 poz. 974, Nr 173 poz. 1218, z 2008 r. Nr 180 poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r., Nr 52, poz. 420) Rada Miejska w Międzyzdrojach uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się dochody budżetu (Załącznik Nr 1) w wysokości 50 496 633,45 zł z tego:
1) dochody bieżące 36 016 438,80 zł
2) dochody majątkowe 14 480 194,65 zł
§ 2. Ustala się wydatki budżetu (Załącznik Nr 2) w wysokości 56 285 948,45 zł z tego:
1) wydatki bieżące 29 744 260,27 zł
2) wydatki majątkowe 26 541 688,18 zł
§ 3. Ustala się planowany deficyt budżetu w wysokości, 5 789 315,00 zł który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi
ze sprzedaży papierów wartościowych w kwocie 7 000 000,00 zł
§ 4. Ustala się przychody i rozchody budżetu (Załącznik Nr 3) w wysokości:
1) przychody 7 000 000,00 zł
2) rozchody 1 210 685,00 zł
§ 5. W budżecie tworzy się rezerwy :
1) ogólną w wysokości 100 000,00 zł
2) celową w wysokości 20 000,00 zł z przeznaczeniem na realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego .
§ 6. Dochody i wydatki związane z realizacją:
1) zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 4,
2) zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem Nr 5.
§ 7.1. Ustala się dochody w wysokości 420 000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
2. Ustala się wydatki w wysokości 380 000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
3. Ustala się wydatki w wysokości 40 000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 8. Ustala się limity wydatków na wieloletnie programy:
1) inwestycyjne w latach 2010-2012 (Załącznik Nr 6),
2) realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie (EFTA) oraz innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi(Załącznik Nr 7).
§ 9. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań na finansowanie wydatków na wieloletnie programy:
a/ inwestycyjne w latach 2010-2012 ujęte w załączniku Nr 6 do uchwały,
b/ realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie (EFTA) oraz innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych ujętych w załączniku Nr 7 do uchwały.
§ 10. Ustala się przychody i wydatki zakładu budżetowego (Załącznik Nr 8) w wysokości:
1) przychody 4 985 570,00 zł
2) wydatki 4 833 530,00 zł
§ 11. Ustala się przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (Załącznik Nr 9) w wysokości:
1) przychody 47 000,00 zł
2) wydatki 250 000,00 zł
§ 12. Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego, do kwoty 1 000 000,00 zł
2)finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego, do kwoty 5 789 315,00 zł
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów, do kwoty 1 210 685,00 zł
§ 13.Upoważnia się Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych, o których mowa w § 12 pkt 1, do wysokości w nim określonej.
§ 14. Ustala się dotacje:
1) dla jednostek sektora finansów publicznych:
a. podmiotowe (Załącznik Nr 10 ) w wysokości 2 145 958,66 zł
b. przedmiotowe (Załącznik Nr 11) w wysokości 451 420,00 zł
c. celowe na zadania własne (Załącznik nr 12) w wysokości 730 965,00 zł
2) dla jednostek spoza sektora finansów publicznych, celowe na cele publiczne związane z realizacją zadań udzielającego dotacji (Załącznik Nr 13) w wysokości 274 500,00 zł
§ 15.Upoważnia się Burmistrza do :
-
dokonywania zmian w planie wydatków:
a. na wynagrodzenia ,
b. majątkowych,
z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
-
przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków innym jednostkom organizacyjnym Gminy,
-
zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,
-
przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym jednostki samorządu terytorialnego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,
5) lokowania wolnych środków budżetowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 16. 1. Z budżetu gminy mogą być udzielane pracownikom zaliczki na pokrycie drobnych wydatków.
2. Pracownikom, którzy w związku z czynnościami służbowymi pokrywają bezpośrednio drobne, stałe powtarzające się wydatki, mogą być udzielane zaliczki stałe na cały rok budżetowy lub na okres krótszy.
3.Zaliczki o których mowa wyżej powinny być rozliczane, jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, nie później niż w terminie 14 dni po wykonaniu zadania. Zaliczki stałe powinny być rozliczane po upływie okresu, na jaki zostały udzielone, jednak przed końcem roku budżetowego.
4. Jeżeli zaliczka nie została rozliczona w ustalonym terminie, potrąca się ją z najbliższych wynagrodzeń pracownika. Do czasu rozliczenia poprzednio wypłaconej zaliczki pracownikowi nie mogą być udzielane następne zaliczki.
5. Sumy zaliczek udzielonych ze środków budżetowych, a niewydatkowanych do końca roku budżetowego, powinny być wpłacone do kasy gminy lub do banku najpóźniej w przedostatnim dniu roboczym roku budżetowego na rachunek bieżący jednostki budżetowej.
6. Upoważnia się kierowników jednostek budżetowych gminy do udzielania zaliczek na wydatki wg zasad określonych powyżej.
§ 17. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Międzyzdrojów.
§ 18. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2010 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Agnieszka Francukiewicz Data wytworzenia:
12 lis 2009
Osoba dodająca informacje
Marta Trojan Data publikacji:
13 lis 2009, godz. 07:42
Osoba aktualizująca informacje
Marta Trojan Data aktualizacji:
13 lis 2009, godz. 07:46