Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Rodzaje pojemników wykorzystywanych do zbiórki odpadów komunalnych na terenie Gminy Międzyzdroje

Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, właściciele nieruchomości zapewniają  utrzymanie czystości i porządku przez wyposażenie nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymywanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.

Pojemniki lub worki na odpady komunalne, w które wyposażona jest nieruchomość powinny być dostosowane przez właścicieli nieruchomości do warunków określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Międzyzdroje.

Wyposażenie nieruchomości w pojemniki/worki do zbierania odpadów komunalnych należy do właściciela nieruchomości.

Właściciele nieruchomości zobowiązani są do :

- zorganizowania na terenie swojej nieruchomości miejsca lokalizacji pojemników służących do gromadzenia i zbierania odpadów w sposób selektywny,

- zapobiegania gromadzenia odpadów komunalnych poza miejscem do tego przeznaczonym.

 

Zbieranie odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości odbywa się poprzez ich gromadzenie w odpowiednim rodzaju i pojemności pojemniku/worku, wg warunków określonych w Regulaminie , tj.:

  • zmieszane odpady komunalne zbiera się w pojemnikach o dowolnym kolorze, z wyłączeniem kolorów pojemników stosowanych przy selektywnej zbiórce odpadów,        o odpowiednim oznaczeniu opisowym „Odpady zmieszane” i pojemności 60l, 120l, 240l lub 1100l,

- do selektywnego zbierania odpadów komunalnych ustala się :

  • papier, w skład której wchodzą odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, zbiera się w pojemnikach/workach koloru niebieskiego oznaczonych napisem „Papier”,
  • szkło, w skład której wchodzą odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, zbiera się w pojemnikach/workach koloru zielonego oznaczonych napisem „Szkło”,
  • metale i tworzywa sztuczne, w skład których wchodzą odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady z tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, oraz odpady wielomateriałowe, zbiera się w pojemnikach/workach koloru żółtego oznaczonych napisem „Metale i tworzywa sztuczne”,
  • odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów, zbiera się w pojemnikach/workach koloru brązowego oznaczonych napisem „Bio”.

 

Ilość i minimalną  pojemność pojemników, w które winna być wyposażona nieruchomość , należy dostosować, zgodnie z zapisami Regulaminu:

  1. w przypadku nieruchomości zamieszkałych, do odpowiedniego systemu zbiórki oraz ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość, przy czym na jedną nieruchomość musi przypadać co najmniej 1 pojemnik o pojemności 120 l;
  • zwalnia się w całości z obowiązku posiadania pojemnika lub worka na bioodpady stanowiące odpady komunalne, jeżeli bioodpady te są kompostowane w kompostownikach przydomowych na terenie nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi.
  1. w przypadku nieruchomości zamieszkałych, które w części stanowią nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, a w części nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, nieruchomości na których świadczone są usługi hotelarskie, nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy i innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, właściciel nieruchomości przy jej wyposażeniu w pojemniki lub worki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych, uwzględnia indywidualne potrzeby oraz:
  • liczbę osób korzystających z nieruchomości;
  • częstotliwość pozbywania się odpadów z terenu nieruchomości

 

Zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Międzyzdroje właściciele nieruchomości zobowiązani są udostępnić pojemniki lub worki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych, w dniu odbierania tych odpadów (zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów). Pojemniki lub worki muszą być udostępnione (wystawione) dla odbierającego odpady przy wejściu od strony ulicy z możliwością wejścia na teren nieruchomości lub poprzez wystawienie pojemnika lub worka przed wejściem na teren nieruchomości, w miejscu umożliwiającym swobodny dojazd do nich, przy czym:

  1. pojemniki lub worki z odpadami komunalnymi należy wystawić do godziny 6.00 w dniu ich odbioru;
  2. wystawione pojemniki lub worki nie mogą być zlokalizowane poza terenem nieruchomości dłużej niż przez 6 godzin przed terminem określonym w harmonogramie odbioru odpadów;
  3. wystawione poza teren nieruchomości pojemniki lub worki nie mogą powodować ograniczeń komunikacyjnych osobom trzecim, a po ich opróżnieniu winny być niezwłocznie zabrane.

      Właściciele nieruchomości zobowiązani są do utrzymywania pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, w szczególności poprzez stałą kontrolę ich szczelności, z zaleceniem przeprowadzenia ich dezynfekcji, co najmniej dwa razy w roku, przed sezonem letnim oraz po sezonie letnim.

 

Zbiórka przeterminowanych  leków ( oraz zużytych strzykawek ) pochodzących z gospodarstw domowych

 

Zgodnie z  Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Międzyzdroje, przeterminowane leki ( oraz zużyte strzykawki )  pochodzące z gospodarstw domowych należy przekazywać :

- do wyznaczonych aptek, którymi są :

1) Apteka Morska, ul. Krasickiego 10;

2) Euro-Apteka, ul. Gryfa Pomorskiego 25;

lub

- do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych ( PSZOK-u ), prowadzonego przez Zakład Ochrony Środowiska w Międzyzdrojach, od poniedziałku do piątku w godzinach        od 10-ej do 18-ej i w okresie od 1 maja do 31 października w soboty w godzinach od 10-ej do 14-ej, zlokalizowanego przy ul. Nowomyśliwskiej 86 w Międzyzdrojach.

W PSZOK-u przyjmowane są również  pochodzące z gospodarstw domowych  odpady problemowe i niebezpieczne ( np. lampy fluoroscencyjne, pozostałości farb, rozpuszczalników, kwasów,  tusze, zużyte oleje, itp. ).

W Punkcie Selektywnej Zbiórki  Odpadów Komunalnych ( PSZOK-u ), przy ul. Nowomyśliwskiej 86, prowadzonym przez Zakład Ochrony Środowiska w Międzyzdrojach, od poniedziałku do piątku, w godzinach  od 10-ej do 18-ej  i w okresie od 1 maja do 31 października w soboty w godzinach od 10-ej do 14-ej  w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości  opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi  odbierane są następujące frakcje odpadów komunalnych :

  • szkło,
  • papier i tektura,
  • metale i tworzywa,
  • przeterminowane leki i chemikalia,
  • odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek
  • zużyte baterie i akumulatory,
  • zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
  • meble i inne odpady wielkogabarytowe,
  • zużyte opony,
  • odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne ( do 500kg rocznie na pojedynczą nieruchomość ).

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Magdalena Żołędziewska

Data wytworzenia:
14 gru 2020

Osoba dodająca informacje

Krzysztof Grądz

Data publikacji:
14 gru 2020, godz. 14:10

Osoba aktualizująca informacje

Krzysztof Grądz

Data aktualizacji:
14 gru 2020, godz. 14:10