Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Rodzaje pojemników wykorzystywanych do zbiórki odpadów komunalnych na terenie Gminy Międzyzdroje

Rodzaje pojemników wykorzystywanych do zbiórki odpadów komunalnych na terenie Gminy Międzyzdroje

Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach , właściciele nieruchomości zapewniają  utrzymanie czystości i porządku przez wyposażenie nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymywanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.

Pojemniki lub worki na odpady komunalne, w które wyposażona jest nieruchomość powinny być dostosowane przez właścicieli nieruchomości do warunków określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Międzyzdroje.

Wyposażenie nieruchomości w pojemniki/worki do zbierania odpadów komunalnych należy do właściciela nieruchomości.

Właściciele nieruchomości zobowiązani są do :

- zorganizowania na terenie swojej nieruchomości miejsca lokalizacji pojemników służących do gromadzenia i zbierania odpadów w sposób selektywny,

- zapobiegania gromadzenia odpadów komunalnych poza miejscem do tego przeznaczonym.

Zbieranie odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości odbywa się poprzez ich gromadzenie w odpowiednim rodzaju i pojemności pojemniku/worku, wg warunków określonych w Regulaminie , tj.:

- do zbierania komunalnych odpadów zmieszanych ustala się pojemniki w dowolnym kolorze, z wyłączeniem kolorów pojemników stosowanych przy selektywnej zbiórce odpadów, o odpowiednim oznaczeniu opisowym i pojemności  60l, 120l, 240l  lub 1100l,

- do selektywnego zbierania odpadów komunalnych ustala się :

-  pojemniki/worki  niebieskie, w których zbierana jest frakcja sucha, tj. papier i tektura, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe ),

-  pojemniki/worki  zielone, w których zbierane jest szkło, tj.  odpady opakowaniowe ze szkła, w tym butelki i słoiki po napojach i żywności, butelki po napojach alkoholowych, szklane opakowania po kosmetykach,

- pojemniki/worki brązowe, w których zbierane są odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone i  kuchenne ulegające biodegradacji.

Ilość i minimalną  pojemność pojemników, w które winna być wyposażona nieruchomość , należy dostosować, zgodnie z zapisami Regulaminu:

- w przypadku nieruchomości zamieszkałych, do odpowiedniego systemu zbiórki oraz ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość,

- w przypadku nieruchomości niezamieszkałych, w zależności od rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej  na danej nieruchomości.

Zgodnie z  Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Międzyzdroje właściciele nieruchomości zobowiązani są udostępnić pojemniki ( worki ) przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych, w dniu odbierania tych odpadów ( wg harmonogramu odbioru ). Pojemniki ( worki ) muszą być udostępnione ( wystawione ) dla odbierającego odpady przy wejściu od strony ulicy z możliwością wejścia na teren nieruchomości lub poprzez wystawienie pojemnika ( worka ) przed wejściem na teren nieruchomości, w miejscu umożliwiającym swobodny dojazd do nich, z zastrzeżeniem, że:

1) wystawione pojemniki ( worki ) nie mogą być lokalizowane dłużej niż 12 godzin poza terenem nieruchomości przed i po określonym w harmonogramie terminem odbioru odpadów,

2) wystawione pojemniki ( worki ) nie mogą powodować ograniczeń komunikacyjnym osobom trzecim.

Właściciele nieruchomości zobowiązani są do utrzymywania pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, w szczególności poprzez stałą kontrolę ich szczelności, z zaleceniem przeprowadzenia ich dezynfekcji, co najmniej dwa razy w roku, przed sezonem letnim oraz po sezonie letnim.

Zbiórka przeterminowanych  leków ( oraz zużytych strzykawek ) pochodzących  z gospodarstw domowych

Zgodnie z  Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Międzyzdroje, przeterminowane leki ( oraz zużyte strzykawki )  pochodzące z gospodarstw domowych należy przekazywać :

- do wyznaczonych aptek, którymi są :

1) Apteka Morska, ul.Krasickiego 10;

2) Apteka Zdrój, ul.Krótka 4B;

3) Euro-Apteka, ul.Gryfa Pomorskiego 25;

lub

- do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych ( PSZOK-u ), prowadzonego przez Zakład Ochrony Środowiska w Międzyzdrojach, od poniedziałku do piątku w godzinach  od 10-ej do 18-ej, zlokalizowanego przy ul.Nowomyśliwskiej 86 w Międzyzdrojach.

W PSZOK-u przyjmowane są również  pochodzące z gospodarstw domowych  odpady problemowe i niebezpieczne ( np. lampy fluoroscencyjne, pozostałości farb, rozpuszczalników, kwasów,  tusze, zużyte oleje, zwłoki zwierząt domowych, itp. ).

W Punkcie Selektywnej Zbiórki  Odpadów Komunalnych ( PSZOK-u ), przy  ul.Nowomyśliwskiej 86, prowadzonym przez Zakład Ochrony Środowiska w Międzyzdrojach, od poniedziałku do piątku , w godzinach  od 10-ej do 18-ej,   w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości  opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi  odbierane są następujące frakcje odpadów komunalnych :

-  szkło,

- frakcja sucha ( papier i tektura, metale, tworzywa,

- przeterminowane leki i chemikalia,

- zużyte baterie i akumulatory,

- zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,

- meble i inne odpady wielkogabarytowe,

-  zużyte opony,

- odpady budowlane i rozbiórkowe ( do 500kg rocznie na pojedynczą nieruchomość ).

W PSZOK-u przyjmowane są również pochodzące z gospodarstw domowych  odpady problemowe i niebezpieczne ( np. lampy fluoroscencyjne, pozostałości farb, rozpuszczalników, kwasów,  tusze, zużyte oleje ).


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Ewa Sulicka Scholz

Data wytworzenia:
02 mar 2017

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
02 mar 2017, godz. 07:51

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
02 mar 2017, godz. 07:51