Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

brak tytułu


Zarządzenie Nr 161/ITI/06

Burmistrza Międzyzdrojów

z dnia 14 sierpnia2006r.

w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych

Na podstawie art. 7 ust. 3a ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U.z2005r. Nr 236, poz. 2008 ) oraz § 2, § 3 i § 4 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 30 grudnia 2005r.w sprawie szczegółowego sposobu określania wymagań,jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia ( Dz.U. Nr 5, poz. 33 ), zarządzam , co następuje :

§ 1. Określa się wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomościna terenie Gminy Międzyzdroje obejmujące :

1) opiswyposażenia technicznego, uwzględniający wymagania odnośnie pojazdów,

pojemników lub worków oraz bazy transportowej ;

2) zabiegi sanitarne i porządkowe związane ze świadczonymi usługami ;

3) miejsca odzysku i unieszkodliwiania odpadów.

2. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o regulaminie - rozumie się przez regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Międzyzdroje uchwalony przez Radę Miejską w Międzyzdrojach na podstawie art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 września o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

§ 2. Wymagania w zakresie opisu wyposażeniatechnicznego :

1) dotyczące pojazdów , to :

  1. przedłożenie wykazu specjalistycznych pojazdów samochodowych, którymi mają być wykonywane usługi, przystosowanych doodbierania odpadów niesegregowanych, zebranych selektywnie ibiodegradowlanych,spełniających wymagania określone w przepisach regulujących warunki techniczne pojazdów, a także wymagania techniczne określone w innych przepisach szczegółowych, w szczególności posiadających zabezpieczenia przed niekontrolowanymwydostawaniem się na zewnątrz pojazdu transportowanych odpadów, wraz z dowodami potwierdzającymi tytuł prawny do tych pojazdów,aktualnymi badaniami technicznymi i świadectwami dopuszczenia użytkowanych pojazdów do ruchu drogowego,

  2. zapewnienie odpowiedniej ilości pojazdów i obsługi technicznej gwarantującej ciągłość świadczenia usług w przypadku awarii pojazdu,

  3. trwałe oznakowanie pojazdów nazwą przedsiębiorcy i jego adresem,

  4. zapewnienie parkowania pojazdów, po zakończeniu pracy, na terenie bazy transportowej, w sposób uniemożliwiający dostęp osób trzecich,

  5. wyposażenie pojazdów w narzędzia umożliwiające uprzątnięcie odpadów rozsypywanych w trakcie prac załadunkowych.

2) dotyczące pojemników lub worków, to :

  1. udokumentowanie posiadaniaznormalizowanych pojemników, kontenerów lub worków do zbierania odpadów zmieszanych oznaczonych nazwą przedsiębiorcy i jego adresem, w ilościach odpowiednich do przedmiotu i obszaru działalności, stosownie do zapisów regulaminu,

  2. udokumentowanie posiadania pojemników, kontenerów lub worków do odpadów opakowaniowych zbieranych selektywnie oznaczonych według odrębnych przepisów i ponadto oznaczonych nazwą przedsiębiorcy i jego adresem, w ilościach odpowiednich do przedmiotu i obszaru działalności, stosownie do zapisów regulaminu,

  3. zapewnienie usługobiorcy możliwości zakupu lub dzierżawy znormalizowanych pojemników lub workówdo gromadzenia odpadów na terenie nieruchomości,

  4. posiadanie pojemników do odbioru wyselekcjonowanych odpadów z terenu budów lub remontów,

3) dotyczące bazy transportowej, to :

  1. posiadanie bazy transportowej służącej do garażowania pojazdów, magazynowania pojemników i kontenerów i innych urządzeń służących do prowadzenia działalności określonejw § 1, spełniającej wymogi techniczne, bezpieczeństwa i higieny pracy, przeciwpożarowe i ochrony środowiska określone w przepisach odrębnych, zwanej dalej „bazą”,

  2. baza winna być wyposażona w zaplecze biurowe, urządzenia, instalacje i obiekty budowlane zapewniające magazynowanie odpadów przeznaczonych do ich dalszego odzysku lub unieszkodliwiania w sposób gwarantujący selektywne gromadzenie odpadów, wykluczające wtórne zanieczyszczenie odpadów, zapobiegające przemieszczaniu się odpadów oraz gwarantujące bezpieczeństwo osobom mającym kontakt z odpadami,

  3. zlokalizowanie bazy na terenie przeznaczonym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, do prowadzenia działalności określonej w § 1, na użytkowanie której przedsiębiorca posiada stosowne zezwolenie,

  4. udokumentowanie prawa władania bazą poprzez przedłożenie tytułu prawnego do władania nieruchomością, na której zlokalizowana jest baza ( odpis z KW, umowa najmu, dzierżawy, itp. ).

§ 3. Wymagania obejmujące zabiegi sanitarne i porządkowe związane ze świadczonymi usługami, to :

1) przedstawienie procedury zabiegów sanitarnych i porządkowych związanych ze

świadczonymi usługami ;

2) udokumentowanieprzez przedsiębiorcęposiadaniamiejsca i urządzeń do mycia i

dezynfekcjipojazdów, pojemników i innego sprzętu używanego do prowadzenia

działalności,a w razie wykonywania tych czynności poza własną bazą, dołączenieumowy

z przedsiębiorcą świadczącym usługi w zakresie mycia i dezynfekcji pojazdów,

pojemników,

3) prowadzenie rejestru mycia i dezynfekcji pojazdów ;

4) zapewnienie wykonania usług mycia i dezynfekcji pojemników służących do gromadzenia

odpadów komunalnych na dodatkowe, indywidualne zlecenia właściciel obsługiwanych

nieruchomości ;

5) zapewnienie pracownikom świadczącym usługi odbierania odpadów czystego

i estetycznego ubioru oznaczonego nazwą przedsiębiorcy, umożliwiającego w sposób

jednoznaczny wizualną identyfikację przedsiębiorcy ;

6) odbieranie odpadów w terminach uzgodnionych z właścicielami nieruchomości zgodnie z

zapisami regulaminu.

§ 4. Wymagania obejmujące miejsca odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, to :

1) udokumentowanie, poprzez przedłożenie umów lub pisemnych oświadczeń, gotowości

odbioru odpadów komunalnych niesegregowanych, przez przedsiębiorcę prowadzącego

działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych,

spełniającego wymagania odnośnie miejsc odzysku i unieszkodliwiania, o których mowa w

art. 9 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach ( Dz.U. Nr 62, poz. 628, z

2002r. Dz.U. Nr 41, poz.365, Nr 113, poz. 984 i Nr 199, poz. 1671; z 2003r.Nr 7, poz.

78; z 2004r. Nr 96, poz. 959, Nr 116, poz. 1208 i Nr 191, poz. 1956;z 2005r. Nr 25,

poz. 202, Nr 90, poz. 758, Nr 130, poz.1087 i Nr 175, poz. 1458)i w regulaminie ;

2) udokumentowanie, poprzez przedłożenie umów lub pisemnego potwierdzenia, gotowości

odbioru odpadów zebranych selektywnie przez przedsiębiorców, którzy posiadają

odpowiednie zezwolenie zgodnie z odrębnymi przepisami ;

3) wykazanie, że zaproponowane przez przedsiębiorcę gospodarowanie odpadami polegające

na sortowaniu lub kompostowaniu odpadów komunalnych będzie zgodne z założeniami

art. 8 ust.4 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w

gminach ;

4) udokumentowanie możliwości realizacji obowiązku ograniczenia masy odpadów

ulegających biodegradacji, kierowanych na składowiska odpadów ;

5) w sytuacji, gdy instalacje, urządzenia i obiekty, do których przekazywane są odpady nie

zapewniają możliwości odbioru i przetworzenia lub unieszkodliwienia wszystkich

wyselekcjonowanychstrumieni odpadów, przedsiębiorca powinien sam posiadać takie

możliwości lub mieć podpisane umowy z zarządzającymi obiektami, instalacjami lub

urządzeniami posiadającymi takie możliwości. Dotyczy to w szczególności odpadów

niebezpiecznych, sprzętu elektrycznego i elektronicznego, kruszenia odpadów

budowlanych, demontażu odpadów wielkogabarytowych, sortowania odpadów

opakowaniowych.

§ 5. Określa się wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalnościw zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłychna terenie Gminy Międzyzdroje obejmujące :

1) opis wyposażenia technicznego zawierający wymagania odnośnie dobazy transportowej,

2) zabiegi sanitarne i porządkowe związane ze świadczonymi usługami.

§ 6. Wymagania w zakresie opisu wyposażenia technicznegodotyczące bazy transportowej, to :

1) przedłożenie wykazu specjalistycznych pojazdów samochodowych, którymi mają być

wykonywane usługi, posiadających możliwość opróżniania zbiorników bezodpływowych

ze względu na trudności z dojazdem z odległoścido 20,spełniających wymagania

techniczne określone w przepisach regulujących warunki techniczne pojazdóworaz

dodatkowe wymagania techniczne określone w :

a) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002r. w sprawie

wymagań dla pojazdów asenizacyjnych ( Dz.U. Nr 193, poz. 1617 ),

b) ustawy z dnia 21 grudnia 2000r. o dozorze technicznym ( Dz.U. Nr 122, poz. 1321,

z 2002r. Nr 74, poz. 676 oraz z 2004r. Nr 96, poz. 959 )

wraz z dowodami potwierdzającymi tytuł prawny do tych pojazdów, aktualnymi badaniami

technicznymi i świadectwami dopuszczenia użytkowanych pojazdów do ruchu drogowego ;

2) zapewnienie odpowiedniej ilości pojazdów i obsługi technicznej gwarantującej ciągłość

świadczenia usług w przypadku awarii pojazdu ;

3) pojazdy asenizacyjnemuszą być :

  1. trwale oznakowane nazwą przedsiębiorcy i jego adresem,

  2. parkowane po zakończeniu pracy na terenie bazy transportowej w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich,

  3. wyposażone w narzędzia umożliwiające uprzątnięcie nieczystości ciekłych rozlanych w trakcie prac załadunkowych ;

4) posiadanie bazy transportowej służącej do garażowania pojazdów i innych urządzeń

służących do prowadzenia działalności określonej w §5, spełniającej wymogi techniczne,

bezpieczeństwa i higieny pracy, przeciwpożarowe i ochrony środowiska określone w

przepisach odrębnych, zwanej dalej „bazą” ;

5) zlokalizowanie bazy na terenie przeznaczonym w miejscowym planie zagospodarowania

przestrzennego, do prowadzenia działalności określonej w § 5, na użytkowanie której

przedsiębiorca posiada stosowne zezwolenie ;

6) udokumentowanie prawa władania bazą poprzez przedłożenie tytułu prawnego władania

nieruchomością, na której zlokalizowana jest baza ( odpis z KW, umowa najmu, dzierżawy,

itp. ).

§ 7. Wymagania obejmujące zabiegi sanitarne i porządkowe związane ze świadczonymi usługami, to :

1) udokumentowanie przez przedsiębiorcę posiadania miejsca i urządzeń do mycia i

dezynfekcji pojazdów, a w razie wykonywania tych czynności poza własna bazą,

dołączenie umowy z przedsiębiorcą świadczącym usługi w zakresie mycia i dezynfekcji

pojazdów ;

2) prowadzenie rejestru mycia i dezynfekcji pojazdów ;

3) zapewnienie pracownikom świadczącymusługi odbierania odpadów czystego i

estetycznego ubioru oznaczonego nazwa przedsiębiorcy, umożliwiającego w sposób

jednoznacznywizualną identyfikację przedsiębiorcy ;

4) udokumentowanie gotowości odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną

zlokalizowaną przy oczyszczalni ścieków w Międzyzdrojach ;

5) opróżnianie zbiorników bezodpływowych w terminach ustalonych z właścicielami

nieruchomości, zgodnie z zapisami regulaminu.

§ 8. Przedsiębiorca ubiegający się o wydanie zezwolenia zobowiązany jest do wykazania się właściwymi dokumentami stwierdzającymi posiadanie odpowiednich środków technicznych i spełnienie wymagań określonychzarządzeniem, odpowiednio do zakresu wykonywanej działalności.

§ 9. Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Referatu InfrastrukturyTechnicznej i Inwestycji.

§ 10. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

1


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Marta Trojan

Data wytworzenia:
18 sie 2006

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
18 sie 2006, godz. 11:34

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
18 sie 2006, godz. 11:34