brak tytułu
Zarządzenie Nr 161/ITI/06
Burmistrza Międzyzdrojów
z dnia 14 sierpnia2006r.
w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
Na podstawie art. 7 ust. 3a ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U.z2005r. Nr 236, poz. 2008 ) oraz § 2, § 3 i § 4 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 30 grudnia 2005r.w sprawie szczegółowego sposobu określania wymagań,jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia ( Dz.U. Nr 5, poz. 33 ), zarządzam , co następuje :
§ 1. Określa się wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomościna terenie Gminy Międzyzdroje obejmujące :
1) opiswyposażenia technicznego, uwzględniający wymagania odnośnie pojazdów,
pojemników lub worków oraz bazy transportowej ;
2) zabiegi sanitarne i porządkowe związane ze świadczonymi usługami ;
3) miejsca odzysku i unieszkodliwiania odpadów.
2. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o regulaminie - rozumie się przez regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Międzyzdroje uchwalony przez Radę Miejską w Międzyzdrojach na podstawie art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 września o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
§ 2. Wymagania w zakresie opisu wyposażeniatechnicznego :
1) dotyczące pojazdów , to :
przedłożenie wykazu specjalistycznych pojazdów samochodowych, którymi mają być wykonywane usługi, przystosowanych doodbierania odpadów niesegregowanych, zebranych selektywnie ibiodegradowlanych,spełniających wymagania określone w przepisach regulujących warunki techniczne pojazdów, a także wymagania techniczne określone w innych przepisach szczegółowych, w szczególności posiadających zabezpieczenia przed niekontrolowanymwydostawaniem się na zewnątrz pojazdu transportowanych odpadów, wraz z dowodami potwierdzającymi tytuł prawny do tych pojazdów,aktualnymi badaniami technicznymi i świadectwami dopuszczenia użytkowanych pojazdów do ruchu drogowego,
zapewnienie odpowiedniej ilości pojazdów i obsługi technicznej gwarantującej ciągłość świadczenia usług w przypadku awarii pojazdu,
trwałe oznakowanie pojazdów nazwą przedsiębiorcy i jego adresem,
zapewnienie parkowania pojazdów, po zakończeniu pracy, na terenie bazy transportowej, w sposób uniemożliwiający dostęp osób trzecich,
wyposażenie pojazdów w narzędzia umożliwiające uprzątnięcie odpadów rozsypywanych w trakcie prac załadunkowych.
2) dotyczące pojemników lub worków, to :
udokumentowanie posiadaniaznormalizowanych pojemników, kontenerów lub worków do zbierania odpadów zmieszanych oznaczonych nazwą przedsiębiorcy i jego adresem, w ilościach odpowiednich do przedmiotu i obszaru działalności, stosownie do zapisów regulaminu,
udokumentowanie posiadania pojemników, kontenerów lub worków do odpadów opakowaniowych zbieranych selektywnie oznaczonych według odrębnych przepisów i ponadto oznaczonych nazwą przedsiębiorcy i jego adresem, w ilościach odpowiednich do przedmiotu i obszaru działalności, stosownie do zapisów regulaminu,
zapewnienie usługobiorcy możliwości zakupu lub dzierżawy znormalizowanych pojemników lub workówdo gromadzenia odpadów na terenie nieruchomości,
posiadanie pojemników do odbioru wyselekcjonowanych odpadów z terenu budów lub remontów,
3) dotyczące bazy transportowej, to :
posiadanie bazy transportowej służącej do garażowania pojazdów, magazynowania pojemników i kontenerów i innych urządzeń służących do prowadzenia działalności określonejw § 1, spełniającej wymogi techniczne, bezpieczeństwa i higieny pracy, przeciwpożarowe i ochrony środowiska określone w przepisach odrębnych, zwanej dalej „bazą”,
baza winna być wyposażona w zaplecze biurowe, urządzenia, instalacje i obiekty budowlane zapewniające magazynowanie odpadów przeznaczonych do ich dalszego odzysku lub unieszkodliwiania w sposób gwarantujący selektywne gromadzenie odpadów, wykluczające wtórne zanieczyszczenie odpadów, zapobiegające przemieszczaniu się odpadów oraz gwarantujące bezpieczeństwo osobom mającym kontakt z odpadami,
zlokalizowanie bazy na terenie przeznaczonym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, do prowadzenia działalności określonej w § 1, na użytkowanie której przedsiębiorca posiada stosowne zezwolenie,
udokumentowanie prawa władania bazą poprzez przedłożenie tytułu prawnego do władania nieruchomością, na której zlokalizowana jest baza ( odpis z KW, umowa najmu, dzierżawy, itp. ).
§ 3. Wymagania obejmujące zabiegi sanitarne i porządkowe związane ze świadczonymi usługami, to :
1) przedstawienie procedury zabiegów sanitarnych i porządkowych związanych ze
świadczonymi usługami ;
2) udokumentowanieprzez przedsiębiorcęposiadaniamiejsca i urządzeń do mycia i
dezynfekcjipojazdów, pojemników i innego sprzętu używanego do prowadzenia
działalności,a w razie wykonywania tych czynności poza własną bazą, dołączenieumowy
z przedsiębiorcą świadczącym usługi w zakresie mycia i dezynfekcji pojazdów,
pojemników,
3) prowadzenie rejestru mycia i dezynfekcji pojazdów ;
4) zapewnienie wykonania usług mycia i dezynfekcji pojemników służących do gromadzenia
odpadów komunalnych na dodatkowe, indywidualne zlecenia właściciel obsługiwanych
nieruchomości ;
5) zapewnienie pracownikom świadczącym usługi odbierania odpadów czystego
i estetycznego ubioru oznaczonego nazwą przedsiębiorcy, umożliwiającego w sposób
jednoznaczny wizualną identyfikację przedsiębiorcy ;
6) odbieranie odpadów w terminach uzgodnionych z właścicielami nieruchomości zgodnie z
zapisami regulaminu.
§ 4. Wymagania obejmujące miejsca odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, to :
1) udokumentowanie, poprzez przedłożenie umów lub pisemnych oświadczeń, gotowości
odbioru odpadów komunalnych niesegregowanych, przez przedsiębiorcę prowadzącego
działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych,
spełniającego wymagania odnośnie miejsc odzysku i unieszkodliwiania, o których mowa w
art. 9 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach ( Dz.U. Nr 62, poz. 628, z
2002r. Dz.U. Nr 41, poz.365, Nr 113, poz. 984 i Nr 199, poz. 1671; z 2003r.Nr 7, poz.
78; z 2004r. Nr 96, poz. 959, Nr 116, poz. 1208 i Nr 191, poz. 1956;z 2005r. Nr 25,
poz. 202, Nr 90, poz. 758, Nr 130, poz.1087 i Nr 175, poz. 1458)i w regulaminie ;
2) udokumentowanie, poprzez przedłożenie umów lub pisemnego potwierdzenia, gotowości
odbioru odpadów zebranych selektywnie przez przedsiębiorców, którzy posiadają
odpowiednie zezwolenie zgodnie z odrębnymi przepisami ;
3) wykazanie, że zaproponowane przez przedsiębiorcę gospodarowanie odpadami polegające
na sortowaniu lub kompostowaniu odpadów komunalnych będzie zgodne z założeniami
art. 8 ust.4 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w
gminach ;
4) udokumentowanie możliwości realizacji obowiązku ograniczenia masy odpadów
ulegających biodegradacji, kierowanych na składowiska odpadów ;
5) w sytuacji, gdy instalacje, urządzenia i obiekty, do których przekazywane są odpady nie
zapewniają możliwości odbioru i przetworzenia lub unieszkodliwienia wszystkich
wyselekcjonowanychstrumieni odpadów, przedsiębiorca powinien sam posiadać takie
możliwości lub mieć podpisane umowy z zarządzającymi obiektami, instalacjami lub
urządzeniami posiadającymi takie możliwości. Dotyczy to w szczególności odpadów
niebezpiecznych, sprzętu elektrycznego i elektronicznego, kruszenia odpadów
budowlanych, demontażu odpadów wielkogabarytowych, sortowania odpadów
opakowaniowych.
§ 5. Określa się wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalnościw zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłychna terenie Gminy Międzyzdroje obejmujące :
1) opis wyposażenia technicznego zawierający wymagania odnośnie dobazy transportowej,
2) zabiegi sanitarne i porządkowe związane ze świadczonymi usługami.
§ 6. Wymagania w zakresie opisu wyposażenia technicznegodotyczące bazy transportowej, to :
1) przedłożenie wykazu specjalistycznych pojazdów samochodowych, którymi mają być
wykonywane usługi, posiadających możliwość opróżniania zbiorników bezodpływowych
ze względu na trudności z dojazdem z odległoścido 20,spełniających wymagania
techniczne określone w przepisach regulujących warunki techniczne pojazdóworaz
dodatkowe wymagania techniczne określone w :
a) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002r. w sprawie
wymagań dla pojazdów asenizacyjnych ( Dz.U. Nr 193, poz. 1617 ),
b) ustawy z dnia 21 grudnia 2000r. o dozorze technicznym ( Dz.U. Nr 122, poz. 1321,
z 2002r. Nr 74, poz. 676 oraz z 2004r. Nr 96, poz. 959 )
wraz z dowodami potwierdzającymi tytuł prawny do tych pojazdów, aktualnymi badaniami
technicznymi i świadectwami dopuszczenia użytkowanych pojazdów do ruchu drogowego ;
2) zapewnienie odpowiedniej ilości pojazdów i obsługi technicznej gwarantującej ciągłość
świadczenia usług w przypadku awarii pojazdu ;
3) pojazdy asenizacyjnemuszą być :
trwale oznakowane nazwą przedsiębiorcy i jego adresem,
parkowane po zakończeniu pracy na terenie bazy transportowej w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich,
wyposażone w narzędzia umożliwiające uprzątnięcie nieczystości ciekłych rozlanych w trakcie prac załadunkowych ;
4) posiadanie bazy transportowej służącej do garażowania pojazdów i innych urządzeń
służących do prowadzenia działalności określonej w §5, spełniającej wymogi techniczne,
bezpieczeństwa i higieny pracy, przeciwpożarowe i ochrony środowiska określone w
przepisach odrębnych, zwanej dalej „bazą” ;
5) zlokalizowanie bazy na terenie przeznaczonym w miejscowym planie zagospodarowania
przestrzennego, do prowadzenia działalności określonej w § 5, na użytkowanie której
przedsiębiorca posiada stosowne zezwolenie ;
6) udokumentowanie prawa władania bazą poprzez przedłożenie tytułu prawnego władania
nieruchomością, na której zlokalizowana jest baza ( odpis z KW, umowa najmu, dzierżawy,
itp. ).
§ 7. Wymagania obejmujące zabiegi sanitarne i porządkowe związane ze świadczonymi usługami, to :
1) udokumentowanie przez przedsiębiorcę posiadania miejsca i urządzeń do mycia i
dezynfekcji pojazdów, a w razie wykonywania tych czynności poza własna bazą,
dołączenie umowy z przedsiębiorcą świadczącym usługi w zakresie mycia i dezynfekcji
pojazdów ;
2) prowadzenie rejestru mycia i dezynfekcji pojazdów ;
3) zapewnienie pracownikom świadczącymusługi odbierania odpadów czystego i
estetycznego ubioru oznaczonego nazwa przedsiębiorcy, umożliwiającego w sposób
jednoznacznywizualną identyfikację przedsiębiorcy ;
4) udokumentowanie gotowości odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną
zlokalizowaną przy oczyszczalni ścieków w Międzyzdrojach ;
5) opróżnianie zbiorników bezodpływowych w terminach ustalonych z właścicielami
nieruchomości, zgodnie z zapisami regulaminu.
§ 8. Przedsiębiorca ubiegający się o wydanie zezwolenia zobowiązany jest do wykazania się właściwymi dokumentami stwierdzającymi posiadanie odpowiednich środków technicznych i spełnienie wymagań określonychzarządzeniem, odpowiednio do zakresu wykonywanej działalności.
§ 9. Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Referatu InfrastrukturyTechnicznej i Inwestycji.
§ 10. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
1
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Redaktor Marta Trojan Data wytworzenia:
18 sie 2006
Osoba dodająca informacje
Marta Trojan Data publikacji:
18 sie 2006, godz. 11:34
Osoba aktualizująca informacje
Marta Trojan Data aktualizacji:
18 sie 2006, godz. 11:34