brak tytułu
Uchwała Nr XXXIX/399/06
z dnia 3 marca 2006 r.
Rady Miejskiej w Międzyzdrojach
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Międzyzdroje na 2006 rok.
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit.d oraz i ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz.1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r.Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz.1568, z 2004 r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203 i Nr 167, poz.1759 , z 2005r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457 oraz z 2006r. Nr 17, poz.128 ) oraz art. 24 ust. 11, art.165, art. 184 ust.1,2 i 3, art.188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 249, poz. 2104; zm. Dz. U. Nr 169, poz. 1420) uchwala się, co następuje :
§ 1. Ustala się dochody budżetu Gminy ( załącznik Nr 1 )
w wysokości 21 638 313 zł,
z tego :
1) dochody związane z realizacją zadań własnych ( załącznik Nr 2 ) 20 188 209 zł,
w tym :
a) dochody z opłat za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów
alkoholowych oraz za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż
napojów alkoholowych ( załącznik Nr 3 ) 310 000 zł,
dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej
oraz innych zadań zleconych ustawami ( załącznik Nr 4 ) 1 450 104 zł.
§ 2. Ustala się wydatki budżetu Gminy w wysokości
( załącznik Nr 5 ) 25 400 853 zł,
z tego :
1) wydatki związane z realizacją zadań własnych ( załącznik Nr 6 ) 23 950 749 zł,
w tym :
a) wydatki związane z realizacją Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego
Programu Przeciwdziałania Narkomanii ( załącznik Nr 7 ) 310 000 zł,
wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej
oraz innych zadań zleconych ustawami ( załącznik Nr 8 ) 1 450 104 zł
wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych
w drodze umów lub porozumień z jednostkami samorządu
terytorialnego ( załącznik Nr 9 ) 2 117 600 zł
§ 3. Ustala się przychody budżetu Gminy w wysokości 4 795 625 zł
z tego:
kredyty 1 471 239 zł
2) spłaty pożyczek udzielonych 60 000 zł
3) wolne środki na rachunku bieżącym budżetu 3 264 386 zł
§ 4. Ustala się rozchody budżetu Gminy w wysokości 1 033 085 zł,
z przeznaczeniem na :
1) spłatę rat pożyczki z WFOŚ w wysokości 13 332 zł,
2) spłatę rat kredytu z BGŻ w wysokości 254 153 zł
3) spłatę rat kredytu z BGK w wysokości 705 600 zł.
4) udzielenie pożyczki krótkoterminowej dla Zakładu Ochrony Środowiska 60 000 zł
§ 5. Planowany deficyt budżetowy w kwocie 3 762 540 zł
zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) kredytu 1 471 239 zł,
2) wolnych środków na rachunku bieżącym budżetu 2 291 301 zł.
§ 6. 1.Ustala się rezerwę ogólną w wysokości 180 000 zł.
2. Ustala się rezerwę na inwestycję (adaptacja budynku na biura urzędu)
w wysokości 50 000 zł.
§7. Ustala się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne określone
w załączniku nr 10 do uchwały.
§ 8. Ustala się plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych zgodnie z załącznikiem Nr 11 do uchwały.
§ 9. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej zgodnie z załącznikiem nr 12 do uchwały.
§ 10.1.Ustala się dotację celową dla zakładu budżetowego-Zakład Wodociągów
i Kanalizacji w Międzyzdrojach -z przeznaczeniem na budowę stacji uzdatniania wody
w łącznej kwocie 372 239 zł,
2. Ustala się dotację przedmiotową dla zakładu budżetowego-Zakład Ochrony Środowiska
w Międzyzdrojach- z przeznaczeniem na dofinansowanie utrzymania stadionu miejskiego
w Międzyzdrojach w łącznej kwocie 200 205 zł.
§ 11. Ustala się dotacje celowe dla podmiotów niezaliczonych do sektora
finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku na realizację
zadań z zakresu:
dofinansowania opieki nad dziećmi w ramach Gminnego Programu
Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
w łącznej kwocie 98 000 zł,
dofinansowania działań promocyjnych na rzecz Gminy podczas imprezy
kulturalnej pt. ”Festiwal Pieśni Chóralnej” w łącznej kwocie 35 000 zł,
dofinansowania działań promocyjnych na rzecz Gminy podczas imprezy
kulturalnej pt. „Wakacyjny Festiwal Gwiazd” w łącznej kwocie 45 000 zł,
dofinansowania zadań w zakresie kultury fizycznej i sportu oraz
organizacji imprez rekreacyjno-sportowych w celu promowania
i rozwoju kultury fizycznej w Gminie Międzyzdroje
w łącznej kwocie 42 499 zł,
5) finansowanie dowożenia uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy
Międzyzdroje do Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego
w Wolinie w łącznej kwocie 16 000 zł.
§ 12. Ustala się dotacje dla instytucji kultury( art.28 ust. 2 ustawy o organizowaniu
i prowadzeniu działalności kulturalnej ) przeznaczone na :
działalność kulturalną (utrzymanie obiektu i koszty prowadzenia działalności
Międzynarodowego Domu Kultury) w łącznej kwocie 303 420 zł,
2) działalność kulturalną (utrzymanie obiektu i koszty prowadzenia działalności
Miejskiej Biblioteki Publicznej ) w łącznej kwocie 225 900 zł.
§ 13. 1.Ustala się dotację na finansowanie wspólnego zadania realizowanego w drodze
umowy przez Województwo Zachodniopomorskie pod nazwą „ Przebudowa drogi
nr 102 w m. Międzyzdroje” w łącznej kwocie 1 099 000 zł
2. Ustala się dotację na finansowanie zadań wspólnych realizowanych w drodze
porozumienia przez Powiat Kamieński na:
realizację zadania inwestycyjnego pn. „Modernizacja drogi
Wapnica -Wicko w Gminie Międzyzdroje” - 50% udział Gminy na kwotę 1 000 000 zł
2) dofinansowanie zakupu samochodu dla Policji w kwocie 18 600 zł.
§ 14. Ustala się dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań z zakresu
administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w łącznej kwocie 20 000 zł.
§ 15. Ustala się prognozę kwoty długu na lata 2004 - 2013 zgodnie z załącznikiem nr 13
do uchwały.
§ 16. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki
i termin zapłaty upływa w roku następnym -do kwoty 100 000 zł.
§ 17. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów przeznaczonych na
pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do łącznej
kwoty 1 000 000 zł.
§ 18. Upoważnia się Burmistrza do :
dokonywania zmian w planie wydatków budżetowych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków kierownikom jednostek organizacyjnych,
lokowania w trakcie realizacji budżetu czasowo wolnych środków budżetowych na
rachunkach w innym banku niż bank prowadzący obsługę budżetu,
udzielenia pożyczki z budżetu dla Zakładu Ochrony Środowiska do kwoty 60.000 zł.
§ 19.Upoważnia się kierowników zakładów budżetowych : Zakład Ochrony Środowiska
i Zakład Wodociągów i Kanalizacji do dokonywania zmian w planie finansowym w ciągu roku w przypadku realizowania wyższych od planowanych przychodów i kosztów, pod warunkiem, że nie spowoduje to zmniejszenia wpłat do budżetu ani zwiększenia dotacji
z budżetu.
§ 20.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2006r
i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Jan Magda
4
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Redaktor Marta Trojan Data wytworzenia:
10 mar 2006
Osoba dodająca informacje
Marta Trojan Data publikacji:
10 mar 2006, godz. 11:53
Osoba aktualizująca informacje
Marta Trojan Data aktualizacji:
10 mar 2006, godz. 11:53