Budżet Gminy na 2005 rok
Uchwała Nr XXVI/261/04
z dnia 22 grudnia 2004 roku
Rady Miejskiej w Międzyzdrojach
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Międzyzdroje na 2005 rok.
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558,
Nr 113, poz.984 i Nr 153,poz. 1271 i Nr 214, poz.1806,z 2003 r. Nr 80, poz.717, i Nr 162, poz. 1568 oraz z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1203)
uchwala się, co następuje :
§ 1. Ustala się prognozowane dochody budżetu Gminy ( załącznik Nr 1 )
w wysokości 16 972 539 zł,
z tego :
1) dochody związane z realizacją zadań własnych ( załącznik Nr 2 ) 15 850 739 zł,
w tym :
dochody z opłat za wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów
alkoholowych (art.18¹ ustawy o wychowaniu w trzeźwości)
oraz za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
(art.11¹ cyt. ustawy),( załącznik Nr 3 ) 290 000 zł,
2) dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej
oraz innych zadań zleconych ustawami ( załącznik Nr 4 ) 1 121 800 zł.
§ 2. Ustala się wydatki budżetu Gminy w wysokości
( załącznik Nr 5 ) 19 677 064 zł,
z tego :
1) wydatki związane z realizacją zadań własnych ( załącznik Nr 6 ) 18 555 264 zł,
w tym :
- wydatki związane z realizacją Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych ( załącznik Nr 7 ) 290 000zł,
- wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych
w drodze umów lub porozumień z jednostkami samorządu
terytorialnego ( załącznik Nr 9 ) 777 000 zł
2) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej
oraz innych zadań zleconych ustawami ( załącznik Nr 8 ) 1 121 800 zł
§ 3. Deficyt budżetowy w kwocie 2 704 525 zł
zostanie pokryty :
1) z kredytu długoterminowego w kwocie 1 893 775 zł
2) z wolnych środków na rachunku Gminy w kwocie 810 750 zł.
§ 4. Ustala się przychody budżetu Gminy w wysokości 3 777 210 zł
1) długoterminowy kredyt 1 893 775 zł
2) inne źródła (wolne środki) 1 883 435 zł
§ 5. Ustala się rozchody budżetu Gminy w wysokości 1 072 685 zł,
z przeznaczeniem na :
1) spłatę rat pożyczki z NFOŚ i WFOŚ w wysokości 113 332 zł,
2) spłatę rat kredytu z BGŻ w wysokości 959 353 zł.
§ 6. 1.Ustala się rezerwę ogólną w wysokości 140 000 zł.
2. Ustala się rezerwę celową w wysokości 228 350 zł
z przeznaczeniem na przygotowanie projektu inwestycyjnego realizowanego przez Związek Gmin Wyspy Wolin zgłoszonego do Funduszu Spójności Unii Europejskiej.
§7. Ustala się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne określone
w załączniku nr 10 do uchwały.
§ 8. Ustala się plany przychodów i kosztów zakładów budżetowych oraz przychodów
i wydatków środka specjalnego, zgodnie z załącznikiem Nr 11 i Nr 12 do uchwały.
§ 9. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej zgodnie z załącznikiem nr 13 do uchwały.
§ 10.1.Ustala się dotację celową dla zakładu budżetowego-Zakład Wodociągów i Kanalizacji-z przeznaczeniem na budowę stacji uzdatniania wody w łącznej kwocie 314000zł.
2.Ustala się dotację przedmiotową dla zakładu budżetowego – Zakład Ochrony Środowiska-
z przeznaczeniem na dofinansowanie utrzymania stadionu miejskiego w Międzyzdrojach
w łącznej kwocie 108 000 zł.
§ 11. Ustala się dotacje celowe na zadania publiczne wykonywane przez podmioty
nie zaliczone do sektora finansów publicznych i nie działające w celu
osiągnięcia zysku na realizację zadań :
1) dofinansowanie opieki nad dziećmi w ramach Gminnego Programu
Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
w łącznej kwocie 96 000 zł,
2) działalność statutowa na rzecz osób uzależnionych i współuzależnionych
oraz ich rodzin w łącznej kwocie 25 000 zł,
3) dofinansowanie działań promocyjnych na rzecz Gminy podczas imprezy
kulturalnej pt. ”Festiwal Pieśni Chóralnej” w łącznej kwocie 35 000 zł,
4) dofinansowanie działań promocyjnych na rzecz Gminy podczas imprezy
kulturalnej pt. „Wakacyjny Festiwal Gwiazd” w łącznej kwocie 45 000 zł,
5) dofinansowanie zadań w zakresie kultury fizycznej i sportu oraz
organizacji imprez rekreacyjno-sportowych w celu promowania
i rozwoju kultury fizycznej w Gminie Międzyzdroje
w łącznej kwocie 101 000 zł.
§ 12. Ustala się dotacje dla pozostałych jednostek sektora finansów
publicznych na realizację zadań z zakresu :
1) ochrony środowiska ( dotacja przedmiotowa dla Związku Gmin
Wyspy Wolin ) w łącznej kwocie 120 000 zł,
2) bezpieczeństwa publicznego ( dotacja celowa dla powiatu
z przeznaczeniem na dofinansowanie modernizacji budynku
Państwowej Straży Pożarnej) w łącznej kwocie 25 000 zł.
§ 13. Ustala się dotację na finansowanie wspólnego zadania realizowanego w drodze
umowy przez Województwo Zachodniopomorskie pod nazwą „ Przebudowa drogi
nr 102 w m. Międzyzdroje” w łącznej kwocie 752 000 zł
§ 14. Ustala się dotacje dla instytucji kultury( art.28 ust. 2 ustawy o organizowaniu
i prowadzeniu działalności kulturalnej ) przeznaczone na :
1) działalność kulturalną (utrzymanie obiektu i koszty prowadzenia działalności
Międzynarodowego Domu Kultury) w łącznej kwocie 261 000 zł,
2) działalność kulturalną (utrzymanie obiektu i koszty prowadzenia działalności
Miejskiej Biblioteki Publicznej ) w łącznej kwocie 215 000 zł.
§ 15. Ustala się dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań z zakresu
administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w łącznej kwocie 10 000 zł.
§ 16. Ustala się prognozę łącznej kwoty długu na lata 2005 – 2013 zgodnie z załącznikiem nr 14 do uchwały.
§ 17. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań w roku budżetowym
do łącznej kwoty 100 000 zł.
§ 18. Upoważnia się Burmistrza do :
1) dokonywania zmian w planie wydatków budżetowych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
2) przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków kierownikom jednostek organizacyjnych.
§ 19. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2005.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
bud et2005 (RAR, 205.46Kb) | 2005-02-09 10:40:47 | 0 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Redaktor Marta Trojan Data wytworzenia:
09 lut 2005
Osoba dodająca informacje
Marta Trojan Data publikacji:
09 lut 2005, godz. 10:39
Osoba aktualizująca informacje
Marta Trojan Data aktualizacji:
09 lut 2005, godz. 10:39