Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Otwarty konkurs ofert na realizację zadań w latach 2007 - 2009 związanych z realizacją Gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, tj. na prowadzenie Środowiskowych Ognisk Wychowawczych - Świetlic Socjoterapeutycznych w Międzyzdrojach i Wapnicy


Międzyzdroje,2007.01.02

Burmistrz Międzyzdrojów

działając na podstawie art. 13 ust. 1. ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. ( z 2003 r. Dz. U. Nr 96, poz.873 , z 2004 r. Dz. U. Nr 116,poz.1203, Dz. U. Nr 210, poz.2135 oraz z 2005 r. Nr 155, poz. 1298 i Nr 169, poz. 1420 i Nr 175,poz. 1462, Nr 249, poz. 2104oraz z 2006 r. Nr 94, poz. 651)) o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

ogłasza otwarty konkurs ofert

na realizację zadań w latach 2007 - 2009 związanych z realizacją

Gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,

tj. na prowadzenie Środowiskowych Ognisk Wychowawczych - Świetlic Socjoterapeutycznych w Międzyzdrojach i Wapnicy.

1.Rodzaj zadań

Placówki zobowiązane będą działać zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 14 lutego 2005r. w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych (Dz. U. Nr 37 poz. 331) a w przypadku jego zmiany zgodnie z nowym rozporządzeniem, w szczególności:

    1. Realizacja zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz ustawy o pomocy społecznej.

    2. Prowadzenie Środowiskowych Ognisk Wychowawczych - Świetlic socjoterapeutycznych w Międzyzdrojach przy ul. Kolejowej 29 i Wapnicy przy ul. Turkusowej 26.

    3. Współpracować ze szkołą, Ośrodkiem Pomocy Społecznej i innymi instytucjami w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.

    4. Zapewniać pomoc rodzinom i dzieciom sprawiającym problemy wychowawcze, zagrożonym demoralizacją, przestępczością, uzależnieniami.

    5. Pomoc w kryzysach szkolnych, rodzinnych, rówieśniczych i osobistych.

    6. Prowadzenie zajęć: socjoterapeutycznych i z zakresu psychoedukacji, zajęć korekcyjnych i kompensacyjnych, a także zajęć grupowych prowadzonych przez psychologa minimum raz w miesiącu, natomiast w szczególnych sytuacjach, według indywidualnych potrzeb.

    7. Prowadzenie indywidualnych programów korekcyjnych

    8. Pomoc w nauce.

    9. Zapewnienie dzieciom i młodzieży pomocy psychologicznej i prawnej oraz koordynacja tych działań.

    10. Zapewnienie pomocy socjalnej, dożywianie.

    11. Organizację czasu wolnego, rozwój zainteresowań, organizację zabaw i zajęć sportowych.

    12. Programy z zakresu profilaktyki uzależnień oraz promocji wolnego od uzależnień stylu życia.

    13. Inne zajęcia dostosowane do potrzeb dzieci, wynikające z programu działania placówek, w tym warsztatów profilaktycznych i terapeutycznych.

    14. Zatrudniać pracowników posiadających kwalifikacje wymagane w rozporządzeniu z dnia 14 lutego 2005r. w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych ( po uzyskaniu akceptacji Gminy ) oraz zapewnienie szkoleń podwyższających kwalifikacje.

    15. Posiadać regulamin organizacyjny zawierający zakres zadań, strukturę organizacyjną, prawa i obowiązki podopiecznych, zatwierdzony przez podmiot prowadzący.

    16. Oferenci zobowiązani są prowadzić codzienne listy obecności uczestników oraz dziennik zajęć, w którym dokonują wpisów o tematyce zajęć z dziećmi i rodzicami w poszczególne dni, osobach które prowadziły zajęcia oraz wszelkich kontaktach z rodzicami i wychowawcami dzieci i innymi organizacjami, z którymi współpracują.

Oferta powinna uwzględniać wysokość środków finansowych na zatrudnienie wychowawców i opiekunów, wynagrodzenia osobowe, usługi materialne i niematerialne, w tym: dożywianie dzieci, wydatki rzeczowe na organizację wyjazdów, imprez okolicznościowych, składki na ubezpieczenie społeczne, inne niezbędne do realizacji zadania, z uwzględnieniem źródeł ich finansowania.

2. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację tego zadania.

W budżecie gminy na 2007 rok przewidziano kwotę na opiekę dzieci i młodzieży oraz prowadzenie Środowiskowych Ognisk Wychowawczych w Międzyzdrojach i Wapnicy, minimum po 5 godzin dziennie x 6 dni w wysokości łącznej do 80.000 zł słownie : osiemdziesiąt tysięcy zł, pomniejszonej o wartość wykonanej usługi w miesiącu styczniu 2007 roku.

Wysokość dofinansowania w kolejnych latach realizacji zadania dla podmiotów objętych dofinansowaniem na podstawie rozstrzygnięcia niniejszego postępowania ustalana będzie corocznie w drodze odrębnego oświadczenia woli Burmistrza Gminy, w sposób proporcjonalny do łącznej wysokości środków zaplanowanych w kolejnych budżetach Gminy na realizację tego zadania.

3. Zasady przyznania dotacji:

Zgodnie z przepisami ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.

4. Termin i warunki realizacji zadań.

Realizacja zadania przewidziana jest na okres od 01.02.2007r. do 31.12.2009r. przez okres 12 miesięcy roku w sposób ciągły.

4.1 Rok 2007 - zgodnie ze złożoną ofertą i zawartą umową.

4.2 Warunkiem udzielenia dotacji jest podpisanie umowy oraz zgodnie z umową i ogólnie obowiązującymi przepisami jej wykorzystanie i rozliczenie.

4.3 Dotacja będzie udzielona w formie przelewu na konto organizacji pozarządowej w 4 kwartalnych ratach w powiązaniu z planowaną przez podmiot strukturą wydatków przedstawioną w ofercie, po zatwierdzeniu sprawozdań merytoryczno-finansowych.

5. Termin składania ofert.

Ofertę należy złożyć na formularzu dostępnym w pok. Nr 9 Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach wraz z uzupełniającymi informacjami, na kartach wypełnionych czytelnie, w Sekretariacie Urzędu Miejskiego przy ul. Książąt Pomorskich 5 w Międzyzdrojach pok. Nr 10 w terminie 30 dni od daty ogłoszenia konkursu.

6. Termin , tryb i kryteria stosowane przy dokonaniu wyboru oferty.

6.1 Rozpatrzenie ofert nastąpi w terminie 3 dni od zakończenia składania ofert.

6.2 Kryteria stosowane przy wyborze oferty będą uwzględniały:

  1. ocena możliwości realizacji zadania przez oferenta,

  2. możliwości finansowe umożliwiające realizację zadania, w tym pozyskania środków finansowych ze źródeł zewnętrznych,

  3. możliwości organizacyjne oferenta, zasoby ludzkie, dostępność - liczba godzin otwarcia, organizacja i funkcjonowanie Środowiskowych Ognisk Wychowawczych- Świetlic socjoterapeutycznych,

  4. program działalności profilaktycznej i opiekuńczej dostosowany do potrzeb środowiskowych,

  5. doświadczenie i przygotowanie zawodowe zatrudnionej kadry pedagogicznej i opiekuńczej,

  6. dotychczasowe osiągnięcia w pracy z dziećmi i młodzieżą w realizacji tego typu zadań,

  7. dotychczasowe osiągnięcia w pozyskiwaniu środków finansowych zewnętrznych na realizację zadań na rzecz pomocy dzieciom z rodzin dysfunkcyjnych, z uwzględnieniem miejsc pozyskania i przeprowadzonych programów,

  8. ocenę przedstawionej kalkulacji kosztów.

  9. cenę za realizację zadania ( nie przekraczająca łącznych środków zabezpieczonych w budżecie gminy na realizację zadania),

  10. przejęcie odpowiedzialności materialnej za udostępnione pomieszczenia i wyposażenie Świetlic Socjoterapeutycznych w Międzyzdrojach przy ul. Kolejowej 29 i Wapnicy ul. Turkusowa 26.

6.3 Zadanie będzie oceniane przez Burmistrza Międzyzdrojów oraz powołaną Komisję w skali od 0 do 100 punktów, w tym :

  • za przedstawioną kalkulację kosztów - 50 pkt,

  • za doświadczenie i przygotowanie zawodowe , dotychczasowe osiągnięcia w pracy z dziećmi i młodzieżą i współpracę z administracją samorządową w ostatnich 3 latach - 30 pkt.

  • pozostałe kryteria - 20 pkt.

7. Informacje dodatkowe:

Informuje się, że w 2006 roku (w okresie od 01.01 do 31.12.2006 roku) były realizowane zadania tego samego rodzaju i podmiot realizujący te zadania otrzymał dotację w wysokości łącznie 98.000 zł sł. dziewięćdziesiąt osiem tysięcy zł.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Marta Trojan

Data wytworzenia:
04 sty 2007

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
04 sty 2007, godz. 14:10

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
04 sty 2007, godz. 14:10