Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół nr 1 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 11.01.2007


Protokół Nr 1

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

Rady Miejskiej w Międzyzdrojach

w dniu 11.01.2007 r.

  1. Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum .

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Kazimierz Drzewiecki otworzył posiedzenie komisji. Na podstawie listy obecności stwierdził wymagane quorum , lista stanowi zał. Nr 1 do protokołu .

  1. Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia .

Zaproponowany porządek posiedzenia został przyjęty bez zmian i stanowi zał. Nr 2 do protokołu .

  1. Rozpatrzenie skargi Państwa K.J.Piorun z 25.09.2006 r. ( kontynuacja )

Zagadnienie zreferował Przewodniczący Komisji informując , że skarga ta była rozpatrywana przez Komisję Rewizyjną poprzedniej kadencji , przytoczono korespondencję w tym zakresie i odpowiedź z dnia 19.10.2006 r. (BRM. 0045/850/06) nawiązującą do kontynuacji nie zakończonej wówczas sprawy w kolejnej kadencji . Ponieważ jednak w międzyczasie doszło do podpisania ugody pomiędzy Gminą a Emilią i Krzysztofem Piorunami , Komisja uważa ,że sprawa ta została załatwiona pozytywnie , a skarga na dzień dzisiejszy jest bezprzedmiotowa .

W związku z powyższym komisja uznała , że najlepszym rozwiązaniem będzie wycofanie przez zainteresowanych złożonej skargi , co też Państwo Piorun uczynili telefonicznie w dniu trwania komisji , tj. 11.01.2007 r.

W związku z powyższym Komisja Rewizyjna uważa sprawę za zakończoną w związku z ustaniem przyczyny dla której skarga została złożona . Materiał stanowi zał. Nr 3 do protokołu .

  1. Projekt planu pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2007 .

Komisja opracowywała plan pracy przy udziale audytora UM insp. Grażyny Ingielewicz, która została poproszona o podjęcie wspólnych działań z komisją na płaszczenie niektórych zagadnień .

W związku z powyższym poczyniono następujące uzgodnienia odnośnie umieszczenia w planie audytora następujących kontroli :

  1. Kontrola Urzędu Miejskiego w zakresie gospodarowania majątkiem gminy - funkcjonowanie stadionu miejskiego w 2006 r. oraz realizacja dochodów i wydatków - pierwsze półrocze .

  2. Rozliczenie dotacji podmiotowej w zakresie finansowania „Zachodniopomorskiego Lata z gwiazdami” w 2006 r. ( planowane w okresie styczeń - marzec )

  3. Celowość i gospodarność wydawania środków pieniężnych w zakresie administracji Urzędu Miejskiego ; dział pochłaniający najwięcej środków , kwoty wypłat - ekwiwalent za niewykorzystane urlopy wypoczynkowe , średnia płaca pracowników Urzędu , przesunięcia między paragrafami środków z wykorzystaniem ich na płace .

Komisja przyjęła w wyniku głosowania ( za przyjęciem opowiedziało się 3 radnych ) plan pracy wg zał. Nr 4 .

5.Rozpatrzenie bieżącej korespondencji.

Komisja rozpatrywała korespondencję :

  1. Pismo Kierownika ITI Sławomira Anusza z dnia 4 stycznia 2007 r. w sprawie

Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta M-je obejmującego obszar pomiędzy granicami gminy os. Zachodnie , granicą lądowo-morska od północy , linią kolejową od południa , ulicą Nomowyśliwską i Polną od wschodu .

STANOWISKO Komisja Rewizyjna na posiedzeniu 11.01.2007 r. analizując bieżącą korespondencję zapoznała się z pismem Instytutu Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa -IGPiM- z dnia 4 stycznia 2007 r. dot. miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Międzyzdroje obejmujacego obszar pomiędzy granicami gminy os Zachodu , granicą lądowo-morską od północy , linią kolejową od południa , ulicą Nowomyśliwską i Polną od wschodu , zwraca się z prośbą o zajęcie stanowiska w przedmiotowej sprawie, która przewidziana jest do rozpatrzenia na koljnym posiedzeniu Komisji .

zał. Nr 5 do protokołu .

2.Pismo RIO z dnia 4 XII 2007 r. (K-0010/198/MK/06)

STANOWISKO Komisja Rewizyjna Rady Miejskiej na posiedzeniu w dniu 11.01.2007 r. rozpatrując pismo Regionalnej Izby Obrachunkowej z dnia 4 grudnia 2006 r. (K-0010/198/MK/06) wniosuje o dokonanie zmian w uchwale Nr XLVII/457/06 Rady Miejskiej z dnia 25 X 2006 r., mających na celu określenie górnej granicy inkasowanych dziennie stawek opłat targowych oraz doprecyzowanie zwolnień podmiotowych od opłat targowych , jak również uchylenie skrótu "itp".

Zał. Nr 6

  1. Pismo Pana Piotra Jackiewicza w sprawie Pizzerii „Desperados”, ul. Krasickiego, Międzyzdroje .

STANOWISKO komisja uważa ,że sprawa leży w kompetencjach pana Burmistrza i należy pismo odesłać celem załatwienia i jednoczesna informacja do pana Piotra Jackiewicza .

6.Zapytania i wolne wnioski .

W spotkaniu komisji uczestniczyła Pani Katarzyna Natkańska właścicielka biura Turystyczno-Usługowego „Bałtyk” mieszczącego się na ul. Zwycięstwa 2 a w Międzyzdrojach . Zwróciła się do komisji o pomoc w uzyskaniu przedłużenia dzierżawy na w/w punkt na okres końca 2007 r. w związku z tym , że otrzymała od Burmistrza pismo -GN.HH-7224/1893/06 z dnia 19 XII 2006 r. odnośnie usunięcia przedmiotowego punktu i wydania Gminie uporządkowanego terenu . Pani Natkańska wyjaśniła , że przygotowuje nową siedzibę biura , która wymaga przeprowadzenia kapitalnego remontu , dlatego też potrzebuje czasu , aby uporządkować te sprawy .

Burmistrz obecny na posiedzeniu komisji zapytany o przyczynę takiego rozwiązania odpowiedział , że podobna sytuacja dotknęła wiele osób , które nie dopełniły warunków przedłużenia kończących się umów . Problemów nie mieli ci , którzy zwrócili się o jej przedłużenie w stosownym czasie .

Na pytanie komisji , czy istnieje możliwość załatwienia sprawy zgodnie z oczekiwaniami Pani Natkańskiej , Burmistrz odpowiedział , że istnieje taka możliwość , jednak dzierżawcy muszą dopełniać niezbędnych w tym zakresie formalności i dbać o swoje sprawy .

WNIOSEK Komisja Rewizyjna wnioskuje o rozważenie możliwości zawarcia umowy z panią Katarzyna Natkańską w okresie od 1 stycznia do końca grudnia 2007 r.

Pisma w tej sprawie stanowią zał. Nr 7 do protokołu .

Burmistrz poinformował radnych , że narodziła się inicjatywa powołania szkoły ponadgimnazjalnej pod patronatem Międzyzdrojskiego Klubu Biznesu na bazie gminnego budynku , który był wcześniej wskazany na potrzebny służby zdrowia , ale zainteresowana nie wyraziła zgody .

Pan Burmistrz zwrócił się z prośbą do radnej Teresy Purgal o włączenie się do tego tematu odnośnie strony oświatowo - organizacyjnej .

  1. Zakończenie posiedzenia .

Przewodniczący zamknął posiedzenie komisji .

Protokółowała :

M.Nurkowska

3


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mirosława Nurkowska

Data wytworzenia:
11 sty 2007

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
28 sty 2008, godz. 09:13

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
28 sty 2008, godz. 09:13