Protokół nr 11 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 19.02.2008
Protokół Nr 11
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
w dniu 19. 02. 2008 r.
Ad. 1 Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej otworzył posiedzenie komisji i na podstawie listy obecności stwierdziła wymagane quorum . Lista obecności stanowi zał. nr 1 do protokołu ( nieobecny Andrzej Kościukiewicz ).
Ad. 2 Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia .
Porządek posiedzenia został przyjęty bez zmian i stanowi zał. nr 2 do protokołu .
Ad. 3 Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia .
Protokół z posiedzenia z dnia 25.01.2008 r. został przyjęty bez uwag 3 głosami ( jednogłośnie. )
Ad. 4 Rozpatrzenie skargi z dnia 11.01.2008 r. na działalność Burmistrza M-jów.
Komisja przystąpiła do rozpatrzenia skargi z dnia 11.02.2008 r. na działalność Burmistrza. W posiedzeniu uczestniczyła skarżąca Pani Irena Sędera oraz Burmistrz Leszek Dorosz .
Przewodniczący komisji stwierdził, że skargę Pani Irena Sędera złożyła do SKO, natomiast SKO przesłało ją do Wojewody, a dalej wpłynęła do
Komisji Rewizyjnej w celu rozpatrzenia.
Skarżąca, Pani Irena Sędera przedstawiła historię odwołań od decyzji o warunkach zabudowy dla pana Roberta Ligęzy, zam. przy ul. Bukowej 15.
Pani Sędera wnosi skargę na Burmistrza w związku z 3 decyzjami o warunkach zabudowy- mimo postanowień SKO- Burmistrz podpisywał takie same decyzje. Pani Sędera ma żal do urzędników, że nie brali pod uwagę zasad dobrego sąsiedztwa. Wg Pani Sędery Pan Nienartowicz otrzymał swoja nieruchomość w spadku. Pracuje w Niemczech, chciał mieć spokój i dlatego nie wniósł odwołań.
Pan Burmistrz- jest oczywista wina urzędnika merytorycznego (chodzi o wcześniejsze decyzje). Należałoby skorelować współpracę urbanisty i konserwatora, Burmistrz- rzecz trudna do wyjaśnienia, dlaczego wnioskodawca otrzymuje kolejne takie same decyzje. Należy w chwili obecnej, zanim zapadnie decyzja w starostwie o pozwoleniu na budowę, zestaw dokumentów w tej sprawie przekazać kancelarii prawnej, żeby przeanalizowała, co w tej sytuacji można jeszcze zrobić, by obowiązującą decyzję nr 26/07 o warunkach zabudowy dla Pana Ligęzy można było zmienić.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej- p. Burmistrz deklaruje wolę rozwiązania tego problemu, dlatego prosi na komisję prawnika oraz obie panie-urzędniczki merytoryczne p. G. Buk-Popowską i p. I. Pyzik.
Pani Sędera- a propos pozycji 11 w skardze- brak reakcji i odpowiedzi na 3 pisma ( dostarczy je, bo komisja ich nie ma).
Po przybyciu wyżej wymienionych osób- p. I. Pyzik przedstawia oświadczenie p. Nienartowicza, że nie będzie składał odwołania.
Radca prawny- są możliwości uchylenia decyzji ostatecznej, ale p. Sędera musiałaby złożyć do SKO wniosek o rażące naruszenie prawa w wydanej decyzji z dnia 23.07.2007.
Radca-SKO mogło zmienić decyzję, a nie zrobiło tego.
Na dzisiaj decyzja nr 26/07 z dnia 23.07.2007 jest ostateczna i tylko Pani Sędera poprzez Burmistrza może wnieść wniosek do SKO o stwierdzenie nieważności w związku z rażącym naruszeniem prawa. P. Sędera zadeklarowała, że wniesie wniosek na pewno.
P. Burmistrz- czy może wystąpić do starosty z informacją, że istnieje skarga do SKO na tę decyzję, żeby czasowo wstrzymał się z wydaniem pozwolenia na budowę?
Inspektor p. I. Pyzik zapoznała komisję z wnioskiem o ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu p. R. Ligęzy z dnia 06.09.2005.
Pan Burmistrz-kiedy wpłynie wniosek p. Sędery w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji do SKO przez organ I instancji- p. Burmistrz poprosi Pana Ligęzę na rozmowę być może sprawę załatwi się polubownie.
Pani Sedera- wnosi, żeby tę kwestie rozstrzygnąć na etapie I instancji, Burmistrza, z chwilą wpłynięcia wniosku.
Inspektor I. Pyzik zaznaczyła, że na etapie postępowania administracyjnego na wpływające pisma od osób zainteresowanych nie ma obowiązku odpowiadać ( dotyczy to m.in. tej sprawy).
Wniosek Komisji Rewizyjnej do Przewodniczącego RM (wynikły po analizie wyżej wymienionej sprawy):
Należy przyspieszyć procedurę uchwalenia planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Międzyzdroje. Ponadto Komisja Rewizyjna sugeruje, by na najbliższej sesji Rada Miejska zobowiązała Burmistrza do podjęcia działań w zakresie opracowania planu zagospodarowania przestrzennego.
Wniosek przegłosowano: 4 głosy ,,za” (doszedł radny Andrzej Kościukiewicz).
Wniosek Komisji Rewizyjnej:
W wyniku oświadczenia Pani Sędery o wniesieniu nowego wniosku do SKO poprzez organ I instancji, Komisja Rewizyjna zawiesza rozpatrywanie skargi do czasu rozstrzygnięć.
Wniosek poddano pod głosowanie: 4 głosy ,,za”.
Ad.5. Przyjęcie protokołu kontroli w sprawie prawidłowości ustalania wysokości wynagrodzeń pracowników Urzędu Miasta i Gminy Międzyzdroje w roku 2006 , a także zasadność wypłat ekwiwalentu pieniężnego za urlop .
Przybyła na posiedzenie Inspektor do spraw kontroli wewnętrznej G. Ingielewicz.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przybliżył protokół kontroli prawidłowości ustalania wysokości wynagrodzeń pracowników w Urzędzie Miejskim w r. 2006, a także zasadność wypłat ekwiwalentu pieniężnego za urlop.
Wniosek Komisji Rewizyjnej:
Do czasu uzupełnienia informacji Komisja Rewizyjna przyjmuje wnioski z wyżej wymienionych kontroli. Poddano pod głosowanie: 4 głosy ,, za”. Natomiast Komisja Rewizyjna oczekuje dodatkowych informacji na następne posiedzenie w tematach:
- Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego- zasadność zwiększenia etatu.
- Fundusz nagród- czy funkcjonuje regulamin?
- Plan urlopów zatwierdzonych przez pracodawcę.
Ad. 6. Zapoznanie się ze sprawozdaniem z wykonania planu kontroli wewnętrznej w roku 2007 .
Sprawozdanie z wykonania planu kontroli wewnętrznej w roku 2007 (zał.). Przewodniczący omówił niektóre zapisy, Komisja ma się ustosunkować do wniosków i przedstawić je Radzie Miejskiej.
Wniosek:
Komisja Rewizyjna zwróci się do dyrektora instytucji kultury z zapytaniem czy od dzierżawionych powierzchni pod działalność, np. reklamy, kawiarnia, jest odprowadzany podatek od nieruchomości.
Komisja Rewizyjna zapoznała się ze sprawozdaniem z wykonania planu kontroli wewnętrznej w 2007 i w pełni popiera zawarte wnioski pokontrolne. Wniosek poddano pod głosowanie: 3 głosy ,,za” (wyszedł radny Andrzej Kościukiewicz)
Ad. 7. Rozpoczęcie procedury w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Międzyzdrojów za rok 2007 .
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej wystąpi do Burmistrza z pismem w sprawie przygotowania materiałów i informacji niezbędnych do rozpoczęcia procedury absolutoryjnej za rok 2007 (zał.).
Komisja Rewizyjna przyjęła wykaz potrzebnych informacji- 3 głosy ,,za” (przy 3 obecnych).
` Ad. 8. Rozpatrzenie bieżącej korespondencji.
Nie rozpatrywano .
Ad. 9. Zapytania i wolne wnioski .
Nie zgłoszono .
Ad. 10. Zakończenie posiedzenia .
Na tym posiedzenie zakończono.
Protokołowała:
T. Purgal
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Mirosława Nurkowska Data wytworzenia:
19 lut 2008
Osoba dodająca informacje
Marta Trojan Data publikacji:
10 kwi 2008, godz. 11:27
Osoba aktualizująca informacje
Marta Trojan Data aktualizacji:
10 kwi 2008, godz. 11:27