Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół nr 11 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 19.02.2008


Protokół Nr 11

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

w dniu 19. 02. 2008 r.

Ad. 1 Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej otworzył posiedzenie komisji i na podstawie listy obecności stwierdziła wymagane quorum . Lista obecności stanowi zał. nr 1 do protokołu ( nieobecny Andrzej Kościukiewicz ).

Ad. 2 Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia .

Porządek posiedzenia został przyjęty bez zmian i stanowi zał. nr 2 do protokołu .

Ad. 3 Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia .

Protokół z posiedzenia z dnia 25.01.2008 r. został przyjęty bez uwag 3 głosami ( jednogłośnie. )

Ad. 4 Rozpatrzenie skargi z dnia 11.01.2008 r. na działalność Burmistrza M-jów.

Komisja przystąpiła do rozpatrzenia skargi z dnia 11.02.2008 r. na działalność Burmistrza. W posiedzeniu uczestniczyła skarżąca Pani Irena Sędera oraz Burmistrz Leszek Dorosz .

Przewodniczący komisji stwierdził, że skargę Pani Irena Sędera złożyła do SKO, natomiast SKO przesłało ją do Wojewody, a dalej wpłynęła do
Komisji Rewizyjnej w celu rozpatrzenia.

Skarżąca, Pani Irena Sędera przedstawiła historię odwołań od decyzji o warunkach zabudowy dla pana Roberta Ligęzy, zam. przy ul. Bukowej 15.

Pani Sędera wnosi skargę na Burmistrza w związku z 3 decyzjami o warunkach zabudowy- mimo postanowień SKO- Burmistrz podpisywał takie same decyzje. Pani Sędera ma żal do urzędników, że nie brali pod uwagę zasad dobrego sąsiedztwa. Wg Pani Sędery Pan Nienartowicz otrzymał swoja nieruchomość w spadku. Pracuje w Niemczech, chciał mieć spokój i dlatego nie wniósł odwołań.

Pan Burmistrz- jest oczywista wina urzędnika merytorycznego (chodzi o wcześniejsze decyzje). Należałoby skorelować współpracę urbanisty i konserwatora, Burmistrz- rzecz trudna do wyjaśnienia, dlaczego wnioskodawca otrzymuje kolejne takie same decyzje. Należy w chwili obecnej, zanim zapadnie decyzja w starostwie o pozwoleniu na budowę, zestaw dokumentów w tej sprawie przekazać kancelarii prawnej, żeby przeanalizowała, co w tej sytuacji można jeszcze zrobić, by obowiązującą decyzję nr 26/07 o warunkach zabudowy dla Pana Ligęzy można było zmienić.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej- p. Burmistrz deklaruje wolę rozwiązania tego problemu, dlatego prosi na komisję prawnika oraz obie panie-urzędniczki merytoryczne p. G. Buk-Popowską i p. I. Pyzik.

Pani Sędera- a propos pozycji 11 w skardze- brak reakcji i odpowiedzi na 3 pisma ( dostarczy je, bo komisja ich nie ma).

Po przybyciu wyżej wymienionych osób- p. I. Pyzik przedstawia oświadczenie p. Nienartowicza, że nie będzie składał odwołania.

Radca prawny- są możliwości uchylenia decyzji ostatecznej, ale p. Sędera musiałaby złożyć do SKO wniosek o rażące naruszenie prawa w wydanej decyzji z dnia 23.07.2007.

Radca-SKO mogło zmienić decyzję, a nie zrobiło tego.

Na dzisiaj decyzja nr 26/07 z dnia 23.07.2007 jest ostateczna i tylko Pani Sędera poprzez Burmistrza może wnieść wniosek do SKO o stwierdzenie nieważności w związku z rażącym naruszeniem prawa. P. Sędera zadeklarowała, że wniesie wniosek na pewno.

P. Burmistrz- czy może wystąpić do starosty z informacją, że istnieje skarga do SKO na tę decyzję, żeby czasowo wstrzymał się z wydaniem pozwolenia na budowę?

Inspektor p. I. Pyzik zapoznała komisję z wnioskiem o ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu p. R. Ligęzy z dnia 06.09.2005.

Pan Burmistrz-kiedy wpłynie wniosek p. Sędery w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji do SKO przez organ I instancji- p. Burmistrz poprosi Pana Ligęzę na rozmowę być może sprawę załatwi się polubownie.

Pani Sedera- wnosi, żeby tę kwestie rozstrzygnąć na etapie I instancji, Burmistrza, z chwilą wpłynięcia wniosku.

Inspektor I. Pyzik zaznaczyła, że na etapie postępowania administracyjnego na wpływające pisma od osób zainteresowanych nie ma obowiązku odpowiadać ( dotyczy to m.in. tej sprawy).

Wniosek Komisji Rewizyjnej do Przewodniczącego RM (wynikły po analizie wyżej wymienionej sprawy):

Należy przyspieszyć procedurę uchwalenia planu zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Międzyzdroje. Ponadto Komisja Rewizyjna sugeruje, by na najbliższej sesji Rada Miejska zobowiązała Burmistrza do podjęcia działań w zakresie opracowania planu zagospodarowania przestrzennego.

Wniosek przegłosowano: 4 głosy ,,za” (doszedł radny Andrzej Kościukiewicz).

Wniosek Komisji Rewizyjnej:

W wyniku oświadczenia Pani Sędery o wniesieniu nowego wniosku do SKO poprzez organ I instancji, Komisja Rewizyjna zawiesza rozpatrywanie skargi do czasu rozstrzygnięć.

Wniosek poddano pod głosowanie: 4 głosy ,,za”.

Ad.5. Przyjęcie protokołu kontroli w sprawie prawidłowości ustalania wysokości wynagrodzeń pracowników Urzędu Miasta i Gminy Międzyzdroje w roku 2006 , a także zasadność wypłat ekwiwalentu pieniężnego za urlop .

Przybyła na posiedzenie Inspektor do spraw kontroli wewnętrznej G. Ingielewicz.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przybliżył protokół kontroli prawidłowości ustalania wysokości wynagrodzeń pracowników w Urzędzie Miejskim w r. 2006, a także zasadność wypłat ekwiwalentu pieniężnego za urlop.

Wniosek Komisji Rewizyjnej:

Do czasu uzupełnienia informacji Komisja Rewizyjna przyjmuje wnioski z wyżej wymienionych kontroli. Poddano pod głosowanie: 4 głosy ,, za”. Natomiast Komisja Rewizyjna oczekuje dodatkowych informacji na następne posiedzenie w tematach:

- Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego- zasadność zwiększenia etatu.

- Fundusz nagród- czy funkcjonuje regulamin?

- Plan urlopów zatwierdzonych przez pracodawcę.

Ad. 6. Zapoznanie się ze sprawozdaniem z wykonania planu kontroli wewnętrznej w roku 2007 .

Sprawozdanie z wykonania planu kontroli wewnętrznej w roku 2007 (zał.). Przewodniczący omówił niektóre zapisy, Komisja ma się ustosunkować do wniosków i przedstawić je Radzie Miejskiej.

Wniosek:

  1. Komisja Rewizyjna zwróci się do dyrektora instytucji kultury z zapytaniem czy od dzierżawionych powierzchni pod działalność, np. reklamy, kawiarnia, jest odprowadzany podatek od nieruchomości.

  2. Komisja Rewizyjna zapoznała się ze sprawozdaniem z wykonania planu kontroli wewnętrznej w 2007 i w pełni popiera zawarte wnioski pokontrolne. Wniosek poddano pod głosowanie: 3 głosy ,,za” (wyszedł radny Andrzej Kościukiewicz)

Ad. 7. Rozpoczęcie procedury w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Międzyzdrojów za rok 2007 .

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej wystąpi do Burmistrza z pismem w sprawie przygotowania materiałów i informacji niezbędnych do rozpoczęcia procedury absolutoryjnej za rok 2007 (zał.).

Komisja Rewizyjna przyjęła wykaz potrzebnych informacji- 3 głosy ,,za” (przy 3 obecnych).

` Ad. 8. Rozpatrzenie bieżącej korespondencji.

Nie rozpatrywano .

Ad. 9. Zapytania i wolne wnioski .

Nie zgłoszono .

Ad. 10. Zakończenie posiedzenia .

Na tym posiedzenie zakończono.

Protokołowała:

T. Purgal


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mirosława Nurkowska

Data wytworzenia:
19 lut 2008

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
10 kwi 2008, godz. 11:27

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
10 kwi 2008, godz. 11:27