Protokół nr 12 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 26.03.2008
Protokół Nr 12
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
w dniu 26. 03. 2008 r.
Ad. 1 Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej otworzył posiedzenie komisji i na podstawie listy obecności stwierdziła wymagane quorum . Lista obecności stanowi zał. nr 1 do protokołu ( nieobecny Andrzej Kościukiewicz ).
Ad. 2 Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia .
Porządek posiedzenia został przyjęty bez zmian i stanowi zał. nr 2 do protokołu .
Ad. 3 Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia .
Protokół z posiedzenia z dnia 19.02.2008 r. został przyjęty z poprawkami ( protokół z popr. w zał.) 3 głosami ( jednogłośnie. )
Ad. 4 Rozpatrzenie skargi z dnia 05.03.2008 r. na działalność Burmistrza M-jów.
Komisja przystąpiła do rozpatrzenia skargi z dnia 05.03.2008 r. na działalność Burmistrza. W posiedzeniu uczestniczył skarżący Pan Kazimierz Osowski oraz Burmistrz Leszek Dorosz .
Obie strony pozostają przy swoich stanowiskach. P. Osowski nie zgadza się z decyzją Burmistrza jako organu podatkowego, o odmowie przyjęcia od Wspólnoty Mieszkaniowej Kopernika 14 w Międzyzdrojach ,, Deklaracji na podatek od nieruchomości na 2008 r.” i jego opłaty od gruntu i części budynku stanowiących współwłasność oraz bezprawnym wezwaniem skarżącego do złożenia korekty informacji w sprawie podatku od nieruchomości wspólnej w nieruchomości ul. Kopernika 14 w Międzyzdrojach, w której wyodrębniono własność lokali, tj. część gruntu- 195,63 m2 i 12,69 m2 części wspólnej. Odwołuje się do art.6., ust.1. z zastrzeżeniem ust. 11. tłumacząc, że osoby fizyczne są zobowiązane złożyć informację organowi podatkowemu, na podstawie której Burmistrz ustala podatek.
Kierownik Referatu Budżetu i Finansów Pani Agnieszka Francukiewicz- są wyodrębnione lokale mieszkalne i jest wydzielony grunt, dlatego obowiązek podatkowy ciąży na właścicielach, a nie na wspólnocie, w związku z czym, p. Osowski na podstawie art.3 jest obciążony tym podatkiem i powinien złożyć informację. W moich kompetencjach nie jest rozstrzygać i interpretować ten artykuł.
Radny Pan Rafał Wolny- potrzebny prawnik do wyjaśnienia artykułu ustawy.
Na posiedzenie Komisji Rewizyjnej przyszedł mecenas pan Tomasz Podleśny. Przewodniczący Komisji poprosił go o zinterpretowanie art.3 i art.6 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych i wystąpił z zapytaniem, kto ma obowiązek złożyć informację o podatku i kto ten podatek uiszcza.
Pan mecenas- podatek obciąża właścicieli, ponieważ wspólnota nie jest podatnikiem.
P. Osowski- jesteśmy podatnikiem za całość nieruchomości.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Paweł Drzewiecki, stwierdził, że na ten temat nie będzie się dyskutować, ponieważ kancelaria prawna w Szczecinie wystawiła opinię prawną (w załączeniu). Do rozwiązania pozostaje jednak skarga p. Osowskiego.
P. Podleśny- można się odwołać do Sądu Administracyjnego.
Przewodniczący- należy wszcząć procedurę w sprawie:
-
Wezwanie do złożenia korekty informacji w sprawie podatku od nieruchomości.
-
Postanowienie o wszczęciu postępowania podatkowego.
-
Postanowienie o wyznaczeniu siedmiodniowego terminu do zapoznania się ze zgromadzonym materiałem.
-
Wystawienie decyzji w sprawie zmiany decyzji ostatecznej Burmistrza Międzyzdrojów w sprawie podatku od nieruchomości.
Przewodniczący-Komisja Rewizyjna wysłuchała obie strony, które w wyniku dyskusji zostały przy swoich stanowiskach.
Wniosek Komisji Rewizyjnej:
Komisja Rewizyjna zwróci się do organu podatkowego- Burmistrza Międzyzdrojów o interpretację zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie na podstawie skargi p. K. Osowskiego z dnia 05.03.2008 r. na Burmistrza Międzyzdrojów .
Stosownie do zapisu art.14 g Ordynacji podatkowej Komisja Rewizyjna prosi Burmistrza o potraktowanie wyżej wymienionej skargi wraz z kompletem załączonych innych dokumentów jako wniosku o wydanie interpretacji prawa podatkowego.
Wniosek poddano pod głosowanie .: 3głosy ,,za”.
Do czasu otrzymania od Burmistrza interpretacji w wyżej wymienionej sprawie, Komisja Rewizyjna zawiesza rozpatrywanie skargi, powiadamiając jednocześnie Pana Kazimierza Osowskiego pisemnie.
Ad.5. Analiza sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za 2007 rok wraz z załącznikami.
Komisja Rewizyjna przystąpiła do rozpatrzenia dostarczonych do sprawozdania z budżetu za rok 2007 dodatkowych dokumentów.
-
Wykaz osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono na raty w 2007r.
Komisja Rewizyjna zwraca się z wnioskiem do Burmistrza o przedstawienie wniosków podatników w sprawie odroczenia, umorzenia i zwolnienia podatku od nieruchomości wraz z wydanymi decyzjami.
Poddano pod głosowanie: 3 głosy ,,za”.
-
Wykaz dotacji udzielonych z budżetu Gminy za rok 2007 , Komisja Rewizyjna prosi o dostarczenie rozliczenia dotacji wybranych podmiotów:
- Towarzystwo Przyjaciół Dzieci.
- Komenda Wojewódzka Policji w Szczecinie.
- Fundacja ,, Razem bezpieczniej”.
- Urząd Miasta Świnoujście.
- Polskie Stowarzyszenie na rzecz osób upośledzonych umysłowo.
Rozliczenie dotacji przedstawia urzędnicy merytoryczni.
Ad. 6. Rozpatrzenie bieżącej korespondencji.
1.Odpis pisma p.Sędery o wszczęcie procedury w sprawie wydania warunków zabudowy w Międzyzdrojach ul. Bukowa 15.
2.Sprawozdanie finansowe Biblioteki Publicznej za 2007r. do absolutorium.
Ad. 7.Zapytania i wolne wnioski.
Wniosek Komisji Rewizyjnej:
Komisja Rewizyjna wnosi do Burmistrza o złożenie informacji dotyczących wydawania przez Urząd Miasta różnego rodzaju publikacji, informatorów, przewodników itp. i procedur obowiązujących w tym zakresie.
Poddano pod głosowanie: 3 głosy,, za”.
Ad. 8. Zakończenie posiedzenia.
Na tym posiedzenie zakończono.
Protokołowała:
S. Jakubowska
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Mirosława Nurkowska Data wytworzenia:
26 mar 2008
Osoba dodająca informacje
Marta Trojan Data publikacji:
10 kwi 2008, godz. 11:26
Osoba aktualizująca informacje
Marta Trojan Data aktualizacji:
10 kwi 2008, godz. 11:28