Protokół nr 13 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 03.04.2008
Protokół Nr 13
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
w dniu 3. 04. 2008 r.
Ad. 1 Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej otworzył posiedzenie komisji i na podstawie listy obecności stwierdziła wymagane quorum . Lista obecności stanowi zał. nr 1 do protokołu.
Ad. 2 Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia .
Porządek posiedzenia został przyjęty bez zmian i stanowi zał. nr 2 do protokołu .
Ad. 3 Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia .
Protokół z posiedzenia z dnia 26 marca 2008 r. został przyjęty bez uwag 3 głosami .
Ad. 4 Analiza wykonania budżetu za 2007 rok wraz z częścią opisową wykonania planów finansowych jednostek organizacyjnych Gminy .
W posiedzeniu komisji uczestniczyli :
- Pan Marian Kowalewski
Omówił dotację Gminy Świnoujście na wniosek Prezydenta Świnoujścia z dnia 8.08.07 r., która została udzielona z budżetu Gminy w kwocie 3 tys. zł. . Dotacja związana była z obchodami jubileuszu jednostek ochrony ppoż na terenie wysp i wynosiła 20 971,67 zł , z tego Gmina Międzyzdroje przekazała 3000 tys. zł. . Rozliczenie nastąpiło na kwotę 19 788,86 zł. , w ramach pozostałej kwoty zakupiono grawerony . Umowa ZP/342/100/07 była zawarta w dniu 7 IX 2007 r. Rozliczenie , zdaniem komisji powinno nastąpić dla każdej Gminy przekazującej dotację , tymczasem jest to zrobione globalnie .
Pan Kowalewski jednak wyjaśnił , że trudno jest zgrać takie rozliczenie , komisja jednak stoi na stanowisku , że każda dotacja z budżetu Gminy , zgodnie z umową zawartą na dotację i rozliczona zgodnie z umową powinna być zrealizowana indywidualnie .
Na podstawie § 4 tejże umowy otrzymujący dotację zobowiązany jest do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo - księgowej środków finansowych otrzymanych na realizację zadania , zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z 29 IX 1994 r. o rachunkowości z późniejszymi zmianami .
Wydatkowanie otrzymanych środków pochodzących z dotacji , zgodnie z ustawą z dnia 29 I 2004 r. prawo zamówień publicznych .
Rozliczenie otrzymanej kwoty dotacji w terminie do 31 X 2007 r.
Do kasy nie wpłynęła żadna różnica , cała kwota została rozliczona .
- Aneta Czyżak
Omówiła umowę z 12 II 2007 r. zawartą pomiędzy Gminą Międzyzdroje a Towarzystwem Przyjaciół Dzieci - Zachodniopomorski Oddział na kwotę 80 tys. zł , płatne w transzach , każda transza po 20 tys. zł. . Został ogłoszony konkurs na 3 lata ( od 2007-2009) , natomiast umowy zawierane są na każdy rok budżetowy .
Odbyła się kontrola w tym zakresie dot. wykonanie umowy na prowadzenie świetlic środowiskowych ( na podstawie zarządzenia Burmistrza ), przeprowadzona przez pracownika OPS Panią Szaryńską ( protokół kontroli wykonanej umowy za okres od 1 II do 11X ). W wyniku kontroli stwierdzono , iż sprawozdania są zgodne z realizacją z zastrzeżeniem , że nie były realizowane zajęcia grupowe z psychologiem , które opiewały na kwotę 3000 zł . Środki z tego tytułu przeznaczono na szkolenie kadry dot. dzieci z ADHD oraz na wycieczkę dzieci do teatru „Pleciuga” w Szczecinie.
Komisja Rewizyjna stwierdza , że umowa na dotację dla TPD została rozliczona prawidłowo .
- Pani Grażyna Dubako
Omówiła rozliczenie środków finansowych :
1) Rozliczenie dotacji otrzymała Komenda Wojewódzka Policji w Szczecinie na kwotę 22,080 00 zł ., zgodnie z porozumieniem 4/SOS/07 z dnia 5.06.2007 r. Środki wykorzystano na sfinansowanie rekompensat za dodatkowe służby na siły wsparcia w sezonie letnim 2007 ( Umowa Nr 04/SOS/OS/2007 ) .Rozliczenie winno być do 31 X 2007 r. i wpłynęło w terminie .
2) Porozumienie Nr 03/SOS/OZ/07 z dnia 5 VI 2007 r. na dotację w kwocie 27 920.00 zł z przeznaczeniem na zakwaterowanie , wyżywienie i paliwo . Środki miały być rozliczone do 15 IX 2007 r. , jednak zostały rozliczone po terminie - wpłynęły 20 XII 2007 r. Komisja Rewizyjna zwróciła uwagę , że rozliczenie nie jest formalne z punktu widzenia księgowości , ponieważ faktury zostały przyjęte przez Urząd Miejski nieopisane .
3) Porozumienie Nr 02/SOS/02/07 z 4 czerwca 2007 r. na kwotę 30 tys. zł na pokrycie wydatków związanych z bieżącym utrzymaniem Komisariatu w Międzyzdrojach ( remont budynku komisariatu ) , termin rozliczenia do 31 VIII 2007 r. , a rozliczenie wpłynęło 20 XII 2007 r. , zatem po terminie .
4) Porozumienie Nr 01/SOS/0Z/2007 z 29 III 2007 r. zawarte pomiędzy Burmistrzem Międzyzdrojów a Fundacją „Razem Bezpieczniej” na kwotę 20 000 zł na wymianę stolarki okiennej . Rozliczenie miało zostać dokonane do 11 V 2007 r. a wpłynęło 19 VI 2007 r. . Fundacja nie opisała faktur i w takiej formie zostały przyjęte do Urzędu .
5) Dotacja dla Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Wolinie . Umowa Nr 1/SOS/Ss/2007 z dnia 18 czerwca 2007 r. pomiędzy Burmistrzem Leszkiem Doroszem a Organizacją Pozarządową na kwotę 21.210,00 zł wypłacona w dwóch transzach , każda po 6 363 , a od IX do 15 każdego miesiąca za każdy miesiąc po 2 121zł. Termin wykonania zadania 31 XII 2007 r. . Dotacja została rozliczona , sprawozdanie końcowe przedłożono 31 I 2008 r.
Insp. Grażyna Dubako poinformowała również komisję o kwotach jakie zostały w roku 2007 przeznaczone na pensje zasadnicze i wysługę lat ( bez pochodnych )
- w Gimnazjum , jest to kwota 654.150,25 zł.
- w SP Nr 1 , kwota 797 706,22 zł.
- w SP Nr 2 , kwota 215 266,27 zł
Kwoty powyższe bez innych dodatków .
Łącznie stanowi to kwotę 1 667 122,74 , subwencja oświatowa stanowi kwotę 2 061 887 stanowi subwencję oświatową .Różnica między otrzymaną subwencją oświatową z budżetu państwa w 2007 r. wyniosła 2 061 887 zł. , a wydatkami na pensje zasadnicze i wysługę lat w szkołach ( bez przedszkola) wynoszące 1 667 122,74 wynosi 394 764,26 zł.
Rozpatrzenie bieżącej korespondencji. (brak)
Zapytania i wolne wnioski .
W posiedzeniu komisji uczestniczył Pan Burmistrz . W związku z tym , że komisja w dniu 26 III 2008 r. zwróciła się do Burmistrza o udostępnienie do wglądu wniosków podatników dot. udzielenie ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych łącznie z wystawioną decyzją . Burmistrz wyjaśnił , że opinia prawna w tym zakresie jest jednoznaczna i stanowi , że wnioski te stanowią tajemnicę skarbową . W opinii zostało przytoczone stanowisko Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 25 października 2006 r. , mówiące o tym , iż dostęp do informacji publicznej może być ujawniony jedynie od strony zbiorczej , a nie z punktu widzenia konkretnego podatnika .
Burmistrz wyjaśnił , iż nie może działać sprzecznie z przepisami ustawy , szczególnie , iż sprawa ta stanowi tajemnicę skarbową , za ujawnienie której można być pociągniętym do odpowiedzialności karnej .
Komisja po wysłuchaniu Burmistrza stoi na stanowisku , iż dane takie powinny zostać udostępnione Komisji Rewizyjnej , z zastrzeżeniem zachowania tajemnicy skarbowej , szczególnie ,że brak takich danych uniemożliwia pracę komisji w istotnym zagadnieniu prac dot. absolutorium . Zatem Komisja nie przyjmuje do wiadomości takiej informacji
zobowiązując Przewodniczącego do wystąpienia z takim zapytaniem do RIO .
Komisja zwróciła się do Sekretarza Henryka Nogali o przygotowanie części opisowej do budżetu , co zostanie przedłożone na posiedzenie w dniu 9.04.2007 r.
W związku ze złożoną przez panią Anetę Czyżak informacją dot. wydawnictw promocyjnych Gminy ( informator Gminy) w latach 2007-2008 , komisja wnosi o dodatkowe uzupełnienie zagadnienia o informacje dot. : sposobu zamówień , ilości składanych ofert , procedury zamówienia , jak również informacji kto decyduje o wyborze.
Po przygotowaniu absolutorium Komisja zwróci się do Kierownika Referatu Finansów i Budżetu o przedstawienie szczegółowych informacji w sprawie wielkości środków przeznaczonych na wynagrodzenie kierownika USC , w kontekście zagadnienia, które komisja podejmie po absolutorium dot. przeprowadzonej przez panią Grażynę Ingielewicz kontroli ( 31 XII 2007 r.) dot. wynagrodzeń pracowników za rok 2007 .
Zakończenie posiedzenia .
Na tym zakończono posiedzenie komisji . Przewodniczący zamknął posiedzenie , zapowiadając kolejne spotkanie w dniu 9.04.2008 r. o godz. 9.00 .
Na tym posiedzenie zakończono .
Protokółowała :
M.Nurkowska
3
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Mirosława Nurkowska Data wytworzenia:
03 kwi 2008
Osoba dodająca informacje
Marta Trojan Data publikacji:
10 kwi 2008, godz. 11:30
Osoba aktualizująca informacje
Marta Trojan Data aktualizacji:
10 kwi 2008, godz. 11:30