Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół nr 15 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 17 czerwca 2008


Protokół 15 z posiedzenia

Komisji Rewizyjnej

w dniu 17.06.2008

  1. Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.

Przewodniczący otworzył posiedzenie Komisji Rewizyjnej i na podstawie listy obecności (zał. Nr 1) stwierdził quorum.

Obecnych: 3 radnych.

Spóźnienie: Andrzej Kościukiewicz.

  1. Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia (zał. Nr 2 ) .

Radna Teresa Purgal zaproponowała wprowadzić do porządku następujący punkt:

• Realizacja wniosków Komisji Rewizyjnej podjętych na posiedzeniach Komisji Rewizyjnej w dniu 3.04.2008.

Przewodniczący poddał pod głosowanie. Za wprowadzeniem punktu opowiedziało się 3 radnych (jednogłośnie).

Przewodniczący Komisji Kazimierz Drzewiecki odczytał poprawiony porządek posiedzenia:

  1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego 2-częściowego posiedzenia (9 i 17.04.2008).

  2. Rozpatrzenie skargi Pana Kazimierza Osowskiego na Burmistrza Międzyzdrojów (kontynuacja).

  3. Powołanie zespołów kontrolnych do przeprowadzenia planowanych kontroli.

  4. Zajęcie stanowiska w sprawie odpowiedzi RIO w Szczecinie z dnia 5.05.2008 (znak K-0542/31/MK/08).

  5. Realizacja wniosków Komisji Rewizyjnej podjętych na posiedzeniach Komisji Rewizyjnej w dniu 3.04.2008.

  6. Rozpatrzenie bieżącej korespondencji.

  7. Zapytania i wolne wnioski.

  8. Zakończenie posiedzenia.

Całość porządku poddano pod głosowanie, ,,za” 3 radnych.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego 2-częściowego posiedzenia (9 i 17.04.2008).

Protokół został odczytany i przyjęty bez zmian.

4. Rozpatrzenie skargi Pana Kazimierza Osowskiego na Burmistrza Międzyzdrojów (kontynuacja).

Przewodniczący przypomniał przebieg skargi Pana Kazimierza Osowskiego z dnia 5.03.2008r na działalność Burmistrza Międzyzdrojów. Nie doszło do rozwiązania sprawy, dlatego Komisja Rewizyjna wypracowała wniosek do Burmistrza. W dniu 21 kwietnia 2008 r. otrzymaliśmy odpowiedź na wniosek.

Przewodniczący Drzewiecki zapoznał komisję z prośbą Pana Osowskiego o przeczytanie uzupełnienia skargi z dnia 5.03.2008. W związku z tym pismem na komisji stawiła się Pani Francukiewicz. Na pytanie radnego Drzewieckiego jak widzi Pani tą sprawę po uzupełnieniu skargi, Pani Agnieszka odpowiedziała, że została wydana decyzja uzupełniająca. Pan Osowski odwołał się od niej i sprawa trafiła do SKO.

Pan Osowski wyjaśnił, że w ustawie z 2002 roku, która zmienia ustawę o podatkach, pisze iż organ podatkowy wyznacza podatek osobom należącym do wspólnoty mieszkaniowej.

Skarbik Gminy poinformowała, że jeżeli są wątpliwości to można skontaktować się z prawnikami. Trzeba czekać na rozstrzygnięcie SKO. Przewodniczący dodał, że orzeczenia SKO nie zawsze były realizowane przez Burmistrza ( skarga Pani Sedery).

Przewodniczący przypomniał od czego odwołuje się Pan Osowski.

-------------------doszedł radny Andrzej Kościukiewicz, stan 4 radnych--------------------------

Pani Agnieszka Francukiewicz odczytała pismo napisane do SKO wraz z załącznikami.

Przewodniczący stwierdził, że sprawa trafi do ponownego rozpatrzenia przez komisję, z chwilą rozstrzygnięcia przez SKO. Możemy czekać na decyzję SKO i potem przyjąć stanowisko. Jeżeli Pan się nie zgodzi z decyzją SKO, służy Panu odwołanie do Sądu , a to może potrwać. Na czas dzisiejszy możemy tylko prosić Pana Osowskiego o cierpliwość do czasu rozpatrzenia odwołania. Zostanie do Pana napisane pismo, że Komisja wstrzymuje prace do czasu rozpatrzenia skargi przez SKO.

-------------W związku z pismem Burmistrza Międzyzdrojów z dnia 21.04.2008 odmawiającego wydania informacji zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, na podstawie skargi Pana Osowskiego z dnia 5.03.2008 oraz faktem odwołania się Pana Osowskiego do SKO w sprawie wydanej decyzji organu podatkowego i toczącego się w związku z tym postępowania podatkowego Komisja Rewizyjna zawiesza dalsze rozpatrywanie skargi do czasu rozstrzygnięcia przez SKO w Szczecinie.--------------

Przewodniczący poddał pod głosowanie. Za opowiedziało się 4 radnych (jednogłośnie).

------5 minut przerwy------

5. Powołanie zespołów kontrolnych do przeprowadzenia planowanych kontroli.

Przewodniczący odczytał plan kontroli.

Radna Teresa Purgal stwierdziła, że trzeba zaplanować posiedzenie całej Komisji Rewizyjnej w sprawie komisji Doraźnej, w sprawie punktu 5-rozpatrywanie skarg na działalność Burmistrza i kierowników jednostek organizacyjnych gminy.

Wnioski Komisji Rewizyjnej:

1. Komisja Rewizyjna postanawia przeprowadzić kontrolę realizacji uchwały Rady Miejskiej Nr XVII/158/07 z dnia 17 listopada 2007 r. całą komisja na posiedzeniu w dniu 8 lipca (wtorek) o godz. 10.00.

2. Kontrole gospodarności Gminy w zakresie gospodarki finansowej i zarządzania majątkiem przeprowadzi cała komisja Rewizyjna, poczynając od miesiąca sierpnia w następujących tematach:

• funkcjonowanie kontroli wewnętrznych w Urzędzie Miejskim;

• inwentaryzacja składników majątkowych w Urzędzie Miejskim;

Poddano pod głosowanie, głosów,, za” 3 (jednogłośnie).

---------Przewodniczący Komisji Rewizyjnej zwróci się do Burmistrza o udzielenie upoważnienia w celu przeprowadzenia wyżej wymienionej kontroli.

Poddano pod głosowanie. ,,Za opowiedziało się 3 radnych.-- ------

6. Zajęcie stanowiska w sprawie odpowiedzi RIO w Szczecinie z dnia 5.05.2008 (znak K-0542/31/MK/08).

Przewodniczący odczytał wniosek Komisji Rewizyjnej skierowany poprzez przewodniczącego RM do RIO w Szczecinie i odpowiedź Regionalnej Izby Obrachunkowej (zał.). Ze względu na brak odpowiedzi przez Kancelarie Prawną w Szczecinie punkt został przełożony na następne posiedzenie Komisji Rewizyjnej.

7. Realizacja wniosków Komisji Rewizyjnej podjętych na posiedzeniach Komisji Rewizyjnej w dniu 3.04.2008.

Pani Anetta Czyżak omówiła procedurę publikacji materiałów promujących Gminę Międzyzdroje. Wszystko zależy od formy i rodzaju danego materiału. W roku 2007 i do połowy 2008 wydano następujące materiały:

- informatory turystyczne

- kalendarze

- plan miasta

- albumy pamiątkowe

- mapy administracyjne województwa zachodniopomorskiego

Na pytanie radnego Drzewieckiego jak były wydawane środki budżetowe przeznaczone na promocje miasta, Pani Czyżak wyjaśniła, że w budżecie środki były wyszczególnione na materiały promocyjne. 20 tys. zł przeznaczono na informatory turystyczne. Wysłano oferty do firm, które mogłyby odpowiedzieć na tą ofertę. Analiza doboru firmy odbywała się na zasadzie wolnej ręki, przy udziale pomocy Pani Jadwigi Bober. Na ofertę Urzędu dopowiedziały 4 firmy:

- Pan Ludwiczak z wyd. Art-Glume (koszt 18 tys. za 20 tys. egzemplarzy)

- wyd. Kurier Press (koszt 11 tys. zł za 10 tys. informatorów)

- Mari Media e-projekt (nie podano kosztorysu, wydruk byłby w maju-oferta odrzucona)

- Pan Zamorski z wyd. Rajd (zbyt wysokie koszty - 59 tys. brutto za 40 tys. egzemplarzy)

Została wybrana oferta Art-Glume. Podpisano z tą firmą umowę. Burmistrz wysłał list intencyjny z informacją, że to Pan Ludwiczak wydrukuje informator.

Pan Wolny wystąpił z zapytaniem czy jest regulamin wydawania materiałów oraz czy inwencja Pani Anetty wynika z regulaminu. Zdaniem radnego posiadanie regulaminu stworzonego ze współpracą z Panią ulepszyło by pracę nad promocja miasta (telewizja, Internet).

Pani Czyżak poinformowała, że nie ma żadnego regulaminu. Gdyby taki powstał utrudniłby prace. Są określone zadania, zawarte w całej kwocie. Na pytanie dot. Pana Ludwiczaka Pani Anetta wyjaśniła, że list intencyjny desygnował Pana Ludwiczaka do wybierania reklamodawców.

8. Rozpatrzenie bieżącej korespondencji. (brak)

  1. Zapytania i wolne wnioski. (brak)

  1. Zakończenie posiedzenia.

Przewodniczący zakończył posiedzenie Komisji Rewizyjnej.

Protokołowała:

S. Jakubowska

3


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Sylwia Jakubowska

Data wytworzenia:
17 cze 2008

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
09 gru 2008, godz. 08:52

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
09 gru 2008, godz. 08:52