Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół nr 2 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 9.03.2007


Międzyzdroje, dnia 09.03. 2007 r.

Protokół Nr 2

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

Rady Miejskiej w Międzyzdrojach

w dniu 9.03.2007 r.

  1. Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.

Przewodniczący KR, radny Paweł Drzewiecki, otworzył posiedzenie Komisji, stwierdził obecność trzech członków, quorum. Nieobecny radny Andrzej Kościukiewicz.

2. Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia.

Komisja przyjęła jednogłośnie porządek posiedzenia - 3 głosy „za”.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.

Po przeczytaniu i omówieniu zapisów w protokole, Komisja przyjęła protokół z 11.01.2007 - 3 głosy „za”

  1. Rozpatrzenie skargi pana Kazimierza Osowskiego na działalność

Kierownika Zakładu Ochrony Środowiska.

W posiedzeniu Komisji uczestniczyli: składający skargę - pan. K. Osowski, Kierownik ZOŚ - pan H. Kamiński oraz księgowa ZOŚ.

Przewodniczący KR przedstawił treść skargi p. K. Osowskiego, która do Rady Miejskiej wpłynęła 07.02.2007 (zał.).

Następnie zabrał głos p. Osowski, który powiedział, że złożył skargę na przewlekłe i biurokratyczne załatwianie spraw dotyczących udzielania informacji z zakresu stosowania i pobierania podatku od towarów i usług pogrzebowych i pokrewnych przez ZOŚ w Międzyzdrojach. Zarzucił też Radzie Miejskiej, że przy uchwalaniu Uchwały Nr XL/412/06 w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych powołano się na niewłaściwą podstawę prawną w § 1.ust.2., bo ustawa o podatku od towarów i usług jest z dnia 11 marca 2004 r., a nie z 5 kwietnia 2004 r., jak podano w tej uchwale (zał.).

Kierownik ZOŚ przedstawił chronologię korespondencji p. Osowskiego z kierownictwem ZOŚ. Do ZOŚ wpłynęło pismo z dnia 24.04.2006 r. w sprawie ponownej rezerwacji miejsca pod grób istniejący (zał.).

Kierownik ZOŚ odpowiedział na to pismo po terminie, dopiero 20.01.2007r. (zał.) i w tym piśmie podaje właściwą podstawę prawną naliczania podatku VAT - ustawę z dnia 11 marca 2004r. i przesyła także kserokopię Uchwały Rady Miejskiej.

Przewodniczący KR zrekapitulował wypowiedzi i stwierdził, że spór toczy się o podstawę prawną naliczania podatku VAT.

Księgowa ZOŚ powiedziała, że źle napisane daty należałoby potraktować jako błąd pracownika.

Radny M. Flotyński stwierdził, że wystarczyłoby w Uchwale RM sprostować podstawę prawną.

Pan Osowski powiedział, że nie rozumie, dlaczego naliczany jest podatek VAT w wysokości 22 %, a nie 7 %, jak mówi ustawa.

Kierownik ZOŚ twierdzi, że za dzierżawę miejsca pod pochówek w przyszłości naliczane jest 22 % VAT, ponieważ nie jest to żadna usługa pogrzebowa, na którą jest 7 % VAT. Przedstawił wykaz tych usług, wśród nich nie ma rezerwacji miejsca na pochówek.

  • Wniosek Komisji Rewizyjnej:

Komisja Rewizyjna zobowiązuje Kierownika ZOŚ do wystąpienia do Urzędu Skarbowego o interpretację w sprawie naliczania wysokości podatku VAT do opłat zawartych w Uchwale Rady Miejskiej w Międzyzdrojach Nr XL/412/06 z dnia 21 kwietnia 2006 r. w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych. Wniosek poddano pod głosowanie - 3 głosy „za”.

Następnie pan K. Osowski skarżył się na nieprawidłowość występującą w ZOŚ: najpierw zapłacił za rezerwację miejsca, a dopiero po 4 miesiącach otrzymał fakturę.

Kierownik ZOŚ przyznał, że jest ewidentna wina zakładu.

Przewodniczący KR podsumował, że pkt. 4. skargi uznajemy za wyjaśniony.

Odnośnie pkt. 2. skargi, to p. Osowski kieruje prośbę do RM, aby uchwałę w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych zweryfikowała.

Według p. Osowskiego nie powinno się naliczać opłat za wjazd na cmentarz i przekłada w tej sprawie orzecznictwo Sądu Administracyjnego, dlatego wg pana Osowskiego trzeba zmienić treść uchwały RM.

Radny M. Flotyński stwierdził, że na 3. pkt. skargi będzie można dać odpowiedź po uzyskaniu wyjaśnień z Urzędu Skarbowego.

Na prośbę Przewodniczącego KR Kierownik ZOŚ przyniósł księgi cmentarne, księgi grobów, wykaz osób pochowanych.

Ewidencja zmarłych pochowanych na cmentarzu prowadzona jest od 01.01.1964 r.

Przewodniczący KR zwrócił uwagę na ostatni zapis w ewidencji z dnia 03.03.2007 r., gdzie ostatnia pozycja nie ma numeru kwatery, numeru rzędu grobów i numeru grobu.

Natomiast Kierownik H. Kamiński przedstawił taki numerowy wykaz załączony do planu sytuacyjnego cmentarza w Międzyzdrojach, który można według niego potraktować jako księgę grobów.

Przewodniczący KR powiedział, że wg rozporządzenia MSWiA z dnia 1 sierpnia 2001 r. w sprawie prowadzenia ewidencji grobów, należy prowadzić odpowiednią ewidencję cmentarną.

  • Wnioski Komisji Rewizyjnej:

  • Komisja Rewizyjna wnosi do Kierownika ZOŚ o respektowanie zapisów w/w rozporządzenia. W głosowaniu wniosku - 3 głosy „za”

  • Komisja Rewizyjna wnioskuje do Kierownika ZOŚ o zamontowanie tabliczki z nazwą ulicy Cmentarna - 3 głosy „za”.

  • Komisja Rewizyjna wnioskuje do Kierownika ZOŚ o zaznaczenie linią miejsc do parkowania samochodów przy cmentarzu - 3 głosy „za”.

  • Komisja Rewizyjna wnioskuje do Burmistrza o wprowadzenie zmian w Uchwale Nr XL/412/06 RM w sprawie opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych wynikających z aktualnych aktów prawnych (na podstawie orzecznictwa Sądu Administracyjnego oraz odpowiedzi z Urzędu Skarbowego ) Wniosek przegłosowano - 3 głosy „za”.

Na podstawie opinii Urzędu Skarbowego Komisja Rewizyjna udzieli odpowiedzi na skargę p. K. Osowkiego. Pan Osowski wyraził zgodę na dłuższe oczekiwanie odpowiedzi od Komisji Rewizyjnej na swoją skargę, związanego z udzieleniem odpowiedzi przez Urząd Skarbowy. Jest zadowolony, że go wysłuchano i sprawy poruszone przez niego, będą załatwiane.

  1. Wstępna analiza otrzymanych dokumentów związanych z opiniowaniem

wykonania budżetu za 2006 r.

Przewodniczący KR przekazał do zapoznania się z informacją o wykonaniu budżetu Gminy Międzyzdroje za okres od początku roku do końca grudnia 2006 r.

  1. Rozpatrzenie bieżącej korespondencji.

Korespondencji brak.

  1. Zapytania i wolne wnioski.

W tym punkcie porządku obrad uczestniczyli Inspektor ds. kontroli i Burmistrz.

Inspektor ds. kontroli poinformowała, że protokół z kontroli MDK udostępni w przyszłym tygodniu wraz z informacją o rozliczeniu zadania „Zachodniopomorskie Lato z Gwiazdami” 2006.

Kontroli na temat funkcjonowania stadionu miejskiego w 2006 r. dokona w lipcu 2007 r., a kontrolę działalności za I półrocze 2007 r. wykona w IV kwartale 2007 r.

Natomiast kontrolę na temat celowości i gospodarności wydatkowania środków pieniężnych w Urzędzie Miejskim przeprowadzi w II kwartale 2007 r.

Burmistrz odpowiadał na pytania radnego M. Flotyńskiego, na jakiej podstawie trwa budowa w amfiteatrze.

Burmistrz odpowiedział, że nie ma żadnej umowy, a pan Konopacki miał zlecić opracowanie dokumentów, nie wykonał tego, będą wyciągnięte konsekwencje.

Przewodniczący KR stwierdził, że amfiteatr jest oddany w użytkowanie MDK, jaka jest więc rola dyrektora MDK w zadaniu remontu amfiteatru. Niepokój budzi brak zezwoleń na roboty budowlane w miejscu publicznym.

Burmistrz zapewnił, że dyrektor MDK będzie miała odpowiednie zezwolenia.

Na wycinanie drzewa w amfiteatrze zgodę podpisał wiceburmistrz.

W sprawie odpowiedzi Burmistrza na temat uchwały RM o opłacie targowej, KR twierdzi, że nie może występować tam skrót „itp.”.

Komisja zapoznała się z treścią odpowiedzi Burmistrza skierowaną do Rady Miejskiej (pismo z dnia 23.01.2007 r.) i po dyskusji zgłasza wniosek do Przewodniczącego Rady Miejskiej.

  • Wniosek:

Komisja Rewizyjna wnosi do Przewodniczącego RM o zgłoszenie projektu zmian w Uchwale Nr XLVII/457/06 w sprawie opłaty targowej opartych na podstawie pisma RIO w Szczecinie z dnia 4 grudnia 2006 r. znak K-0010/198/MK/06. Wniosek przegłosowano - 3 głosy „za” .

  1. Zakończenie posiedzenia.

Przewodniczący KR zamknął posiedzenie komisji, ustalając datę następnego posiedzenia na 28.03.07, godz.1000.

Protokołowała

Teresa Purgal

Przewodniczący

Komisji Rewizyjnej

Paweł Drzewiecki

4


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mirosława Nurkowska

Data wytworzenia:
09 mar 2007

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
28 sty 2008, godz. 09:14

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
28 sty 2008, godz. 09:14