Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół nr 21 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 21 października 2008


 

 

Protokół Nr 21

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

w dniu 21.10.2008 r.

  1. Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.

Wiceprzewodnicząca Komisji Rewizyjnej Pani Teresa Purgal , prowadząc posiedzenie z upoważnienia nieobecnego Przewodniczącego Kazimierza Drzewieckiego otworzyła posiedzenie i na podstawie listy obecności (zał nr 1) stwierdziła quorum wymagane quorum . Nieobecni radni : Kazimierz Drzewiecki , Andrzej Kościukiewicz .

 

  1. Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia.

Proponowany porządek posiedzenia został przyjęty bez uwag i stanowi zał. Nr 3 do protokołu .

 

  1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji (1.10.2008).

Wiceprzewodnicząca Teresa Purga odczytała protokół z dnia 1.10.2008 r. , po czym wraz z wprowadzonymi poprawkami poddano pod głosowanie. Za przyjęciem opowiedziało się 2 radnych obecnych na posiedzeniu (jednogłośnie).

 

  1. Rozpatrywanie skargi mieszkańców ul. Gryfa Pomorskiego 27 z dnia 20.08.2008 r. w sprawie rozliczeń za media - ciąg dalszy.

Na posiedzenie Komisji zostali zaproszeni mieszkańcy ul. Gryfa Pomorskiego 27 , którzy wnieśli skargę , natomiast uczestniczyli: Pani Agnieszka Burzyńska oraz Pani Beata Szymkiewicz.

Wiceprzewodnicząca Teresa Purgal przypomniała skargę mieszkańców w sprawie rozliczeń za media, informując jednocześnie, że skarżący do dnia 20.08.2008 nie otrzymali odpowiedzi z MTBS-u w sprawie rozliczeń za sporne media w terminie. W wystosowanym oświadczeniu Pani Kamińskiej, nie ma podanej daty zamontowania rączki prysznicowej.

Wiceprzewodnicząca odczytała również informację dot. rozliczeń za wodę i ścieki. ( Pismo z dnia 20.10.2008 MTBS do Przewodniczącego Rady Miejskiej).

Pani Burzyńska poinformowała, iż przedłożone pisma nie zostały przekazane mieszkańcom, dlatego wnosi o ich przesłanie na podane adresy, by móc się do nich ustosunkować. Wnoszący skargę oczekują również odczytania wyjaśnienia Prezesa MTBS na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej.

Wiceprzewodnicząca Komisji przypomniała wcześniejsze ustalenia Komisji , iż przedłożone rozliczenia miały być odczytane w trakcie posiedzenia, nie było mowy o wysyłaniu tego pisma do mieszkańców ul. Gryfa Pomorskiego 27.

 

Pani Burzyńska stoi na stanowisku , iż mieszkańcy wniosą odwołanie w tej sprawie, sugerując , iż Komisja Rewizyjna uzna skargę za bezzasadną . Zdaniem Wiceprzewodniczącej jest to stwierdzenie przedwczesne , gdyż komisja jest aktualnie w trakcie rozpatrywania skargi .

Radna Teresa Purgal przedstawiła normy finansowe i koszty wynikające z rozporządzenia MTBS-u dot. zużycia wody. (zał. Nr 5).

Podstawową kwestią w sporze jest temat zameldowania osoby u lokatorów. W rozporządzeniu widać, że Pani Kamińska mieści się w normie.

 

 

--------------------- Komisja Rewizyjna wnosi do radcy prawnego , za pośrednictwem Przewodniczącego Rady Miejskiej o interpretację pojęcia „. Zameldowania , a przebywania w danym lokalu mieszkalnym oraz co należy przyjąć do rozliczenia za zużycie wody na 1 osobę. -------------------

Pani Dorota Zacharewicz , Zastępca Prezesa MTBS wyjaśniła, że w momencie przyjęcia oświadczenia od Pani Ewy Kamińskiej dot. zameldowania , miało zostać to sprawdzone. Istnieje pismo urzędowe z dn. 10.10.2008 podpisane przez Inspektor ds. Obsługi Obywatelskiej p. M. Kalemby, iż Pan Kamiński nie był zameldowany w tym mieszkaniu.

 

STANOWISKO:

W związku z kontynuacją skargi mieszkańców ul. Gryfa Pomorskiego 27 na niezasadne wydłużanie się rozpatrzenia pisma z dnia 12.06.2008 r. w sprawie rozliczeń za media mieszkańców tego lokalu i wniesieniem przez przedstawicieli obecnych na posiedzeniu; Beatę Szymkiewicz i Agnieszkę Burzyńską o przesłanie zainteresowanym pisma MTBS z dnia 20.10 2008 r. w celu ustosunkowania się do jego treści. Do czasu pisemnego ustosunkowania się do przedmiotowego pisma , Komisja Rewizyjna zawiesza rozpatrywanie skargi, niedużej jednak niż do 31.10.2008 r. ( data uzgodniona z zainteresowanymi ).Za przyjęciem wniosku opowiedziało się dwóch radnych obecnych na posiedzeniu.

 

Zarządzono 5 minut przerwę

Po przerwie

 

  1. Rozpatrzenie ponowienis skargi Pana Kazimierza Osowskiego z dnia 18.08.2008 r. w sprawie skargi na działalność Burmistrza Międzyzdrojów z dnia 5.03.2008 r.

Wiceprzewodnicząca komisji odczytała treść skargi , która została uznana przez Radę Miejską za bezzasadną . W wyniku ponowienia skargi , złożonej przez zainteresowanego ( pismo z dnia 18.09.2009 r. , wpisanej do rejestru skarg i wniosków pod nr 24/2008 r. ) Rada Miejska zaleciła ponowne rozpatrzenie skargi Komisji Rewizyjnej , zgodnie z art. 239 paragraf 1 Kpa .

Tytułem wstępu głos zabrał Pan Kazimierz Osowski wyjaśniając , iż odpowiedź, którą dostał, nie zawiera wg niego uzasadnienia faktycznego i prawnego uznania skargi za niezasadną . Zdaniem Pana Osowskiego powierzanie Burmistrzowi wykonanie uchwały na Burmistrza , na którego skierowano skargę , jest nieprawidłowe .

Pan Osowski zwrócił się do Przewodniczącego Rady Miejskiej o podpisanie załącznika do uchwały , czego Przewodniczący Rady Miejskiej Michał Sutyła nie uczynił , a osobiście uważa , iż uzasadnienie skargi nie powinno być sprawozdaniem z przebiegu realizacji jej rozpatrywania , bynajmniej nie jest to ani faktyczne ani prawne uzasadnienie , a w związku z tym skarżący nie może się od tego odwołać.

Pan Osowski stwierdził, że skarga została uzasadniona paragrafami, do których nikt nie miał zastrzeżeń. Może należałoby wystosować list otwarty do radnych z omawianą skargą i przepisami, na które się powołano.

Pan Osowski oznajmił , iż rocznie wydaje o 30 % więcej tytułem podatku , ponieważ Urząd zawyża ten podatek w zakresie działalności gospodarczej. Istnieje różnica pomiędzy udziałem, a częścią podatkową i uważa , iż Urząd powinien naliczać podatek od części wspólnej, a budynek mieszkalny nie jest uważany za budynek przeznaczony pod działalność gospodarczą. Poza tym Komisja Rewizyjna popełniła błąd , zlecając organowi wykonawczemu zinterpretowanie ustawy podatkowej, na który została złożona skarga.

Kancelaria nie powinna się opierać na interpretacji Burmistrza ,

Skarżący odczytał zapis art. 3, ust. 15 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych. Podkreślając , iż jego mieszkanie jest wyodrębnionym lokalem własnościowym , a nie nieruchomością, dlatego podtrzymuje swoją skargę, gdyż nie zawiera ona uzasadnienia faktycznego i prawnego , wnioskując o ponowną odpowiedź radcy prawnego , albo ministra finansów. Dlatego wnosi o ponowne rozpatrzenie skargi w oparciu o rzetelną informację oraz uzasadnienie formalne i prawne. Informacja ma wyjaśnić w jaki sposób mają płacić członkowie wspólnoty mieszkaniowej, jeżeli wyodrębniono własność lokali. Poza tym przytacza zapisy art. 4 ust. 1 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych , co do których należy się ustosunkować .

Zdaniem Wiceprzewodniczącej Teresy Purgal zarzuty Pana Kazimierza Osowskiego w skardze w brzmieniu od 1. do 3 pkt. należy skierować do Ministra Finansów, lub do niezależnego radcy prawnego, ewentualnie do Burmistrza, aby ten przesłał sprawę do rozpatrzenia Ministrowi Finansów.

 

WNIOSEK:

Komisja Rewizyjna rozpatrując ponowienie skargi Pana Kazimierza Osowskiego , wnosi do Przewodniczącego Rady Miejskiej o uzyskanie uzasadnienia do zarzutów wyrażonych w skardze Pana Osowskiego na Burmistrza Międzyzdrojów z dnia 5.03.2008 r. , jako organu podatku od nieruchomości :

  1. Uzasadnienie odmowy przyjęcia przez Burmistrza od Wspólnoty Mieszkaniowej Kopernika 14 w Międzyzdrojach „Deklaracji na podatek od nieruchomości na 08 r.” i jego opłaty od gruntu i części budynku stanowiących współwłasność , podając podstawę prawna .

  2. Uzasadnienie nieujęcia w ewidencji podatkowej nieruchomości ul. Kopernika 14 w Międzyzdrojach - działka nr 181 , podając podstawę prawną .

  3. Uzasadnienie wezwania Pana Kazimierza Osowskiego do złożenia korekty informacji w sprawie podatku od nieruchomości części wspólnej ul. Kopernika 14 w Międzyzdrojach , w której wyodrębniono własność , tj. części gruntu - 195,63 m 2 i 12,69 m 2 części wspólnej , podając podstawę prawna .

Na ten czas komisja zaprzestaje rozpatrywania skargi za zgodą Pana Osowskiego.

Wniosek poddano pod głosowanie, za przyjęciem radni opowiedzieli się jednogłośnie.

  1. Rozpoczęcie rozpatrywania skargi Aleksandra Sembrata z dnia 16.08.2008 r. dot. zmiany numeracji budynku i mieszkania przy ul. M. Dąbrowskiej w Międzyzdrojach.

Na posiedzenie komisji został zaproszony Pan Aleksander Sembrat , autor skargi .

Skarga trafiła do Rady Miejskiej za pośrednictwem MSWiA. Przewodnicząca Komisji zapoznała z zebraną korespondencją w tej sprawie.

 

Pana Aleksandra Sembrata interesuje głównie , na czyj wniosek został zmieniony numer nieruchomości i dlaczego tak się stało.

Obecna na posiedzeniu Pani Edyta Konarzewska Kierownik Referatu Gospodarki Nieruchomościami, wyjaśniła, że uzgodnienia numeracji porządkowej dokonano na wniosek Dyrektora Wolińskiego Parku Narodowego. Uzgodnienia poczyniono w odniesieniu do trzech planowanych do wydzierżawienia działek . Do tej pory stosowano numerację nieformalną . Pani Edyta wyjaśniła zasady zaproponowanej numeracji wynikające z obowiązującego rozporządzenia . Numeracja porządkowa pozwala ustalać ład i zlokalizować nieruchomość . Formalnie zmiana numeracji jeszcze nie nastąpiła, na tym etapie zostały tylko poczynione uzgodnienia.

W 2003 r. Nawiązał do wejścia w życie ustawy o lokalach , w ślad za czym wpłynęły wnioski o wykup lokali , które nie zostały dopuszczone do sprzedaży.

Pan Sembrat przedłożył do wglądu pismo WPN z dnia 17.07.2008 r. , mówiące o nadaniu numeru na ul. M. Dąbrowskiej.

Pani Konarzewska wyjaśniła, że w piśmie chodziło o uzgodnienia numeracji dla dzielonych działek .

Zdaniem Pana Sembrata w budynku nr 20 mieszka 8 osób tj. trzy rodziny i numer nie musi być ustalony w kolejności.

Pani Konarzewska jeszcze raz wyjaśniła, że uzgodnienie dot. wprowadzenia pewnego ładu w obowiązującej numeracji . Uznano, że skoro numery były błędne , to należy to uporządkować. Na jednej działce nie mogą funkcjonować dwa adresy, a budynki mieszkalne będą wydzielone przy ul. Dąbrowskiej 20, 22, 24.

Wiceprzewodnicząca Pani Teresa Purgal reasumując dotychczasowy przebieg spotkania podkreśliła, iż w dotychczasowej ewidencji Woliński Park Narodowy miał adres Niepodległości 3a) , w umowach najmu figuruje adres ul. Dąbrowskiej , zatem przy dokonaniu podziału uporządkowano tę sprawę .

Na pytanie Pana Sembrata , czy można pozostawić dotychczasowy stan , Pani Konarzewska uznała , iż logicznie i zgodnie z rozporządzeniem należy zmienić istniejący stan . Zasadą jest ,że numery nadaje się rosnąco .

Radna Teresa Purgal zwróciła się zapytaniem , czy można pozostawić dotychczasową numerację , zapytała również czy zmiany adresowe będą odbywały się bezpłatnie. Czy nie można zwrócić się do Wolińskiego Parku Narodowego w tej sprawie. Pani Konarzewska uważa ,iż spowoduje to pewną dezinformację. Trudno jest ocenić czy byłoby to duże odstępstwo , poza tym Burmistrz nie jest stroną w tej sprawie dla Pana Sembrata . Pan Sembrat winien rozmawiać z Wolińskim Parkiem Narodowym.

 

STANOWISKO:

Komisja Rewizyjna rozpoczęła rozpatrywanie skargi Pana Aleksandra Sembrata - kontynuacja nastąpi na kolejnym posiedzeniu komisji..

 

 

  1. Zapytania i wolne wnioski. (brak)

  2. Zakończenie posiedzenia.

Na tym posiedzenie zostało zakończone. Wiceprzewodnicząca Komisji Rewizyjnej Teresa Purgal zamknęła posiedzenie.

Protokołowała:

S. Jakubowska

M. Nurkowska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mirosława Nurkowska

Data wytworzenia:
21 paź 2008

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
26 lis 2008, godz. 09:32

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
09 gru 2008, godz. 08:53