Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół nr 22 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 13 listopada 2008


Protokół z 22 posiedzenia

Komisji Rewizyjnej

z dnia 13.11.2008r.

  1. Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum .

Posiedzenie komisji otworzył Przewodniczący Kazimierz Drzewiecki, który na podstawie listy obecności, która stanowi zał. nr 1 do protokołu, stwierdził quorum. Obecnych na posiedzeniu 2 radnych. Spóźnieni: A. Kościukiewicz, R. Wolny.

  1. Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia (zał. Nr 2).

Porządek został odczytany i przyjęty bez uwag. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Kazimierz Drzewiecki przekazał prowadzenie posiedzenia komisji Wiceprzewodniczącej Teresie Purgal.

  1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji (21.10.08 r.)

Protokół został odczytany przez Wiceprzewodniczącą komisji. Protokół z poprawkami został przyjęty 2 głosami za , jednogłośnie.

  1. Wypracowanie stanowiska w sprawie w skargi mieszkańców ul. Gryfa Pom. 27 z dnia 20.08.2008 dot. rozliczeń za media .

Tytułem wstępu głos zabrała Wiceprzewodnicząca Pani Teresa Purgal, która odczytała pismo, w którym mieszkańcy Gryfa Pomorskiego 27 ustosunkowują się do przesłanego im pisma MTBS.

--------------------przyszedł radny Rafał Wolny, stan radnych 3 osoby----------------

Wiceprzewodnicząca zapytała czy najemca na własny koszt musi założyć wodomierz, czy robi to MTBS.

Zaproszona na posiedzenie Pani Zacharewicz wyjaśniła, że w lokalach komunalnych to Gmina ponosi kloszt zamontowania wodomierzy. Mieszkańcy muszą być świadomi, że w przypadku wystąpienia ujęć wody w części wspólnej tak jak jest to w budynku przy ul. Gryfa Pomorskiego 27, będą musieli być wspólnie rozliczani z różnicy pomiędzy podlicznikami a licznikiem głównym.

Przewodniczący Drzewiecki zapytał czy MTBS ma obowiązek sprawdzenia ile osób mieszka w danym lokalu, np. poprzez wyrażenie zgody MTBS na zameldowanie lokatora.

Pani Zachrewicz poinformowała, że nie jest potrzebna zgoda MTBS na możliwość zameldowania danej osoby.

Wiceprzewodnicząca przytoczyła cały przebieg skargi od dnia złożenia czyli od czerwca 2008 r.

Komisja Rewizyjna poinformowała, że stanowisko wypracuje w momencie otrzymania umowy najmu lokalu od MTBS.

STANOWISKO:

Komisja nie wypracowała stanowiska odnośnie skargi mieszkańców ul. Gryfa Pomorskiego 27 z dnia 20.08.2008 r. Komisja oczekuje materiałów do § 7 umowy o najem lokalu mieszkalnego na nazwisko Garbicz Jan. Komisja prosi o dostarczenie materiałów od Pani Zacharewicz na 19.11.2008r.

10 minut przerwy…

Po przerwie…

----------------------przyszedł radny Andrzej Kościukiewicz, stan 4 radnych------------

  1. Rozpoczęcie kontroli organu wykonawczego w zakresie działań w sprawie stwierdzonego skażenia wód morskich Kąpieliska Międzyzdroje.

Na posiedzenie został zaproszony Inspektor ds. Zarządzania Kryzysowego, Spraw Obronnych i Obrony Cywilnej Janusz Kalemba.

Wiceprzewodnicząca komisji przedstawiła Panu Kalembie czego dot. przeprowadzana kontrola przez Komisję Rewizyjną.

Głos zabrał Pan Inspektor. Sprawa jest ściśle powiązana z ochroną środowiska. Po wpłynięciu decyzji Sanepidu w Kamieniu Pomorskim w dniu 7.08.2008 r. o zamknięciu pierwszego odcinka plaży od terenu bazy rybackiej do mola, odbyło się posiedzenie Zespołu Zarządzania Kryzysowego. Zespół składa sie osób stałych : Burmistrz, Zastępca Burmistrza, Sekretarz Miasta, Sekretarz Zespołu Pan Kalemba oraz członków czasowych (zmiennych) w zależności od sytuacji. W tym wypadku był to Prezes Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Pan Jerzy Wojtyś, Kierownik Zakładu Ochrony Środowiska Pan Henryk Kamiński oraz Inspektor ds. Ochrony Środowiska Pani Ewa Scholz. Pan Kalemba poinformował komisję, że o decyzji z Sanepidu dowiedział się bezpośrednio od Sekretarza Miasta. Decyzja wpłynęła 7.08.2008 o godz. 15.22. po czym odbyło się spotkanie w Sali konferencyjnej w Urzędzie Miejskim w Międzyzdrojach. Podczas spotkania Burmistrz , Przewodniczący GZZK postawił kierownikom odpowiednich jednostek zadania do natychmiastowej realizacji, jak również znalezienie specjalistycznej firmy, która po dokładnej analizie i badaniach mogłaby ustalić ognisko zakażenia.

Wiceprzewodnicząca Teresa Purgal odczytała zadania Burmistrza powierzone pracownikom.

Radny Drzewiecki wystąpił z zapytaniem, czy w przesłanym piśmie od sanepidu była wzmianka o powiadomieniu Urzędu Marszałkowskiego.

Pan Inspektor wyjaśnił, że podano tylko komunikat prasowy do mediów w Szczecinie w tym samym dniu tj. 7.08.2008r.

Czy jest ustalona procedura wprowadzająca zasady w przypadkach zagrożenia kryzysowego oraz czy Wojewoda został powiadomiony o sytuacji natychmiast po otrzymaniu decyzji - zapytała Wiceprzewodnicząca komisji. Pan Janusz Kalemba poinformował, że są opisane zasady w regulaminie jak postępować w takiej sytuacji. Najważniejszym dokumentem jest Gminny Plan Reagowania Kryzysowego. Jeżeli siły i środki będące w dyspozycji Burmistrza są niewystarczające wtedy należy zwrócić się do Starosty o pomoc. Jeżeli Starosta wykorzysta możliwe środki, a dana sytuacja nie ulegnie zmianie, Starosta powinien zwrócić się z prośbą o pomoc do Wojewody. Burmistrz sam podejmuje wszystkie możliwe działania w przypadku zagrożenia kryzysowego. W jednym z powierzonych przez Burmistrza zadań , było powołanie komisji, która przeprowadzi wizję lokalną na bazie rybackiej w celu stwierdzenia czy ognisko zakażenia pałeczkami salmonelli wywodzi się z tego terenu . Na posiedzeniu w dniu 13.08.2008 r. takie działania zostały podjęte. Ściągnięto specjalistyczną firmę z Wrocławia Geotrade , której zadaniem było odnaleźć potencjalne miejsce zakażenia, dokonać odwiertów , zbadać wodę. Decyzja Burmistrza o zamknięciu plaży wynikała z decyzji sanepidu.

Wiceprzewodnicząca Teresa Purgal zapytała do jakich instytucji zostały wysłane pisma z powiadomieniem o skażeniu wody salmonellą?

Inspektor ds. Ochrony Środowiska wyjaśniła, że na dzień przed zamknięciem plaży przyjechały Panie z Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska na wizję lokalną na bazie rybackiej. Z tego spotkania został sporządzony protokół. Pani Scholz wyjaśniła, że pisma dot. możliwości negatywnego oddziaływania na środowisko spowodowanego przez podmioty prowadzące działalność na bazie rybackiej zostały wysłane do odpowiednich jednostek:

  1. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kamieniu Pomorskim

  2. Państwowy Graniczny Inspektor Sanitarny w Świnoujściu,

  3. Starosta Kamieński

  4. Komisariat Policji w Międzyzdrojach

  5. Urząd Morski w Szczecinie,

  6. Woliński Park Narodowy,

  7. Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Szczecinie.

W dniu 14 .08.2008 odbyła się wizja lokalna, na podst. której sporządzono obszerny protokół.

Radny Kazimierz Drzewiecki wystąpił z zapytaniem czy Zespół Zarządzania Kryzysowego wysłał informację do Burmistrza o powiadomieniu innych jednostek. Ponad to czy Urząd Miejski nie wiedział o istniejących szambach na terenie bazy rybackiej i o ich stanie użytkowania.

Pani Ewa Scholz wyjaśniła, że po wizji lokalnej przedstawiono stan szamb. Następnie został powiadomiony Inspektor Nadzoru Budowlanego w Kamieniu Pomorskim pismem z dnia 19.08.2008 r. o stanie technicznym szamb na terenie bazy rybackiej. Nadzór zobowiązał się do sporządzenia ekspertyzy dot. szczelności szamb. Do tej pory nie ma odpowiedzi. 28.08.2008 r. Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał decyzję o wszczęciu postępowania w tej sprawie. Została wydana decyzja o przyłączeniu bazy rybackiej do sieci kanalizacyjnej. Dwie osoby złożyły odwołanie do SKO, który poinformował, że dzierżawcy mają 150 dni na przyłączenie się do kanalizacji. W między czasie w dniu 08.09.2008 r. Prokuratura Rejonowa w Świnoujściu powołała biegłego do zbadania stanu technicznego szamb na terenie bazy rybackiej.

Wiceprzewodnicząca zarządziła 10 minut przerwy.

Po przerwie wznowiono posiedzenie Komisji Rewizyjnej.

  1. Rozpoczęcie doraźnej kontroli odnośnie funkcjonowania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miejskim .

Wiceprzewodnicząca Teresa Purgal odczytała Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego.

Obecna na posiedzeniu Inspektor ds. kontroli Wewnętrznej Pani Grażyna Ingielewicz wyjaśniła, że kontrola składa się w dwóch części: kontroli instytucjonalnej wg. planu kontroli, i która jest uzgadniania z Burmistrzem, Zastępcą Burmistrza bądź Sekretarzem oraz kontrola funkcjonalna, która wynika z obowiązków kierowników na poszczególnych stanowiskach.

Radny Kazimierz Drzewiecki zapytał, czy Pani Ingielewicz może skontrolować spółkę ZWiK, której jest członkiem Zarządu oraz jak praca w zarządzie przedkłada się na stanowisko pracy urzędniczej.

Pani Inspektor wyjaśniła, że w Urzędzie pracuje na ? etatu, a spółki, której jest członkiem nie może skontrolować.

Czy jest opracowywany plan kontroli przez pracowników merytorycznych - zapytała radna Teresa Purgal. Pani Ingielewicz wyjaśniła, że jeżeli kierownictwo chce przeprowadzić kontrolę, to Pani Inspektor musi ją zawrzeć w swoim planie kontroli i zaznaczyć, że tę kontrolę wykona dana osoba. Co do kwestii regulaminu kontroli wewnętrznej to trzeba opracować nowy.

Głos zabrał Sekretarz Pan Henryk Nogala. Kontrole doraźne są prowadzone codziennie poprzez sprawdzanie listy obecności, listy wyjść. Regulamin Organizacyjny zostanie uszczegółowiony.

Jednostki organizacyjne może kontrolować Inspektor za upoważnieniem Burmistrza, Zastępcy lub Sekretarza - wyjaśniła Pani Ingielewicz.

Na pytanie Przewodniczącego Drzewieckiego kto będzie kontrolował ZWiK, Pani Ingielewicz poinformowała, że spółkę kontrolować będzie pracownik merytoryczny wyznaczony przez Burmistrza. Organem kontrolującym spółki jest Rada Nadzorcza, a w przypadkach spółek gminnych pracownik merytoryczny.

  1. Zapytania i wolne wnioski .

WNIOSEK:

---------------Komisja rozpoczęła kontrolę organu wykonawczego w zakresie działań w sprawie stwierdzonego skażenia wód morskich Kąpieliska Międzyzdroje oraz doraźną kontrolę odnośnie funkcjonowania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miejskim . Wysłuchała obecnych na posiedzeniu: Panią Dorotę Siarską-Zacharewicz, Ewę Scholz, Mirosławę Nowińską, Grażynę Ingielewicz oraz Pana Janusza Kalembę i Henryka Nogalę i poinformowała Sekretarza Urzędu Miejskiego o kontynuacji tych kontroli na posiedzeniu w dniu 19.11.2008 r.-------------------

Wniosek poddano pod głosowanie, za przyjęciem opowiedziało się 4 radnych jednogłośnie.

Pan Kazimierz Drzewiecki, Przewodniczący Komisji Rewizyjnej w związku ze swoją nieobecnością przekazuje prowadzenie komisji Wiceprzewodniczącej komisji Pani Teresie Purgal do czasu Jego powrotu.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Kazimierz Drzewiecki prosi o przesyłanie zawiadomień oraz wszystkich materiałów załączonych do posiedzeń Komisji Rewizyjnej do rąk własnych. Z taką samą prośbą wystąpił radny Rafał Wolny i Andrzej Kościukiewicz.

  1. Zakończenie posiedzenia .

Na tym zakończono posiedzenie komisji.

Protokołowała:

S. Jakubowska

5


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Sylwia Jakubowska

Data wytworzenia:
13 lis 2008

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
18 gru 2008, godz. 13:57

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
18 gru 2008, godz. 13:57