Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół nr 25 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniach 17 i 29 grudnia 2008


Protokół Nr 25

z 2-częściowego posiedzenia Komisji Rewizyjnej

w dniach 17 i 29.12.2008 r.

  1. Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum .

Wiceprzewodnicząca Pani Teresa Purgal , prowadząca posiedzenie komisji pod nieobecność Przewodniczącego Kazimierza Drzewieckiego otworzyła posiedzenie , stwierdzając wymagane quorum. Lista obecności stanowi zał. Nr 1 do protokołu ( nieobecny Kazimierz Drzewiecki i Andrzej Kościukiewicz ) .

  1. Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia .

Porządek został przyjęty z uwagą , iż będzie on realizowany podczas dwóch posiedzeń komisji w dniach : 17 i 29 grudnia br. , za przyjęciem porządku opowiedziało się 2 radnych (jednogłośnie) . Porządek stanowi zał. Nr 2 do protokołu.

  1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji (10.12.08 r.)

Wiceprzewodnicząca odczytała protokół z poprzedniego posiedzenia komisji w dniu 10.12.08 r.. wnosząc o jego przyjęcie z drobnymi poprawkami , za przyjęciem opowiedziało się 2 radnych obecnych na posiedzeniu .

  1. Kontynuacja doraźnej kontroli komisji w zakresie funkcjonowania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miejskim .

W ramach przeprowadzanej kontroli w posiedzeniu komisji uczestniczyła Pani Agnieszka Francukiewicz Skarbnik Gminy , która wyjaśniała komisji na czym polega przeprowadzana przez nią doraźna kontrola wewnętrzna w dziale . Na bieżąco prowadzona była kontrola podatku od nieruchomości , jednak kontrole takie nie zamykały się żadnym protokołem pokontrolnym , a wykryte w trakcie kontroli nieprawidłowości były korygowane na bieżąco . W roku 2005 przeprowadzono kontrolę w związku z wprowadzeniem programu podatku od nieruchomości , ta kontrola została zakończona protokołem pokontrolnym. Kontrolowane były również przez Panią Wandę Konarzewską wierzytelności Gminy . Pani Francukiewicz stwierdziła jednak , że z reguły kontrole odbywały się na bieżąco z chwilą kończącej się decyzji danego podatnika .

W związku z niedawnym objęciem funkcji Skarbnika Pani Francukiewicz nie miała jeszcze możliwości wdrożyć kontroli wewnętrznej na swoich zasadach , przygotowuje się do tego zagadnienia , aktualnie wspiera się raczej kontrolą przeprowadzoną przez insp. ds. kontroli wewnętrznej Grażynę Ingielewicz .

Na pytanie radnej Teresy Purgal , czy zapis regulaminu Urzędu Miejskiego nie wydaje się zapisem martwym w związku z tym , że kontrole takie nie są w ogóle przeprowadzane w Urzędzie Miejskim , Pani Francukiewicz stwierdziła ,iż trudno jest z góry zaplanować kontrolę bowiem to życie podsuwa pewne problemy dlatego uważa , że na bieżąco powinny być podejmowane takie działania .

Na pytanie Wiceprzewodniczącej Komisji Rewizyjnej , czy nagrody wypłacone przez Dyrektorkę Szkoły Podstawowej Nr 1 Iwonę Banachowicz były konsultowane ze Skarbnikiem , pani Francukiewicz odpowiedziała , iż przy zapotrzebowaniu nikt nie konsultował z nią wypłaty nagród , stwierdziła jednak , że nie było w tym przypadku przekroczenia paragrafu co znaczy , że nie było również naruszenia dyscypliny finansowej . Przekroczenie dotyczyło jedynie upoważnienia wynikającego z uchwały Rady Miejskiej , co jak się wydaje jest do uchwycenia na etapie kontroli przez pracownika merytorycznego Urzędu Miejskiego .

Komisja Rewizyjna zakończyła w dniu 17 XII kontrolę doraźna w zakresie funkcjonowania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miejskim . Protokół z kontroli zostanie przyjęty na kolejnym posiedzeniu komisji .

  1. Wypracowanie stanowiska w sprawie ponowienia skargi Pana Kazimierza Osowskiego z dnia 18.09.2008 r. dot. skargi na działalność Burmistrza Międzyzdrojów z dnia 5.03.2008 r.

W posiedzeniu komisji na zaproszenie Wiceprzewodniczącej uczestniczył Pan Kazimierz Osowski , który ponowił swoją skargę 18.09.2008 r. dot. skargi na działalność Burmistrza z dnia 5.03.2008 r.

Wiceprzewodnicząca Teresa Purgal przypomniała , iż komisja rozpoczęła rozpatrywanie skargi na posiedzeniu w dniu 21.10.08 r. , kierując do Przewodniczącego Rady wniosek o spowodowanie uzyskania uzasadnienia do zarzutów wyartykułowanych w przedmiotowej skardze Pana Osowskiego . Do momentu uzyskania odpowiedzi w przedłożonych zapytaniach komisja zawiesiła rozpatrywanie skargi , za zgodą zainteresowanego Pana Kazimierza Osowskiego , który jak stwierdził , nie będzie wnosił zastrzeżeń do przedłużającego się czasu załatwienia swojej skargi .

STANOWISKO

Komisja Rewizyjna kontynuując rozpatrywanie skargi Pana Kazimierza Osowskiego , w związku z nowymi okolicznościami w sprawie, tj. wyrokiem WSA w Szczecinie ze skargi Genowefy i Kazimierza Osowskich na decyzję SKO w Szczecinie w przedmiocie zmiany zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości za 2008 rok , skonfrontuje przedmiotowy wyrok z opinią kancelarii prawnej w tej sprawie . Komisja powróci do tematu w drugiej części spotkania , zaplanowanego na 29 grudnia 2008 r. celem przygotowania projektu uchwały na sesję RM.

  1. Wypracowanie stanowiska w sprawie skargi Pani Ewy Piechoty z dnia 5 X 2008 r. na działalność Burmistrza Międzyzdrojów .

Komisja zakończyła analizę skargi z dnia 5 X 2008 r. Pani Ewy Piechoty , zamieszkałej w Lubinie ul. Geodezyjna 14 stwierdzając , iż skarga na działalność Burmistrza Międzyzdrojów jest zasadna . W tym celu komisja przedłoży Radzie Miejskiej projekt uchwały w tej sprawie z uzasadnieniem o następującej treści : Zlecenie na wznowienie granic działki o numerze ewidencyjnym 125 i 109 , położonej w Lubinie ul. Geodezyjna 16 wydała Gmina Międzyzdroje dn.21.03.2007 r. . Sprawozdanie techniczne z całości prac przedłożył mgr inż. Jacek Borzymowicz 19.11.2007 r. . Ze sprawozdania wynika , iż w opinii sporządzającego pomiary i analizy dostępnych materiałów , nastąpiło naruszenie pasa drogowego . Gmina Międzyzdroje miała świadomość tego faktu , jednak do 2.12.2008 r. nie załatwiła tej sprawy , tj. do dnia wydania decyzji ustalającej karę pieniężną za zajęcie pasa drogowego drogi gminnej bez zgody zarządcy drogi . Został zatem naruszony art. 35 k.p.a.

Odmowa udostępnienia informacji o stanie sprawy Pani Ewie Piechocie została udzielona z naruszeniem art. 16 ustawy o dostępnie do informacji publicznej z dn. 6 września 2001 r. , gdyż odmowa powinna nastąpić w drodze decyzji administracyjnej .

  1. Kontynuacja kontroli organu wykonawczego w zakresie działań w sprawie stwierdzonego skażenia wód morskich Kąpieliska Międzyzdroje.

Komisja Rewizyjna przystępując do analizy powyższej kontroli , zleconej przez Radę Miejską na XXX Sesji RM w dniu 9 X 2008 r. uznała , iż kontrola organu wykonawczego w zakresie stwierdzonego skażenie wód morskich w Międzyzdrojach winna zostać zlecona do badania biegłemu specjaliście , możliwości takie daje zapis § 37 ust.2 Statutu Gminy Międzyzdroje , gdyż zakres kontroli wykracza poza możliwości merytoryczne komisji . Wniosek poddano pod głosowanie , za przyjęciem opowiedziało się 2 radnych uczestniczących w posiedzeniu komisji.

KONTYNUACJA DRUGIEJ CZĘŚCI POSIEDZENIA - 29.12.2008 r.

W drugiej części posiedzenia uczestniczyli radni Teresa Purgal oraz Rafał Wolny . Komisja powróciła do zagadnienia dot. punktu 5 porządku , dot. wypracowanie stanowiska w sprawie ponowienia skargi Pana Kazimierza Osowskiego z dnia 18.09.2008 r. dot. skargi na działalność Burmistrza Międzyzdrojów z dnia 5.03.2008 r. W związku z brakiem wszelkich niezbędnych danych w przedmiotowej sprawie komisja zdecydowała wnioskować o wyprowadzenie punktu porządku sesji do czasu całkowitego wyjaśnienia zagadnienia , o czym poinformowano zainteresowanego pana Kazimierza Osowskiego .

  1. Zapytania i wolne wnioski ( brak)

  2. Zakończenie posiedzenia .

Wiceprzewodnicząca zakończyła 2-częściowe posiedzenie Komisji Rewizyjnej zamykając posiedzenie .

Na tym protokół zakończono .

Protokołowała :

M.Nurkowska

WICEPRZEWODNICZĄCA Komisji

Teresa Purga

3


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mirosława Nurkowska

Data wytworzenia:
29 gru 2008

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
29 sty 2009, godz. 10:17

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
29 sty 2009, godz. 10:17