Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół nr 29 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 2 kwietnia 2009


29 Protokół

Komisji Rewizyjnej

w dniu 02.04.2009

 

  1. Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum .

Posiedzenie otworzył Przewodniczący Kazimierz Drzewiecki i stwierdził quorum. W związku z długą nieobecnością Przewodniczącego podyktowaną zwolnieniem lekarskim prowadzenie komisji objęła Wiceprzewodnicząca Teresa Purgal na okres rekonwalescencji radnego.

Obecnych na posiedzeniu 3 radnych. Spóźnienie zapowiedział Andrzej Kościukiewicz.

 

  1. Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia .

 

Porządek został przyjęty bez uwag.

W związku z przybyciem zaproszonych gości Wiceprzewodnicząca zaproponowała, aby zrobić zmianę w porządku obrad i przyjęcie protokółu z poprzedniego posiedzenia komisji przenieść na przedostatnią pozycję.

 

  1. Zakończenie kontroli zleconej komisji przez Radę Miejską w sprawie zawarcia umowy pomiędzy Gminą Międzyzdroje a Panem Sławomirem Rosiakiem ( w ramach komisji - spotkanie z Kierownikiem ZOŚ Henrykiem Kamińskim ).

 

W posiedzeniu uczestniczyli: główna księgowa ZOŚ Pani Irena Boruszewska i Małgorzata Golanko.

Zaproszeni goście przedstawili i omówili porozumienie zwarte w dniu 20.02.2009 r. między Gminą Międzyzdroje, a Panem Rosiakiem. Komisja przeanalizowała porozumienie przy pomocy obecnych Pań.

 

Ustalenia i wioski Komisji Rewizyjnej z kontroli umowy zawartej pomiędzy Gminą Międzyzdroje a Panem Sławomirem Rosiakiem:

 

        1. Wyżej wymieniona umowa została zawarta 8.01.2009r. na kwotę 52 tys. zł netto + 7% VAT. Komisja zwraca uwagę, iż umowa nie posiada znaku, numeru referatu Urzędu Miejskiego, w którym została przygotowana.

        2. Przedmiot umowy wykonawca zrealizuje osobiście.

        3. Umowa została zwarta na czas określony od 8.01.2009 do 31.07.2009r.

        4. 12.02.2009 sporządzono do tej umowy aneks nr 1, zmieniający § 1,2,6,10,11 wyżej wymienionej umowy.

        5. Zarządzenie pod nazwą ,,Międzyzdroje w kwiatach” zostało zlecone Zakładowi Ochrony Środowiska na mocy porozumienia Nr ITI/324/39/2009, zawartej 20.02.2009r. pomiędzy Gminą Międzyzdroje, a Zakładem Ochrony Środowiska.

        6. Na mocy §7 tego porozumienia wykonawca zadania ,,Międzyzdroje w kwiatach” otrzyma wynagrodzenie w wysokości 707,980 tys.

        7. Wynagrodzenie dla ZOŚ będzie płatne do 30 każdego miesiąca na podstawie wystawionej faktury VAT (zgodnie z harmonogramem i porozumieniem w załączeniu).

        8. Do umowy między Gminą, a Panem Rosiakiem nie został dołączony załącznik nr 2, o którym mówi §1 umowy, a załącznik ten miała stanowić mapa z zaznaczonymi terenami miasta przeznaczonymi do realizacji projektu.

        9. Umowa między zmawiającym a wykonawcą mogła zostać zawarta na podstawie przepisu art.4 ust.8 ustawy prawo zamówień publicznych.

Wyżej wymienione ustalenia i wnioski poddano pod głosowanie. Za przyjęciem opowiedziało się 3 radnych obecnych na posiedzeniu.

 

Zarządzono 10 minut przerwy.

Po przerwie….

 

  1. Analiza sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za 2008 r.

a) omówienie sprawozdania finansowo - zadaniowego z wydatków na 2008 r.:

- UKS „Chrobry”

 

Komisja przeanalizowała informacje o środkach wydatkowanych przez UKS ,,Chrobry”.

------------przyszedł randy Andrzej Kościukiewicz---------------

 

Komisja wnosi, aby Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 w Międzyzdrojach do swojego sprawozdania z działalności UKS za 2008 rok dołączył szczegółowe zestawienie kwoty z § 4300 na kwotę 91. 225, 41 zł.

- UKS „Gimsport”

Komisja Rewizyjna przystąpiła do analizy sprawozdania opisowego za 2008 rok.

 

Komisja prosi o wyjaśnienie różnicy w wykonaniu wydatków:

- w sprawozdaniu Dyrektora 7.657,57 zł;

- w sprawozdaniu opisowym Burmistrza w kwocie 7.035,57 zł;

- Klub Taneczny „ Jantar”

- Sekcja ” Fala „

- Sekcja Brydża,

 

- Utrzymanie stadionu

Komisja zapoznała się z wydatkami na utrzymanie stadionu miejskiego.

 

Komisja Rewizyjna prosi Kierownika ZOŚ o przedłożenie rozliczenia wydatków na stadion w roku 2008 oraz umowę o dotację.

  1. Omówienie sprawozdania dot. wypłacania stypendiów .

Komisja przystąpiła do analizowania sprawozdania dot. wypłacania stypendiów. Z wyliczeń komisji wynika, że na szeroko pojętą działalność sportową w Gminie wydatkowano kwotę 598,335 tys. zł.

Komisja prosi o wyjaśnienia Pana Sekretarza dot. sprawozdania z kultury fizycznej i sportu.

 

Na posiedzenie został zaproszony Sekretarz Gminy Pan Henryk Nogala.

Wiceprzewodnicząca zapytała, w związku z tym, że Pan Sekretarz jest członkiem komisji opiniującej i przyznającej stypendia sportowe, czy wnioski są składane w unormowanym czasie, czy są składane z opóźnieniem, a jeśli tak to, jak reaguje na to komisja.

Pan Sekretarz wyjaśnił, że komisja opiera się na uchwale podjętej przez Radę Miejską i wnioski są pod tym względem rozpatrywane. Komisja zbiera się raz do roku. Przedstawicielami w ubiegłym roku byłem ja, radny Mateusz Bobek, Pani Czyżak. Jak do tej pory wszystkie wnioski są składane na czas, także nie ma z tym najmniejszego problemu.

 

Analizując przedstawiony materiał komisja zwróciła uwagę, że na liście osób, które otrzymały stypendia znajduje się pani Agnieszka Sowińska, która w tamtym okresie była już żoną Przewodniczącego Rady Sportu Roberta Leszczyńskiego. W związku z tym jak się to ma do opiniowania stypendiów. Czy nie zachodzi tu konflikt interesów. Zdaniem komisji jeżeli taka sytuacja ma miejsce, to Pan Leszczyński powinien albo zostać wykluczony z komisji, albo w tym przypadku wstrzymać się od głosowania.

 

  1. Omówienie rozliczenia dotacji udzielonych MDK w 2008 r. (brak)

  2. Informacja z realizacji umowy zawartej pomiędzy Gmina, a firmą konsultingową, opracowującą wnioski dla Gminy o środki zewnętrzne.

Komisja Rewizyjna przeanalizowała wnioski opracowywane dla Gminy o środki zewnętrzne przez firmę konsultingową.

 

5 minut przerwy…

Po przerwie…

 

Wiceprzewodnicząca przekazała Panu Sekretarzowi wypracowane wnioski i uwagi oraz pytania, na które odpowiedzi komisja oczekuje na następnym posiedzeniu.

 

Na spotkanie został zaproszony Kierownik Referatu Infrastruktury Technicznej i Inwestycji Pan Tadeusz Konopacki.

Komisja prosi kierownika o wyjaśnienie omawianego zagadnienia.

 

Głos zabrał pan Konopacki. Na początku 2007 roku został ogłoszony przetarg na firmę, która będzie opracowywała dla Gminy projekty o pozyskanie środków zewnętrznych. Najlepszą cenowo ofertę złożył pan Andrzej Najda z firmy Najda Consulting, który opracowywał wnioski nie przekraczające kwoty 14 tys. euro. Na wyższe kwoty trzeba by było rozpisywać kolejne przetargi, także jednorazowe. Wynagrodzenie takiej osoby to kwota 8.5 tys. zł. Jest to pierwsza część wynagrodzenia. Druga jest przyznawana wtedy, kiedy wniosek przejdzie akceptacje urzędu Marszałkowskiego, czyli będzie zrealizowany w całości.

 

  1. Analiza wykazu zamówień publicznych w roku 2008 pod kątem realizacji.

W związku, z problemem komisji w odczytaniu zapisów, Komisja Rewizyjna prosi Kierownika o zrobienie opisówki do przesłanych materiałów.

 

  1. Rozpatrzenie bieżącej korespondencji.

  2. Zapytania i wolne wnioski .

Komisja przystąpiła do realizowania wykonania budżetu Gminy za 2008 rok. W tym celu sprawozdania z poszczególnych jednostek budżetowych rozdzieliła pomiędzy członków komisji, w celu zapoznania się z materiałem i wypracowania wniosków, które zostaną przedstawione na kolejnym posiedzeniu.

Radny Rafał Wolny otrzymał do analizy sprawozdanie z Biblioteki Miejskiej i Gimnazjum. Radna Teresa Purgal otrzymała Przedszkole Miejskie. Przewodniczący KR Kazimierz Drzewiecki do analizy dostał Szkołę Podstawową w Międzyzdrojach i w Wapnicy, a radny Andrzej Kościukiewicz Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i infrastrukturę techniczną.

 

Komisja Rewizyjna prosi Pana Sekretarza o przygotowania na następne posiedzenie komisji materiałów, które nie zostały dostarczone na dzisiejsze spotkanie:

- sprawozdanie finansowe MDK;

- dochody z tytułu wynajmu mieszkań komunalny;

- wolne środki;

- wykaz inwestycji zaplanowanych na 2009 rok;

- kontrole zewnętrzne i wewnętrzne;

- wykaz udzielonych dotacji.

 

Wiceprzewodnicząca przypomniała o terminach spotkań Komisji Rewizyjnej, które odbędą się w dniach:

        1. 09.04.2009 o godz. 10.00

        2. 15.04.2009 o godz. 11.00

        3. 21.04.2009 o godz. 10.00

 

  1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia w dniu 18.03.2009r.

 

Wiceprzewodnicząca Teresa Purgal przystąpiła do odczytania protokołu, po czym zaproponowała przyjąć go z poprawkami korekcyjnymi. Za przyjęciem protokołu opowiedziało sie 3 radnych obecnych na posiedzeniu, 1 osoba wstrzymała się od głosu.

 

  1. Zakończenie posiedzenia .

Wiceprzewodnicząca podziękowała członkom komisji za przybycie na spotkanie. W związku z wyczerpaniem tematów, Wiceprzewodnicząca zamknęła posiedzenie.

Protokołowała:

S. Jakubowska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Sylwia Jakubowska

Data wytworzenia:
02 kwi 2009

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
06 maj 2009, godz. 12:59

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
06 maj 2009, godz. 13:01