Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół nr 35 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 12 sierpnia 2009


35 protokół z posiedzenia

Komisji Rewizyjnej

w dniu 12.08.2009

  1. Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum .

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Kazimierz Drzewiecki otworzył posiedzenie i na podstawie listy obecności stwierdził quorum. Lista obecności stanowi zał. nr 1 do protokołu. Nieobecny: Andrzej Kościukiewicz.

  1. Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia . (zał. nr 2)

Porządek został przyjęty bez uwag 3 głosami za, jednogłośnie.

  1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia z dnia 16.06.2009 r.

Przewodniczący Kazimierz Drzewiecki odczytał protokół z poprzedniego posiedzenia. W związku z brakiem uwag komisja przystąpiła do przyjęcia protokołu. Protokół został przyjęty 3 głosami za, jednogłośnie.

  1. Ciąg dalszy rozpatrywania skargi na działalność Burmistrza złożonej przez Panią Ryszardę Perlińską w dniu 22.04.2009 r.

W posiedzeniu uczestniczyli mecenas Pan Tomasz Podleśny, Zastępca Burmistrza oraz współwłaściciel lokalu przy ul. Zwycięstwa 22 Pani Wójtowicz.

Przewodniczący Drzewiecki odczytał protokół z posiedzenia KR, na której rozpoczęto rozpatrywanie skargi, celem przedstawienia wniosków, które ustaliła komisja. Przewodniczący poinformował, że komisja nie miała pełnej dokumentacji w tej sprawie, dlatego goście zostali poproszeni o dostarczenie stosowanych materiałów, celem wyjaśnienia pewnych wątpliwości.

Głos w przedmiotowej sprawie zabrała Pani Wójtowicz, która poinformowała komisję, iż w roku 99 została wystosowana skarga lokatorów z ul. Zwycięstwa 22. całą sprawę pilotowała od początku Pani Dagmara Zygan. Pani Wójtowicz ponad to poinformowała komisje, że ta sprawa trafiła do sądu. W roku 1994 została podpisana umowa najmu z Państwem Perlińskimi. Od tego roku trwały prace remontowe przez najemców, które zostały wykonane bezprawnie bez zgody właścicieli i zarządcy, co zostało zgłoszone do nadzoru budowlanego. Podczas remontu część, która została odebrana Panu Turkowi została zagospodarowana przez Panią Perlińską jako klatka schodowa. Na początku Pan Turek chciał rekompensaty od Gminy za utracone metry, jednakże Gmina nie przystała na proponowane warunki.

Komisja Rewizyjna poprosiła o pokazanie umów najmu, po czym przystąpiła do analizy dokumentów, porównując je do wcześniej otrzymanych materiałów, w tym planu rozmieszczenia pomieszczeń i ich metraży. Po przeanalizowaniu Przewodniczący komisji zapytał, czy jest zgoda zarządcy lokalu na odbiór dachu i pozwolenie na prowadzenie działań budowlanych.

Pani Wojtowicz wyjaśniła, że w roku 1999 nadzór budowlany wezwał najemców do wstrzymania prac budowlanych, o czym, Gmina została zawiadomiona, a właściciele lokali wystosowali wniosek do Zarządu Gospodarki Mieszkaniowej w tej sprawie. Według Pani Wójtowicz Pan Zastępca Burmistrza wplątuje właścicieli w konflikt z najemcami. Wszystkie przeprowadzone rozmowy odbywały się na zasadzie rozmów telefonicznych, i dlatego nie widać rozwiązania tej sprawy. Gmina powinna zmienić sposób postępowania z właścicielami lokali mieszkalnych.

Zdaniem radnej Teresy Purgal należy wyegzekwować od najemców oddanie tej części powierzchni, która została bezprawnie zagospodarowana.

Głos zabrał Zastępca Burmistrza Pan Mateusz Flotyński. Nawiązując do wypowiedzi Pani Wójtowicz, Pan Flotyński zauważył, że to właściciele lokali nie przystali na proponowane przez Gminę spotkania. Odbyła się już jedna wizja lokalna, na której nie stawili się ani Pani Wójtowicz, ani Pan Turek. Ponad to Gminie chodzi tylko o sprostowanie udziałów. Można ustalić termin i spotkać się u Notariusza i załatwić sprawę.

Radny Rafał Wolny zapytał, czy w tym momencie panu Turkowi chodzi tylko o odzyskanie utraconego metrażu, czy o rekompensatę. W odpowiedzi Pani Wójtowicz poinformowała, że teraz chodzi o oddanie metrażu. Pod wybudowanymi schodami znajduje się małe pomieszczenie tzw. gospodarcze, którego powierzchnia wynosi ok. 7 m?. Pan Turek był zainteresowany ewentualnym dodaniem tych metrów do swojej powierzchni. Ta część należy do Państwa Perlińskich, którzy nie zgodzili się na takie rozwiązanie sprawy, mówiąc, że to Gmina powinna oddać metry ze swoich udziałów.

Komisja Rewizyjna odczytała pismo Pana Turka z roku 2003. W piśmie mowa jest o akceptacji podziału nieruchomości przeprowadzonej po przez inwentaryzacje w lipcu 99 roku. Jak widać pismo jest wyrazem chęci współpracy z Gminą. Przewodniczący komisji w związku z nowymi faktami zapytał, jak teraz można rozwiązać tą sprawę.

Zdaniem Pani Wójtowicz rozwiązanie jest jedno. Należy oddać Panu Turkowi utracone metry. Gmina powinna wyegzekwować to od najemców, gdyż jest w 51% właścicielem nieruchomości.

Radna Teresa Purgal prosi, aby Przewodniczący KR zakończył tę sprawę jeszcze w obecnej kadencji, gdyż nie może być tak, że sprawa ciągnie się od kilku lat i nie widać jej rozwiązania.

Głos zabrał mecenas Pan Tomasz Podleśny. Rozsądnym wyjściem z sytuacji było by przyznanie Panu Turkowi proponowanych 7 m? i zawarcie ugody. Sprawa, która została skierowana do Sądu ma na celu tylko i wyłącznie sprostowanie udziałów. Pozew został wystosowany na podstawie dokumentów przekazanych przez Gmine i przeprowadzoną inwentaryzacje przez biegłego geodetę 14 lutego 2004 r. Gmina zwróciła się do Kancelarii o sprostowanie udziałów i tylko tego dotyczy złożony wniosek. Problem zawłaszczenia metrażu to zupełnie inna sprawa. Kancelaria działa w zakresie rzeczowym. Sprawa należy do Gminy i to jest jej dobra wola jak ta sprawa zostanie zakończona.

Według Pani Wójtowicz sąd rozpatrzy wniosek, ale nie załatwi sprawy, ponieważ Gmina nie odda tych utraconych metrów jak również Pani Perlińska nie odda swoich, choć bezprawnie zabranych.

Przewodniczący Drzewiecki ponownie zapytał jakie może być rozwiązanie tej sprawy.

W opinii Komisji Rewizyjnej nie zostały dostarczone inne potrzebne dokumenty w tej sprawie, dlatego zwraca się do Burmistrza o udostępnienie wszystkich zebranych materiałów w tej sprawie. Ponadto komisja prosi o uzupełnienie materiałów o złożoną skargę w roku 1999 przez Panią Wójtowicz i Pana Turka.

Komisja Rewizyjna po wysłuchaniu stron wnioskuje :

  1. Na najbliższe posiedzenie komisji zaprosić Pana Adama Turka w celu złożenia wyjaśnień i przedstawienia dokumentów od roku 1999 do chwili obecnej dot. Budynku na ul. Zwycięstwa 22.

Za przyjęciem wniosku opowiedziało się 3 radnych, jednogłośnie.

  1. Komisja wnioskuje do Burmistrza Międzyzdrojów o udostępnienie całej dokumentacji Urzędu dot. Tego budynku przy ul. Zwycięstwa 22.

Wniosek poddany pod głosowanie uzyskał jednomyślność głosów.

  1. Komisja wnosi o udostępnienie protokołów Komisji Rewizyjnej dot. Złożonej skargi przez Państwa E. Wójtowicz i A. Turka z 1999 roku.

Za przyjęciem wniosku radni opowiedzieli się jednogłośnie.

  1. Rozpatrzenie bieżącej korespondencji.

Przewodniczący KR Kazimierz Drzewiecki zapoznał radnych z opinią Kancelarii prawnej w sprawie skargi Pana Kazimierza Osowskiego oraz z pismem Pani Ewy Piechoty, która ponawia skargę na działalność Burmistrza Międzyzdrojów.

  1. Zapytania i wolne wnioski.

  1. Komisja Rewizyjna prosi o przedłożenie informacji na temat ilości wydanych decyzji na zajęcie pasa drogowego od 1.06.2009 roku i aktualnych do końca sezonu, ilości kontroli bieżących dot. Zajęcia pasa drogowego i wpływach z tego tytułu.

Komisja zwraca uwagę na konieczność wzmożenia kontroli w tym zakresie.

Za przyjęciem wniosku opowiedziało się 3 radnych, jednogłośnie

  1. Komisja Rewizyjna prosi o przedłożenie informacji na temat kontroli pobierania opłaty miejscowej przez kwaterodwaców, właścicieli pensjonatów hoteli.

Wniosek został poddany pod głosowanie uzyskując jednomyślność.

  1. Komisja Rewizyjna zwraca się o przedłożenie informacji w sprawie sposobu pobierania opłaty targowej oraz kontroli wpływów finansowych do budżetu z tego tytułu.

Wniosek został przyjęty 3 głosami za, jednogłośnie.

Przewodniczący KR zapytał Burmistrza jakie dokumenty zostały wysłane do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych w związku ze sprawą przekroczenia wydatków przez Dyrektor Sp. 1 w M-jach.

Komisja przedstawiła Panu Burmistrzowi wnioski jakie wystosowała oraz poinformowała o nowych faktach w związku ze skargą Pani Perlińskiej.

  1. Zakończenie posiedzenia .

Przewodniczący zamknął posiedzenie, informując, że kolejne spotkanie komisji odbędzie się w dniu 19.08.2009 r. o godz. 9.00.

Protokołowała:

S. Jakubowska

3


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Sylwia Jakubowska

Data wytworzenia:
12 sie 2009

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
02 paź 2009, godz. 09:27

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
02 paź 2009, godz. 09:27