Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół nr 36 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 19 sierpnia 2009


36 protokół z posiedzenia

Komisji Rewizyjnej

w dniu 19.08.2009

  1. Otworzenie posiedzenia i stwierdzenie quorum.

Przewodniczący Komisji rewizyjnej otworzył posiedzenie i stwierdził quorum. Lista obecności stanowi zał. Nr 1 do protokołu. Nieobecny na posiedzeniu był Andrzej Kościukiewicz. Spóźnienie zapowiedział Rafał Wolny.

  1. Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia.

Porządek został przyjęty bez żadnych uwag 2 głosami za, jednogłośnie.

-------------Przyszedł radny Rafał Wolny---------------------

  1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji w dniu 12.08.2009.

Przewodniczący przystąpił do odczytania protokołu z poprzedniego posiedzenia.

W związku z brakiem uwag Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie protokołu, za przyjęciem opowiedziało się 3 radnych.

  1. Ciąg dalszy rozpatrywania skargi na działalność Burmistrza złożonej przez Panią Ryszardę Perlińską w dniu 22.04.2009 r.

W spotkaniu uczestniczył Pan Adam Turek współwłaściciel lokalu przy ul. Zwycięstwa 22. Przewodniczący KR przypomniał wnioski, jakie komisja wypracowała na poprzednim posiedzeniu. Komisja rozpoczynając analizowanie skargi miała nadzieję na polubowne załatwienie sprawy. Spotkanie z Panem Turkiem może umożliwić doprowadzenie do konsensusu.

Radna Teresa Purgal uważa, że Pan Perliński przedstawiając skargę nie mówi prawdy. Chodzi o fakt, iż nadzór budowlany wydał decyzję, że najemca nie może przeprowadzać dalszego remontu, na co według Pana Perlińskiego takiej decyzji nie było. Radna powtórzyła pytanie, dlaczego Gmina nie wyegzekwuje od najemców utraconych metrów przez Pana Turka. Komisja dalej oczekuje odpowiedzi.

Pan Perliński zaproponował, aby zmierzyć lokal i w momencie, kiedy metraż będzie zgadzał się z dokumentami komisja wyciągnęła wnioski i poniosła konsekwencje.

Głos w dyskusji zabrał Pan Turek. Spotkań w tej sprawie było wiele. Na początku 2009 roku odbyło się spotkanie z Panią Wójtowicz. Padły pewne ustalenia, które nie zostały zrealizowane. Pan Turek wyjaśnił, że na początku była mowa, że dostanie pomieszczenie pod schodami o pow. 7 m?. Na taki układ współwłaściciel był gotów przystać. Jednakże Pan Zastępca Burmistrza powiedział, że owszem można tak zrobić, ale Pan Turek będzie zmuszony oddać ekwiwalent Pani Perlińskiej w zamian za metry.

Z tezą nie zgadza się Zastępca Burmistrza, twierdząc, że owszem była rozmowa, ale nie było mowy o ekwiwalencie. Według Pana Turka spotkania powinny być protokołowane, gdyż potem wychodzą takie nieścisłości.

Pani Zygan wyjaśniła, że nie ma takiej formalnej możliwości prawnej na czas dzisiejszy. Była mowa o zwrocie nadpłaconej kwoty zwaloryzowanej na dzień zwrotu. Jednakże aby tak się stało trzeba sprostować udziały. W tym celu powinna być przeprowadzona wizja lokalna, ale nie może się odbyć, gdyż nie doszło do tej pory do spotkania wszystkich mieszkańców nieruchomości przy ul. Zwycięstwa 22.

Pan Perliński przypomniał, że części wspólne już dawno zostały wydane Gminie. Najemca zwrócił uwagę, że aby mógł wykupić lokal musi wydać pomieszczenie na strychu i …. W związku z tym czynsz za mieszkanie został zmniejszony. Nie jest możliwe, że Gmina zmniejszyła czynsz, a powierzchnia lokalu została powiększona.

Dla Pana Turka jedynym możliwym wyjściem z sytuacji jest przyznanie pomieszczenia pod schodami.

Pani Konarzewska wyjaśniła, że dodatkowe metry należą do części wspólnej, a zarządzanie nią jest regulowane ustawą o gospodarce nieruchomościami. Można stworzyć umowę, w której będzie zapis o korzystaniu z części wspólnej. Można również wskazać, że pewien metraż będzie użytkowany tylko przez Pana Turka. Taki zapis można również umieścić w akcie notarialnym. Na pewno Pan Turek dostanie zwrot kosztów z tytułu nadpłaty.

Pan Perliński wyraził zgodę, iż Pan Turek może przejąć pomieszczenie pod schodami, z zastrzeżeniem, że w końcu będzie mógł wykupić lokal. Pan Turek również wyraża zgodę na takie załatwienie sprawy.

Zastępca Burmistrza poinformował, że w takim wypadku będzie trzeba wydzielić tą część i wyłączyć ją z części wspólnej z przeznaczeniem na wyłączne użytkowanie przez Pana Turka. Będzie można to zapisać w akcie notarialnym w momencie sprostowania udziałów. Wtedy obie sprawy zostaną załatwione.

Radna Purgal dodała, że w tym samym czasie można rozwiązać sprawę korzystania ze strychu.

Pan Perliński zwrócił jednak uwagę, że przystaje na taki stan rzeczy, ale pragnie aby do końca roku mógł wykupić mieszkanie. Jeżeli Gmina nie sformułuje odpowiedniego zapisu, który mówi o czasie w jakim należy wykonać powyższe ustalenia, nie podpisze zgody i wycofa się z założenia.

Według wyżej wymienionych ustaleń Komisja Rewizyjna wypracowała następujące wnioski:

USTALENIA KOMISJI REWIZYJNEJ W SPRAWIE ROZPATRZENIA SKARGI PANI RYSZARDY PERLIŃSKIEJ NA DZIAŁALNOŚĆ BURMISTRZA W DNIU 19.08.09:

  1. Zmniejszenie przedmiotu umowy najmu Pani Ryszardzie Perlińskiej o 1 pomieszczenie na parterze budynku o powierzchni ok. od 7m? do 10m? i powiększenie części wspólnych.

  2. Wykonanie inwentaryzacji lokali budynku przy ul. Zwycięstwa 22 przez biegłego, na zlecenie Gminy.

  3. Podpisanie umowy notarialnej dotyczących sprostowania udziałów i ustalenia sposobu korzystania z części wspólnych dla Pana Adama Turka przez wskazanie w/w pomieszczenia na parterze do wyłącznego korzystania.

  4. Po sprostowaniu udziałów należy ustalić sposób korzystania z pozostałych części wspólnych i dokonać zbycia pozostałych lokali mieszkalnych.

  5. W wyżej wymienionych czynnościach muszą uczestniczyć wszyscy współwłaściciele.

  6. Jeżeli zostaną zaakceptowane w/w warunki i sprostowane udziały u notariusza, wówczas sprawa sądowa stanie się bezprzedmiotowa. Gmina zawiesi postępowanie przed sądem do końca roku 2009 w celu podjęcia próby polubownego załatwienia sprawy.

  7. W przypadku jeżeli nie dojdzie do polubownego załatwienia sprawy w/w pomieszczenie na parterze o pow. ok. od 7m? do 10m? zostanie ponownie włączone do umowy najmu Pani Ryszardzie Perlińskiej, a sprawa pozostanie do rozpatrzenia przez sąd.

  8. Powyższe ustalenia zaakceptowane zostały przez następujące osoby:

  1. Panią Ryszardę Perlińską reprezentowaną przez syna Pana Jacka Perlińskiego;

  2. Pana Adama Turka;

  3. Zastępcę Burmistrza Pana Mateusza Flotyńskiego w obecności Kierownika Referatu Nieruchomości Panią Edytę Konarzewską i Inspektora ds. Mieszkaniowych Panią Dagmarę Zygan;

  4. Komisję Rewizyjną w składzie: Kazimierz Drzewiecki, Teresa Purgal, Rafał Wolny.

Wszystkie osoby opowiedziały się za takim rozwiązaniem zaistniałej sytuacji.

Skarga złożona przez Panią Ryszardę Perlińską na czynności oraz zaniechania Burmistrza Miasta jest bezzasadna.

Uzasadnienie:

Sprzedaż lokalu przy ul. Zwycięstwa 22/4 w obecnej chwili jest niemożliwa z uwagi na niesprostowane udziały w sporze w budynku nr 22. Podjęte działania przez Gminę zmuszają do uregulowania tego stanu, który umożliwi podjęcie działań w celu zbycia lokalu wnioskodawczyni.

Za przyjęciem wniosku opowiedziało się 3 radnych.

Na posiedzenie przybyła również Pani Ryszarda Perlińska z pismem w załączniku, upoważniającym syna Jacka Perlińskiego do reprezentowania Jej w załatwieniu wszelkich spraw odnośnie wykupu mieszkania komunalnego przy ul. Zwycięstwa 22/4.

  1. Rozpatrzenie bieżącej korespondencji. (brak)

  2. Zapytania i wolne wnioski.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej korzystając z obecności Pana Sekretarza zapytał na jakim etapie rozpatrzenia jest zażalenie na postępowanie Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych o odmowie wszczęcia postępowania wyjaśniającego złożone przez Burmistrza Międzyzdrojów.

Pan Sekretarz wyjaśnił, że Burmistrz złożył odwołanie i jest już pismo od Głównego Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych o uwzględnieniu zażalenia i przywróceniu terminu rozpatrzenia.

-----------------------wyszedł radny Rafał Wolny---------------------

Wniosek:

Komisja Rewizyjna podjęła wniosek w sprawie dokonania rekontroli wniosków wynikających z przeprowadzonych kontroli Komisji od 2008 roku do chwili obecnej oraz wniosków i ustaleń z posiedzeń KR, a także realizacji uchwał w sprawie skarg. W związku z takim z postanowieniem Przewodniczącego KR zwróci się do Burmistrza o pisemną informację na ten temat oraz przybycie na posiedzenie komisji i złożeniu informacji w tym zakresie. Termin realizacji do końca września 2009 r.

Wniosek został poddany pod głosowanie, za przyjęciem wniosku opowiedziało się 2 radnych.

  1. Zakończenie posiedzenia.

Przewodniczący zamknął posiedzenie komisji. Na tym protokół zakończono.

Protokołowała:

S. Jakubowska

3


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Sylwia Jakubowska

Data wytworzenia:
19 sie 2009

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
30 paź 2009, godz. 11:45

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
30 paź 2009, godz. 11:45