Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół nr 37 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 7 października 2009


37 protokół z posiedzenia

Komisji Rewizyjnej

w dniu 07.10.2009r.

  1. Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Kazimierz Drzewiecki na podstawie listy obecności stwierdził quorum i otworzył posiedzenie. Nieobecny na posiedzeniu był A. Kościukiewicz.

  1. Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia.

Przewodniczący odczytał proponowany porządek obrad. W związku z brakiem uwag Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie porządku posiedzenia, za przyjęciem opowiedziało się 3 radnych.

  1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji z dnia 19.08.2009.

Przewodniczący przystąpił do odczytania protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji. Protokół został przyjęty bez zmian. Za przyjęciem głosowało 3 radnych obecnych na posiedzeniu.

Przewodniczący zarządził 10 minut przerwy.

Po przerwie…

  1. Rekontrola wniosków wynikających z przeprowadzonych kontroli komisji od 2008 roku do chwili obecnej oraz wniosków i ustaleń z posiedzeń Komisji Rewizyjnej, a także realizacji uchwała dot. skarg na działalność Burmistrza.

Na posiedzenie został zaproszony Pan Burmistrz. Komisja przystąpiła do omówienia wniosków wynikających z przeprowadzonych kontroli przez Komisję Rewizyjną.

Komisja przybliżyła Burmistrzowi następujące zagadnienia:

  1. Kontrola działań organu wykonawczego odnośnie stwierdzonego skażenia wód morskich Kąpieliska w Międzyzdrojach.

  2. Kontrola zlecona przez Radę Miejską w dniu 28.04.2009 r. w sprawie wyłonienia wykonawcy w zakresie prac dot. rozbiórki budynku przy ul. Norwida 19a. W związku z tą kontrolą Komisja zaleciła Burmistrzowi opracowanie regulaminu udzielenia zamówień publicznych do wartości 14 tys. euro oraz usprawnić rejestr zawieranych umów. Burmistrz zobowiązał się do przedstawienia radnym wniosków na następnym posiedzeniu Komisji Rewizyjnej.

Przewodniczący zapytał, czy Burmistrz opracował już taki regulamin.

Burmistrz wyjaśnił, że taki regulamin już jest. W kwestii rejestru faktycznie trzeba go usprawnić, ale należy pomyśleć o administratorze takiego rejestru. Być może Pani Trojan będzie zajmowała się tym rejestrem.

  1. Kontrola zlecona Komisji Rewizyjnej przez Radę Miejską w sprawie zawarcia umowy pomiędzy Gminą Międzyzdroje a Panem Sławomirem Rosiakiem.

W tym punkcie Burmistrz poinformował komisję, iż nie długo kończy się umowa z Panem Rosiakiem. Projekt ,,Międzyzdroje w kwiatach” jest przewidziany na 3 lata. Pan Rosiak podczas rozmowy z Burmistrzem wyraził chęć dalszej współpracy z Gminą. Pomysł na miasto już jest. Kwestia dotyczy finansowania. Burmistrz przyznał, że kwota jest wysoka na cały projekt, za to efekt będzie widoczny. Trzeba tylko rozpisać przetarg na nowe zadanie, gdyż dotychczasowa umowa była jednoroczna.

Radna Teresa Purgal dodała, że w warunkach przetargu powinien być zawarty zapis mówiący, że osoba musi mieć minimum 50% doświadczenia i dobre referencje.

  1. Kontrola w zakresie funkcjonowania kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miejskim w Międzyzdrojach.

Przewodniczący Drzewiecki zapytał, jak wygląda sprawa z regulaminem organizacyjnym w kwestii zajęć inspektora ds. kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miejskim. Ponadto jak się ma sprawa z pismem do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych.

Burmistrz wyjaśnił, że jest przywołany termin na dzień dzisiejszy i Pani Dyrektor do tego czasu powinna złożyć wyjaśnienia. Czekamy na odpowiedź.

Komisja Rewizyjna czeka na udzielenie informacji na temat wniosków wynikających z przeprowadzonych kontroli Komisji Rewizyjnej od 2008 roku do chwili obecnej.

Komisja przystąpiła do omówienia spraw związanych ze skargami na działalność Burmistrza.

  1. Skarga Pani Ireny Sedery z dnia 11.01.2008 r.

Przewodniczący poinformował, że skarga została uznana przez Radę Miejską za zasadną. Czy uchwała została wykonana przez Burmistrza? Obecnie wydana decyzja jest w SKO, czy to oznacza, że decyzja jest podjęta.

Burmistrz wyjaśnił, że decyzja jest wydawana zgodnie z obowiązującym prawem. Pracownicy również twierdzą, że jest wszystko poprawnie, natomiast SKO twierdzi inaczej. Według Burmistrza można udać się na wizję i zobaczyć, czy wysokość przyszłej zabudowy jest zgodna z wydaną decyzją.

Według komisji należy udać się razem z architektem, który oceni zasadność.

  1. Skarga Pana Kazimierza Osowskiego z dnia 05.03.2008 r. na działalność Burmistrza Międzyzdrojów jako organu podatkowego.

  2. Skarga Pana Jana Burzyńskiego z dnia 23.07.2008 r.

  3. Ponowienie skargi Pana Kazimierza Osowskiego z dnia 5.03.2008r. na działalność Burmistrza Międzyzdrojów jako organu podatkowego.

  4. Skarga Pani Ewy Piechoty z dnia 05.10.2008 r.

  5. Skarga Pani Ryszardy Perlińskiej z dnia 22.04.2009 r.

W związku z tym, że skarga Pani Perlińskiej została uznana przez komisję za bezzasadną, ale i została wypracowana forma postępowania celem załatwienia sprawy, Przewodniczący zapytał na jakim etapie jest postępowanie.

Burmistrz wyjaśnił, że sprawa jest w toku.

Zastępca Burmistrza Pan Mateusz Foltyński dodał, że Pani Perlińska została wezwana do oddania strychu jako części wspólnej. Dopiero po oddaniu będzie można przystąpić do realizacji zaleceń komisji. Pani Perlińska nie wyraża zgody. Sprawa musi zostać rozwiązana przez Sąd. Gmina chce iść w kierunku sprostowania udziałów.

Kolejnym analizowanym przez komisje zagadnieniem, było omówienie wniosków wypracowanych przez komisje do Burmistrza. Przewodniczący przedstawił organowi wykonawczemu na jakie wnioski komisja oczekuje odpowiedzi.

  1. wnioski z wykonania budżetu, chodzi głównie o sprawę z Europejskim Centrum Rozwoju Biologicznego;

  2. sprawa dot. wystawienia przez radnego rachunku gminie za wykonaną usługę;

  3. zajęcie pasa drogowego;

  4. opłata miejscowa na terenie miasta i Gminy Międzyzdroje.

  1. Rozpatrzenie bieżącej korespondencji.

Komisja przystąpiła do rozpatrzenia bieżącej korespondencji. Przewodniczący poinformował o szkoleniu dot. wniosków i skarg, które odbędzie się w Warszawie. Ponad to do komisji wpłynęło anonimowe pismo. W związku z tym, że komisja nie zna nadawcy zachodzi pytanie, czy komisja powinna przystąpić do rozpatrzenia pisma.

Wniosek:

W związku z otrzymanym pismem od Komitetu Wyborczego w Międzyzdrojach ul. Aleja Róż 1 z dnia 21.09.2009 r. adresowanym i przesłanym listem priorytetowy do Komisji Rewizyjnej, komisja postanawia zwrócić się do kancelarii prawnej o opinię w jakim trybie należy rozpatrzyć to pismo oraz o wykładnię prawną na temat zatrudnienia i czasu pracy osób pracujących w Urzędzie Miejskim i w spółkach gminnych wraz z załącznikami.

Za przyjęciem wniosku opowiedziało się 3 radnych, obecnych na posiedzeniu.

Przewodniczący poinformował, że do komisji wpłynęła skarga Pana Kazimierza Osowskiego na nienależyte i lekceważące traktowanie wspólnot mieszkaniowych przez Burmistrza Międzyzdrojów jako Zgromadzenie Wspólników MTBS Sp. z o.o. Na ostatniej sesji Rada Miejska podjęła uchwałę o przekazaniu skargi Komisji Rewizyjnej celem zbadania zawartych w skardze zarzutów. W związku z powyższym Przewodniczący zaproponował, aby posiedzenie komisji odbyło się 20 października 2009 r. o godz. 10.00 w Biurze Rady Miejskiej, celem przystąpienia do rozpatrzenia skargi.

  1. Zapytania i wolne wnioski.

Radna Teresa Purgal zwróciła się do Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o wystosowanie zapytania do Pana Burmistrza, na jakim etapie jest sprawa pisma do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych o naruszeniu przez Dyrektor SP. 1 w Międzyzdrojach.

Wniosek do Przewodniczącego Rady Miejskiej

Komisja Rewizyjna zwraca się do Przewodniczącego Rady Miejskiej o wystąpienie do komórki prawnej czasopisma ,,Wspólnota samorządowa” z zapytaniem, czy komisje Rady Miejskiej mogą formułować wnioski do Burmistrza w celu ich realizacji.

Wniosek poddany pod głosowanie uzyskał jednomyślność.

  1. Zakończenie posiedzenia.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Kazimierz Drzewiecki zakończył posiedzenie. Na tym protokół zakończono.

Protokółowała:

S. Jakubowska

2


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Sylwia Jakubowska

Data wytworzenia:
07 paź 2009

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
30 paź 2009, godz. 11:46

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
30 paź 2009, godz. 11:46