Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół nr 5 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 5.05.2007


Protokół Nr 5

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

w dniu 8. 05. 2007 r.

Ad 1. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej P. Drzewiecki stwierdził quorum

(obecnych 3 radnych, nieobecny A. Kościukiewicz) i rozpoczął posiedzenie.

Ad 2. Porządek posiedzenia został przyjęty jednogłośnie.

Ad 3. Przewodniczący KR odczytał protokół z poprzedniego posiedzenia

z dn. 10.04.07. Został przyjęty jednogłośnie.

Ad 4. Skarga z dn. 5.04.07, przew. RM - przekazał jako skargę do rozpatrzenia

Komisji Rewizyjnej.

Przew. KR zapoznał Komisję z treścią skargi Przeds. Usług - Handl. „POLBIS”

z Łodzi. (zał.)

Skarga wpłynęła od w/w firmy na bezczynność organu-Burmistrza- w sprawie braku odpowiedzi do dnia złożenia niniejszej skargi na pisma PUH „POLBIS” do Burmistrza z dnia 5.02.2007 znak: OW/03/2007 i 28.03.2007r. znak: OW/04/2007.

Przew. KR zapoznał Komisję z całą korespondencją, która wymieniana była w okresie od 23.10.2006. do 28.03.2007 r. pomiędzy firmą „POLBIS” a Starostwem i Wiceburmistrzem B.Tomczykiem (korespondencja w załączeniu).

Radny M. Flotyński - „POLBIS” niepotrzebnie skierował wniosek o decyzję o warunkach zabudowy do Starostwa, natomiast wniosek o zezwolenie na budowę, jeżeli w ogóle jest wymagany, powinien zostać skierowany do Starostwa.

W korespondencji między stronami zabrakło wskazania właściwego wniosku do odpowiedniego organu.

Doszedł radny A. Kościukiewicz - 4 osoby. Przybyła na posiedzenie inspektor ds. planowania przestrzennego Urszula Pyzik - przedłożyła pismo z dn. 20.04.2007r. z firmy „POLBIS” do Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach, w zakończeniu którego napisano, że wszystkie poprzednie pisma i prośby w przedmiotowej sprawie należy potraktować jako nieaktualne (zał.).

Przew. KR zaproponował, by inspektor ds. planowania przestrzennego odbyła telefoniczną rozmowę z Zarządem Komisarycznym Przed. Usług. - Handlowego „Polbis”, czy w związku z tym wycofuje także skargę złożoną na bezczynność organu. Komisja oczekuje też odpowiedzi pisemnej.

Po rozmowie telefonicznej z Zarządcą Komisarycznym, tenże ustnie przekazał informację, iż wycofuje skargę, pismo w tej sprawie prześle do Rady Miejskiej w ciągu kilku dni (w czwartek).

W związku z powyższym Komisja odstąpi od rozpatrywania skargi. Wniosek przegłosowano - 4 głosy „za”.

Ad 5. Ustalenie harmonogramu kontroli na II kwartał, powołanie zespołów kontrolnych.

Przew. KR zaproponował powołanie zespołu kontrolującego w składzie: radna T. Purgal, radny M. Flotyński do przeprowadzenia doraźnej kontroli wydatków związanych z promocją gminy: Bieg Śniadaniowy i Mittyng Lekkoatletyczny, Festiwal Pieśni Chóralnej, realizacja programu „Zakręcone Wakacje” w roku 2006.

Zespół zapozna się z dokumentami, przeanalizuje je i przedstawi informację na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej na początku czerwca br.

Poddano pod głosowanie: 4 głosy „za”.

Ad 6. Korespondencji bieżącej brak.

Ad 7. Wolne wnioski.

  1. Komisja Rewizyjna zaakceptowała zmianę terminów kontroli wykonywanych przez inspektora ds. kontroli Urzędu nt. Kontrola Urzędu Miejskiego w zakresie gospodarowania majątkiem gminy - funkcjonowanie stadionu miejskiego w 2006 r oraz w I półroczu 2007 r., realizacja dochodów i wydatków - na sierpień oraz kontrolę nt. Celowość i gospodarność wydatkowania środków pieniężnych w zakresie administracji Urzędu Miejskiego - na wrzesień.

Poddano pod głosowanie - 4 głosy „za”.

  1. Przew. KR zapoznał Komisję z odpowiedzią RIO w Szczecinie z dn. 26.04.07r skierowaną do p. E. Maksynowicza - Przew. MZK Wolnego Związku „Sierpień 80” w sprawie prawidłowości postępowania w trakcie kontroli problemowej w Związku Gmin Wyspy Wolin.

  2. Przew. KR zapoznał Komisję z odpowiedzią RIO w Szczecinie z dn. 2.05.07 r. skierowaną do Przew. Zw. Gmin Wyspy Wolin - Ewy Halickiej w sprawie zadłużenia Związku Gmin Wyspy Wolin. RIO wyraziło zaniepokojenie stanem zadłużenia ZGWW, którego łączna kwota długu na koniec roku 2006 wyniosła 1 460 645 zł, co stanowi 146,8% wykonanych dochodów.

Na posiedzenie przybył pan J. Karapulka z informacją dotyczącą braku umowy z UM na dofinasowanie biletów ulgowych.

Głos zabrał p. Burmistrz - aby uniknąć w przyszłości większych wydatków - Uchwałę podjęła RM, w ślad za tym miała być umowa i zgodnie z opinią prawną, dobrą formą rozliczeń byłaby kasa fiskalna.

Pan Karapulka stoi na stanowisku, że środki powinny być wypłacane od początku roku 2007, a posiadanie kasy fiskalnej jest nadinterpretacją organu wykonawczego. Starał się wykazać, że jego firma jest w stanie rozliczyć się bez kasy fiskalnej. Czy ta umowa może obowiązywać za okres, od daty podjęcia umowy, czy od początku roku 2007.

Przew. KR: Z wypowiedzi pana Karapulki wynika, że ma dwa problemy:

- 1. obowiązek zakupu kasy fiskalnej, 2. - podpisanie umowy od początku roku 2007.

Jan Karapulka - stwierdził, że nie ma aktów wykonawczych do ustawy o kasach fiskalnych. Twierdzi, że Urząd Skarbowy rozlicza jego firmę i nie żąda kasy fiskalnej.

W sprawie umowy p. J. Karapulka uważa, że powinna być podpisana od początku roku, może się rozliczać wg załączonego wzoru do projektu umowy. Chciałby, aby pieniądze były wypłacane od początku 2007 roku.

Mecenas: nad jedną kwestią nie można dyskutować - wypłacać dotację należy od momentu podpisania umowy. Uchwała weszła w życie 14.04.2007 r. i umowę można podpisać dopiero od 15.04.2007 r.

W kwestii kasy fiskalnej i formy rozliczania biletów można dyskutować.

Drugą metodą udokumentowania sprzedaży biletów mogą być dokumenty podmiotu, którymi rozlicza się w Urzędzie Skarbowym.

Pan J. Karapulka oświadcza, że może rozliczyć do US bilety ulgowe, miesięczne i normalne i będzie to podstawą do rozliczenia zakupu usługi w firmie „Trans-Sam-Mor”. Zestawienie sprzedaży biletów i przychody oddawane do US, rozbicie na bilety ulgowe, miesięczne i normalne będą podstawą do rozliczenia zakupu usługi przez Urząd Mista. Takie zapisy będą przedyskutowane pod względem prawnym i mecenas przygotuje kolejny projekt umowy.

Komisja Rewizyjna stoi na stanowisku, że w projekcie umowy winien znaleźć się zapis, że zakup usługi w firmie „Trans-Sam-Mor” polegający na dopłacie do biletów ulgowych w myśl uchwały Rady Miejskiej będzie realizowany do wysokości środków zapisanych na ten cel w budżecie

na rok 2007 - 120.000 zł.

Przew. RM zaproponował, aby zająć się nadzorem nad funkcjonowaniem stadionu miejskiego w trakcie II etapu budowy. Przewodniczący uważa, że najpierw przed podpisaniem umowy na inwestycję powinno być podpisane porozumienie między gminą a inwestorem na korzystanie ze stadionu w okresie inwestycji.

Ad 8. Przewodniczący KR zamknął posiedzenie Komisji po wyczerpaniu porządku.

Protokołowała

Teresa Purgal

Przewodniczący

Komisji Rewizyjnej

Paweł Drzewiecki

2


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mirosława Nurkowska

Data wytworzenia:
05 maj 2007

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
28 sty 2008, godz. 09:15

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
28 sty 2008, godz. 09:15