Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół nr 6 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 21.06.2007


Protokół Nr 6

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

w dniu 21. 06. 2007 r.

  1. Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum .

Przewodniczący komisji otworzył posiedzenie , na podstawi listy obecności stwierdził wymagane quorum ( spóźnienie zapowiedział radny Andrzej Kościukiewicz ).

Lista obecności stanowi zał. Nr 1 do protokołu .

  1. Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia .

Radny Flotyński zaproponował komisji zapoznanie się z aneksem do umowy na rozbudowę Gabinetu Figur Woskowych , wobec różnych komentarzy na temat przyszłości tego obiektu , jakoby miały tam powstać apartamenty , zamiast planowanego kina . Przewodniczący zaproponował przyjęcie tego punktu do porządku posiedzenia jako 6 ; za przyjęciem propozycji opowiedziało się 3 radnych obecnych na posiedzeniu .

Radny K.Drzewiecki zaproponował , w związku z uzyskaniem odpowiedzi z Urzędu Skarbowego kontynuację skargi na przewlekłe załatwianie spraw przez kierownika ZOŚ Pana Henryka Kamińskiego , proponując zamieszczenie tego w punkcie nr 7 porządku ; za przyjęciem opowiedziało się 3 radnych .

Porządek wraz z wprowadzonymi zmianami poddano pod głosowanie , za przyjęciem opowiedziało się 3 radnych . Porządek stanowi zał. Nr 2 do protokołu .

  1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji ( 8.05.07) .

Protokół z ostatniego posiedzenia z dnia 8 maja 2007 r. , po zapoznaniu się przez Przewodniczącego Komisji , został przyjęty bez odczytywania , za przyjęcie opowiedziało się 3 radnych .

  1. Przyjęcie protokołu kontroli dotacji podmiotowej w zakresie finansowania „Zachodniopomorskiego Lata z Gwiazdami w 2006 r.”

Zespół kontrolny w składzie Pani Teresa Purgal oraz Mateusz Flotyński odczytali protokół z przeprowadzonej kontroli jw.

Przewodniczący Komisji zaprosił na posiedzeniu insp. Jadwigę Bober , która wyjaśniła , że impreza ta została dofinansowana w kwocie 100 tys. zł. w ramach dotacji, uwzględnionej w budżecie ( środki na imprezę) , miasto natomiast dofinansowało imprezę w wysokości 285 tys. zł. ( w tym; MDK i „Sporting”) . Faktury były wystawiane na MDK , gdyż tam było realizowane zadanie , a MDK było głównym organizatorem , natomiast Urząd Miejski jedynie współorganizatorem .

Zdaniem radnego Drzewieckiego brakuje w przedłożonych rozliczeniach przejrzystości . Należy zastanowić się czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby powołanie specjalnego biura, albo stowarzyszenia , tak jak to funkcjonuje w przypadku organizacji Festiwalu Pieśni Chóralnej .

Komisja zapoznała się i przyjęła protokołów z kontroli dotacji podmiotowej w zakresie finansowania „Zachodniopomorskiego Lata z Gwiazdami w 2006 r.” Protokół zostanie przedłożony Radzie Miejskiej do zapoznania .

  1. Przyjęcie protokołu zespołu kontrolującego w sprawie kontroli wydatków związanych z promocją Gminy : Bieg Śniadaniowy i Miting Lekkoatletyczny , Festiwal Pieśni Chóralnej , realizacja programu „ Zakręcone wakacje” .

Protokół został odczytany i przyjęty przez Komisję ; za przyjęciem opowiedziało się 3 radnych , wyniki z kontroli zostaną przedłożone na sesji Rady Miejskiej .

  1. Zapoznanie się z aneksem do umowy na rozbudowę Gabinetu Figur Woskowych .

( doszedł radny A.Kościukiewicz )

Komisja zajęła się tym tematem ponieważ dochodzą niepokojące sygnały , jakoby w tym obiekcie po jego rozbudowie miały powstać apartamenty zamiast kina .

W posiedzeniu komisji uczestniczyła insp. Edyta Konarzewska , która przedłożyła aneks do umowy wskazujący nadbudowę przedmiotowego budynku z salą kinowa , planetarium i kawiarnią .

Radny Mateusz Flotyński czuje się oszukany , gdyż mówiło się o działalności całorocznej kina , udostępnianej młodzieży , tymczasem wnioskując z przedłożonego aneksu , nie jest to zapisane .

Pani Edyta Konarzewska poinformowała , że całoroczną działalność gwarantuje aneks poprzedni , przygotowany wcześniej .

STANOWISKO Komisja Rewizyjna proponuje , aby w aneksie do umowy na rozbudowę Gabinetu Figur Woskowych organ wykonawczy uwzględnił uwagi radnych, przedłożone na sesji Rady Miejskiej w dniu 19.04.2007 r.

Analiza uwzględnionych uwag będzie przedmiotem posiedzenia kolejnej Komisji Rewizyjnej . Stanowisko poddano pod głosowanie ; za przyjęciem głosowało 3 radnych , 1 osoba wstrzymała się od głosu .

  1. Ciąg dalszy rozpatrywania skargi na przewlekle załatwianie spraw przez Kierownika Zakładu Ochrony Środowiska .

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przypomniał przebieg prac Komisji Rewizyjnej nad złożoną skargą , w ślad za czym , Kierownik ZOŚ skierował zapytanie do Urzędu Skarbowego, na które otrzymano odpowiedź pismem z dnia 29.03.2007 r. ( symbol PP/443/9/07 , którą treść odczytano.

STANOWISKO

Komisja Rewizyjna rozpatrując skargę Pana Kazimierza Osowskiego z dnia 7.02.2007 r. , zamieszkałego w Międzyzdrojach na ul. Kopernika 14/6 , na przewlekłe i biurokratyczne załatwienie spraw , dotyczących udzielania informacji z zakresu stosowania i pobierania podatku od towarów i usług , od usług pogrzebowych i pokrewnych przez Zakład Ochrony Środowiska w Międzyzdrojach , który w imieniu Burmistrza Międzyzdrojów zarządza cmentarzem komunalnym stwierdza , że wniesiona skarga jest zasadna .

UZASADNIENIE

  1. Wnioskodawca nie otrzymał w ustawowo przewidzianym terminie od kierownika ZOŚ odpowiedzi w sprawie wysokości stawek podatku od towarów i usług, stosowanych za świadczenia usług pogrzebowych , wymienionych w uchwale Rady Miejskiej.

  2. Naliczony przez ZOŚ 22 % podatek vat od usług wykonywanych przez administrującego cmentarzem , polegający m.in. na przedłużaniu miejsca spoczynku osoby zmarłej po 20 letnim okresie , rezerwacji terenu pod pochówek w przyszłości , jest niezgodny z przepisami gdyż w myśl polskiej klasyfikacji wyrobów i usług , wymienione wyżej usługi są objęte 7 % stawką vat.

  3. Kierownik ZOŚ zobowiązany jest do wystawiania faktur vat dla odbiorców usług pogrzebowych .

  4. Kierownik ZOŚ winien w zakładzie świadczącym usługi pogrzebowe udostępnić cennik usług pogrzebowych , w tym opłatę za wjazd na cmentarza samochodami .

  5. Osobom , którym został naliczony 22 % podatek vat należy wystawić faktury korygujące .

Odpowiedź powyższej treści zostanie przesłana Panu Kazimierzowi Osowskiemu niezwłocznie , skarżący zostanie zaproszony również na sesję w dniu 26.06.2007 r.

Stanowisko poddano pod głosowanie , za przyjęciem opowiedziało się 3 radnych . Komisja wnosi do przewodniczącego rady Miejskiej o przygotowanie stosownego projektu uchwały z powyższym uzasadnieniem .

  1. Rozpatrzenie bieżącej korespondencji.( brak)

  1. Zapytania i wolne wnioski .(nie zgłoszono)

  1. Zakończenie posiedzenia .

Przewodniczący zamknął posiedzenie komisji .

Na tym protokół zakończono .

Protokółowała :

M.Nurkowska

2


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mirosława Nurkowska

Data wytworzenia:
21 cze 2007

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
28 sty 2008, godz. 09:16

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
28 sty 2008, godz. 09:16