Protokół nr 7 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 19.09.2007
Protokół Nr 6
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
w dniu 19. 09. 2007 r.
Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum .
Przewodniczący komisji otworzył posiedzenie komisji , na podstawie listy obecności stwierdził wymagane quorum ; obecne 3 osoby .
Lista obecności stanowi zał. Nr 1 do protokołu .
Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia .
Porządek posiedzenia został przyjęty bez uwag i stanowi zał. Nr 2 do protokołu ; za przyjęciem porządku opowiedziało się 3 radnych .
Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji .
Protokół z ostatniego posiedzenia z dnia 21 czerwca 2007 r. został przyjęty bez uwag , za przyjęciem opowiedziało się 3 radnych .
4. Przeprowadzenie kontroli w zakresie wykonania przez Burmistrza upoważnienia udzielonego przez Radę Miejska w paragrafie 10 pkt 2 uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Międzyzdroje na 2007 rok z dnia 20 grudnia 2006 r.
W posiedzeniu komisji uczestniczyli pracownicy , którzy referowali zagadnienie dotyczące podpisania umów wieloletnich .
- Pani Ewa Sulika -Scholz poinformowała , że zostały podpisane dwie umowy ; pierwsza z nich to umowa - porozumienie komunalne , zawarte 1 VII 2007 r. pomiędzy Gminą Golczewo a Gminą Międzyzdroje na okres 10 lat dot. schroniska , na kwotę 24 000 zł ( nasz limit dotyczy 19 psów) . Okres 10-letni ma zamortyzować wydatki Gminy poniesione w wysokości 50 tys. zł. kosztów inwestycyjnych , które Gmina włożyła na budowę tego schroniska . Umowa została podpisane przez Burmistrza i Skarbnika Gminy .
Kolejna umowa Nr ITI.ES/2/06 z 6.02.2006 r. podpisana została pomiędzy Gminą Międzyzdroje a Zakładem Inżynierii Środowiska Eko Projekt z Pszczyny i dotyczy usługi monitoringu składowiska odpadów komunalnych na łączny koszt 5 320 zł. Umowa została podpisana na 3 lata do 2008 roku przez Burmistrza Henryka Jabłońskiego i Panią Skarbnik Wandę Konarzewską .
- Pani Teresa Wróbel przedstawiła umowę na konserwację oświetlenia ulicznego Nr ZP 18/2003 , która wygasła 31 XII 2005 r. oraz umowę z 31.12.2006 r. podpisaną pomiędzy Gminą Międzyzdroje a Zakładem Energetycznym , na kwotę 7.80 zł od punktu + vat , co rocznie daje kwotę 106 tys. zł.
- Pani Grażyna Dubako przedłożyła komisji umowę Nr ZP/342/96/07 podpisaną 27 VIII 2007 r. na przewóz dzieci pomiędzy Gminą Międzyzdroje a Firmą Lech Travel Przewozy Autokarowe Lech Garbowski w odniesieniu do świadczenia usług przewozowych z Lubina do SP Nr 2 w Wapnicy , z Lubina , Wapnicy i Wicka do Gimnazjum Nr 1 oraz kurs powrotny . Łącznie chodzi o 15 kursów tygodniowo + organizacja opieki wychowawczej . Całość opiewa na kwotę 64.200 .
- umowa z 5 IV 2007 r. podpisana pomiędzy FWP a Gminą Międzyzdroje na dzierżawę pomieszczeń , czyli czynsz za dzierżawę i za utrzymanie pomieszczeń na biuro promocji , ul. Książąt Pom. 8 na okres od 5 IV 2007 r. do 31 XII 2009 r. , za kwotę brutto 32 tys. zł rocznie ( umowa podpisana przez Burmistrza Gminy i Panią Skarbnik)
Zdaniem komisji przedstawione powyżej umowy nie dotyczą przedmiotowego zakresu kontroli komisji , w związku z wątpliwościami w tym zakresie Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Kazimierz Drzewiecki skonsultował telefonicznie sprawę z RIO, rozmawiając z członkiem Kolegium orzekającego RIO panem Jaroszem , który stwierdził, co następuje :
Do upoważnienia Burmistrza w sprawie zaciągania zobowiązań z tytułu umów , których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy ustalono , że należy brać pod uwagą tylko umowy zawarte w 2007 r. , których realizacja będzie odbywała się w następnym roku .W wysokości kwot dot. zobowiązań 2008 r. oraz w latach następnych , należy ujmować kwoty wynikające z umowy do upoważnień w przyszłych uchwałach budżetowych .
Umowy jednorazowe zawarte w okresie budżetowym, nie wchodzą w zakres limitu upoważnienia do zaciągania przez Burmistrza zobowiązań .
Umowy zawierane na czas nieokreślony powinny wchodzić corocznie do wysokości upoważnienia .
W związku z powyższymi ustaleniami telefonicznymi , w trakcie dyskusji Komisja Rewizyjna przyjęła stanowisko , że zobowiązania z tytułu umów zawartych w danym roku budżetowym , skutkują uchwaleniem upoważnienia Burmistrza tylko w następnym roku budżetowym .
W wyniku kontroli umów zwartych w okresie od 1 stycznia 2007 r. do dnia 28 sierpnia 2007 r. skutki finansowe będą w roku następnym , tj 2008 wg wykazu na łączną kwotę ok. 96 tys. zł. , zgodnie z poniższą tabelą :
Lp.
|
Data i podmiot umowy |
Okres umowy |
Kwota na rok 2008 (brutto) |
1. |
Schronisko dla psów |
Od 1.07.2007 na 10 lat |
ok.25.000 zł |
2. |
Dowóz dzieci do szkoły |
Od 27.07.2007 r. do 30.06.2008 |
38 520 zł. |
3. |
Czynsz za dzierżawę pomieszczeń na rzecz biura promocji UM |
Od 5.04.07-31.12.09
|
ok. 32.000 zł. |
Ogółem 96.000 zł.
W związku z powyższym Komisja Rewizyjna stwierdziła , że Burmistrz Międzyzdrojów nie przekroczył wysokości kwoty upoważnienia do zaciągania zobowiązań z tytułu umów , których realizacja w roku następnym - 2008 jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i termin zapłaty upływa w 2008 r. na łączną kwotę 200 tys. zł., zawartego w uchwale Rady Miejskiej Nr III/17/06 z 20.12.2006 r. , w sprawie uchwalenia budżetu Gminy na 2007 r. Powyższe stanowisko wypracowane w wyniku odbytej kontroli poddano pod głosowanie , za przyjęciem o opowiedziało się 4 radnych obecnych na posiedzeniu komisji .
5. Analiza informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2007 .
Komisja przy udziale Pani Skarbnik Wandy Konarzewskiej analizowała sprawozdanie z wykonania budżetu za I półrocze . Zdaniem komisji wykonanie wydatków inwestycyjnych jest niskie z uwagi na to , że Gmina planowała wydatki na inwestycje w roku 2007 z uwzględnieniem ich realizacji , lecz podczas wdrażania procesu inwestycyjnego okazało się , że w bieżącym roku możliwe jest opracowanie jedynie dokumentacji głównych inwestycji , poza tym weszły zadania ponadplanowe . Należności na koniec 30.06.2007 r. zmniejszyły się , jednakże w opłatach za użytkowanie wieczyste nastąpił znaczny wzrost , podobnie jak w podatku od środków transportu i podatku od sprzedaży nieruchomości . Niepokój wzbudza wysoki ujemny stan środków obrotowych w zakładzie budżetowym , w tym szczególnie ZOŚ ( - 400 tys. zł. )
Komisja nie kontynuowała rozpatrywania przedmiotowego materiału uznała bowiem , że zakres takiej pracy wynika z planu przyjętej kontroli , co w najbliższym czasie będzie realizowane .
6. Rozpatrzenie bieżącej korespondencji ( brak)
7 . Zapytania i wolne wnioski ( brak)
8. Zakończenie posiedzenia .
Przewodniczący zamknął posiedzenie .
Na tym zakończono protokół .
M.Nurkowska
2
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Mirosława Nurkowska Data wytworzenia:
19 wrz 2007
Osoba dodająca informacje
Marta Trojan Data publikacji:
28 sty 2008, godz. 09:18
Osoba aktualizująca informacje
Marta Trojan Data aktualizacji:
28 sty 2008, godz. 09:18