Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół nr 7 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 19.09.2007


Protokół Nr 6

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

w dniu 19. 09. 2007 r.

  1. Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum .

Przewodniczący komisji otworzył posiedzenie komisji , na podstawie listy obecności stwierdził wymagane quorum ; obecne 3 osoby .

Lista obecności stanowi zał. Nr 1 do protokołu .

  1. Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia .

Porządek posiedzenia został przyjęty bez uwag i stanowi zał. Nr 2 do protokołu ; za przyjęciem porządku opowiedziało się 3 radnych .

  1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji .

Protokół z ostatniego posiedzenia z dnia 21 czerwca 2007 r. został przyjęty bez uwag , za przyjęciem opowiedziało się 3 radnych .

4. Przeprowadzenie kontroli w zakresie wykonania przez Burmistrza upoważnienia udzielonego przez Radę Miejska w paragrafie 10 pkt 2 uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Międzyzdroje na 2007 rok z dnia 20 grudnia 2006 r.

W posiedzeniu komisji uczestniczyli pracownicy , którzy referowali zagadnienie dotyczące podpisania umów wieloletnich .

- Pani Ewa Sulika -Scholz poinformowała , że zostały podpisane dwie umowy ; pierwsza z nich to umowa - porozumienie komunalne , zawarte 1 VII 2007 r. pomiędzy Gminą Golczewo a Gminą Międzyzdroje na okres 10 lat dot. schroniska , na kwotę 24 000 zł ( nasz limit dotyczy 19 psów) . Okres 10-letni ma zamortyzować wydatki Gminy poniesione w wysokości 50 tys. zł. kosztów inwestycyjnych , które Gmina włożyła na budowę tego schroniska . Umowa została podpisane przez Burmistrza i Skarbnika Gminy .

Kolejna umowa Nr ITI.ES/2/06 z 6.02.2006 r. podpisana została pomiędzy Gminą Międzyzdroje a Zakładem Inżynierii Środowiska Eko Projekt z Pszczyny i dotyczy usługi monitoringu składowiska odpadów komunalnych na łączny koszt 5 320 zł. Umowa została podpisana na 3 lata do 2008 roku przez Burmistrza Henryka Jabłońskiego i Panią Skarbnik Wandę Konarzewską .

- Pani Teresa Wróbel przedstawiła umowę na konserwację oświetlenia ulicznego Nr ZP 18/2003 , która wygasła 31 XII 2005 r. oraz umowę z 31.12.2006 r. podpisaną pomiędzy Gminą Międzyzdroje a Zakładem Energetycznym , na kwotę 7.80 zł od punktu + vat , co rocznie daje kwotę 106 tys. zł.

- Pani Grażyna Dubako przedłożyła komisji umowę Nr ZP/342/96/07 podpisaną 27 VIII 2007 r. na przewóz dzieci pomiędzy Gminą Międzyzdroje a Firmą Lech Travel Przewozy Autokarowe Lech Garbowski w odniesieniu do świadczenia usług przewozowych z Lubina do SP Nr 2 w Wapnicy , z Lubina , Wapnicy i Wicka do Gimnazjum Nr 1 oraz kurs powrotny . Łącznie chodzi o 15 kursów tygodniowo + organizacja opieki wychowawczej . Całość opiewa na kwotę 64.200 .

- umowa z 5 IV 2007 r. podpisana pomiędzy FWP a Gminą Międzyzdroje na dzierżawę pomieszczeń , czyli czynsz za dzierżawę i za utrzymanie pomieszczeń na biuro promocji , ul. Książąt Pom. 8 na okres od 5 IV 2007 r. do 31 XII 2009 r. , za kwotę brutto 32 tys. zł rocznie ( umowa podpisana przez Burmistrza Gminy i Panią Skarbnik)

Zdaniem komisji przedstawione powyżej umowy nie dotyczą przedmiotowego zakresu kontroli komisji , w związku z wątpliwościami w tym zakresie Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Kazimierz Drzewiecki skonsultował telefonicznie sprawę z RIO, rozmawiając z członkiem Kolegium orzekającego RIO panem Jaroszem , który stwierdził, co następuje :

Do upoważnienia Burmistrza w sprawie zaciągania zobowiązań z tytułu umów , których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy ustalono , że należy brać pod uwagą tylko umowy zawarte w 2007 r. , których realizacja będzie odbywała się w następnym roku .W wysokości kwot dot. zobowiązań 2008 r. oraz w latach następnych , należy ujmować kwoty wynikające z umowy do upoważnień w przyszłych uchwałach budżetowych .

Umowy jednorazowe zawarte w okresie budżetowym, nie wchodzą w zakres limitu upoważnienia do zaciągania przez Burmistrza zobowiązań .

Umowy zawierane na czas nieokreślony powinny wchodzić corocznie do wysokości upoważnienia .

W związku z powyższymi ustaleniami telefonicznymi , w trakcie dyskusji Komisja Rewizyjna przyjęła stanowisko , że zobowiązania z tytułu umów zawartych w danym roku budżetowym , skutkują uchwaleniem upoważnienia Burmistrza tylko w następnym roku budżetowym .

W wyniku kontroli umów zwartych w okresie od 1 stycznia 2007 r. do dnia 28 sierpnia 2007 r. skutki finansowe będą w roku następnym , tj 2008 wg wykazu na łączną kwotę ok. 96 tys. zł. , zgodnie z poniższą tabelą :

Lp.

Data i podmiot umowy

Okres umowy

Kwota na rok 2008 (brutto)

1.

Schronisko dla psów

Od 1.07.2007 na 10 lat

ok.25.000 zł

2.

Dowóz dzieci do szkoły

Od 27.07.2007 r. do 30.06.2008

38 520 zł.

3.

Czynsz za dzierżawę pomieszczeń na rzecz biura promocji UM

Od 5.04.07-31.12.09

ok. 32.000 zł.

Ogółem 96.000 zł.

W związku z powyższym Komisja Rewizyjna stwierdziła , że Burmistrz Międzyzdrojów nie przekroczył wysokości kwoty upoważnienia do zaciągania zobowiązań z tytułu umów , których realizacja w roku następnym - 2008 jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i termin zapłaty upływa w 2008 r. na łączną kwotę 200 tys. zł., zawartego w uchwale Rady Miejskiej Nr III/17/06 z 20.12.2006 r. , w sprawie uchwalenia budżetu Gminy na 2007 r. Powyższe stanowisko wypracowane w wyniku odbytej kontroli poddano pod głosowanie , za przyjęciem o opowiedziało się 4 radnych obecnych na posiedzeniu komisji .

5. Analiza informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2007 .

Komisja przy udziale Pani Skarbnik Wandy Konarzewskiej analizowała sprawozdanie z wykonania budżetu za I półrocze . Zdaniem komisji wykonanie wydatków inwestycyjnych jest niskie z uwagi na to , że Gmina planowała wydatki na inwestycje w roku 2007 z uwzględnieniem ich realizacji , lecz podczas wdrażania procesu inwestycyjnego okazało się , że w bieżącym roku możliwe jest opracowanie jedynie dokumentacji głównych inwestycji , poza tym weszły zadania ponadplanowe . Należności na koniec 30.06.2007 r. zmniejszyły się , jednakże w opłatach za użytkowanie wieczyste nastąpił znaczny wzrost , podobnie jak w podatku od środków transportu i podatku od sprzedaży nieruchomości . Niepokój wzbudza wysoki ujemny stan środków obrotowych w zakładzie budżetowym , w tym szczególnie ZOŚ ( - 400 tys. zł. )

Komisja nie kontynuowała rozpatrywania przedmiotowego materiału uznała bowiem , że zakres takiej pracy wynika z planu przyjętej kontroli , co w najbliższym czasie będzie realizowane .

6. Rozpatrzenie bieżącej korespondencji ( brak)

7 . Zapytania i wolne wnioski ( brak)

8. Zakończenie posiedzenia .

Przewodniczący zamknął posiedzenie .

Na tym zakończono protokół .

M.Nurkowska

2


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mirosława Nurkowska

Data wytworzenia:
19 wrz 2007

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
28 sty 2008, godz. 09:18

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
28 sty 2008, godz. 09:18