Protokół nr 9 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 17.12.2007
Protokół Nr 9
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
w dniu 17. 12. 2007 r.
Ad. 1 Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.
Wiceprzewodnicząca Komisji Rewizyjnej Teresa Purgal otworzyła posiedzenie komisja i na podstawie listy obecności stwierdziła wymagane quorum . Lista obecności stanowi zał. nr 1 do protokołu . ( nieobecny Radny Kazimierz Drzewiecki przebywa na zwolnieniu lekarskim . )
Ad. 2 Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia .
Porządek posiedzenia został przyjęty bez zmian i stanowi zał. nr 2 do protokołu .
Ad. 3 Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia (19.09.2007 r. )
Protokół z posiedzenia z dnia 21.10.2007 r. został przyjęty bez uwag 2 głosami , 1 osoba wstrzymała się od głosu ( w związku ze swoją nieobecnością na komisji ) .
Ad. 4 Kontrola Urzędu Miejskiego w zakresie gospodarowania majątkiem gminy - funkcjonowanie stadionu miejskiego w 2006 r. oraz I półroczu 2007 r. , realizacja dochodów i wydatków .
W posiedzeniu komisji uczestniczyła insp. ds. kontroli wewnętrznej pani Grażyna Ingielewicz , która przygotowała informację - materiał uzupełniający na temat kontroli wydatków stadionu praz przychodów z dotacji przedmiotowej , udzielonej przez Gminę na działalność merytoryczną stadionu - materiał stanowi zał. Nr 3 .
Insp. ds. kontroli poinformowała , że przedmiotem kontroli były koszty i przychody stadionu za rok 2006 i I półrocze roku 2007 .
Przychody w 2006 r. pochodziły z dwóch źródeł : ze sprzedaży usług - zajęć sportowych wg planu na kwotę 25 000 zł. , wykonano 41 852,83 zł. , co stanowi 167,4 % w stosunku do przyjętego planu oraz z dotacji przedmiotowej udzielanej przez Gminę na podstawie umowy Br 6/KSPiOS/06 dotacji przedmiotowej zawartej 8 marca 2006 r. pomiędzy Gminą Międzyzdroje a Zakładem Ochrony Środowiska na wykonanie usług w zakresie kultury fizycznej i sportu na stadionie miejskim na kwotę 170.622 zł brutto z możliwością zwiększenia w trakcie roku budżetowego - umowa stanowi zał. Nr 4 do protokołu . I transza dotacji na marzec 2006 r. została przekazana wg dokumentów księgowych 10.03.2006 r. w kwocie zapisanej w umowie - 21.917 zł.
Insp. ds. kontroli prowadziła kontrolę pod kątem wydatkowania dotacji na przedmiot działalności usług wymienionych w umowie . Stwierdzono , że w tym zakresie nie było nieprawidłowości ani uchybień . Pani Ingielewicz kontrolowała także , czy transze dotacji były przelewane wg umowy , czy zostały wszystkie przekazane i jak gospodarowano tymi środkami .
W roku 2006 nie wykorzystano z przyznanej dotacji 15.000 zł. , środki te zostały zwrócone do budżetu na koniec roku - nie stwierdzono w tym zakresie nieprawidłowości i uchybień .
W 2006 r. koszty stadionu wyniosły 183 477,41 zł. plan przewidywał 195,622 zł. , zatem wykonanie kosztów w stosunku do planu stanowiło 93,79 %
Zawarta umowa na dotację przedmiotową , mówi również , że jeżeli zakład wypracuje swoje środki to korzysta z nich , a dopiero później z dotacji , dlatego nie wykorzystano w całości dotacji.
Charakterystyczny jest wynik za rok 2006 : 802,58( strata). Pieniędzy wystarczyło , część dotacji zwrócono , a wynik to strata . Insp. ds. kontroli wewnętrznej wyjaśniła , że odgrywa tu role zasada memoriału ( rachunkowości memoriałowej - rozliczono rachunki wcześniej , a one spłynęły dopiero w styczniu 2007 r.
W 2006 r. nieprawidłowości dotyczyły ewidencji dotacji , a wyniknęły one w związku ze zmianą przepisów oraz wystąpiły pewne uchybienia w przeprowadzonej inwentaryzacji .
W ocenie inspektora ds. kontroli wewnętrznej Grażyny Ingielewicz wydatki stadionu były uzasadnione , zgodne z planem , nie stwierdzono nieprawidłowości .
Na rok 2007 zawarto podobną umowę na dotację przedmiotowa na wykonanie usług w zakresie kultury fizycznej i sportu na stadionie miejskim, zał. nr 5 - umowę podpisano 12 lutego 2007 r. , natomiast I transza dotacji w wys. 34.000 zł ( za styczeń 20.000 zł i luty 14.000 zł) została przekazana do ZOŚ do 15 lutego 2007 r. - § 5 pkt 4 umowy w dokumentach finansowych zaksięgowano przelew na 34.000 zł 20.02.2007 r.
Z analizy I i II kwartału 2007 r. wynika , że w I półroczu przychody stadionu wyniosły 19 942 zł . Do 30 czerwca 2007 r. przekazano z budżetu Gminy dotację w wys. 48 000 zł. , która została wykorzystana na bieżącą działalność stadionu . Transze dotacji za kwiecień, maj , czerwiec 2007 r. ( 3x 10 000 zł ) nie zostały przekazane przez Gminę , jednostka finansowała koszty swojej działalności przychodami własnymi .
Ogółem przychody za I półrocze 2007 :
- środki z dotacji za styczeń ,luty ,marzec - 48 000 zł.
- wpływy ze sprzedaży usług - 19 942 zł
----------------------
67 942 zł
Ogółem koszty za I półrocze 2007 r. wyniosły : 58 371,43 zł.
Tak więc koszty działalności stadionu za I półrocze 2007 r. zostały pokryte środkami finansowymi pochodzącymi z własnej działalności oraz przekazanej dotacji w wys. 48 000 zł. , nie było więc konieczności korzystania z kolejnych transz za kwiecień , maj , czerwic . Środki te nie zostały przekazane przez Gminę po uzgodnieniu z wykonawcą umowy . Materiał kontroli wydatków stadionu stanowi zał. do protokołu .
STANOWISKO Komisja Rewizyjna stwierdza , że środki na stadion pochodzące ze sprzedaży usług oraz przychodów z dotacji przedmiotowej udzielonej przez Gminę na działalność merytoryczna stadionu miejskiego w Międzyzdrojach w roku 2006 i w I półroczu 2007 r. zostały prawidłowo wykorzystane i rozliczone . Wniosek poddano pod głosowanie , za przyjęciem opowiedziały się 3 osoby obecne na posiedzeniu .
Ad. 5. Bieżąca korespondencja .
Ad. 6. Zapytania i wolne wnioski ( nie odnotowano)
Ad. 7 Zakończenie posiedzenia .
Na tym zakończono posiedzenie .
Protokółowała
Teresa Purgal
2
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Mirosława Nurkowska Data wytworzenia:
17 gru 2007
Osoba dodająca informacje
Marta Trojan Data publikacji:
28 sty 2008, godz. 09:20
Osoba aktualizująca informacje
Marta Trojan Data aktualizacji:
28 sty 2008, godz. 09:20