Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 17.11.2003


Protokół z posiedzenia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej

w dniu 17 listopada 2003 r.

Ad. 1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum .

Przewodnicząca dokonała otwarcia posiedzenia , na podstawie listy obecności stwierdziła wymagane quorum niezbędne do odbycia posiedzenia . Lista obecności stanowi zał. Nr 1 do protokołu .

Ad. 2. Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia .

Przewodnicząca zapoznała radnych z porządkiem posiedzenia komisji , który został zaakceptowany w całości i stanowi zał. Nr 2 do protokołu .

Przewodnicząca komisji zwróciła się do Pana Jana Magdy - Przewodniczącego Rady Miejskiej , który być może nie będzie uczestniczył do końca w posiedzeniu komisji z wnioskiem , który chciała złożyć ramach punktu 8 „ wolne wnioski „ - dotyczącym wyłączenia Radnej T.Purgal z części komisji , planowanej na dzień 25.11.2003 r. , poświęconej m.in. przeprowadzonej kontroli w Gimnazjum za okres , kiedy pani Teresa Purgal była Dyrektorem Szkoły .

Wniosek złożony przez Panią Teresę Purgal stanowi zał. Nr 3 do protokołu .

Ad. 3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej komisji .

Protokół , wcześniej skorygowany przez przewodnicząca Komisji został odczytany i przyjęty jednogłośnie .

Ad. 4 Zajęcie stanowiska w sprawie nadpłat za czynsz mieszkań komunalnych oraz kaucji zabezpieczającej .

Na zaproszenie Przewodniczącej Komisji w posiedzeniu uczestniczyli : Pani Zuzanna Szadkowska , Pan Maur Pilarczyk wraz z księgową oraz insp. Magdalena Kazimierczuk . Przewodnicząca zwróciła się do gości , aby spotkanie to traktować partnersko , gdyż komisja jest właśnie tak nastawiona do swoich gości , których zawsze chętnie wysłucha .

Pan Maur Pilarczyk poinformował komisję , że z MTBS do Prywatnego Zarządu Mieszkaniami została przekazana lista 110 osób , które mają wykazaną nadpłatę na łączną kwotę 26.813 zł. Zadłużenia zostały niestety na stanie MTBS , jest ich ponad 200 tys. zł., łącznie od najemców i dzierżawców . Pan Pilarczyk złożył do protokołu opinię biegłego odnośnie aktualnego zadłużenia MTBS - zał. Nr 4 . MTBS ma ok. 40 tys. zł. zadłużenia z tytułu opłat za wodę w ZWiK , należy to jednak uregulować , gdyż w przeciwnym razie zostanie mieszkańcom odcięta woda . Pan M.Pilarczyk zapewnił , że MTBS robi wszystko , aby ściągnąć istniejące należności , ale ściągalność jest niestety mało zadawalająca , choć windykacja jest prowadzona na bieżąco .

Obecny na posiedzeniu komisji radny Roman Pawłowski na podstawie przykładu jednego najemcy , Pana Ziemowita Zakrzewskiego , który zwrócił się do radnego w sprawie zwrotu nadpłaty czynszu , powiedział iż istnieje uzasadniony wniosek , że przekazanie zarządu nad zasobami mieszkaniowymi gminy pomiędzy MTBS i Prywatnym Zarządem Mieszkaniowym z Wrocławia odbyło się niesolidnie , gdyż jak się okazuje dotknęło to najemców , którzy czują się poszkodowani Takim przykładem może być właśnie tutaj pan Ziemowit Zakrzewski , który na dzień 30.03.2003 r. posiadał nadpłatę czynszu w wys. 260,12 zł a na liście osób z nadpłata przekazaną przez MTBS nie został wyszczególniony .

Pan M . Pilarczyk wyjaśnił , że rozliczenie następuje na podstawie ryczałtowej stawki miesięcznej . Nowy Zarządca wpłaca stawkę eksploatacyjną do MTBS , ale do końca marca 2003 r. sprawa ta nie była uregulowana - stąd zaistniał przedmiotowy dług . Wcześniej były jeszcze lokale użytkowe w zasobach MTBS z tytułu których środki były przeznaczane na pokrycie ew. istniejących braków , tymczasem tak już nie jest i dlatego braki się odkładają .

Na sugestię radnego J.Piłata , aby wprowadzić indywidualne rozliczenie na zasadzie odrębnych liczników , Pan Maur Pilarczyk odpowiedział , że zmierza się a takim kierunku , ale należy wprowadzać to sukcesywnie ponieważ koszty są bardzo wysokie .

STANOWISKO ( w sprawie nadpłaty za czynsz mieszkań komunalnych )

Przekazywanie mieszkaniowych zasobów komunalnych w momencie zmiany zarządcy tymi mieszkaniami odbyło się - zdaniem komisji w sposób niezorganizowany , wykazujący brak chęci porozumienia się między poprzednim zarządcą - MTBS a przyjmującym . Dokumentacja była przekazywana częściami i w sposób niekompletny . Doszło do powołania biegłego rewidenta o wydanie ekspertyzy w sprawie zbadania bilansu na dzień 31 III 2003 r. w MTBS , a w ślad za tym ustalenia finansowego przejęcia zasobów komunalnych . MTBS na podstawie uchwały Rady Miejskiej przekazał nadpłaty lokatorów w kwocie 26 813 zł Prywatnemu Zarządcy Mieszkaniami , natomiast długi pozostawił w u siebie . Obecnie MTBS posiada 25 dłużników zalegających łącznie na kwotę 100 tys. zł.

Komisja Rewizyjna zwraca również uwagę na to , iż w odpowiednim czasie nie zawiadamiano lokatorów mieszkań komunalnych o zmianie zarządcy i w związku z tym nie zostały uwzględnione nadpłaty tych lokatorów przez nowego zarządcę mieszkań . Zdaniem komisji lokatorzy nie powinni ponosić konsekwencji z tytułu zmiany zarządcy

KAUCJA ZABEZPIECZAJĄCA

Przewodnicząca odczytała pismo , które stanowi zał. Nr 5 do protokołu .

Prezes MTBS wyjaśnił , że kaucja była pobierana od osób , które otrzymały nowe lokale , gdyż tak to funkcjonowało .Dzisiaj takiego obowiązku nie ma , ale kaucja musi być zwrócona na moment wykupienia mieszkania . Kaucje pobrane nie zostały przekazane nowemu podmiotowi , bowiem zostały one zużyte na eksploatację , ale zgodnie z prawem są zaksięgowane na koncie MTBS . Czynsz nie pokrywa bieżącej eksploatacji mieszkaniowej , zresztą takie zjawisko zachodzi w całej Polsce . Wcześniej , w roku 1999 była dotacja do eksploatacji , jednak nowa uchwała dot. wzrostu czynszów spowodowała , że dotacja nie była potrzebna , tymczasem jednak zaistniały nowe okoliczności .

Radna T.Purgal zapytała Pana M.Pilarczyka , jakie widzi rozwiązanie odnośnie wniosków przedłożonych przez rewidenta .

Prezes odpowiedział , że należy pozostawić istniejący stan , MTBS będzie sukcesywnie spłacał należne zadłużenia , natomiast kwota 60 tys. zł. z Urzędu Miejskiego , bardzo by poprawiła płynność zakładu .

Skąd wiadomo jaki jest stan w Prywatnym Zarządzie Mieszkaniami , skoro długi nie zostały przekazane przez MTBS .
Pani Z.Szadkowska wyjaśniła , że przyjęła stan zerowy , a rozliczenie następuje z momentem przejęcia .

Przewodnicząca Komisji Pani T. Purgal poprosiła Pana M.Pilarczyka o dostarczenie do protokołu komisji głównej opinii .

Pan Maur Pilarczyk poruszył również zagadnienie , które jak powiedział nurtuje go od dłuższego czasu , a dotyczy tzw. „małych wspólnot „ , których działalność wynika z kodeksu cywilnego - art. 199 , nie zaś z przepisów ustawy . W wyniku działań przywołanych wspólnot , dochodzi do różnego rodzaju głosowań , które nie mogą uzyskać większości w związku z tym , że Pani Z.Szadkowska zwyczajowo głosuje przeciwko i choć wszystko dzieje się zgodnie z prawem , nie można podjąć od dłuższego czasu żadnej decyzji . Działania takie powodują wrażenie , że Gmina występuje przeciwko właścicielowi . Zdaniem pana M.Pilraczyka doprowadza do degradacji budynków i rozbicia istniejących wspólnot , które wobec zaistniałej sytuacji przechodzą do Świnoujścia .

Zdaniem Pani Z.Szadkowskiej , MTBS nie powinien zarządzać „małymi wspólnotami „ dlatego podejmuje takie działania przy głosowaniu .

Przewodnicząca komisji powiedziała , że nie pomogą tutaj żadne rozstrzygnięcia i nie będzie możliwy konsensus w tej sprawie jeśli obydwie strony nie wykażą dobrej woli w załatwieniu tej sprawy . Poza tym nasuwa się wniosek , że należy zdecydowanie zmierzać w kierunku sprzedaży zasobów komunalnych choćby za przysłowiową złotówkę - jak powiedział Burmistrz B.Tomczyk , aby ratować istniejące zasoby komunalne Gminy .

STANOWISKO

Komisja Rewizyjna RM w odniesieniu do kaucji zabezpieczającej ( dot. mieszkań komunalnych ) , przyjmuje do wiadomości wyjaśnienie insp. ds. Gospodarki Mieszkaniowej Urzędu Miejskiego w oparte na uchwale Nr XI/105/99 z dnia 23 VII 99 r. i uznaje sprawę za zakończoną .

Przewodnicząca Komisji Pani T. Purgal nawiązując do starannie przygotowanego materiału przez panią insp. M.Kazimierczuk powiedziała , że nie może się zgodzić z informacją dot. dodatku mieszkaniowego bowiem wie , że właśnie w tej sprawie wpłynęła skarga od mieszkańca .

Pani M.Kazimierczuk odpowiedziała , że był jedyny przypadek , gdzie interweniowano nawet u Burmistrza , więcej skarg się nie zdarzyło .

INFORMACJA O ZASOBACH KOMUNALNYCH .

Pani Zuzanna Szadkowska przedstawiła informację na temat istniejących zasobów komunalnych , która stanowi zał. Nr 6 do protokołu .

Na dzień 31 X 2003 r. Gmina posiada 391 mieszkań komunalnych ( łącznie 17 349 m 2 pow. użytkowej , 4 pustostany oraz nie ujęty w ewidencji : lokal - Gryfa Pom. 5 oraz Norwida 13 .

Pani Z.Szadkowska jest Zarządcą , zajmuje się remontami i opłatami , a Pani Magdalena Kazimierczuk z ramienia Urzędu Miejskiego sprawuje nadzór nad tym , prowadzi dokumentację i sprawozdawczość . Remonty w obiektach komunalnych zatwierdza Rada Miejska , a materiał tematyczny przygotowuje Zarządca .

Radna T.Purgal zwróciła się do Pani Z.Szadkowską w związku ze złożoną na sesji interpelacją ; kiedy będzie przygotowany materiał dot. przeglądu stanu budynków komunalnych w odniesieniu do możliwości pozyskania dodatkowych mieszkań na zasadzie dobudowy , przybudowy ew. innych możliwości , które stworzą młodym ludziom szansę uzyskania własnego mieszkania .

Pani Z.Szadkowska odpowiedziała , że istnieje możliwość przygotowania takiego materiału do końca roku , ale tylko w tych budynkach , gdzie jest 100 % udziału Gminy , wspólnoty nie dają takiej możliwości .

Pani T.Purgal zwróciła się do Burmistrza z prośbą , aby z chwilą przygotowania takiego wykazu , uruchomić proces przetargowy , aby zainteresowani zgłaszali się do podjęcia takich działań .

PYTANIA

  1. Czy w 2003 r. była przyznana dotacja z Gminy ( Nie)

  2. Jakie są proporcje wydatkowania środków na remonty w budynkach wspólnot i w budynkach należących do Gminy .

Odp. W przypadku Wspólnot - finansowanie remontów odbywa się w częściach równych przez wszystkich mieszkańców , natomiast w substancji komunalnej remonty przeprowadza zarządzająca , a więc Gmina .

  1. Czy istnieje jakaś grupa remontowa ( NIE )

Odp. W przypadku konieczności przeprowadzenia remontu , wynajmuje się grupę remontową przy udziale zatrudnionego inspektora nadzoru .

Ad. 5 Ustalenie harmonogramu kontroli Prywatnego Zarządu Mieszkaniami

sp. z o.o Wrocław ul. M.Reja 53 - obecnego zarządcy mieszkaniami

komunalnymi .

STANOWISKO

W związku z wysłaniem korespondencji w sprawie Prywatnego Zarządu Mieszkaniami Sp. z o.o ul. M .Reja 53 do Sądu Rejonowego dla Wrocławia Fabrycznej z zapytaniem : „czy Spółka widnieje w KRS „ oraz „ czy Prezes PZM upoważnił prokurenta do podpisania z Gminą M-je umowy na zarządzanie zasobami komunalnymi gminy „ jak również wysłania zapytania do Prezydentów : Wrocławia , Szczecina i Warszawy w sprawie opinii o działalności firmy , jak również Prezesa Zamówień Publicznych w sprawie zbadania prawidłowości przetargu nieograniczonego na zarządzanie zasobami komunalnymi Gminy Międzyzdroje ,Komisja Rewizyjna RM przyjęła stanowisko , że ustaleniem harmonogramu kontroli PZM Sp.z.o.o - zajmie się po otrzymaniu odpowiedzi od w/w instytucji .

Powyższy wniosek poddano pod głosowanie , za przyjęciem opowiedziało się 4 radnych .

Ad. 6 Rozpatrzenie sprawy dofinansowania biletów dla młodzieży dojeżdżającej z Gminy Międzyzdroje do szkół ponadgimnazjalnych .

Przewodnicząca komisji przedłożyła do wglądu komisji następujące materiały :

  1. Wykaz uczniów z Gminy w ilości 260 , dojeżdżających do : Kamienia Pomorskiego , Wolina i Świnoujścia .

  2. Uchwała Gminy Boronów w sprawie dofinansowania biletów .

  3. Pismo pana Jana Karapulki .

Zał. Nr 7 do protokołu .

Zagadnienie związane z refundacją biletów ulgowych dla uczniów było już szczegółowo przerabiane przez Radę Miejską . Niestety nic w tym zakresie nie udało się zrobić , choć nawet zwrócono się o pomoc do RIO . Tymczasem pan Jan Karapulka , po raz kolejny zarzucił Gminie , że z chwilą zakończenia nauki przez młodzież w Międzyzdrojach , nikt dalej nie interesuje się losem naszej młodzieży .

Pan Burmistrz B.Tomczyk zwrócił się z prośbą do Komisji Rewizyjnej , aby przed wypracowaniem konkretnego wniosku , zrobić symulację takiego ew. wydatku z tytułu dofinansowania . Należy bowiem najpierw wskazać taka kwotę w budżecie , aby nie stwarzać niepotrzebnych nadziei jeśli okaże się , że nie jesteśmy w stanie temu sprostać .

STANOWISKO

Należy wystosować wniosek do Przewodniczącego Rady Miejskiej w sprawie dofinansowania biletów dla młodzieży dojeżdżającej z Gminy Międzyzdroje do szkół ponadpodstawowych na rok 2004.

Komisja Rewizyjna wnioskuje o zabezpieczenie w budżecie Gminy na rok 2004 środków na dofinansowanie biletów dla młodzieży , która dojeżdża z całej Gminy różnymi środkami lokomocji do szkół średnich poza teren Gminy Międzyzdroje , w ilości ok. 260 uczniów dziennie . Powyższy wniosek komisja uzasadnia tym , że społeczeństwo ubożeje , niejednokrotnie rodzinę nie stać na wykupienie biletu miesięcznego na dojazd do szkoły dzieci , a także tym , że dzieci i młodzież uczęszczająca do szkół na terenie Gminy w różny sposób wspomagana jest przez Gminę poprzez : stołówki szkolne , dopłaty do obiadów , świetlice socjoterapeutyczne , wyjazdy wakacyjne , natomiast młodzież szkół średnich dotychczas nie była w żaden sposób objęta żadną pomocą . Komisja uważa , że jest to problem społeczny rodzin o najniższym statusie materialnym i należy im pomóc .

W załączeniu do wnioski 4 załączniki .

Ad. 7 Rozpatrzenie bieżącej korespondencji .

Przewodnicząca zapoznała członków komisji z bieżącą korespondencją :

  • do wiadomości komisji przyszło pismo pana Jana Modzelewskiego , który zwraca się do Burmistrza w sprawie rozliczenia za centralne ogrzewanie za okres 2002 - 2003. Komisja prosi o umożliwienie zapoznania się z odpowiedzią w tej sprawie .

Ad. 8 . Wolne wnioski .

  1. Należy zwrócić się do Burmistrza Miasta z zapytaniem : w jaki sposób aktualnie obniża się koszty opłat pocztowych ( organizacja i realizacja ) , jak rozliczane są prywatne rozmowy komórkowe w przypadku telefonów służbowych , będących w posiadaniu niektórych pracowników .

  2. Należy zwrócić się do Burmistrza o umożliwienie wglądu w realizację pokontrolnych zaleceń z tytułu odbytych kontroli zewnętrznych ( dot. kontroli tegorocznych )

  3. Należy zwrócić się do Burmistrza z prośbą o przygotowanie informacji na temat realizacji uchwał Rady Miejskiej za rok 2003 .

Kolejne spotkanie Komisji Rewizyjnej odbędzie się 25.11.2003 r. o godz. 11.00 , w porządku przewiduje się m.in. : informację insp. ds. kontroli UM na temat kontroli Gimnazjum oraz przedstawienie protokołu z kontroli . Jak również zapoznanie się z protokołami kontroli zewnętrznych przeprowadzonych w Urzędzie Miejskim w roku 2003 .

Na tym protokół zakończono .

Protokółowała : Przewodnicząca Komisji

M.Nurkowska Teresa Purgal

6


Lista artykułów

Tytuł Data publikacji
brak tytułu 2006-04-06 14:07:02

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Marta Trojan

Data wytworzenia:
06 kwi 2006

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
06 kwi 2006, godz. 14:08

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
06 kwi 2006, godz. 14:08