Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół z sesji nr XIX_V


Protokół z XIX Sesji Rady Miejskiej w Międzyzdrojach

odbytej w dniu 5 lutego 2008 r.

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

Przewodniczący otworzył XIX Sesję RM, która odbyła się w sali MDK o godz. 10.00.

Na podstawie listy obecności stwierdził wymagane quorum; obecnych 12 radnych, nieobecny radny Mateusz Bobek .Spóźnienie zapowiedziała radna Teresa Purgal .

Poinformował, że nieobecny będzie Burmistrz ( zwolnienie lekarskie ).

Lista obecności radnych i gości stanowi zał. Nr 1 i 2 do protokołu.

  1. Przedstawienie porządku obrad.

Przewodniczący poinformował, że Burmistrz złożył do porządku sesji dwa dodatkowe projekty uchwał:

- Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VIII/69/07 Rady Miejskiej w Międzyzdrojach z dnia 5 kwietnia 2007 r. w sprawie zgody na wydzielenie nieruchomości w sprawie zmiany przeznaczenia wydzierżawienia nieruchomości .

- Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy na okres przekraczający 3 lata .

Ponadto do Pana Burmistrza zgłosili się nowi właściciele obiektu „Bałtyk” , którzy chcą podjąć działania remontowe , przedstawiając koncepcję odrestaurowania obiektu .

Ponadto zwróciła się Spółdzielnia „Słowianin” z prośbą o zmianę kolejności porządku odnośnie bonifikat od opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości .

Zostaną wprowadzone również dwa projekty uchwał; odwołanie członka Komisji Spraw Społecznych i powołanie do komisji RGiB, w związku ze złożonym wnioskiem radnego Adama Wróbla .

W związku z tym, że jedna z uchwał, która ma być wprowadzona, jawi się jako uchwała problematyczna, głos zabrał wiceburmistrz Mateusz Flotyński wyjaśniając, że projekt uchwały odnośnie zgody na wydzierżawienie nieruchomości na okres 20 lat (przy skrzyżowaniu ulic Zwycięstwa i Norwida), po analizie planu zagospodarowania przestrzennego okazało się, że przedmiotowa działka nie jest działką samodzielną, zatem inwestor nie dostałby pozwolenia na budowę . Należy zmienić plan a dopiero potem należy regulować sprawy dzierżaw, w związku z tym sprawa jest przedwczesna.

Przewodniczący udzielił głosu Panu Lechowi Molińskiemu - właścicielowi sąsiadującej nieruchomości, który poprosił o przełożenie tej sprawy w związku z zaistniałymi problemami prawnymi .

Przewodniczący poinformował, że skoro projekt wpłynął do Rady winno się go przegłosować, jednak zdjęcie z porządku sesji projektu uchwały jest trudniejsze w związku z nieobecnością Burmistrza, który jest inicjatorem uchwały i jako autor zgodnie ze statutem mógłby postawić wniosek o zdjęcie projektu z porządku sesji a takich uprawnień nie posiada wiceburmistrz. .
Przewodniczący poinformował o kolejności z jaką zaproponuje głosowanie propozycji zmian w porządku sesji i poddał pod głosowanie zgłoszone propozycje:

  1. W punkcie 4 wprowadza się prezentację koncepcji odrestaurowania obiektu „Bałtyk”; za przyjęciem opowiedziało się jednogłośnie 12 radnych.

  2. W punkcie 6 na wniosek pana Burmistrza projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy na okres przekraczający 3 lata; za przyjęciem opowiedziało się 2 radnych, przeciwko 9 radnych, wstrzymała się 1 osoba ( wniosek upadł).

  3. W miejsce punktu 6 przenieść dotychczasowy punkt 11 - projekt uchwały w sprawie bonifikat od opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości, za przyjęciem opowiedziało się 1 2 radnych .

  4. W punkcie 18 należy umieścić projekt uchwały wniesiony przez Pana Burmistrza w sprawie zmiany uchwały Nr VIII/69/07 Rady Miejskiej w Międzyzdrojach z dnia 5 kwietnia 2007 r. w sprawie zgody na wydzielenie nieruchomości , w sprawie zmiany przeznaczenia wydzierżawienia nieruchomości; za przyjęciem opowiedziało się 11 radnych , wstrzymała się 1 osoba .

  5. W pozycji 19 projekt uchwały w sprawie odwołania członka Komisji Spraw Społecznych; za 9 radnych , przeciwko 3 radnych .

  6. W pozycji 20 Projekt uchwały w sprawie uzupełnienie składu Komisji RGiB ; za 9 przeciwko 3 .

Porządek będzie liczył 24 punkty. Całość porządku poddano pod głosowanie za przyjęciem opowiedziało się 10 radnych, przeciwko był 1 radny , wstrzymała się 1 osoba.

Porządek stanowi zał. Nr 3 do protokołu.

  1. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji RM ( 18.12.2007 r. )

Z protokołem zapoznali się radni: Adam Jakubowski oraz Piotr Wójcik nie wnosząc uwag merytorycznych . Dokonano poprawy drobnych literówek, natomiast Pan Jakubowski zwrócił uwagę na pomyłkę w zapisie, która została skorygowana. W związku z czym zaproponowano przyjęcie protokołu bez odczytywania. Protokół został przyjęty 11 głosami przy jednym wstrzymującym się ( 12 osób obecnych na posiedzeniu ).

  1. Prezentacja koncepcji odrestaurowania obiektu „Bałtyk” .

Inwestorzy mają dosyć emocjonalny stosunek do zagadnienia wobec zamieszania jakie towarzyszy temu obiektowi. Obiekt zakupiło szczecińskie konsorcjum z kapitałem hiszpańskim. Zakupiono również obiekt przy ul. Zdrojowej 5. Chodzi o stworzenie funkcji rekreacyjnej i apartamentowej wraz z funkcją publiczną: restauracją i bar. Obiekt jest wpisany do rejestru zabytków i w związku z tym wymaga sztywnych zasad przy prowadzeniu prac remontowych, nie ma wielkiego pola do zmian, istnieją wytyczne konserwatorskie, które zakładają zachowanie stanu dotychczasowego, co dotyczy również części drewnianych, gdyż jest to również element konserwatorski. Zatem będą również odtworzone elementy, które dotychczas zostały usunięte. Będą to elementy dostawiane, galerie oszklone. Cały obiekt murowany będzie prawie w całości odtworzony w identycznej formie, bądź minimalnie zmienionej. Najprawdopodobniej wczesną jesienią rozpocznie się proces inwestycyjny po wcześniejszym załatwieniu formalności. Szczegóły na tym etapie nie są ważne, gdyż mogą jeszcze ulec zmianie.

Przewodniczący podziękował inwestorom, że w tak szybkim tempie chcą odrestaurować obiekt, który wzbudza tak wiele kontrowersji.

  1. Sprawozdanie Burmistrza z działalności pomiędzy sesjami , zał. Nr 4

W związku z nieobecnością Burmistrza nie będzie przedstawiane kalendarium, sprawozdanie z realizowanych inwestycji przedstawił Pan Tadeusz Konopacki, który wyjaśnił, że aktualnie jest realizowana inwestycja rozbudowy cmentarza - na etapie projektowania. Zaplanowano 300 tys. zł. , wylesienie terenu , przygotowanie do funkcji , wydzielić drogi i alejki , rozprowadzić sieć energetyczną i wodociągową , wydzielenie miejsc na pochówki w taki sposób , aby cmentarz mógł funkcjonować i ogrodzenie całej działki ( 500 m całość, ogrodzenie ozdobne zostanie wykonane tylko w części, reszta ogrodzenia to siatka). Nastąpi remont kaplicy na cmentarzu, planuje się zrobić izolację fundamentów, aby woda nie penetrowała przyziemia. Prowadzone są prace przy mieszkalnym budynku komunalnym (zakończenie koniec czerwca ).

PYTANIA

(M.Sutyła) jak przebiegają prace związane z „Balbinką” .

Odp. Jesteśmy na etapie projektowym, chcemy skończyć „Balbinkę” do sezonu letniego i oddać ją do użytkowania. Wstępny termin do końca maja - 15 czerwca br.

(A.Jakubowski) remont drogi Zdrojowej i Wąskiej z terminem realizacji 28 luty br. , jak to się ma do inwestycji na ul Morskiej , czy nie będą kolidowały te dwie inwestycje z dojazdem

Odp. Nie będzie to kolidowało, do realizacji I etapu promenady na wschód do kortów chcemy przystąpić po sezonie letnim . Przebudowa „Aurory”nie będzie kolidowała .

(K.Drzewiecki) trwa budowa przy C.Skłodowskiej, aktualnie podejmujemy uchwałę o dokupienie części szkieletowej , czy te inwestycje będą przebiegały wspólnie ?

Odp. Na wykonanie drugiej części będzie musiał być zrobiony projekt adaptacyjny, doprojektowana jednej klatki oraz przetarg zgodnie z procedurą o zamówieniach publicznych.

( radny Michał Sutyła) zapytał o remont Wesołej, Dąbrówki i Spokojnej, jaki tam jest planowany zakres prac.

Odp. Ul Dąbrówki będzie przebudowana w całości, gdyż wszystkie sieci od promenady będą rozbierane, korzystając z tego należy to zrobić kompleksowo.

Radny Sutyła zapytał również:

- Czy ul.Cicha wymaga włączenia do sieci (nie wchodzi w zakres opracowania w tym budżecie) Radny będzie wnioskował o wykonanie tego w następnym budżecie.

Wykonanie remontu ul. Kolejowej, co z nawierzchnią ul. Norwida, przypomina , iż w roku ubiegłym Rada wstrzymała remont tej ulicy, inwestycja została przesunięta .

Odp. Przy projekcie należało ująć dwie ulice, bez kompleksowego zaprojektowania trudno mówić o realizacji , ale nie muszą być one robione jednocześnie .Postawienie budynku MTBS nie powinno z tym kolidować.

Inwestycja MTBS przy Norwida planowana jest na maj, czerwiec, wcześniej będą wyburzenia - powiedział Prezes Maur Pilarczyk.

Radny Pawłowski - czy kwota 300 tys. zł zapisana w budżecie wystarczy na tak szeroki zakres prac na cmentarzu.

Odp. powinno wystarczyć, gdyż zakres prac będzie ograniczony na ten rok, chodzi o wylesienie i przygotowanie kwartałów do bieżącego pochówku, aby to nie kolidowało z bieżącą działalnością cmentarza . Pewien etap zamkniemy po to , aby rozpocząć kolejny .

Michał Sutyła zapytał, czy któraś z ulic o których remont wnioskowała Rada jest już po wstępnej analizie.

Odp. Jest pomysł na pozyskanie materiałów i wykonanie remontu którejś z zaplanowanych uliczek .

Radny Wójcik zapytał czy były przeprowadzane jakieś konsultacje projektantki z potencjalnymi dzierżawcami obiektów towarzyszących amfiteatru. Zaplecza kuchenne powinny być tak zlokalizowane, aby uniknąć zbędnego zapachu, tymczasem nie było żadnych konsultacji w tym zakresie.

Przewodniczący RM przypomniał ustalenia w tym temacie, radni zaakceptowali istniejącą koncepcję. Wiceburmistrz dodał, że konsultacje są prowadzone, ale nie można zbyt mocno się wsłuchiwać w te opinie, gdyż dzierżawcy najchętniej by dzierżawili małe tereny, a Gmina zainteresowana jest dużymi lokalami.

Przewodniczący poddał pod głosowanie sprawozdanie Burmistrza: za przyjęciem 11 osób, 2 osoby wstrzymały się od głosu .

------------------ przybyła radna Teresa Purgal , stan 13 radnych ----------------------

---------- ogłoszono 5 min przerwę -----------------------

  1. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikat od opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości.

Zagadnienie referowała Pani Edyta Konarzewska z upoważnienia Wiceburmistrza Foltyńskiego, zaproponowano 50 % bonifikatę, wiąże się to ze zmianą ustawy jaka weszła w życie .W ślad za tym ustawa nie daje bonifikat dla nieruchomości oddanych w użytkowanie po 5 XII 1990 r., aby ujednolicić bonifikaty w Gminie, proponuje się podjęcie projektu uchwały jak wyżej.

STANOWISKA KOMSIJI

      1. Komisja SS i KGKiOŚ opiniowały pozytywnie projekt uchwały.

      2. Komisja RGiB jednogłośnie poparła projekt uchwały.

Przewodniczący poddał po głosowanie projekt uchwały, za przyjęciem opowiedziało się 13 radnych obecnych na posiedzeniu.

Uchwała Nr XIX/183/08 stanowi zał. Nr 5 i 6 do protokołu , jednogłośnie , głosowało 13 radnych.

  1. Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu i zmian w budżecie na rok 2008 r.

Pani Skarbnik zreferowała projekt uchwały, wprowadzono nowe zadania, nabycie budynku w trakcie budowy przy ul. M.C.Skłodowskiej na 1 900 000,00 zł, zadanie sfinansowanie będzie z kredytu. Pozostałe zadania to uruchomienie rezerwy na remont dachu w kościele w Międzyzdrojach oraz uzupełniamy środki na remont dachu w kościele w Lubinie.

STANOWISKA KOMISJI

      1. Komisja RGiB opiniowała pozytywnie.

      2. Komisje SS i GKiOŚ opiniowały pozytywnie.

Radny Burzyński zapytał czy istnieje jakiś dokument wyceny.

Wiceburmistrz wyjaśnił, że wystąpiono do biegłego rzeczoznawcy, zrobiono wycenę i stosowny operat, zbywca rozłożył nam na raty spłatę tego obiektu.

Jaka jest dalsza procedura odnośnie przekazanych środków na rzecz remontu dachu kościoła, zapytał radny Drzewiecki.

Wanda Konarzewska; inwestycja jest prowadzona przez parafie, które są inwestorami. Musi być ogłoszony przetarg, parafie będą starały się również o unijne środki, które będą pozyskiwały we własnym zakresie.

Przewodniczący Rady zapytał ile planuje się lokali komunalnych w zakupionym obiekcie, i skąd planowane są środki na ten cel. Osobiście rozumie potrzebę i głód lokali komunalnych w Gminie, ale jest trochę zaniepokojony faktem, że przy dosyć szerokich planach inwestycyjnych, wątpliwe jest źródło finansowania. Obawia się, że zrobimy dokumentację podczas gdy zabraknie nam środków na realizację inwestycji.

Kierownik Referatu Pan Tadeusz Konopacki odpowiedział, że planuje się ok. 50 lokali (po dobudowaniu 1 klatki) Lokale będą dostosowane do potrzeb miasta. Koszt obiektu będzie kształtował się podobnie jak budynku już realizowanego. W tym roku trudno będzie rozpocząć budowę, ze względu na brak stosownej dokumentacji, zatem środki na ten cel nie muszą być zabezpieczone.

Wiceburmistrz Mateusz Flotyński dodał, że należy przyznać, że ilość budowanych lokali komunalnych jest duża i to chyba dobrze świadczy o Gminie, ale pamiętajmy o tym, że wcześniej wiele lat nie było takich ruchów mieszkaniowych. Jesteśmy to winni naszym mieszkańcom, szczególnie , że warunki w niektórych lokalach są przygnębiające, wręcz urągające.

Radny Jan Burzyński zapytał czy będą tam lokale do zamieszkania rodzinnego .

Wiceburmistrz wyjaśnił, że wybudowano tam wiele kawalerek, takie było wówczas zapotrzebowanie - szkoda, zamierzamy wybudować 2-pokojowe lokale komunalne.

Przewodniczący zamknął dyskusję i poddał pod głosowanie projekt uchwały, za przyjęciem opowiedziało się 12 osób, 1 osoba wstrzymała się od głosu.

Uchwała Nr XIX/184/08 stanowi zał. Nr 7 i 8 do protokołu .

Głos zabrał Ks. Proboszcz dr Jan Marian Wittlieb, który podziękował za dobroć materialną oraz ogromne poczucie sprawiedliwości. Ma nadzieję, że wszystko dobrze formalnie się ułoży . Proboszcz przedstawił radnym krótki rys historyczny międzyzdrojskiego kościoła . Podzielił się refleksją życząc, aby dbając o materialne fundamenty uświadomić sobie, że budujemy pewną duchowość w naszym społeczeństwie .

  1. Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego .

Zagadnienie zreferowała Pani Wanda Konarzewska. Spowodowane jest to tym, że potrzebujemy mieć całość zabezpieczenia środków w budżecie na ten cel Najprawdopodobniej na 90 % nie będziemy musieli zaciągać kredytu, mamy nadzieję na sprzedaż nieruchomości „Pomeranii”. Takie zabezpieczenie potrzebne jest do podpisania umowy .

Pani Konarzewska - nie ma środków w budżecie na zakup nieruchomości z przeznaczeniem na lokale komunalne, natomiast jest zabezpieczenie w kwocie 3 mln zł. na zakup nieruchomości na rzecz ZOŚ, środki pochodzą ze sprzedaży mienia . Chcemy podpisać akt notarialny i do tego celu potrzebne jest stosowne zabezpieczenie, bez zgody Rady nie można uruchomić całej procedury.

STANOWISKA Komisji

      1. Komisja RGiB pozytywnie zaopiniowała, choć nie jednogłośnie. Radny M.Sutyła miał wątpliwości, czy nie powinny być przygotowane dwa odrębne projekty uchwał, gdyż są to odrębne zadania , ale radni nie podzielili takiego poglądu.

      2. Komisje połączone SS i GKiOŚ zaopiniowały pozytywnie .

Pani Konarzewska zapytana przez Przewodniczącego RM o opinię RIO, odpowiedziała, że materiał taki będzie przygotowany po przyjęciu uchwały, natomiast zapytana o przypuszczalne oprocentowanie kredytu poinformowała , że będzie to ok. 400 tys. zł. w skali roku.

Przewodniczący zamknął dyskusję poddając pod głosowanie projekt uchwały, za przyjęciem opowiedziało się 11 radnych, przeciwko był 1 radny, wstrzymała się od głosu 1 osoba .

Uchwała Nr XIX/185/08 stanowi zał. Nr 9 i 10 do protokołu .

  1. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy ( nieruchomość przy ul. Gryfa Pomorskiego 73) .

Zagadnienie zreferował Wiceburmistrz Mateusz Flotyński. Chodzi o wydzierżawienie działki sąsiadującej na miejsca postojowe, miejsca rekreacyjne i około hotelowe . Jest to teren bardzo zadrzewiony, obiekt ma działalność całoroczną (duże wpływy podatkowe), zatrudnionych będzie 30 osób. Obłożenie hotelu jest już zarezerwowane na 3 lata z góry . Jest to duża działka, ale należy wspierać takie inicjatywy - powiedział Wiceburmistrz. W przyszłości dzierżawca nie wyklucza zakupu nieruchomości, ale istnieją obawy, że teren wystawiony na przetarg może zostać zdominowany przez apartamentowce, z których gmina ma niewielkie korzyści. Natomiast miejsc postojowych jest u nas ogromny deficyt dlatego nie jest to bez znaczenia .

STANOWISKA KOMISJI

  1. Komisja RGiB zaopiniowała pozytywnie.

  2. komisja SS i GKiOŚ za przyjęciem 1 osoba, przeciwne 3 osoby, 1 radny wstrzymał się od głosu ( komisja nie popiera projektu uchwały) .

Przewodniczący otworzył dyskusję:

Prezes Firmy „Wrzos” Pan Jerzy Chabinka podziękował za zaproszenie, omówił istniejącą działalność. Sytuacja ta spowodowana jest uatrakcyjnieniem warunków dla gości hotelowych .Jest to obiekt otwarty i każdy może skorzystać z istniejących tam atrakcji.

Radny Kazimierz Drzewiecki nawiązał do projektu umowy, do kiedy zostanie przedstawiona koncepcja i czy będzie zgodna z planem zagospodarowania przestrzennego (jest tam obowiązujące studium , nie ma planu zagospodarowania przestrzennego). Ma nadzieję, że plan nie będzie sprzeczny z istniejącą sytuacją, jak również, że będzie przedłożona koncepcja .

Prezes Spółki „Wrzos” nie wyobraża sobie, aby bez zgody Rady cokolwiek tam powstało, to wszystko o co wnioskuje jest zgodne z istniejącymi założeniami tego terenu. Jeżeli Rada uzna, że koncepcja będzie niezbędna jako załącznik do umowy to można to zrobić. Miejsca parkingowe nie mogą być na całości, gdyż jest to teren bardzo mocno zalesiony, powierzchnia ok. 1000 m 2, pozostała część będzie wykorzystywana będzie rekreacyjnie.

Wiceburmistrz zaproponował, że przedłoży radnym koncepcję i skonsultuje to na posiedzeniach komisji.

Radny Wójcik obawia się, czy możemy pozwolić sobie na taką niegospodarność, jaka kwota dzierżawy wpłynie z tego tytułu.

Idea jest taka, że inwestor wybuduje miejsca postojowe, a następnie sprzedamy tę nieruchomość po wycenie. Kwoty nie są zbyt wysokie, ale do tej pory nie były pobierane opłaty.

Radny Kotwica przychyla się do tego, aby ujawnić kwotę, która z tego tytułu będzie obowiązywała.

Pani Edyta Konarzewska wyjaśniła, że stawka za funkcję parkingową 2 m 2 to 2,52 zł za okres lipiec , sierpień i 7,13 zł za pozostałe miesiące. Dla funkcji rekreacyjnej wynosić będzie 1,52 zł netto za cały rok. Po przeliczeniu będzie to kwota 12 - 13 tys.zł rocznie netto wg stawek min.

-------------------- zarządzono 10 min. przerwę ------------------------

---------------- po przerwie ----------------------

Pan Konarzewska wyliczyła, że biorąc pod uwagę teren 1000 m 2 parkingu (6 tys.zł), łącznie będzie to kwota 45 tys. zł netto rocznie za całą powierzchnię. Duży dochód kumuluje funkcja rekreacyjna.

Radny Jan Burzyński zapytał o zatrudnienie w hotelu, czy są to osoby miejscowe ?

Odp. Zostało utworzonych 32 miejsc pracy (23 osoby już zatrudniono, z wyjątkiem 6 osób są to osoby miejscowe). Przewodniczący przypomniał, że jesteśmy w Unii i nie należy rozgraniczać zatrudnienia na miejscowych i pozamiejscowych.

Na pytanie R.Wolnego , czy Spółka jest zainteresowana kupnem tego terenu, Prezes odpowiedział, że jest zainteresowany, o co wystąpi do Rady. Przedstawił również wpływy jakie z tytułu działalności spółka wpłaca do miasta.

Choć Radny Wolny był przeciwko dzierżawie, to po wysłuchaniu zmienił zdanie i opowie się za przyjęciem projektu uchwały.

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały; za przyjęciem opowiedziało się 12 radnych, przeciwko był 1 radny, obecnych 13 radnych .

Uchwała Nr XIX/186/08 stanowi zał. Nr 11 i 12 do protokołu .

Wiceburmistrz podziękował za głosowanie zapewniając, że trafi na komisję z koncepcją i projektem umowy.

  1. Projekt uchwały w sprawie bezprzetargowej sprzedaży lokalu mieszkalnego ( lokal nr 3 w budynku przy ul. Kolejowej 31 ) .

Zagadnienie zreferował Pan Flotyński, chodzi o jedno mieszkanie w byłym budynku komunalnym po to, aby wyjść ze wspólnoty .

STANOWISKA KOMJISI

  1. Komisja RGiB zaopiniowała pozytywnie

  2. komisje SS i GKiOŚ opowiedziały się pozytywnie

W związku z brakiem głosów Przewodniczący zamknął dyskusję, za przyjęciem opowiedziało się 13 radnych ( jednogłośnie )

Uchwała Nr XIX/187/08 stanowi zał. Nr 13 i 14 do protokołu .

  1. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie służebności drogowej ( działka nr 224/3) .

Tytułem wstępu głos zabrała insp. Edyta Konarzewska, chodzi o dostęp do drogi publicznej lokal na Mieszka I 2 , jest to jedyna możliwość .

STANOWISKA KOMJISI

  1. Komisja RGiB pozytywnie opiniowała projekt uchwały

  2. Komisje SS i GKiOŚ opiniowały pozytywnie .

Przewodniczący otworzył dyskusje:

Radny Adam Jakubowski podzielił się refleksją, czy w momencie wpłynięcia wniosku nie powinno się rozmawiać z wnioskodawcą o nabyciu bezprzetargowym terenu, pozbywając się w ten sposób nieuregulowanych spraw, w tym spraw porządkowych .

Przewodniczący RM : można zwrócić się do Burmistrza z takim zapytanie, osobiście jednak wątpi, czy jest to możliwe .

Przewodniczący zamykając dyskusję poddał pod głosowanie projekt uchwały, za przyjęciem opowiedziało się 13 radnych obecnych na posiedzeniu .

Uchwała Nr XIX/188 stanowi zał. 15 i 16 do protokołu.

  1. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie służebności drogowej ( działka nr 185 przy ul. Ustronie Leśne) .

Tytułem wstępu głos zabrała Edyta Konarzewska, nieruchomość przylega do drogi publicznej, ale faktyczny dojazd odbywał się przez teren gminny, stąd ustanowienie służebności.

STANOWISKA KOMISJI

  1. Komisja RGiB pozytywnie opiniowała projekt uchwały

  2. Komisje SS i GKiOŚ opiniowały pozytywnie .

Radny Adam Jakubowski powtórzył swoje spostrzeżenie odnoście próby zbycia .

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 13 radnych ( jednogłośnie).

Uchwała Nr XIX/189 stanowi zał. 17 i 18 do protokołu .

  1. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości .

Zagadnienie zreferował Wiceburmistrz, pojawił się błąd w obrębie w tytule uchwały i stąd ta zmiana. Działki są na etapie wyceny .

STANOWISKA KOMISJI

  1. Komisja RGiB pozytywnie opiniowała projekt uchwały

  2. Komisje SS i GKiOŚ opiniowały pozytywnie .

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 13 radnych ( jednogłośnie).

Uchwała Nr XIX/190 stanowi zał. 19 i 20 do protokołu .

  1. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości ( użytkowanie wieczyste nieruchomości przy ul. Marii Skłodowskiej - Curie).

Zagadnienie zreferował Wiceburmistrz, sprawa była już omawiana wcześniej, chodzi o budowę lokali komunalnych.

STANOWISKA KOMISJI

1. Komisja RGiB pozytywnie zaakceptowała projekt uchwały.

2. Komisje SS i GKiOŚ opowiedziały się pozytywnie za projektem uchwały.

Przewodniczący otworzył dyskusję, po czym zamknął wobec braku chętnych do zabrania głosu .

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 13 osób ( jednogłośnie) .

Uchwała Nr XIX/191/08 stanowi zał. Nr 21 i 22 do protokołu .

  1. Złożenie sprawozdań z prac komisji ( Rozwoju Gospodarczego i Budżetu oraz Rewizyjnej RM. )

Sprawozdanie komisji RGiB przygotował i odczytał Przewodniczący Komisji RGiB Michał Sutyła, sprawozdanie stanowi zał. Nr 23 do protokołu . Aktualnie przewodniczący komisji jest na etapie analizy realizacji wniosków komisji , co wynika z planu pracy komisji wypracowanych w latach 2006-2007 .

Sprawozdanie z komisji Rewizyjnej odczytał Przewodniczący Komisji Kazimierz Drzewiecki, stanowi ono zał. Nr 24 do protokołu .

16. Przyjęcie planu pracy komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu .

Z planem pracy komisji zapoznał radnych Przewodniczący komisji pan Michał Sutyła. Łącznie zaplanowano 52 punkty, wynika to z konsekwencji pewnych kontynuowanych spraw. Przewodniczący wymienił najważniejsze zagadnienia , którymi zajmować będzie się komisja w roku 2008 .

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały, za przyjęciem opowiedziało się 12 radnych .

--------------------- wyszła radna Beata Kiryluk------------- stan 12 radnych ------------

Uchwała Nr XIX/192/08 stanowi zał. Nr 25 i 26 do protokołu .

17. Przyjęcie planu pracy Komisji Rewizyjnej RM.

Plan przedstawił Przewodniczący Komisji Kazimierz Drzewiecki, komisja zaakceptowała

przedmiotowy projekt uchwały. W imieniu Komisji Rewizyjnej zwrócił się z prośbą o przyjęcie projektu planu .

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się

12 radnych.

Uchwała Nr XIX/193/08 stanowi zał. Nr 27 i 28 do protokołu .

Przewodniczący powrócił do punktu 15 w związku z koniecznością przegłosowania sprawozdania, zgodnie z zapisem statutu Gminy .

Radny M.Sutyła postawił wniosek o powrót do punktu 15 porządku, celem przegłosowania przyjęcia sprawozdań komisji RM, za wnioskiem opowiedziało się 12 radnych .

  1. sprawozdanie Komisji RGiB, Przewodniczący komisji RGiB zwrócił się z prośbą o przyjęcie; za przyjęciem opowiedziało się 12 radnych,

  2. sprawozdanie z Komisji Rewizyjnej RM; za przyjęciem opowiedziało się 12 radnych obecnych na sali.

18. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VIII/69/07 Rady Miejskiej w Międzyzdrojach z dnia 5 kwietnia 2007 roku w sprawie zgody na wydzierżawienie nieruchomości , w sprawie zmiany przeznaczenia wydzierżawionej nieruchomości .

Zagadnienie wyjaśnił sekretarz, który wyjaśnił , że chodzi o uporządkowanie sprawy związanej z wydzierżawieniem lokalu od FWP na biuro Europejskiego Centrum Różnorodności Biologicznej w ramach Porozumienia międzygminnego .

STANOWISKA KOMISJI:

1) Komisja RGiB opowiedziała się pozytywnie za przyjęciem projektu uchwały wraz ze zmianą dot. dopisania w paragrafie 1 po przecinku słów po biura promocji słów; kultury , sportu i organizacji społecznych oraz słowa w tytule uchwały: „wydzierżawionej ”opowiedziało się 6 radnych .

2) Komisje GKiOŚ oraz SS opowiedziały się pozytywnie wraz z powyższą poprawką .

Przewodniczący poddał pod głosowanie wprowadzone autopoprawki Burmistrza, za przyjęciem opowiedziało się 12 radnych, całość uchwały wraz z autopoprawkami przyjęto 12 głosami ( jednogłośnie ) .

Uchwała Nr XIX/ 194/08 stanowi zał. Nr 29 i 30 do protokołu .

19. Projekt uchwały w sprawie odwołania członka Komisji Spraw Społecznych Rady Miejskiej w Międzyzdrojach .

Przewodniczący poinformował, że wpłynął wniosek radnego Adama Wróbla , zał. Nr 31 w sprawie rezygnacji z członkostwa w Komisji Spraw Społecznych i chęci przynależności do komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu. Ponieważ sprawa ta nie była dyskutowana na posiedzeniach komisji Przewodniczący otworzył dyskusję .

Radna Teresa Purgal wyraziła swoją dezaprobatę w związku z rezygnacją radnego z komisji Spraw Społecznej , która i tak jest mało liczebna . Zaproponowała ,aby do czasu zmiany statutu radny powstrzymał się z tą decyzją i nie osłabiał pracy dotychczasowej komisji . Zwróciła się również z zapytaniem , czym podyktowana była taka decyzja .

Radny Adam Wróbel wyjaśnił , że Komisji RGiB jest jemu bliższa tematycznie jeśli chodzi o kierunek kontynuowanych studiów .Właściwie od początku planował udział w tej komisji , ale była zbyt liczna , teraz kiedy stworzył się wakat, chętnie z tego skorzysta.

Radny Michał Sutyła zaproponował , aby rozpocząć zdecydowane działania celem połączenia obydwu komisji : Gospodarki Komunalnej i Spraw Społecznych , nie czekając docelowo na kompleksową zmianę statutu . Komisje te i tak zwyczajowo pracują wspólnie i nic nie stoi na przeszkodzie , aby stan taki zalegalizować , zakreślając zakres merytoryczny . Dlatego też postawił formalny wniosek do przewodniczącego RM o przygotowanie projektu uchwały odnośnie zmiany statutu par .30 w odniesieniu do połączenia komisji GKiOŚ oraz Spraw Społecznych w tej sprawie na najbliższą sesję Rady Miejskiej .

Przewodniczący zobowiązał się , że przygotuje projekt uchwały w tej sprawie, zwracając się do radnych o propozycję nazwy tej komisji . Poza tym zobowiązał się , że do połowy marca postara się opracować statut.

Na pytanie skierowane do Radcy Prawnego, czy radny ma obowiązek udziału w pracach komisji . Odp. w myśl art. 24 radny jest zobowiązany brać udział w pracach komisji . Nie ma natomiast żadnej regulacji odnośnie rezygnacji z komisji .

Radny Michał Sutyła podtrzymuje swoje stanowisko, gdyż uważa, że uporządkuje to pewne sprawy.

------------ zarządzono przerwę -----------

Po przerwie ………………

Radny W.Kotwica uważa, że chodzi w tym wszystkim o zapewnienie większości klubowej w składzie komisji RGiB, uważa, że sytuacja ta ma przełożenie na spotkanie Klubu Młodych Radnych i zagrożenie związane z mającymi miejsce wyborami. Nie twórzmy pozornych problemów.

Radny Michał Sutyła zdecydowanie zaprzeczył jakoby taka sytuacja była stanowiskiem Klubu Młodych Radnych, natomiast radny Wróbel od pewnego czasu rozważał zmianę przynależności do komisji.

Radny Kazimierz Drzewiecki potwierdził, że sprawa ta nie była rozpatrywana na posiedzeniu klubu , o czym świadczy fakt , że osobiście jest przeciwny takiemu działaniu .

Przewodniczący podkreślił, że jako Przewodniczący rozpatruje aspekt prawny zagadnienia, wpłynęła deklaracja i w myśl zapisów statutu należy działać.

Radna Teresa Purgal - nie burzmy całej dotychczasowej pracy, nie chodzi tutaj o radnego Wróbla, tylko i wyłącznie chodzi tutaj o sytuację polityczną.

Mecenas jest tutaj kila kwestii:

- wola radnego do pracy w komisji, radny ma prawo wyrażać deklarację pracy w innej komisji, pytanie od kiedy jest to skuteczne; od chwili złożenia wniosku, czy od chwili podjęcia uchwały, uchwała ma jednak charakter deklaratywny, czyli przyjmuje fakt rezygnacji pracy z komisji radnego.

Radny Kotwica wnioskuje o zakończenie dyskusji i przejście do głosowania .

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały, za przyjęciem opowiedziało się 6 radnych, przeciwko 5 radnych, wstrzymała się 1 osoba .( stan radnych 12 osób)

Uchwała Nr XIX/195/08 stanowi zał. Nr 32 i 33

20. Projekt uchwały w spawie uzupełnienia składu Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Rady Miejskiej w Międzyzdrojach .

Radna Purgal podtrzymuje, że należy poczekać do momentu zmiany statutu w tym zakresie.

Radny Michał Sutyła podtrzymał wniosek odnośnie skierowany do Przewodniczącego Rady Miejskiej o przygotowanie projektu uchwały odnośnie zmiany statutu paragrafu 30 ust. 1 w sprawie połączenia komisji GKiOŚ oraz Spraw Społecznych na najbliższą sesję Rady Miejskiej .

Radna Teresa Purgal zapytała po raz kolejny, dlaczego zostało narzucone takie tempo, skoro już niebawem będzie przyjęty statut całościowo. Jeśli Przewodniczący Komisji uważa, że niektórzy radni nie przystają wiekowo do młodych członków komisji RGiB to osobiście składa w tej chwili deklarację odnośnie odejścia z komisji RGiB do Komisji radnego Pawła.

Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek o treści jw., za przyjęciem opowiedziało się 11 radnych , wstrzymał się 1 osoba.

Radny Wójcik zaproponował formalny wniosek o zmianę porządku obrad poprzez zdjęcie z porządku obrad punktu 20 o treści projekt uchwały w spawie uzupełnienia składu Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Rady Miejskiej w Międzyzdrojach”;

za przyjęciem wniosku uchwały opowiedziało się 6 radnych, przeciwko 5 radnych, wstrzymała się 1 osoba .

Przewodniczący ogłaszając wynik głosowania poinformował, że wniosek upadł ze względu na brak bezwzględnej większości głosów.

Wobec powyższego Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały, za przyjęciem opowiedziało się 5 radnych , przeciwko 6 radnych , wstrzymała się od głosu 1 osoba .

Projekt uchwały nie przeszedł.

21. Interpelacje radnych .

Interpelacje zgłosili :

- radna Teresa Purgal , zał. Nr 34

- radna Teresa Purgal , zał. Nr 35

- radny Kazimierz Drzewiecki , zał .Nr 36

- radny Jan Burzyński , zał. Nr 37 .

Odczytano odpowiedzi na interpelacje z dnia 18 XII 2008 r. odczytała radna Teresa Purgal oraz radny Kazimierz Drzewiecki .

22. Zapytania i wolne wnioski.

W ramach tego punktu zgłoszono następujące wnioski :

1. Kierownik ZOŚ poruszył problem bezdomnych psów . Uchwała podnosząca min. stawki za psy nie osiągnęła zamierzonego skutku , psy w dalszym ciągu przysparzają wiele problemów . W związku z powyższym kierownik zaproponował , aby w przeciągu 3 miesięcy zorganizować wyłapywanie psów za pośrednictwem specjalistycznej firmy , informując społeczeństwo o zamierzeniach , jak również uprzedzić o kosztach związanych z odzyskaniem wywiezionego do schroniska psa .

2. Radny W. Kotwica - wnosi do Pana Burmistrza , aby za pośrednictwem MDK ogłosić konkurs z nagrodami dla młodzieży i dorosłych odnośnie zaprojektowania strony internetowej , która pozostawia wiele do życzenia .

3. Radny A.Jakubowski zwrócił uwagę na 4 problemy :

- na sesja 18 XII 2008 była mowa o zakupie pojemników do selektywnej zbiórki nieczystości , na jakiem etapie jest realizacja ?

- zwrócił się z prośbą o przygotowanie analizy stanu bezpieczeństwa za miniony rok , chodzi o interwencje straży miejskiej i wszystkie pozostałe . Ile spraw dotyczyło mieszkańców miasta , a ile osób przyjezdnych . Wniosek zostanie zredagowany na piśmie przez zainteresowanego .

Pan Flotyński poprosił o sprecyzowanie zakresu spraw , które winny być ujęte w takim materiale .

- radny Jakubowski zwrócił również uwagę na brak odpowiedniej ilości słupów ogłoszeniowych, ew. tablic na terenie miasta i gminy . Często zauważamy , że służą do tego drzewa i różne inne niedozwolone miejsca . Osobiście radny może podpowiedzieć , jak należy je rozmieścić i jak uzyskać refundację na tego typu wydatki .

- Radny Jakubowski w nawiązaniu do wydanego informatora Międzyzdrojów - wnioskuje o natychmiastowe wycofanie materiału w wersji niemieckiej , w którym zaistniało ewidentne łamanie ustawy o języku polskim . Zdaniem radnego nie ma w naszym języku słowa Misetroy , która niejednokrotnie tam się pojawia . Jest to pewnego rodzaju niechlujstwo językowe na które nie możemy sobie pozwolić . Szczególnie , że błędów w tym wydawnictwie jest więcej .

Radny Michał Sutyła przyznał rację radnemu w tym zakresie , podkreślił jednak , że materiał ten już trochę czasu znajduje się w obiegu i mówienie o tym jest pewnego rodzaju niedopatrzeniem samego wnioskodawcy . Osobiście uważa , że jest to pewnego rodzaju promocja , na której tak nam zależy, uważa , że zapis taki może pozostać , jest on zamieszczony w tle i napisany mniejszą trzcionką . Takie są zasady promocji , można to potraktować jako świadomy ukłon w stronę turystów niemieckich , na których nam zależy . Jeżeli chcemy coś wygrać dla miasta należy stosować nowoczesne metody działania promocyjnego .

Radny Adam Jakubowski nawiązał do ustawy o języku polskim , która w tym miejscu jest łamana . Nie chodzi tutaj o fakt , że kiedyś za czasów niemieckich miejscowość tak się nazywała , ale dzisiaj takiej nazwy już nie ma . Radny zwrócił również uwagę na fakt, że już nie po raz pierwszy o tym mówi .

Wiceburmistrz uważa, że Gmina poniosła określone koszty na to wydawnictwo i wycofanie całego nakładu byłoby daleko idącą niegospodarnością . Osobiście nie traktuje tego jako uchybienie .

Radny Adam Jakubowski - skorygował swój wniosek do sformułowania : wycofanie z chwilą wyczerpania nakładów .

Radny Kazimierz Drzewiecki zwrócił się z zapytaniem do Burmistrza , na jakim etapie są przygotowania do sezonu i kiedy Rada , wzorem lat ubiegłych , włączy się w te prace . Chodzi o to w jakim kierunku zmierzają przygotowania , np. w przedmiocie handlu .

Wiceburmistrz wyjaśnił , że o plaży nie ma powodu rozmawiać , gdyż jest ona w całości wydzierżawiona jeszcze na najbliższe 2 lata . Wpłynął jedynie wniosek o tzw. ścianę wspinaczkową . Inwestorzy z „Copacabany” chcą rozmawiać o zmianie swej lokalizacji , zainteresowani są spotkaniem z Radą . W kwestii ratowników - czekamy na odpowiedz z ministerstwa , kto jeszcze może prowadzić działalność na plaży . Sprzątanie plaży planuje się oddać w wieloletnią dzierżawę . Jeśli chodzi o nowe miejsca handlowe , będzie dopiero rozmowa w tym zakresie , można rozmawiać o tym na posiedzeniu komisji RGiB .

Przewodniczący zaproponował postawienie konkretnego wniosku , będzie to podstawą do zwrócenia się do Burmistrza z takim zapytaniem . Osobiście uważa , ze warto się tym zająć , gdyż jest to dosyć duży problem co roku .

Radna Teresa Purgal zwróciła uwagę radnych , że w planie komisji RGiB został ujęty ten problem , zatem komisja zajmie się tym zagadnieniem i przedstawi Radzie taką informację .

Radny M.Sutyła zaprosił wszystkich chętnych na posiedzenie komisji RGiB w ramach przedmiotowego tematu .

Radny Wiesław Kotwica ponowił swój wniosek , prosząc o jego przegłosowanie : Burmistrz w porozumieniu z MDK winien ogłosić konkurs z nagrodami dla mieszkańców na opracowanie strony internetowej Urzędu Miejskiego .

Radny Michał Sutyła uważa , iż nie należy zawężać tego konkursu jedynie do mieszkańców naszej Gminy, gdyż może okazać się , że nie znajdziemy wystarczającej ilości osób z takimi umiejętnościami . Poinformował jednocześnie , że insp. ds. promocji poczyniła już takie działania w tym kierunku , dlatego może warto poczekać do powrotu Pani Anetty Czyżak .

Radna Teresa Purgal nie może zgodzić się ze sformułowaniem Wiceprzewodniczącego odnośnie kategoryzowania ludzi , mamy wiele uzdolnionej młodzieży w lokalnym środowisku i uważa , że poradzimy sobie własnymi siłami .

Radny M.Sutyła , nie miał nic złego na myśli , zaproponował jedynie , że chodzi o najlepszy projekt , dlatego warto pokusić się o uzyskanie większej liczby osób , które wezmą udział w konkursie . Stanowisko przedstawione przez radnego M.Sutyłę poparł radny Wiesław Kotwica .

Radny Wiesław Kotwica powtórzył swój wniosek włączając sugestię radnego Sutyły:

Wnioskuje do Pana Burmistrza , bądź MDK o ogłoszenie konkursu z nagrodami na opracowanie strony internetowej Urzędu Miasta oraz logo Międzyzdrojów , za poparciem wniosku opowiedziało się 12 radnych ( jednogłośnie) .

Radny Jan Burzyński skierował zapytanie do Pana Burmistrza w następujących sprawach dotyczących uporządkowania terenów :

- działka Państwa Gilczewskich na Gryfa Pom. ,

- działka po byłym kinie na Ks. Pomorskich ,

- działka po byłej „Cepelii” na ul. Zwycięstwa ,

- obiekt byłej „Baltony” na Kolejowej 36,

- działki na Światowida 12 - sklep

- działka na Zwycięstwa 5 i 7 - koło apteki .

Wiceburmistrz Mateusz Flotyński wyjaśnił , iż zastały wymienione wszystkie nieruchomości, które nie są gminne i dlatego niestety możliwości miasta są ograniczone , nie ma możliwości prawnych do przymuszenia właścicieli działki . Istnieją jedynie prawa rynkowe w zakresie pozyskiwania klienta .

Przewodniczący RM widzi jedynie możliwości w kwestii estetyki i pewnego rodzaju profitów np. podatkowych z tytułu dbałości o swoje otoczenie .

Radny Rafał Wolny poinformował o bieżącej działalności ZGWW , stoi na stanowisku , iż informacja ta winna stać się stałym punktem porządku sesji .

Jeśli chodzi o aktualne bieżące sprawy związku , Związek kontynuuje przedsięwzięcia proekologiczne na terenie Gminy . Jest to ta sam idea , która przyświeca działalności ICRB , być może związek przejmie tę ideę w przyszłości . Aktualnie pracuje się nad projektem uporządkowanie gospodarki ściekowej , jest to duży projekt realizowany w ramach pomocy technicznej . Powołany został konsultant , który pomoże nam złożyć wniosek wraz z załącznikami . Większą kwotę pokrywa Narodowy Fundusz na podstawie stosownej umowy. Zatem konsultant pomaga nam w zakresie istniejącego harmonogramu i przygotowuje raporty , wg których jest rozliczany .

Istnieje w ZGWW problem kadrowy . Zabrakło promocji projektu wśród samych rad. Brakuje również odpowiedzi , czy my jako Gmina mamy interes we wspólnym projekcie. Pozostaje kwestia ceny wody , jeżeli będziemy w tym projekcie , albo jeżeli w nim nie będziemy . Jesteśmy ciągle w sferze rozważań a powinniśmy już coś wiedzieć , co również stwarza dyskomfort pracy konsultanta , który rozliczany jest z Narodowego Funduszu . Projekt techniczny opiewa na kwotę 33 mln euro , z czego dofinansowanie wynosi ok. 20 mln zł . , choć zabrakło promocji tego projektu . Poszczególne gminy nie mogły zrobić tego samodzielnie ze względu na wielkość tych gmin . Nasz wniosek będzie przyjęty jeśli będzie określony operator , ktoś kto będzie zarządzał tymi środkami . Oczywiście możemy napotkać wiele problemów po drodze , np. Euro 2012 . Próba realizacji projektów samodzielnie będzie jednak dużo droższa . Musimy o tym myśleć ponieważ zanieczyszczający płaci , a są to zadania własne Gminy . Unia daje środki i ma stosowne oczekiwania , w cenie wody mają być zawarte pełne koszty ( amortyzacja ) i dlatego jest to temat po trosze polityczny , gdyż każdej z gmin na wodzie zależy .Lepiej jest posiadać kurek bezpieczeństwa .Daje się zauważyć pewną nerwowość w tym temacie , wniosek możemy jednak złożyć wówczas jeśli będzie mieli pełen konsensus w tym temacie.

W kwestii spraw bieżących , czeka nas wycena majątku , gdyż jest to podstawą w działaniu . Należy zrobić przetarg na wycenę majątku wszystkich gmin . Jest taka tendencja , aby majątek wrócił do Gmin.

Odbywa się nabór na dwa stanowiska w ZGWW : inspektora ds. inwestycji i inspektora ds. zamówień publicznych ( na 15 podań 3 spełniają wymogi ) .Wymagana jest zmiana struktury organizacyjnej .

Zakończyła się weryfikacja projektów indywidualnych , zostało 48 , usunięto łącznie 340 . Idea jest taka , aby w tej kategorii odbywały się konkursy .

Radna Teresa Purgal zwrócił się do pana Burmistrza z zapytaniem :

- czy nastąpił już pousterkowy odbiór drogi 102 .

- prośba o informację w sprawie w zakresie adaptacji budynku przy ul. Zwycięstwa 50 ( po dawnym ZUS )

Radna WNIOSKUJE również do Burmistrza o zorganizowanie bieżącej naprawy chodników w mieście i sołectwie , ponieważ można zauważy wiele usterek w tym zakresie , które wymagają interwencji , gdyż w przeciwnym razie nastąpi całkowita dewastacja (Przewodniczący : wniosek zostanie przekazany do Burmistrza )

Wiceburmistrz wyjaśnił , że rozważano możliwość remontu tego budynku , ale koszt jest bardzo wysoki i właściwie nadaje się jedynie do wyburzenia . Istnieje jednak koncepcja , aby osoby te znalazły swoje miejsce w obiekcie vis a vis WPN , w kompleksie gdzie ma się znajdować przychodnia , urząd miejski i różne inne organizacje społeczne . Wydaje się to bardziej celowe .

Na sugestie radnej Purgal , aby zawiadomić o tych planach Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych , Sekretarz wyjaśnił , że Pan Mrówczyński jest już powiadomiony i pomysł ten akceptuje .

Przewodniczący RM podziękował za zainteresowanie radnej , gdyż to właśnie Rada podejmowała wniosek w tym zakresie i przy okazji dowiedzieliśmy się o zmianie koncepcji, co niestety nie świadczy najlepiej o przepływie informacji.

Wiceburmistrz przyznał rację Przewodniczącemu RM , aczkolwiek przyznał , że koncepcja jest wstępna i na tym etapie nie było jeszcze powodu do informowania .

Pani Krystyna Smyk: zwróciła uwagę na uchwałę z 2001 roku w sprawie uregulowanych , zróżnicowanych czynszów za m 2 lokali komunalnych. Stawki wynikające z tej uchwały są bardzo wysokie i często podnoszone, podwyżka dotyczy nawet 300 %. Podkreśliła wkład gminy w remonty lokali komunalnych , ale nie można nakładać na ludzi takich wysokich opłat , gdyż nie każdy temu podoła .

Przewodniczący poinformował, że zwyżka czynszu w przypadku pani Krystyny Smyk, z którą osobiście rozmawiał w tej sprawie, nastąpiła na skutek zmiany standardu lokalu, co wpłynęło na zmianę czynszu lokalu , który uzyskał więcej punktów.

Prezes MTMS powiedział , że regulacja czynszu powinna nastąpić co roku , w naszej sytuacji nie była ona zmieniana od 2001 roku , należy się tym zająć.

Pani Laskowska poruszyła zagadnienie związane z wypowiedzią Burmistrza dla tygodnika „Wyspiarz Niebieski” w temacie „Wyspiarz Roku” odnośnie nawożenia piasku na plażę w Międzyzdrojach z gazoportu, ponieważ temat zdaje się być nieaktualny , zatem zapytała o koszt witacza przy wyjeździe z Międzyzdrojów , jak również gdzie w budżecie znajdują się środki na ten cel . Wiceburmistrz zaprosił zainteresowaną do Urzędu , gdzie uzyska stosowną informację .

Przewodniczący zapoznał radnych z bieżącą korespondencją :

- Stowarzyszenie Demokracji Lokalnej wystąpiło z inicjatywą referendum lokalnego w sprawie utworzenia uzdrowiska .

- Stowarzyszenie Kupców i Handlowców poinformowało o złożeniu wniosku do działki w m-cu „Balbinki” .

- Pismo od Spółki Cywilnej KWG odnośnie wieloletniej dzierżawy obiektów przy ul. Światowida ( będzie zajęte stanowisko na wspólnym posiedzeniu komisji RM )

- Jest organizowane szkolenie Akademii Wspólnoty w dniu 28.02.2008 r. , zaprasza do udziału przewodniczących komisji .

- Strażacy - Prezes Oddziału Powiatowego Związku Ochotniczych Straży RP zwrócił się z apelem o przekazywani 1 % odpisu z podatków na Związek ( znajduje się w biurze RM)

- wpłynęło pismo od ZGWW do wiadomości , odnośnie zabezpieczenia środków na różne zadania w kwocie ok. 15 tys. zł. , pewnie będzie projekt uchwały

- w biurze RM są protokoły ZGWW ze spotkań z Firmą odnośnie pomocy technicznej , jest to materiał czytelny, osobiście zobowiązał się , że prześle materiał radnym na skrzynki e-mailowe.

Przewodniczący ogłosił, że kolejny punkt porządku sesji, punkt 25 zostanie wyłączony z jawności, gdyż sprawa opatrzona jest klauzulą „tajemnica skarbowa” , w związku z tym Przewodniczący ogłosił 5 min przerwę, po przerwie na Sali obrad pozostają radni oraz pracownicy Urzędu Miejskiego.

Po przerwie …………..

Przedstawienie wniosków Komisji Rewizyjnej w sprawie noty sygnalizacyjnej dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w Szczecinie .

Tytułem wstępu głos zabrał Przewodniczący RM , który poinformował Radnych , że ten punkt wyłączony jest z jawności , a osoby uczestniczące w obradach zobowiązane są do przestrzegania tajemnicy skarbowej . Przewodniczący przytoczył zapisy art. 306 ordynacji podatkowej mówiący o wynikających z tego tytułu karach .

Ponieważ sytuacja taka zdarzyła się po raz pierwszy Przewodniczący odczytał zapisy ustawy o kontroli skarbowej art. 32 ust. 2 , w której opisana jest przedstawiona sytuacja .

Przewodniczący oddał głos Przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej Kazimierzowi Drzewieckiemu , który zapoznał radnych z protokołem pokontrolnym w części wnioskowej. Nota sygnalizacyjna stanowi zał. Nr ….. do protokołu.

Zagadnienie zreferowała Pani Wanda Konarzewska , która wyjaśniła przyczyny zaistniałej sytuacji .Zobowiązanie zostało określone nie ma naruszenia ustawy o finansach publicznych . Omówiła również sposób prowadzonej przez Gminę egzekucji . Aktualnie jest nowy program o wymiarze podatków , jest prowadzony rejestr i ślad zostaje .

Wiceburmistrz wyjaśnił , że pewne należności zostaną uregulowane wobec sprzedaży nieruchomości Spółki, zatem zobowiązania zostaną uregulowane.

Przewodniczący poinformował o ustaleniach Komisji Rewizyjnej , która spotkała się w tej sprawie 25 stycznia 2008 r. i wypracowała następujące stanowisko:

Komisja Rewizyjna zapoznała się z notą sygnalizacyjna Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w Szczecinie z dnia 17.01.2008 r. ( która wpłynęła 21.01.2008 r.) , znak ( Nr 32/2007/0797/W2B/95)w sprawie kontroli w Gminie Międzyzdroje w zakresie celowości i zgodności z prawem gospodarowania środkami publicznymi w 2004 roku .

Po zapoznaniu się z w/w dokumentem komisja postanowiła wykorzystać zawarte w niej informacje w następujący sposób :

- zapoznać Radę Miejską z treścią noty sygnalizacyjnej na sesji w dniu 5 lutego 2008 r, , po wyłączeniu tej części z jawności , zachowując tym samym zasady tajemnicy skarbowej.

- ująć w planie pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2008 zadanie kontrolne dot. kontroli gospodarki Gminy w zakresie gospodarki finansowej i zarządzanie majątkiem ze szczególnym uwzględnieniem monitorowania należności i windykacji zaległości .

Przewodniczący RM poddał pod głosowanie wniosek, że Rada Miejska przyjmuje dane zawarte w nocie sygnalizacyjnej Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w Szczecinie do wiadomości i akceptuje stanowisko Komisji Rewizyjnej w tej sprawie ; za przyjęciem powyższego wniosku opowiedziało się ……………

Zakończenie sesji .

Przewodniczący zamknął XIX obrady sesji Rady Miejskiej w Międzyzdrojach .

Na tym protokół zakończono .

Protokółowała :

M.Nurkowska

9


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mirosława Nurkowska

Data wytworzenia:
05 lut 2008

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
21 mar 2008, godz. 12:10

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
21 mar 2008, godz. 12:10