Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół z sesji nr XX_V


Protokół z XX Sesji Rady Miejskiej w Międzyzdrojach

odbytej w dniu 13 marca 2008 r.

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

Przewodniczący otworzył XX Sesję RM, która odbyła się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach o godz. 9.00.

Na podstawie listy obecności stwierdził wymagane quorum; obecnych 12 radnych, spóźnienie zapowiedzieli: Mateusz Bobek, Beata Kiryluk ( stan rady 14 osób).

Lista obecności radnych i gości stanowi zał. Nr 1 i 2 do protokołu.

  1. Przedstawienie porządku obrad.

Wprowadzono następujące zmiany do porządku sesji ( zaproponował Przewodniczący Rady):

- skreślić punkt 23 dot. planu pracy komisji SS ze względu na zmianę statutu, która rozwiązuje dotychczasowe komisje: Komisję Spraw Społecznych i Komisję Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, wprowadzając w ich miejsce Komisję Spraw Komunalnych i Społecznych; propozycja poddana pod głosowanie uzyskała poparcie 12 radnych .

- skreślić punkt 24 dot. planu pracy komisji GKiOŚ jw. , propozycja poddana pod głosowanie uzyskała 12 radnych ,

- punkt 20 dot. uzupełnienia komisji RGiB ( Adam Wróbel) proponuje się przenieść na poz.5 po ślubowaniu radnego Janusza Piłata , za przyjęciem 9 radnych , przeciwko 2 radnych, wstrzymała się od głosu 1 osoba .

- punkt 21 dot. uzupełnienia komisji RGiB ( Janusz Piłat ) proponuje się przenieść na poz.6 po uzupełnieniu komisji RGB (Adam Wróbel), za przyjęciem 10 radnych , przeciwko 1 radny, wstrzymała się od głosu 1 osoba .

- wprowadzić do porządku punkt dot. prezentacji firmy Polo Market po punkcie statut Gminy; za przyjęciem 13 radnych .

- Burmistrz wnioskował o wprowadzenie do porządku sesji punktu „ zaciągnięcie pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej” ; za przyjęciem 13 radnych .

- wniosek radnego Adama Jakubowskiego, odnośnie uzupełnienia składu Komisji RGiB o Janusza Piłata umieścić po ślubowaniu radnego; za wnioskiem opowiedziały się 3 osoby , przeciwko 9 osób , wniosek nie przeszedł.

----------------- doszła radna Beata Kiryluk , stan 13 radnych -------------------------

Przewodniczący odczytał całość porządku , wg przegłosowanych powyżej zmian do porządku, po czym poddał pod głosowanie cały porządek , za przyjęciem opowiedziało się 12 radnych , wstrzymała się 1 osoba .

Porządek stanowi zał. Nr 3 do protokołu .

  1. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji RM ( 5.02.2008 r. )

Z protokołem zapoznali się radny Michał Sutyła i Piotr Wójcik , naniesiono drobne uwagi . Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie protokołu bez odczytywania, za przyjęciem opowiedziało się 13 radnych .

  1. Złożenie ślubowania przez Janusza Piłata .

Przewodniczący poinformował wszystkich , że w związku z rezygnacją z mandatu Mateusza Flotyńskiego ,( przeszedł na stanowisko wiceburmistrza Międzyzdrojów) , odbyły się wybory uzupełniającego na to miejsce w Radzie . W wyniku tych wyborów z wynikiem bardzo dobrym wszedł do Rady Janusz Piłat, który na dzisiejszej sesji złoży ślubowanie .

Przewodniczący Rady odczytał rotę ślubowania określoną zapisem w ustawie z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( art. 23 a ust. 1 ) o treści „ Ślubuję uroczyście jako radny pracować dla dobra i pomyślności gminy , działać zawsze zgodnie z prawem oraz interesami gminy i jej mieszkańców , godnie i rzetelnie reprezentować swoich wyborców , troszczyć się o ich sprawy oraz nie szczędzić sił dla wykonania zadań gminy „ , po wysłuchaniu Janusz Piłat odpowiedział „ślubuję” .

Pogratulowano radnemu wyboru dokonanego w wyborach uzupełniających w dniu 24 lutego 2008 r. , zał. Nr 3a)

Radny Janusz Piłat podziękował za miłe przyjęcie , ma nadzieję , że jego praca przyczyni się do rozwoju miasta , co sprawi , że nasze miasto będzie kwitło .

------------------ stan rady 14 osób -----------------------

  1. Projekt uchwały w sprawie uzupełnienia składu Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu ( Adam Wróbel).

Przewodniczący przypomniał , że w wyniku głosowana na poprzedniej sesji radny Adam Wróbel nie dostał się do komisji RGiB . Ponieważ jednak podtrzymuje chęć przynależności do Komisji RGiB , sprawa wraca zatem ponownie .

STANOWISKO KOMISJI

      1. Komisja RGiB opiniuje pozytywnie przyjęcie projektu uchwały

      2. Komisje Spraw Społecznych i GKiOŚ opowiedziały się pozytywnie .

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały, za przyjęciem opowiedziało się 11 radnych , przeciwko 1 radny , wstrzymała się 2 osoba .

Uchwała Nr XX/196/08 stanowi zał. nr 4 i 5 do protokołu .

  1. Projekt uchwały w sprawie uzupełnienia składu komisji Rozwoju Gospodarczego i budżetu ( Janusz Piłat ) .

W związku z wnioskiem radnego Janusza Piłata , zał. Nr 5a , który zdecydował się na udział w pracach komisji RGiB , przedstawiono stanowiska komisji :

1. Komisja RGiB opowiedziała się pozytywnie za projektem uchwały .

2. Komisja SSi GKiOŚ nie zajęła stanowiska w tej sprawie .

Zamknięto dyskusję , za przyjęciem projektu uchwały opowiedziało się 6 radnych, przeciwko 8 radnych , wstrzymało się 0 osób . Projekt uchwały nie przeszedł , zał. Nr 5 b)

Przewodniczący zarządził 15 min. przerwę ………………….

Po przerwie Przewodniczący poinformował o złożeniu wniosku formalnego dot. zmiany porządku posiedzenia , w miejsce punktu 7 zaproponowano punkt „uzupełnienie składu Komisji GKiOŚ” w związku z tym, że radny Janusz Piłat wyraził akces przynależności do Komisji GKiOŚ .Wniosek poddano pod głosowanie , za przyjęciem opowiedziało się 14 radnych ( jednogłośnie )

  1. Projekt uchwały w sprawie uzupełnienia składu komisji Rozwoju Gospodarczego i budżetu ( Janusz Piłat ) .

Przewodniczący poinformował o złożonym wniosku , w którym radny deklaruje swój udział w komisji GKiOŚ , wniosek stanowi zał. nr 6 do protokołu .

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 12 radnych obecnych na posiedzeniu ( jednogłośnie ).

Uchwała Nr XX/197/08 stanowi zał. Nr 7 i 8 do protokołu .

  1. Sprawozdanie Burmistrza z działalności pomiędzy sesjami .

Sprawozdanie, stanowiące zał. nr 9 do protokołu przedstawił Burmistrz .

PYTANIA :

( radny Kazimierz Drzewiecki ) zapytał o następujące sprawy :

- wyjazd do Tuczna w sprawie środków pomocowych .

Burmistrz :Czekamy na ruch ze strony Urzędu Marszałkowskiego , wnioski są przygotowane w 90 % . Okazuje się , że nie przewiduje się rozpatrywania wniosków w roku 2008 jeśli chodzi o turystykę , zatem większość burmistrzów przeżywa podobne dylematy .Naciski na Marszałka były jednak dosyć mocne i stąd ostatnie informacje są pozytywne , podobno będą aplikowane środki na turystykę .Jak tylko będzie ogłoszony nabór , jesteśmy do tego przygotowani.

- powołanie gminnego zespołu kryzysowego , problem jest ważny , radny zaproponował , aby włączyć straż parku i straż nadleśnictwa do współpracy .

Burmistrz : była mowa o zabezpieczeniu sezonu letniego , temat poruszany na sesji . Chodzi o zagwarantowanie naszego bezpieczeństwa , szczególnie po aktach wandalizmu jaki przeszedł przez Międzyzdroje ostatnimi czasy . Odbędą się stosowne spotkania , które dopiero przed nami , pomysł włączenia do pracy służb parkowych i nadleśnictwa jest dobry , będzie wystosowane pismo w tej sprawie .

- Radny Drzewiecki zwrócił uwagę Burmistrzowi , że w sprawozdaniu zostało pominięte spotkanie z Komisją Rewizyjną , które się odbyło . Burmistrz przeprosił za niedopatrzenie.

----------------------------- doszedł radny M.Bobek , obecnych 15 radnych -----------------

Radny Duszyński zapytał o kino 4 D oraz kawiarnię Chopin.

Burmistrz: jest to lokalizacja w jednej z dwóch galerii przy amfiteatrze , jest to niewielki obiekt .

Jeśli chodzi o kawiarnię będzie ona usytuowana na miejscu wyburzonych garaży w Parku Chopina, odbędzie się przetarg na budowę i wieloletnią dzierżawę .

Sprawozdanie z inwestycji przedstawił Burmistrz, stanowi to zał. Nr 10 do protokołu .

PYTANIA :

(M.Sutyła) zwrócił się z zapytaniem , czy są koordynowane prace jeśli chodzi o realizację dużej inwestycji deweloperskiej ( pomiędzy ulicami Wesołą a Wczasową powstaje duży „apartamentowiec”), czy istniej harmonogram prac ulicy Wesołej, czy istnieje koordynacja tych prac .

Radny wyraził również swoja obawę , że zdjęto środki z ul. Orlej .

Burmistrz wyjaśnił , że pozostały środki na dokumentację ulicy , a środki na remont będą w budżecie przyszłorocznym .

- Pan Konopacki wyjaśnił , że jest koordynacja prac , radni zostaną poinformowani w tym temacie w stosownym czasie .

- Radny Drzewiecki zapytał kiedy przystąpimy do realizacji ulic Zdrojowej i Morskiej , skoro będą realizowane inwestycje na molo i promenadzie .

Odp. Pan Konopacki wyjaśnił , że najpierw przystępujemy do remontu Amfiteatru , następnie Galeria Molo , Promenada , dopiero później wchodzimy na Morską i Zdrojową .

- Radny Janusz Piłat zapytał o ulicę Nowomyśliwską , co z pozostałymi projektami w odniesieniu do opracowania ujętego w poz. 8 .

Pan Konopacki wyjaśnił , że będzie zrobione oświetlenie , dokumentacja techniczna do Drogi Nr 3 , musimy czekać na uzbrojenie terenów inwestycyjnych , chodzi o wnioski unijne , aby zrealizować zadanie za 1/2ceny .

Sprawozdanie finansowe stanowi zał. Nr 11 do protokołu , zagadnienie zreferował Burmistrz.

---------( wyszła Radna Beata Kiryluk - stan rady 14 osób ) ---------

Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie sprawozdania Burmistrza: za przyjęciem głosowało 14 radnych obecnych na sesji

  1. Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu i zmian w budżecie na rok 2008 r.

Przewodniczący poinformował , że została przygotowana korekta do przedłożonej uchwały w związku z powyższym nie ma powodu przedstawiać stanowisk komisji .

Burmistrz odczytał wprowadzone autopoprawki , które są odznaczone w tekście projektu uchwały tzw. tłustym drukiem .W wyniku wprowadzanych zmian znacznie zwiększamy wydatki .

Przewodniczący otworzył dyskusję .

Radny W. Kotwica zapytał o kwotę 1 200 000, 00 zł. , zakończono drogę do gminy , czy powiat dofinansuje przedsięwzięcie i kiedy planuje się realizację III etapu.

Planuje się zakończyć inwestycję w listopadzie , rozpoczniemy w II połowie sierpnia , trwają aktualnie prace projektowe . Gmina finansuje 3/4 , powiat 1/4 .

(Radny Drzewiecki ) zapytał o ilość wolnych środków na koncie Gminy, ale Pani Skarbnik nie była w stanie odpowiedzieć bez wcześniejszego przygotowania. Zostanie to przedstawione po zakończeniu księgowania w marcu .

( Radny Jan Burzyński) zapytał w jakim czasie MTBS otrzyma środki na remonty zasobów MTBS , zaplanowanych w kwocie 150 tys. zł

Prezes MTBS M.Pilarczyk poinformował , że remonty są wstrzymane ze względu na brak środków, natomiast Burmistrz dodał , że środki zostają przekazywane zgodnie z harmonogramem w miarę potrzeb .

Przewodniczący poddał pod głosowanie poszczególne autopoprawki :

  1. zmniejszenie wydatków inwestycyjnych jednostek budżetowych - 628 000,00 ,za przyjęciem 12 osób , wstrzymały się 2 osoby .

  2. zmniejszenie wyd. inwestycyjnych przebudowa budynku biurowo-usługowego Zwycięstwa 50 - kwota 500 000,00 zł ; za przyjęciem 14 radnych (jednogłośnie)

  3. zmniejszenie dotacji przedmiotowej z budżetu dla zakładu budżetowego ( stadion miejski) 8 540,00 zł. ; za przyjęciem 14 radnych ( jednogłośnie)

  4. zmniejszenie wydatków rezerwy na inwestycje i zakupy inwestycyjne ( utworzenie spółki z o.o. ) 154 200 ,00 zł.

  5. za przyjęciem 13 radnych , 1 osoba wstrzymała się od głosu .

W kwestii zwiększenia :

1) zwiększenie wydatków na zakup i objęcie akcji , wniesienie wkładów do spółek prawa handlowego oraz na uzupełnienie funduszy statutowych …….. ( ZWiK) 50 000,00 zł. ;za przyjęciem 13 radnych , wstrzymała się 1 osoba .

2) dotacja celowa przekazana do powiatu na inwestycje i zakupu inwestycyjne realizowane na podstawie porozumień . „Przebudowa i zmiana organizacji ruchu w m.Wicko w ciągu drogi powiatowej nr 001Z-Wapnica-Lubin-II etap) 1 200 000,00 zł ; za przyjęciem 13 radnych , 1 osoba wstrzymała się od głosu .

3) zakup usług pozostałych - gospodarka nieruchomościami 13 000 zł ; za przyjęciem 14 radnych ( jednogłośnie)

4) różne opłaty i składki 4 200 zł ; za przyjęciem 14 radnych ( jednogłośnie)

5) wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych na rekultywację odpadów - 2 631 708 zł ; za przyjęciem 14 radnych

6) dotacja celowa z budżetu na finansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek sektora finansów publicznych 400.000,00 zł ; za przyjęciem 13 radnych , wstrzymała się 1 osoba .

7) wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych ( uzupełnienie środków na remont „Balbinki”) 73 000,00 zł ; za przyjęciem 14 radnych .

8) wydatki na zakup i objęcie akcji , wniesienie wkładów do spółek prawa handlowego ( wkład do spółki administrującej inwestycję ) 50 000,00 zł ; za przyjęciem 12 radnych ,

- wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych ( kontener magazynowy)8 540 00 zł. ; za przyjęciem 13 radnych , wstrzymała się 1 osoba .

Przewodniczący odczytał również treść paragrafu 3.3 , który poddano pod głosowanie , za przyjęciem opowiedziało się 13 radnych , wstrzymała się 1 osoba.

Całość uchwały wraz z przegłosowanymi autopoprawkami poddano pod głosowanie , za przyjęciem opowiedziało się 12 radnych wstrzymały się 2 osoby .

Uchwała Nr XX/198/08 stanowi zał. Nr 12 i 13 do protokołu .

------------zrządzono 10 min. przerwę --------------------------

----------------------------- Przewodniczący postawił wniosek formalny o zmianę porządku obrad sesji w związku z przybyciem przedstawicieli firmy Polo Market w sprawie zagospodarowania Gryfa Pomorskiego - targowisko , za zmianą porządku opowiedziało się 11 radnych .

  1. Prezentacja Firmy „Polo Market”

Prezentacji dokonali Panowie : Mirosław Podeszwik i Krzysztof Stoltman .

Tytułem wstępu głos zabrał Wiceburmistrz, który wstępnie przedstawił projekt korzystny finansowo dla Gminy. Z pomysłem wystąpiła firma „Polo Market”, który osobiście spodobał się Wiceburmistrzowi . Firma ta brała również udział w przetargu działki tzw. ,,Pomeranii ” .

Pan Mirosław Podeszwik , przedstawił krótką prezentację o firmie w formie multimedialnej , a następnie przedstawił pomysł biznesowy, łączący firmę Polo Market z Gminą Międzyzdroje oraz zaprezentował innowacyjny projekt zrewitalizowania fragmentu miasta. Pomysł biznesowy, czyli wybudowanie w Międzyzdrojach sklepu „Polo Market” zagwarantowałby duży dochód dla Gminy jak również zagwarantuje miejsca osobom , które zechcą tam prowadzić działalność gospodarczą, jest to dodatkowa korzyść dla miasta . Mamy wpływ na to co się tam zrobi , osobiście jest orędownikiem tej inwestycji .

Pytania

(radny Drzewiecki) zapytał czy firma miała możliwość wglądu w aktualny projekt targowiska za który Gmina zapłaciła 100 tys. zł. , a może należy go wykorzystać . Poprosił o wyjaśnienie jak będą wyglądały udziały , czy jest to już ustalone .

Odp. Udziały wiążą się z nakładam, zatem musi być przewaga udziałów 51 %. Gminie potrzebna jest kontrola nad tym, jak również fakt nie wydawania pieniędzy. Zysk wygenerowany będzie proporcjonalnie i płacony dywidendą .

Radny Janusz Piłat obawia się , że asortyment w tym miejscu nakłada się na asortyment sklepów już istniejących , które prowadzą tam działalność . Jest to trochę ryzykowne działanie dla osób obecnie tam prowadzących działalnośc.

Odp. Dobro spółki jest ważne , spółka zapłaci podatki , a wygenerowany zysk będzie płaciła dywidendą .

Radny Janusz Piłat zapytał jak będą wyglądały czynsze. Radny wyraził również pogląd , iż Firma powinna odprowadzać podatki w lokalnym urzędzie skarbowym .

Odp. Spółka musi dbać przede wszystkim o dobro spółki , dlatego czynsze muszą być wysokie , aby móc płacić wysokie dywidendy miastu. Nie można się oszukiwać gdyż jest to handel kompatybilny, tak funkcjonują wszystkie centra , tak to musi działać . Dobra sala spożywcza nie jest bez znaczenia , co innego stanowi dyskont , a co innego sala handlowa .

Radny Michała Sutyła uważa , że projekt jest najciekawszy z dotychczas prezentowanych . Uważa jednak , że skoro jest to dla naszych mieszkańców , czynsze powinny być niskie , aby nie obciążały mieszkańców zbyt dużymi kwotami . W kwestii sprawy mieszkaniowej, pytanie czy należy oddać lokale w stanie deweloperskim , czy oddać kolejny budynek apartamentowi , który - jak mówi doświadczenie , zaanektują osoby przyjezdne , osobiście stoi na stanowisku ,że należy budować mieszkania dla naszych mieszkańców .

Spółka prawa handlowego kieruje się swoimi prawami , dlatego uczciwie należy powiedzieć , że chodzi o to , iż mieszkania komunalne mogą być dofinansowane jedynie przez miasto , gdyż spółka nie jest zainteresowana budownictwem komunalnym , ale miasto może przeznaczyć środki z otrzymanej dywidendy na lokale komunalne . Istnieje również pomysł , aby po sprzedaniu, podzielić lokal wg udziału i miasto można wynajmować lokal wg własnej koncepcji .

Wiceburmistrz powiedział że aktualny stan rynku jest nieestetyczny , musimy oczywiście zadbać o osoby , które tam posiadają miejsca handlowe , ma jednak nadzieję że doprowadzimy do jego zmiany , gdyż na pewno należy to zmienić .

Burmistrz dodał , że jest to przedsięwzięcie , które ma dostarczyć środki do budżetu , gdyż w przeciwnym razie doprowadzimy do sytuacji , że sprzedamy w gminie wszystko , co jest możliwe , a przecież miasto musi funkcjonować .

Przedstawiciel „Polo Market” nie da się połączyć wszystkiego: tanie lokale , tanie mieszkania , tanie czynsze i zysk spółki , należy z czegoś zrezygnować . Może należy postawić sobie pytanie czego się oczekuje , jak się chce to sprzedaż i czy Gmina chce mieć wpływ na to , co się tam dzieje .Pomysł jest dobry i osobiście uważa , że należy go realizować .

Radny Rafał Wolny - jaka jest planowana max. wielkość udziału Gminy M-je ( Odp. 49 % , inaczej firma nie jest w stanie zagwarantować produktu finansowego , kredyt Firma bierze na siebie i bierze odpowiedzialność za udziały . )

Pan J. Neukampf wypowiadając się w powyższej sprawie wyraził opinię , że pomysł jest dobry , szczególnie , że Plac Neptuna został wybudowany w podobnym układzie . Tymczasem mamy do czynienia z poważną firmą i nie należy zastanawiać się nad tym jakie będą dywidendy . Zaproponował , aby pierwszy budynek przy Gryfa Pom. był komunalnym obiektem , firma nie musiałaby na nim zarobić , ale poprzez uwalnianie kolejnych kwartałów , wyburzając „stare rudery” udałoby się uporządkować miasto w tej części , a firma na pewno na tym zarobi . Idea jest słuszna i nie należy się nad tym zastanawiać powiedział na zakończenie Pan Neukampf , życząc powodzenia w realizacji .

Firma jest otwarta na wszelkiego rodzaju pomysły , wszystko jest do rozważenia , może w ramach innej umowy .

--------- wyszedł radny M.Sutyła -----------------

---------wróciła radna B.Kiryluk , stan 14 radnych .

Burmistrz musimy wziąć pod uwagę fakt , że w Międzyzdrojach należy stworzyć drugie centrum , takie które by mogło funkcjonować przez cały rok .

Zdaniem radnej Teresy Purgal jest to wzorcowy model rozwiązania w tej części miasta . Propozycję poparł również Przewodniczący Rady stwierdzając , że koncepcja jest dobra , ale należy spotkać się z ludźmi prowadzącymi tam działalność , gdyż została im już wcześniej przedstawiona koncepcja , dlatego należy o tym porozmawiać .

Wiceburmistrz wyjaśnił , że chodziło o poznanie stanowiska Rady , planowane jest spotkanie z osobami prowadzącymi działalność gospodarczą na targowisku , zaproponował wyznaczenie delegatów z Rady do uczestniczenia w takich rozmowach .

Radny Janusz Piłat nawiązał do wcześniejszych ustaleń z handlującymi na targowisku osobami , nie pomijajmy ich w ustaleniach , powiedział .

Burmistrz : jest tam siedem podmiotów gospodarczych , zatem nie można uzależniać całej idei przedsięwzięcia od tych osób , gdyż chodzi o uporządkowanie pewnego kwartału naszego miasta . Spotkamy się oczywiście z tymi ludźmi i będziemy rozmawiali , nigdy nie pomijamy człowieka w takich negocjacjach , jednak to Rada ma ocenić pomysł i jego ew. realizację . Zatem prośba o zajęcie stanowiska w tym zakresie , gdyż będzie to służyło pozostałym 6 tys. naszych mieszkańców .

Radny K.Drzewiecki zaproponował iść 2-torowo , wypracować wniosek odnośnie przyjęcia koncepcji , a jednocześnie rozmawiać z handlowcami w tym przedmiocie .

Przewodniczący zredagował stanowisko o podobnej treści : Rada Miejska popiera koncepcję powołania przez Gminę Spółki Prawa Handlowego z Firmą Polo Market w celu zagospodarowania nieruchomości przy Gryfa Pomorskiego tzw. targowisko, wg koncepcji przedstawionej przez Firmę „Polo Market” .

Powyższe stanowisko Przewodniczący poddał pod głosowanie , za przyjęciem opowiedziało się 13 radnych , 1 osoba wstrzymała się od głosu .

--------------------- przewodniczący zarządził 10 min. przerwę -------------------------

  1. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVIII/167/07 RM w M-jach z dnia 18 grudnia 2007 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Międzyzdroje na 2008 rok.

Tytułem wstępu głos zabrał Burmistrz .

STANOWISKA KOMISJI

      1. Komisja RGiB opowiedziała się pozytywnie

      2. Komisje SSi GKiOŚ opowiedziały się pozytywnie za przyjęciem projektu uchwały .

Przewodniczący otworzył dyskusję , w związku z brakiem głosów , poddał pod głosowanie projekt uchwały; za przyjęciem opowiedziało się 14 radnych obecnych na obradach .

Uchwała Nr XX/199/08 stanowi zał. Nr 14 i 15 do protokołu .

  1. Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia zestawienia przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na rok 2008 .

Burmistrz , korzystając z oczekiwania na insp. Ewę Sulika - Scholza przedłożył Radzie, zgodnie z wcześniejszym stanowiskiem, zestawienie zbiorcze remontów ulic, wskazanych przy omawianiu budżetu ( zawarto tam 5 ulic ) Zagadnienie referowała Pani Ewa Sulicka-Scholz.

STANOWISKO KOMISJI

  1. Komisja RGiB - opowiedziała się pozytywnie

  2. Komisje SS i GKiOŚ opowiedziały się pozytywnie .

Przewodniczący otworzył i zamknął dyskusję , poddając pod głosowanie projekt uchwały; za przyjęciem opowiedziało się 14 radnych ( jednogłośnie )

Uchwała Nr XX/200/08 stanowi zał. Nr 16 i 17 do protokołu .

  1. Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej .

Zagadnienie zreferował Burmistrz wyjaśniając , że pożyczka jest przeznaczona na sfinansowanie do 50 % kosztów rzeczywistych zadania pn.” Rekultywacja składowiska odpadów komunalnych w Międzyzdrojach„ natomiast spłata będzie następowała z dochodów własnych Gminy w ciągu 10 lat . Burmistrz zwrócił się do Rady o pozytywne zaopiniowanie projektu uchwały .

Radny Wiesław Kotwica wyraził obawę , że jest to dosyć duża kwota , jak ona będzie realizowane .

Pan Konopacki wyjaśnił jak zostanie zrealizowana inwestycja , chodzi nam o tempo ponieważ w sezonie tworzy nam się dodatkowe wysypisko , należy zamknąć stare składowisko .

Pożyczka będzie umorzona jeśli nie dostaniemy dofinansowania 50 % , jeśli dostaniemy , to nie można występować o umorzenia .

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały; za przyjęciem opowiedziało się 14 radnych ( jednogłośnie)

Uchwała Nr XX/201/08 stanowi zał. Nr 18 i 19 do protokołu .

  1. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/255/04 RM w M-jach z 7 XII 2004 r. w sprawie zasad usytuowania na terenie Gminy Międzyzdroje miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych .

Burmistrz dokonał wprowadzenia do przedmiotowej uchwały , obszerne uzasadnienie stanowi zał. Nr 20 do protokołu .

STANOWISKO KOMSJI

      1. Komisja GKiOŚ i SS - opowiedziały się negatywnie w przedmiotowej sprawie wobec istniejących obaw jak również braku pracownika merytorycznego , który by wyjaśnił wszystkie wątpliwości . Proszono o uzasadnienie , które wpłynęło na sesji .

      2. Komisja RGiB opowiedziała się pozytywnie .

Burmistrz rozumie obawy komisji, jednak środki uzyskane będą znacznie większe .

Radny Drzewiecki jest przeciwnikiem sprzedaży alkoholu wysokoprocentowego na plaży ponieważ jest to nieodpowiednie miejsce, osobiście będzie głosował przeciwko takiemu działaniu .

Burmistrz wyjaśnił , że dotyczy to raczej pory popołudniowo - wieczornych przy okazji Gali Gwiazd czy innych imprez .

Przewodniczący zamknął dyskusję , poddając pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 12 radnych , przeciwko 1 osoba , wstrzymała się od głosu 1 osoba .

Uchwała Nr XX/202/08 stanowi zał. Nr 20 i 21 do protokołu .

  1. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości ( nieruchomość przy ul. Głównej 9-10 w Lubinie)

Tytułem wstępu głos zabrał Burmistrz . W związku z rezygnacją Stowarzyszenia Osób Niepełnosprawnych z nieodpłatnego użytkowani nieruchomości zabudowanej , położonej przy ul. Głównej 9-10 w Lubienie , proponuje się przeznaczyć do zbycia w/w nieruchomość .

STANOWISKO KOMISJI

      1. Komisja RGiB opowiedziała się pozytywnie za przyjęciem

      2. Komisje GKiOŚ oraz SS opowiedziały się pozytywnie za przyjęciem projektu uchwały .

Przewodniczący otworzył dyskusję .

Zamknął dyskusję poddając pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 14 radnych obecnych na obradach .

Uchwała Nr XX/203/08 stanowi zał. Nr 22 i 23 do protokołu .

  1. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na użyczenie nieruchomości (nieruchomość zabudowana „Przy Wodociągach” 1,3).

Burmistrz wyjaśnił, że w związku z planowanym przekształceniem gminnych zakładów budżetowych w spólki i reformą systemu doprowadzania wody i uzdatniania , powołana zostanie spółka ZWiK Sp. z o o , która uzyska osobowość prawną .

STANOWISKO KOMISJI

      1. Komisja RGiB opowiedziała się pozytywnie za przyjęciem

      2. Komisje GKiOŚ oraz SS opowiedziały się pozytywnie za przyjęciem projektu uchwały .

Przewodniczący otworzył dyskusję .

Zamknął dyskusję poddając pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 14 radnych obecnych na obradach .

Uchwała Nr XX/204/08 stanowi zał. Nr 24 i 25 do protokołu .

  1. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy ( Światowida 9 b) .

Burmistrz wyjaśnił , że w związku z wnioskiem K.W.G s.c , powstałej na bazie 3 podmiotów gospodarczych jest prośba o zawarcie wieloletniej umowy dzierżawy nieruchomości położonej w Międzyzdrojach na Światowida 9 b ) .

STANOWISKO KOMISJI

      1. Komisja RGiB opowiedziała się pozytywnie za przyjęciem

      2. Komisje GKiOŚ oraz SS opowiedziały się pozytywnie za przyjęciem projektu uchwały .

Przewodniczący otworzył dyskusję .

Zamknął dyskusję poddając pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 14 radnych obecnych na obradach .

Uchwała Nr XX/205/08 stanowi zał. Nr 26 i 27 do protokołu .

  1. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości ( Zwycięstwa 50 a ) .

W związku z tym, że pojawił się problem związany z powtarzającym się numerem budynku gospodarczego i komunalnego o takim samym numerze (50 A) Burmistrz wnioskował o zdjęcie z porządku posiedzenia projektu uchwały do czasu wyjaśnienia tej sprawy .

Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek Burmistrza w sprawie wycofania projektu uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 13 radnych obecnych na sesji. ( wyszedł radny Wójcik , obecnych 13 radnych )

Projekt stanowi zał. Nr 28 do protokołu .

  1. Projekt uchwały w sprawie zbycia udziału w nieruchomościach (Światowida 10 ).

---- wrócił radny Piotr Wójcik, 14 radnych -----------

Burmistrz wyjaśnił , że chodzi o jedno aktualnie wolne pomieszczenie w tym budynku , które nie spełnia wymogów samodzielnego lokalu , proponuje się przeznaczyć je do zbycia na rzecz współwłaścicieli nieruchomości .

STANOWISKO KOMISJI

      1. Komisja RGiB opowiedziała się pozytywnie za przyjęciem

      2. Komisje GKiOŚ oraz SS opowiedziały się pozytywnie za przyjęciem projektu uchwały .

Przewodniczący otworzył dyskusję .

Zamknął dyskusję poddając pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 14 radnych obecnych na obradach .

Uchwała Nr XX/206/08 stanowi zał. Nr 29 i 30 do protokołu .

  1. Projekt uchwały w sprawie zbycia ustalenia min. wysokości opłat z tytułu użytkowania nieruchomości , położonych na terenie Gminy Międzyzdroje .

Zagadnienie zreferował Burmistrz , który wyjaśnił , że projekt uchwały związany jest z uchwałą dot. przekazania w użytkowanie części nieruchomości tzw. amfiteatr , położonej przy ul. Boh. Warszawy 18 a w M-jach . Kwota która została wynegocjowana wspólnie z osobami umocowanymi zawodowo w tym miejscu .W związku z tym , że wpływy będą mniejsze , nie możemy narazić spółki na starty urealniamy te wpływy , gdyż spółka będzie mogła się samofinansować .

STANOWISKO KOMISJI

      1. Komisja RGiB opowiedziała się pozytywnie za przyjęciem

      2. Komisje GKiOŚ oraz SS nie wypracowały stanowiska .

Radny K. Drzewiecki, choć nie jest przeciwnikiem powołania spółki , przypomina , że poprzednia stawka była przyjęta przez Radę na wniosek Burmistrza , dlatego też dziwne się wydaje , że stawka ta ulega zmianie na wniosek spółki „Promyk”. Uważa bowiem , że jest to zbyt duża różnica , obniżka o 100 % jest zbyt znaczna .

Dlatego wnosi o odesłanie projektu uchwały do komisji , celem spotkania się z handlowcami i powtórnego przeanalizowania , gdyż kwota nie jest zbyt wygórowana , biorąc pod uwagę tak centralne miejsce . Nie możemy poddawać się każdej grupie społecznej , która na nas naciska - powiedział radny .

Burmistrz: oto klasyczny przykład jak zła hipoteza może doprowadzić do złych wniosków , niestety , radny nie zrozumiał idei przedsięwzięcia . 250 zł./ 1 m 2 Miasto chce od spółki, a zabudowa to dzierżawa 880 m pow. handlowej , nie mówimy o oddawaniu dodatkowej powierzchni handlowej . Każdy ma określoną pow. średnia pow. to 100 m 2 , każda z osób będzie płaciła 250 m / m 2 , a 700 zł /m 2 pomnożymy przez 100 + ew. wystawki , czy dodatkowe pow. Są dwie różne wartości , to co Gmina chce od spółki za cały teren na którym będzie stawiała obiekty , aby móc uzyskać kwotę za którą Gmina wybuduje obiekty . W pierwszym wariancie przewidywaliśmy , że weźmiemy 1200 zł/m2 , w sumie było by to 200 tys. zł . Handlowcy przedstawili realne kwoty zarobkowe i nie byliby w stanie ponieść takich nakładów . Chcemy uzyskać pierwszą wpłatę 450 tys. zł + VAT, środki posłużą gminie na wybudowanie obiektów , czyli 30 % czynszu dzierżawnego za 20 lat z góry .Pozostanie 70 % czynszu dzierżawnego powiększonego o stopień inflacji. Sprzedaliśmy za niecałe 400 zł za 1 m 2 „piasku” teren „Pomeranii” , a tutaj 700 zł rocznie , zatem inwestycja zwróci nam się po 6 latach , wynajmujemy na 20 lat i nadal jesteśmy właścicielami , czy to jest zły biznes .Wielokrotnie rozmawiano z handlowcami , od początku zakładano duży procent upustu , dzisiaj doszliśmy do logicznego kompromisu , uważa , że Gmina zrobiła dobry interes i należy iść w tym kierunku .

Radny Drzewiecki ; Spółka Molo została wybudowana na tej samej zasadzie , uczmy się na błędach .Jeżeli spółka zostanie powołana , czy nie można ogłosić przetargu na te miejsca .

Burmistrz: zjadą nam tutaj ludzie z całej Polski , a my chcemy zapewnić naszym mieszkańcom , ludzi ci pracowali tam wiele lat , chcemy zagospodarować najbardziej dyskusyjną część Międzyzdrojów , która wymaga natychmiastowych działań . Poza tym dostaniemy za ten teren 180 tys. rocznie .

Radny Piotr Wójcik podkreślił fakt zmiany wizerunku Międzyzdrojów w tym kwartale na co pozwolą nam pieniądze bynajmniej nie gminne , osobiście uważa , że jest to dobre rozwiązanie i należy się tego trzymać .

Burmistrz: towar jest tyle wart ile chcą za niego zapłacić . Nie rozumie argumentów przedstawionych przez radnego Drzewieckiego .

Pan S. Sapała nawiązując do przedstawionej propozycji uważa , że pomysł jest bardzo dobry i godny poparcia , natomiast na pewno nie należy przywoływać przykładu molo ponieważ w tym czasie nie było mowy o wspólnotach mieszkaniowych , pomysł na ten moment był dobry. Dziwi postawa radnego Drzewieckiego , miasto nic na tym nie traci , a jedynie zyskuje , „czasami lepiej zjeść jajko niż całą kurę” .

Radny Janusz Piłat uważa , że jeżeli przyjmiemy tą koncepcję , to w znacznym stopniu w przyszłości nam to zaowocuje , a ludzie pójdą o krok dalej . Pamiętajmy , że handlowcy często uczestniczą finansowo w różnych inicjatywach wspomagających miasto .

Radny Kotwica zaproponował zamknięcie dyskusji , gdyż każdy ma już wyrobione zdanie w tym temacie .

Ponieważ radny Drzewieki podtrzymał zgłoszony przez siebie wniosek Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek radnego , aby projekt uchwały został odesłany do dalszych prac w komisjach; za wnioskiem opowiedziała się 1 osoba , przeciwko 13 radnych.

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 13 radnych , przeciwko opowiedział się 1 radny .

Uchwał Nr XX/207/08 stanowi zał. 31 i 32 do protokołu .

  1. Projekt uchwały w sprawie wskazania kierunków działania Burmistrza Międzyzdrojów dotyczących aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych na terenie gminy Międzyzdroje .

Jest to jedna z uchwał niepopularnych , ale nic nas nie zwalnia z obowiązku urealniania ceny metra kwadratowego gruntu znajdującego się w użytkowaniu wieczystym. Ostatnio taka aktualizacja była w 2002 roku . Powinno to się odbywać przynajmniej jeden raz w roku , a odbywa się jeden raz na 5 lat , być może z racji kadencyjności . Urealnienie ma związek z nagłym wzrostem ceny gruntu . Wszystko drożeje i należy również w tym zakresie urealniać średnią wartość nieruchomości . Nie możemy uchylać się od działań wskazanych przez organy wyższego stopnia , gdyż będzie to uchylanie się od obowiązku .Jest to najlepszy moment , a opłaty można rozłożyć na 10 lat spłaty . Burmistrz zachęcił mieszkańców do składania wniosków w tym zakresie .

STANOWISKO KOMISJI

      1. Komisja RGiB opiniuje pozytywnie

      2. Komisje SS i GKiOŚ opiniuje pozytywnie

Radny Janusz Piłat zapytał czy urząd posiada wiedzę ile osób skorzysta z tej formy , a ile jest jeszcze przed nami i będzie skazanych na wyższą cenę .

Zapytał również czy wycena będzie reżimowa , czy będą jakieś widełki .

Odp. Ok. 1000 osób i podmiotów w tej chwili skorzystało , wycenę robi się zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały; za przyjęciem opowiedziało się 14 radnych .

Uchwała Nr XX/208/08 stanowi zał. Nr 33 i 34

  1. Projekt uchwały w sprawie bezprzetargowej sprzedaży lokalu mieszkalnego ( Wczasowa 4 ).

Zagadnienie omówił Zastępca Burmistrza . Jest to budynek mieszkalny , w którym pozostały 2 lokale mieszkalne należące do mieszkaniowego zasobu Gminy Międzyzdroje . Najemcy lokalu wystąpili o sprzedaż .

STANOWISKO KOMISJI

      1. Komisja RGiB opiniuje pozytywnie

      2. Komisje SS i GKiOŚ opiniuje pozytywnie .

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 14 radnych ( jednogłośnie)

Uchwała Nr XX/209/08 stanowi zał. Nr 35 i 36 do protokołu

  1. Projekt uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczyciele .

Zagadnienie zreferowała insp. oświaty Pani Grażyna Dubako omawiając zasady przyznawania nagród dla nauczycieli.

STANOWISKA KOMISJI

      1. Komisja RGiB opowiedziała się pozytywnie

      2. Komisja GKiOŚ oraz SS opowiedziały się pozytywnie

Przewodniczący otworzył dyskusję:

Radna Teresa Purgal zapytała w jakim terminie ma być uchwalony regulamin ( Odp. 2 m-ce po uchwaleniu ustawy budżetowej , do tej pory obowiązuje stary regulamin.)

STANOWISKA KOMISJI

  1. Komisja RGiB opiniuje pozytywnie projekt uchwały

  2. Komisja GKiOś oraz SS opiniuje pozytywnie mając niejasności odnośnie kwot przeznaczonych na ten cel .

Subwencja oświatowa zabezpieczają tylko niektóre ze składników wynagrodzenia, pozostałe pozostają w gestii Gminy , a że Gmina docenia nauczycieli to zadośćuczyniła takiej możliwości .

Radna Beata Kiryluk podziękowała Burmistrzowi, gdyż jesteśmy jedną z nielicznych Gmin która dba o nauczycieli i o rozwój oświaty w gminie .

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały; za przyjęciem opowiedziało się 14 radnych .

Uchwała Nr XX/ 210/08 stanowi zał. Nr 37 i 38 do protokołu .

--------------------- zarządzono 10 min. przerwę -----------------------------------

  1. Projekt uchwały w sprawie powołania jednostki budżetowej pod nazwą Europejskie Centrum Różnorodności Biologicznej Wolin-Uznam z siedzibą w Międzyzdrojach .

Burmistrz przedstawił i uzasadnił projekt uchwały: po 3 latach udało się sfinalizować zadanie .Konsekwencją będzie powołanie jednostki budżetowej , która rozpocznie działalność 1 kwietnia 2008 r. Będzie przygotowany program działania , celem uzyskania środków pomocowych . Docelowo planujemy również włączyć Dziwnów .

STANOWISKA KOMISJI

      1. Komisja RGiB opiniuje pozytywnie

      2. Komisje GkiOŚ i SS opinią pozytywnie

Pani Sędera nawiązując do statutu powiedziała , iż jest po konsultacjach z Panem Włodarczykiem , który zasugerował , iż sugestie poruszane na komisji będą ujęte w regulaminie , który będzie wprowadzony .

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz ze statutem , za przyjęciem opowiedziało się 14 radnych .

Uchwała Nr XX/211/08 stanowi zał. nr 39 i 40 do protokołu .

  1. Przyjęcie sprawozdania z pracy Komisji :

    1. Spraw Społecznych

Sprawozdanie z komisji Spraw Społecznych odczytała Przewodnicząca Komisji Pani Beata Kiryluk , stanowi ono zał. Nr 41 do protokołu .

Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie sprawozdania komisji , za przyjęciem opowiedziało się 11 radnych , 3 osoby wstrzymały się od głosu .

    1. Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska

Sprawozdanie z prac komisji Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska stanowi zał. Nr 42 do protokołu .

Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie sprawozdania komisji , za przyjęciem opowiedziało się 12 radnych , 2 osoby wstrzymały się od głosu .

  1. Projekt uchwały w sprawie przyjęcia zmian do statutu Gminy Międzyzdroje .

Wprowadzenia do tematu dokonał Przewodniczący Rady Roman Pawłowski wyjaśniając, że dotychczasowe Komisje: GKiOŚ oraz Spraw Społecznych ze względu na bardzo małą liczebność w komisjach, a co się z tym wiąże utrudnione działania, chce połączyć się w jedna wspólną komisję .

STANOWISKA KOMISJI

      1. Komisja RGiB opiniuje pozytywnie projekt budżetu proponując nazwę komisji o brzmieniu : „ Komisja Komunalna i Spraw Społecznych „

      2. Komisja RGiB opiniuje pozytywnie projekt budżetu .

Radna Beata Kiryluk zgłosiła wniosek o nadanie komisji nazwy : „Komisja Spraw Komunalnych i Społecznych „

Wobec powyższego Przewodniczący Komisji GKiŚ wycofał swój wniosek .

Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek radnej Beaty Kiryluk ; za przyjęciem opowiedziało się 10 radnych , przeciwko 4 osoby .

Całość uchwały wraz ze zmianą w paragrafie 1 opowiedziało się 14 radnych obecnych na posiedzeniu .

Uchwała Nr XX/212/08 stanowi zał. Nr 43 i 44 do protokołu .

  1. Interpelacje radnych .

Zgłoszono 2 interpelacje :

1) Radny Jan Burzyński - zał. Nr 45 i 46 do protokołu .

Odpowiedzi na wcześniejsze interpelacje odczytali :

- Radny Paweł Drzewiecki .

  1. Zapytania i wolne wnioski.

1) Radny Jan Burzyński zapytał jaką opłatę wnosi Pan Karapulka za przystanek w Świnoujściu .

Przewodniczący wyjaśnił , że może być to jedynie pytanie retoryczne, ponieważ nie znajduje swego adresata .

2) Radny nawiązał również do sytuacji w której zwrócił się o pomoc do OPS w sprawie potrzebującego pomocy Pana W- ka i niestety nie uzyskał takiej pomocy , wyraził dezaprobatę dla takiego działania OPS .

Wicebudzmistrz wyjaśnił radnemu ,że zaproponowana forma pomocy , zapewnienie hospitalu zainteresowanemu nie spotkała się z aprobatą , a niestety niczego nie można zrobić bez zgody zainteresowanego . Pan E. Maksymowicz dodał , jak wygląda działalność hostelu w Wolinie , który wg niego działa nielegalnie i dlatego trwał proces przeciwko działalności tej placówki . Zaapelował do organu wykonawczego , że zanim się kogoś skieruje do tej placówki , należy sprawdzić legalność jej działania , w której dzieje się wiele nieprawidłowości .

3) Pani Rogowska , uczestnicząc w każdej sesji zaproponowała podjęcie inicjatywy dot. wyróżniania radnych np. „złotymi ustami” , tych którzy są najaktywniejsi w pracach Rady. Zwróciła się również z prośbą do władz miasta o spojrzenie przyjaznym okiem na Gminę podczas porządkowania siłami ZOŚ . Zwróciła uwagę na ruinę znajdującą się w Lubinie , która wymaga rozebrania , konieczność ogrodzenia cementowni , wzdłuż drogi zalegają liście , które należy uporządkować , podobnie jak zlikwidowania nielegalnego wysypiska śmiecie znajdującego się przy oście ( przed światłami ) .

Burmistrz ustosunkował się do zagadnienia , wyjaśnił , że rozbiórki dokona nowy właściciel działki, poza tym zwróci uwagę na zgłoszone problemy .

  1. Zakończenie sesji .

Przewodniczący zamknął obrady XX Sesji Rady Miejskiej.

Na tym zakończono posiedzenie .

Protokółowała :

M.Nurkowska

5


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mirosława Nurkowska

Data wytworzenia:
13 mar 2008

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
14 kwi 2008, godz. 15:08

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
14 kwi 2008, godz. 15:10