Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół z sesji nr XXI_V


Protokół z XXI Nadzwyczajnej Sesji Rady Miejskiej w Międzyzdrojach

w dniu 28marca 2008 r.

Ad. 1 Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.

Obrady prowadził , wyznaczony przez Przewodniczącego Rady Miejskiej Wiceprzewodniczący Michał Sutyła . Na podstawie listy obecności stwierdził wymagane quorum. Lista obecności stanowi zał. Nr 1 i 2 do protokołu .Nieobecny: radny Kazimierz Drzewiecki, Andrzej Kościukiewicz, Roman Pawłowski i Rafał Wolny, spóźnienie zapowiedzieli: Radna Beata Kiryluk

Ad. 2 Przyjęcie porządku obrad.

Na wniosek Burmistrza do porządku sesji nadzwyczajnej wprowadzono zmiany:

1) projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości w poz. nr 4,

2) projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na użyczenie nieruchomości w poz. nr 5,

3) projekt uchwały w sprawie ustalenia maksymalnej wysokości pożyczki udzielonej przez Gminę Międzyzdroje ZOŚ w roku budżetowym 2008 w poz. 6 .

Pozostałe punkty porządku mają numery od 7 do 9 , zgodnie z zał. Nr 3 do protokołu.

Ad. 3 Przedstawienie koncepcji monitoringu miejskiego.

Zagadnienie referowali przedstawiciele Firmy : Roman Traczyk - szef Firmy „Amix” Szczecin , Panowie Bartosz i Roman Wróblewscy w obecności Komendanta Policji Adama Bączka .

Tytułem wstępu głos zabrał Kierownik Referatu Infrastruktury Technicznej i Inwestycji Tadeusz Konopacki , który wyjaśnił , że zgodnie z zarysami budżetowymi chcemy zrealizować zadanie w części promenady, wejścia na molo, dyskoteki itp.

Pan Wróblewski omówił cyfrowe kamery w sieciach IP do założenia monitoringu do którego wytypowano w pierwszym etapie : pas nadmorski - wieżę kościoła ( główny nadajnik), zejście na plażę, przy promenadzie kamera umieszczona zostanie na hotelu , będzie to kamera obrotowa ze względu na obszar działania . Druga kamera zostanie umieszczona na Gabinecie Figur Woskowych , która obejmie muszlę koncertową i amfiteatr , obok hotelu „Amber Balic” będzie kamera stabilna z terenu placu zabaw, później będzie zamieniona na kamerę obrotową , budynek PTTK, zejście na plażę z hotelu „Slavia” oraz droga wylotowa i wlotowa do miasta ( sygnał przetransmitowany) Wszystkie kamery będą miały połączenie z wieżą kościoła, a miejsce sterowania będzie znajdowało się w siedzibie straży miejskiej i policji.

Etap II będzie realizowany później , ale będzie dużo tańszy .

Wiceprzewodniczący otworzył dyskusję , w której głos zabrali :

Radny Piłat , który zapytał jakie to będą koszty i jak zostanie uregulowana sprawa konserwacji i nadzoru ?

Odpowiedź: w zależności od oczekiwań , tzn. od rozdzielczości kąta widzenia, od tego czy kamera jest stała , obrotowa i różne szczegółowe rozwiązania techniczne składają się na koszty w tym zakresie . Jeżeli projekt uzyska akceptację, koszty będą precyzyjnie określone . Jeśli chodzi o konserwację , będzie ona po stronie firmy , poza tym będzie obowiązywała 2-letnia gwarancja na wykonanie , a później będzie określony czas pogwarancyjny. Orientacyjny koszt 8 kamer łącznie z infrastrukturą ( przewidziana ona jest na 3 kamery ) wyniesie od 100-200 tys. zł .

Radny Piotr Wójcik: Czy kamery obrotowe będą sterowane, czy będą się same obracały?

Są różne opcje: kamery mogą być sterowane, mogą też wyznaczać wybrane tereny, a mogą być naprowadzane , możliwości jest wiele , należy wybrać odpowiednia opcję .

Stanisław Sapała: Przy założeniu , że przedsiębiorcy ufundują sobie dodatkową kamerę , czy jest możliwość włączenia jej do systemu?

Przewidziano taką ewentualność , można podłączyć kamerę do systemu miejskiego.

Pan Stanisław Sapała zwrócił się z prośbą o włączenie Klubu Międzyzdrojskiego Biznesu do prac nad monitoringiem Gminy i uzgodnień w tym zakresie .

Radny Michał Sutyła zapytał o widzialność w porze nocnej , czy kamery są do tego przystosowane , czy molo jest również objęte ?

Molo jest możliwe do objęcia monitoringiem , gdyż na „Aurorze” jest punkt przekaźnikowy. Kamery mają zwiększoną czujność nocną ( podczerwień ) dlatego też kamery przystosowane są do monitoringu nocnego .

Radny Janusz Piłat: Wyraził opinię , że skoro aktualnie jedna działająca kamera nie jest możliwa do obsługi personalnej , czy wobec tego będą ludzie, którzy będą obsługiwali kamery w komisariacie i w urzędzie?

Komendant Adam Bączek: Komisariat nie może zapewnić całodobowej kontroli w zakresie obsługi kamer.

Wiceburmistrz wyjaśniał , że istnieją stosowne plany co do pracy komisji , zatem nie powinno być problemów z obsługą kamer.

Radny Wiesław Kotwica zapytał czy istnieje możliwość, aby sygnał wszedł do telewizji kablowej , wzorem innych gmin .

Odpowiedź: Jest to możliwe za pośrednictwem TV kablowej albo Internetu . Realizacja jest możliwa do sezonu.

Komendant Policji Pan Bączek zapytał czy operator mógłby być w komendzie policji?

Jest to możliwe za pomocą Internetu, ale kosztem jakości obrazu.

Pan Żołna zapytał , czy istnieje możliwość weryfikacji zdarzeń np. priorytetowo , wg ich ważności.

Jest to problematyka analizy obrazu ale jest to możliwe, choć jeszcze nie w tej chwili .

Na tym zakończono omawianie koncepcji monitoringu miejskiego .Wiceprzewodniczący zarządził 10 min. przerwę .

Ad. 4 Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości.

Chodzi o wykupienie od Skarbu Państwa prawa własności nieruchomości gruntowej , będącej przedmiotem prawa użytkowania wieczystego spółki .

Uzasadnienie do uchwały przedstawiła Pan Sylwester Jurek przedstawiciel Spółki 77 Trust Investmen Sp.zo.o. firmy prowadzącej inwestycje w Międzyzdrojach przy ul. Książąt Pom.20 , polegające na wybudowaniu budynku apartamentowego „Villa Marea”-119 lokali o łącznej pow. użytkowej 4 800 z 2 , chodzi o to , aby obie działki zapisać w jednej księdze. Firma w planach ma kolejne inwestycje. Przedstawiciel firmy podkreślił , że Firma jest jednym ze sponsorów Festiwalu Chopinowskiego w Międzyzdrojach .

Pan Burzyński: Na ulicy Książąt Pomorskich 20 jest uszkodzony chodnik.( Przyjęto do wiadomości uwagę radnego , choć osobiście nie zna tego problemu )

Radny Adam Jakubowski zapytał jaki procent inwestycji na Gryfa Pomorskiego jest przeznaczonych pod hotele, a ile pod apartamenty .

Odpowiedź: Teren inwestycyjny jest bardzo skomplikowany ponieważ wymaga wielu zabiegów wobec jego różnorodności w ukształtowaniu , zróżnicowanie poziomów terenu, 300 drzew, będących pomnikami przyrody prowadzi do tego, że postawienie hotelu nie jest możliwe, zatem mogą być jedynie apartamenty.

Radny Janusz Piłat zapytał czy spółka sama nie może wystąpić w tej sprawie do Skarbu Państwa , jaka będzie cena i czy spółka będzie występować o zmianę użytkowania wieczystego na własność?

Wiceburmistrz odpowiedział , że w takiej sytuacji będzie dwóch właścicieli, a chodzi o to, że Gmina będzie właścicielem , a firma tylko użytkownikiem. Cenę określi biegły , który będzie powołany.

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 10 radnych ( jednogłośnie ).

Uchwała Nr XXI/213/08 stanowi zał. Nr 4 i 5 do protokołu .

Ad.5. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na użyczenie nieruchomości.

Chodzi o przeniesienie siedziby ZOŚ do nabytej nieruchomości położonej przy ul. Nowomyśliwskiej 86 .

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 10 radnych jednogłośnie .

Uchwała Nr XXI/214/08 stanowi zał. Nr 6 i 7 do protokołu .

Ad. 6. Projekt uchwały w sprawie ustalenia maksymalnej wysokości pożyczki udzielonej przez Gminę Międzyzdroje ZOŚ w roku budżetowym 2008.

Wiceburmistrz wyjaśnił , że Kierownik ZOŚ zwrócił się do Gminy o pożyczkę.

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się

10 radnych .

Uchwała Nr XXI/215/08 stanowi zał. Nr 8 i 9 do protokołu .

Ad. 7. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości ( Zwycięstwa 50 a ).

Wiceburmistrz wyjaśnił , że projekt został wycofany z poprzedniej sesji, ze względu na niedomówienia związane z adresem . Projekt uchwały można przyjąć , gdyż w tej sytuacji numer nie ma specjalnego znaczenia . W tym miejscu ma się mieścić siedziba Stowarzyszenia Osób Niepełnosprawnych „Radość”. Taka wiadomość została przekazana Prezesowi Stowarzyszenia.

Prezes MTBS M.Pilarczyk zwrócił uwagę , iż aktualnie będą dwa budynki pod jednym adresem , należy zadbać o to , aby nie zmieniać numeru wspólnoty, ponieważ jest to przedsięwzięcie kosztowne. Wniosek uznano za istotny i należy to zrealizować.

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 10 radnych .

Uchwała Nr XXI/216/08 stanowi zał. Nr 10 i 11 do protokołu .

Zarządzono 5 minutowa przerwę. Doszła radna Kiryluk, stan 11 radnych .

Ad. 8. Projekt uchwały w sprawie powołania doraźnej Komisji do sprawdzenia zgodności z przepisami ustawy wniosku o przeprowadzenie referendum w sprawie uzyskania statusu uzdrowiska przez Gminę Międzyzdroje.

Zagadnienie referował wiceburmistrz Mateusz Flotyński , który poinformował , że wpłynął wniosek Stowarzyszenia Demokracji Lokalnej w sprawie uzyskania przez Gminę Międzyzdroje statusu uzdrowiska, pytanie czy jesteś za przywróceniem Międzyzdrojom statusu uzdrowiska, zdaje się być nielogiczne w związku z tym, że Międzyzdroje nigdy nie były uzdrowiskiem.

Wiceprzewodniczący Michał Sutyła zaproponował radnym zgłaszanie kandydatur do doraźnej komisji badającej zgodność z przepisami ustawy wniosku o przeprowadzenie referendum w sprawie uzyskania statusu uzdrowiska przez Gminę Międzyzdroje . W projekcie uchwały jest propozycja utworzenia 3 osobowej komisji , ale jeśli będzie potrzeba liczniejszego składu komisji autor projektu uchwały wprowadzi autopoprawkę korygującą . Wniosek wpłynął do Urzędu 14 marca zatem do 13 kwietnia powinna być podjęta decyzja w tej sprawie , stanowi zapis w uchwale określające czas pracy komisji .

Zgłoszono następujące kandydatury :

Pan M.Sutyła zaproponował do składu Komisji:

-T. Purgal ( zapytana o decyzję , wyraziła zgodę )

Radna Teresa Purgal zaproponowała:

-B. Kiryluk ( zapytana o decyzję , wyraziła zgodę )

-A. Wróbla ( zapytany o decyzję , wyraził zgodę )

W. Kotwica zaproponował:

- J. Piłata ( zapytany o decyzję , wyraził zgodę )

W związku ze zgłoszeniem czterech kandydatów , Burmistrz zaproponował autopoprawkę w paragrafie 3 projektu uchwały , proponując 4 osoby do składu Komisji. Autopoprawka poddana pod głosowanie uzyskała 11 głosów .

Przewodniczący otworzył dyskusję.

Radna T.Purgal zapytała czy przywrócenie i uzyskanie jest to prawidłowy zapis .

Piłat: czy zapis uchwały nie powinien brzmieć tak samo jak zapis wniosku?

Burmistrz: Pytanie referendalne nie jest prawidłowe, gdyż Międzyzdroje nie miały statusu uzdrowiska. Pytanie czy to nie dyskwalifikuje wniosku .

Radca Prawny Bartosz Dąbrowski wyjaśnił , iż dzisiaj podejmujemy formalnie uchwałę o powołaniu komisji , nie odnosi się ona merytorycznie do aspektu prawnego pytania . Odrębnym tematem jest ; czy można powrócić do statusu uzdrowiska , skoro nigdy takiego statusu Międzyzdroje nie miały , i kwestia czy Gmina Międzyzdroje jest w stanie spełnić wymogi dla tego statusu . Samo sporządzenie operatu to kwota kilkuset tysięcy złotych , w ramach operatu wydziela się strefy w których musi być określony procent terenów zielonych oraz ograniczenie możliwości prowadzenia działalności . Ostatecznym elementem jest wydanie rozporządzenia , w wyniku którego następuje nadanie statusu uzdrowiska . Wg wstępnych ocen naszej miejscowości , Międzyzdroje posiadają wiele przeszkód , które ograniczają powstanie takiego uzdrowiska . Nie mamy żadnej jednostki leczniczo - sanatoryjnej na terenie Gminy , nie mamy stwierdzonych żadnych źródeł termalnych czy borowin . Poza atrakcją położenia i klimatu nie mamy innych możliwości do bycia uzdrowiskiem . Kancelaria może przygotować w tym zakresie szerszą informację. Należy podkreślić , ze przygotowanie kosztownego operatu może spowodować , że po prostu dowiemy się , iż nie spełniamy warunków .

Na pytanie Wiceprzewodniczącego M. Sutyły czy jest jakaś nieprawidłowość w uchwale , Radca pracy poinformował , że wszystko jest zgodne i tytuł uchwały jest zgodny ze złożonym wnioskiem.

Wiceprzewodniczący poddał pod głosowanie zaproponowane kandydatury członków Komisji według kolejności zgłoszeń :

  1. T. Purgal , za przyjęciem 11 radnych

  2. B. Kiryluk , za przyjęciem 11radnych

  3. A. Wróbel , za przyjęciem 11 radnych

  4. J. Piłat , za przyjęciem 11 radnych .

Komisja ukonstytuowała się proponując na przewodniczącego komisji Panią T. Purgal a na zastępcę przewodniczącego komisji B. Kiryluk.

Wiceprzewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały jw. , za przyjęciem opowiedziało się 11 radnych .

Uchwała Nr XXI/217/08 stanowi zał. Nr 12,13 do protokołu .

Ad. 9. Zakończenie sesji.

Wiceprzewodniczący zamkną XXI obrady Nadzwyczajnej Sesji rady Miejskiej w Międzyzdrojach .

Na tym zakończono protokół .

Protokołowała :

M.Nurkowska

3


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mirosława Nurkowska

Data wytworzenia:
28 mar 2008

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
14 kwi 2008, godz. 15:11

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
14 kwi 2008, godz. 15:11