Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół z sesji nr XXII_V


Protokół z XXII Sesji Rady Miejskiej w Międzyzdrojach

w dniu 11 kwietnia 2008 r., godz.12.00

Miejsce : Międzynarodowy Dom Kultury w Międzyzdrojach .

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

Przewodniczący Rady otworzył obrady XXII sesji Rady Miejskiej. Na podstawie listy obecności stwierdził wymagane quorum. Lista obecności radnych i zaproszonych gości stanowi zał. Nr 1 i 2 do protokołu ( nieobecni radni: Kazimierz Drzewiecki i Wiesław Kotwica ), spóźnienie zapowiedzieli radni: Beata Kiryluk , Artur Duszyński , Adam Wróbel.

  1. Przedstawienie porządku obrad , zał. Nr 3

Do porządku posiedzenia Przewodniczący zaproponował następujące zmiany :

1) zdjąć punkt porządku: projekt uchwały w sprawie przeprowadzenia referendum w sprawie uzyskania przez Gminę Międzyzdroje statusu uzdrowiska (popierający wniosek) w związku z tym, że jest znany protokół doraźnej komisji z którego wynika , że decyzja będzie o odrzuceniu referendum, gdyż wniosek nie odpowiada wymogom ustawy, brak ustawowej ilości podpisów popierających wniosek .

2) zdjąć punkty 11 i 12: projekt uchwały w sprawie nadania tytułu „Zasłużony dla Międzyzdrojów”. Kapituła negatywnie zaopiniowała wniosek o nadanie tytułu Bartłomiejowi Nowakowi i Jerzemu Czerskiemu, którego wniosek wpłynął po czasie .

Burmistrz zaproponował następuje zmiany do porządku:

  1. zdjąć z porządku obrad projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu i zmian w budżecie.

  2. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVIII/167/08 RM w M-jach z dnia 18 grudnia 2007 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminu Międzyzdroje na 2008 rok.

Wprowadzić do porządku 2 projekty uchwał:

  1. Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do Północnej Grupy Inwestycyjnej Spółka z o.o

  2. Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Międzyzdroje dla lokalizacji gazociągu wysokiego ciśnienia .

  3. Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu i zmian w budżecie na 2008 .

Wobec braku innych propozycji Przewodniczący poddał pod głosowanie zaproponowane zmiany:

  • zdjęcie punktu 6 ( referendum); za przyjęciem 11 radnych( jednogłośnie), zał. Nr 3a)

  • zdjęcie punktu 11 ( zasłużony dla M-jów ); za poparciem jednogłośnie 11 radnych , zał. Nr 3b).

  • zdjęcie punktu 12 (zasłużony dla M-jów ); za przyjęciem opowiedziało się 11 radnych zał. Nr 3c)

  • zdjęcie punktu 8 - projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu i zmian w budżecie , za przyjęciem 11 radnych, zał. Nr 3 c)

  • zdjęcie punktu 9; projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVIII/167/08 RM w M-jach z dnia 18 grudnia 2007 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminu Międzyzdroje na 2008 rok; za przyjęciem 11 radnych.

  • wprowadzenie projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu i zmian w budżecie przyjęto jednogłośnie, głosowało 12 radnych ( doszedł radny M. Bobek. ).

  • wprowadzenie punktu: projekt uchwały w sprawie przystąpienia do Północnej Grupy Inwestycyjnej Spółka z o.o , za przyjęciem 10 radnych , 2 radnych wstrzymało się od głosu .

  • wprowadzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Międzyzdroje dla lokalizacji gazociągu wysokiego ciśnienia ; za przyjęciem jednogłośnie , 12 radnych .

Przewodniczący odczytał całość porządku poddając pod głosowanie, za przyjęciem opowiedziało się 12 radnych ( jednogłośnie) .

  1. Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji RM ( 13.03.2008 r. oraz 28.03.2008 r. )

Z protokołem z XX sesji z dnia 13.03.2008 r. zapoznała się radna B. Kiryluk nie wnosząc uwag . Protokół został przyjęty 12 głosami (jednogłośnie ).

Z protokołem z XXI sesji z dnia 28.03.2008 r. zapoznał się radny M. Sutyła nie wnosząc uwag . Protokół został przyjęty 12 głosami (jednogłośnie )

  1. Sprawozdanie Burmistrza z działalności pomiędzy sesjami.

Burmistrz przedstawił sprawozdanie, które stanowi zał. Nr 4 do protokołu .

Radny Sutyła poprosił o przedstawienie uzgodnień z PSS Społem ( Burmistrz: chodziło o uzgodnienia jak wpłyną nasze inwestycje na ich działalność, czy nie będzie z tego tytułu utrudnień .Były zastrzeżenia , ale po uzgodnieniach podpisano porozumienie ).

Radny Sutyła zapytał o założenia projektu INTERREG i jakie są możliwości uzyskania środków z tego tytułu, prośba o rozwinięcie tematu ze względu na informację dla społeczeństwa .

Burmistrz wyjaśnił, że projekt ten jest przygotowywany od kilkunastu miesięcy - promenada od wschodu do zachodu . Oczekiwaliśmy naboru przez różne agendy, pierwszy nabór pojawił się z INTERREGU, czyli współpracy transgranicznej . Zgłosiła się do nas dyr. WPN, którzy przygotowywali wspólne projekty z gminami i stowarzyszeniami z Niemiec. Był duży stopień prawdopodobieństwa dofinansowania projektu , ale brakowało lidera , który wesprze starania w pozyskiwaniu środków. WPN był zaskoczony naszym stopniem przygotowania do programu, mamy wszystko. Złożyliśmy projekt na 52 mln zł, który rozszerzyliśmy do 60 mln zł. Okazało się, że jest to zbyt dużo, gdyż w całym projekcie jest 50 mln euro dla wszystkich chętnych. Kolejne spotkanie ograniczyło te środki, wybraliśmy zatem część od molo do WPN obejmuje całą strukturę drogowo - chodnikową, kładki na wydmach, ścieżki rowerowe, zejścia na plażę, plac zabaw, zejście z Kawczej Góry, połączenie z Białą Górą . Cały projekt ma za zadanie pokazanie turystycznego aspektu . Wszystko dzieje się przy współdziałaniu WPN . Okazało się, że dofinansowanie przerasta drugą tj. niemiecka stronę . Złożymy cały projekt do programu kluczowego z Polskiej Organizacji Turystycznej do 20 maja . Czekamy również na nabór wniosków z Regionalnego Programu Operacyjnego woj. zachodniopomorskiego. Zmierzamy zatem w trzech kierunkach dofinansowania. W najgorszym przypadku pozostaje droga konkursowa i na pewno któraś się powiedzie. Zakres INTERREGU - 37 mln zł dofinansowanie 32 mln zł.

Przewodniczący zaproponował, aby inwestycje nie były referowane, radni ew. zadadzą pytania , zał. Nr 5.

Tadeusz Konopacki przedstawił jedynie aktualne zmiany w inwestycjach. Odbył się przetarg na ul. Orla, jednak nie wpłynęła żadna oferta i dlatego będzie rozpisany kolejny przetarg. Rozstrzygnięto również przetarg na „Balbinkę”, wnioski złożyły 2 firmy na kwotę 140 i 180 tys. zł , czekamy na realizację .

Radny Jan Burzyński zapytał dlaczego na prowadzonej budowie na ul. C.Skłodowskiej nie ma pokrycia dachowego oraz kiedy rozpocznie się budowa nowego cmentarza .

Pan Tadeusz Konopacki wyjaśnił, że zadaszenie jest jednym z elementów końcowych inwestycji, aktualnie jest założona folia, zgodnie z wymogiem technologicznym .

Przewodniczący poinformował, że istnieje pewien tryb odbiorczy, który obowiązuje. Zobowiązuje się, że zwróci się z takim zapytaniem, jeśli radnego to tak niepokoi .

Jeśli chodzi o cmentarz , będzie podpisana umowa na wycinkę i wylesienie , a w połowie maja będzie geologiczne wydzielenie kwater .

Pan Sutyła zapytał o remont „Balbinki”.

Odp. Zgodnie z informacją, jaką nam Pan Burmistrz przedstawił termin podpisania umowy jest wyznaczony na 18 kwietnia 2008.

Burmistrz dodał , że technologia jest opracowana i tak musi być , nie mamy wpływu na pewne sprawy .

Pan Sutyła; skoro termin odbioru jest wyznaczony na 18 kwietnia 2008 r., czy w umowie będzie wpisany rygorystyczny termin oddania ( tak ) .

Odpowiedź - oczywiście termin do oddania inwestycji i zawartych specyfikacji jest do 15 czerwca 2008 roku.

Pan Neukampf zapytał , czy przedstawiciele PSS przedstawili chęć działań w kwestii swoich pawilonów.

Burmistrz ; Prezes wystąpił o warunki zabudowy Gryfa I , „Sezam” będzie miał nowego inwestora, chcą również sprzedać jedną z działek dosyć opłacalnie i prawdopodobnie planują jakieś inwestycje.

Burmistrz zreferował zagadnienie dot. realizacji budżetu, w połowie roku procent wykonania powinien być zadawalający .

Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie sprawozdania Burmistrza , za przyjęciem opowiedziało się 12 radnych .

  1. Odtworzenie nagrania ze spotkania mieszkańców Międzyzdrojów z Koordynatorem Wydziału Uzdrowisk Ministerstwa Zdrowia Panem Włodzimierzem Śliwińskim na temat „Możliwości uzyskania przez Gminę Międzyzdroje statusu uzdrowiska”.

Przewodniczący przybliżył motywy jakimi kierował się odnośnie umieszczenia punktu w porządku obrad, ponieważ wzbudza dużo emocji sprawa uzdrowiska. Temat przewija się wielokrotnie, choć odbywało się wiele spotkań w tej sprawie, zaproszono nawet do Międzyzdrojów Pana Włodzimierza Śliwińskiego, który po zapoznaniu się z możliwościami Gminy w tym zakresie, na podstawie studium omówi tę kwestę 10 maja 2007 r. przy udziale TV kablowej. Ponieważ temat wrócił na okoliczność referendum należy ponownie zająć się tym zagadnieniem i odsłuchać nagranie ze zorganizowanego w tym zakresie spotkania .

Odtworzenie nagrania.

Przewodniczący RM jeżeli ktoś się wsłuchał w prelekcję Pana Śliwińskiego zrozumiał, że nie ma w M-jach możliwości wydzielenia strefy A , nie jesteśmy właścicielami takiej ilości gruntu, aby wydzielić strefę A . Można szukać terenu dla strefy ochronnej uzdrowiskowej z której Gmina nie ma żadnych pożytków, a opłata miejscowa nie jest refundowana przez Państwo .

Przewodniczący podziękował TV kabel za to, że odtwarza nagranie, a mieszkańcy mają szansę posłuchać.

Na tym zakończono punkt porządku .

  1. Projekt uchwały w sprawie przeprowadzenia referendum w sprawie uzyskania przez Gminę Międzyzdroje statusu uzdrowiska ( odrzucenie wniosku o referendum).

Przewodniczący RM tytułem wstępu przypomniał, że 15 stycznia 2008 r. wpłynął wniosek od Stowarzyszenia Demokracji Lokalnej, w którym powiadomiono Pana Burmistrza, że Stowarzyszenie występuje z inicjatywą referendalną . Pytanie zadane w referendum, zdaniem Przewodniczącego RM nie jest prawidłowo postawione, ponieważ Międzyzdroje nigdy nie były uzdrowiskiem , korzystało jedynie z tego, że uzdrowiskiem było Świnoujście. Burmistrz 18 stycznia 2008 r. powiadomił zainteresowanych, że otrzymał zawiadomienie. 15 lutego poinformował o ilości osób uprawnionych do głosowani , liczba ta wyniosła 5 502 osób . 14 marca 2008 wpłynął wniosek o przeprowadzeniu referendum lokalnego z wyszczególnioną ilością osób, tj. 620 podpisów, złożonych na 60 kartach. 18 marca Burmistrz przekazał wniosek Radzie Miejskiej, która zgodnie z art. 16 ust. 1 ustawy o referendum lokalnym 28 marca powołała komisję doraźną do sprawdzenia wniosku. Przewodniczący zwrócił się do Przewodniczącej komisji doraźnej o przedstawienie protokołu z przeprowadzonych prac komisji, Pani Purgal odczytała protokół, który stanowi zał. Nr 6 do protokołu .

Radna Teresa Purgal; komisja stwierdziła uchybienia formalne, nasuwa się pytanie w myśl ustawy o referendum, czy może być tak, że Rada nie przyjmie uchwały (może tak się zdarzyć)

Wobec braku pytań Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały odnośnie odrzucenie wniosku o referendum, za przyjęciem uchwały opowiedziało się 11 radnych (brak Michała Sutyły). W uzasadnieniu będzie wniosek i sprawozdanie komisji .

Uchwała Nr XXII/218 /08 stanowi zał. Nr 7 i 8 do protokołu .

Pani Laskowska odczytała wniosek, który zostanie złożony na ręce Przewodniczącego, a który stanowi zał. Nr 9 .

  1. Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu i zmian w budżecie na rok 2008 .

Burmistrz przedstawił projekt uchwały bardzo szczegółowo na komisjach, dlatego też poprosił o ew. zadawanie pytań .

Przewodniczący Rady Miejskiej uzupełnił wypowiedź Pana Burmistrz informując, że zmiany są spowodowane przystąpieniem do programu INERREG IV... Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały 9 głosami, 3 osoby wstrzymały się od głosu. Komisje zwróciły uwagę na konieczność zmiany w §2, ust. 1, gdzie należy wpisać „ od ulicy Zdrojowej”, autopoprawka Burmistrza został poddana pod głosowanie, za przyjęciem opowiedziało się 12 radnych ( jednogłośnie) .

Całość uchwały wraz z autopoprawką opowiedziało się 12 radnych .

Uchwała Nr XXII/ 219 /08 stanowi zał. Nr 10 i 11 do protokołu .

  1. Projekt uchwały w sprawie wniesienia aportem do Północnej Grupy Inwestycyjnej Sp.z o.o. mienia .

Zagadnienie referował Wiceburmistrz Pan M.Flotyński, obydwa projekty dot. budynku przy ul. Gryfa Pomorskiego ( targowisko ).

Stanowisko Rady Miejskiej na wspólnych posiedzeniach komisji za przyjęciem 7 radnych, 3 osoby wstrzymały się od głosu .

Radny Piłat dodał, że poza sklepem wielkopowierzchniowym przewidziane są również miejsca na handel płodami rolnymi, czy też handel z wolnej ręki. Zatem zapewnia się miejsca osobom doraźnie handlującym .

Projekt poddano pod głosowanie, za przyjęciem opowiedziało się 10 radnych , wstrzymało się 2 radnych (stan radnych 12 osób)

Uchwała Nr XXII/220/08 stanowi zał. Nr 12 i 13 do protokołu .

  1. Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do Północnej Grupy Inwestycyjnej Sp.z o.o. mienia .

W związku z tym, że zostały omówione jednocześnie dwie uchwały , Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały, za przyjęciem opowiedziało się 10 osób, wstrzymało się 2 radnych.

Uchwała Nr XXII/221 /08 stanowi zał. Nr 14 i 15 do protokołu .

  1. Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Międzyzdroje dla lokalizacji gazociągu wysokiego ciśnienia .

Zagadnienie referował Burmistrz: projektanci, aby móc zrealizować inwestycję muszą wyznaczyć przebieg gazociągu, gaz będzie przesyłany rurami, które będą przebiegały obok aktualnego gazociągu . W/g nowej ustawy wystarczy pas 6 m i dlatego projektant puści jeszcze jedną rurę.Uchwała jest wymogiem prawnym dla jego wyznaczenia .

Stanowiska komisji były jednogłośnie pozytywne.

Przewodniczący otworzył i zamknął dyskusję .

Poddał pod głosowanie projekt uchwały, za przyjęciem opowiedziało się 11 radnych .

Uchwała Nr XXII/222 /08 stanowi zał. Nr 16 i 17 do protokołu

  1. Projekt uchwały w sprawie nadania tytułu „ Zasłużony dla Międzyzdrojów”(Bogusław Mamiński).

Przewodniczący Rady Miejskiej odczytał protokół Kapituły, który stanowi zał. nr 18 do protokołu. Poinformował również o ustaleniach Kapituły odnośnie zmiany regulaminu w sprawie nadawania tytułu „Zasłużony dla Międzyzdrojów”, ponieważ z dotychczasowego regulaminu wynika, że kapituła nie ma żadnych umocowań prawnych odnośnie ustaleń , skoro Rada zmienia wypracowane ustalenia . Kapituła uważa, że należy zmienić termin składania wniosków ( nie jak dotychczas do 30 marca ). Wnioski powinny, zdaniem Kapituły być składane do Przewodniczącego Rady, a Przewodniczący przedłoży je Radzie .

Pan Burmistrz zabrał głos jako członek Kapituły, uważa bowiem, że „Zasłużony dla Gminy Międzyzdroje”, to zasłużony dla mieszkańców dlatego uważa, że to Rada powinna wybierać osoby, będąc czynnikiem społeczny i powinna mieć decydujący głos w tej sprawi, a Kapituła to jedynie głos doradczy.

Pan Neukampf , członek Kapituły wyraził swoją opinię, nie zgadzając się z wypowiedzią Burmistrza, gdyż nie ma sensu istnienia Kapituły skoro ustalenia kapituły nie maja żadnego znaczenia, może po prostu zrezygnować z Kapituły . Ma się wrażenie, że składane wnioski pisane są często na kolanie, a Rada robi to co zechce. Może po prostu Kapitułę trzeba zlikwidować, bo po co ona jest potrzebna. W przyszłym roku będzie 25 lecie rocznicy odłączenia Międzyzdrojów od Świnoujścia i należałoby jakoś uczcić to wydarzenie- zaproponował Pan Jerzy Neukmapf.

Burmistrz zaproponował spotkanie Kapituły w pełnym składzie i omówienie tego zagadnienia, po czym skieruje takie zapytanie do Rady, ale niech będzie to większością głosów, gdyż ustalenia zapadły w gronie 5 osób.

Przewodniczący odczytał wniosek Klubu „Sporting” o nadanie tytułu Panu Bogusławowi Mamińskiemu , wniosek stanowi zał. Nr 19 do protokołu .

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 12 osób ( jednogłośnie).

Uchwała Nr XXII/223 /08 stanowi zał. Nr 20 i 21 do protokołu .

  1. Projekt uchwały w sprawie nadania tytułu ,,Zasłużony dla Międzyzdrojów”(Andrzej Mleczko )

Przewodniczący odczytał wniosek Klubu Młodych Radnych o nadanie tytułu Panu Andrzejowi Mleczko , wniosek stanowi zał. Nr 22 do protokołu .

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 12 radnych ( jednogłośnie) .

Uchwała Nr XXII/224 /08 stanowi zał. Nr 23 i 24 .

  1. Interpelacje radnych.

Pan Sutyła przygotował 2 interpelacje, które stanowią zał. Nr 25 i 26

  1. Zapytania i wolne wnioski .

Radna Teresa Purgal skierowała wniosek do pana Burmistrza , który stanowi zał. Nr 27 do protokołu .

Pani Jabłońska zwróciła się z zapytaniem: gdyby Związek Gmin powołał spółkę przystępując do Funduszu Spójności ( mając świadomość ,że Gmina Wolin jest specyficznie ukształtowana: porozciągana, z niewielka ilością budynków) to jakie będą koszty . Uważa, że w związku z powyższym, Międzyzdroje uczestnicząc w tym przedsięwzięciu będą musiały ponieść koszty łączne, dokładając pieniądze do wody za Wolin. Czy wobec powyższego rzeczywiście istnieje zagrożenie, że mieszkańcy Międzyzdrojów będą ponosili koszty w wysokości 19 zł.

Głos zabrał pan Rafał Wolny Przewodniczący Związku Gmin Wyspy Wolin.

9 kwietnia 2008 odbyło się spotkanie Związku Gmin Wyspy Wolin z konsultantem projektu z Poznania. Na spotkaniu przedstawiano projekt ,,Uporządkowania gospodarki wodno -ściekowej na obszarze Związku Gmin Wyspy Wolin” . Spotkanie miało na celu zreferowanie projektu i omówienie wniosków na dotychczasowym etapie prac Konsultanta w sprawie tworzonego podmiotu Operatora. Firma BBF robiąc wzór wykonalności, zebrała informacje od Związku Gmin, robiąc tzw. raport przejściowy. 20 kwietnia 2008 r. firma przedstawi pierwszy raport przejściowy na piśmie, który zostanie wysłany do trzech Gmin. Dopiero po zapoznaniu się z treścią raportu będziemy mogli przejść do dyskusji w sprawie podwyżki cen wody.

Pani Jabłońska ponowiła pytanie o ceny wody.

Przewodniczący RM powiedział ,że nie ma powodu spekulować, gdyż Przewodniczący Związku Gmin Wyspy Wolin stwierdził, że 20 kwietnia będzie pisemne opracowanie różnych wariantów, w tym cena wody. Jeżeli będzie taka potrzeba, Gmina dofinansuje część opłat za wodę i ścieki naszym mieszkańcom.

Zdaniem R.Wolnego Gmina nie musi dofinansowywać opłaty za wodę, może to zrobić, ale nie musi.

Przewodniczący RM stwierdził, że dopłaty do cen wody i ścieków, zwłaszcza dla indywidualnych odbiorców nie są niczym szczególnym, ponieważ inne Gminy np. Świnoujście czy Wolin dopłacają. Pozostaje kwestia wysokość tej dopłaty.

Burmistrz ; padały kwoty i symulacje, ale zostaną one potwierdzone 20 kwietnia br. . Pod uwagę została wzięta dzisiejsza cena wody w trzech gminach, do tej opłaty powinna również zostać wliczona amortyzacja. Podano też kwotę jaka powinna obowiązywać w gminach ościennych i są one znacznie wyższe niż w Międzyzdrojach. Podano również, że jeżeli zakres zadań, z którym występujemy do Funduszu Spójności, obliczony do 2012 roku, zostanie wprowadzony i wykonany, to ceny wody i ścieków będą się kształtowały w granicach: Międzyzdroje 8 zł, Dziwnów 11 zł, Wolin 19,70 (zgodnie z symulacją ).

Wracając do kwestii dopłat, jeżeli będzie jeden operator na terenie trzech gmin, to Rada Międzyzdrojów będzie podejmowała uchwałę o dopłatach do średniej ceny wody z budżetu Gminy Międzyzdroje. Każda z gmin powinna mieć własnego operatora, po to, aby była zróżnicowana cena wody.

Radny Rafał Wolny wyraził pogląd, iż jest przeciwnikiem dopłat ponieważ jest to działanie populistyczne. W przypadku naszej Gminy dopłaty to fikcja. Pozornie tylko dopłacamy naszym mieszkańcom , gdyż faktycznie dopłacamy do turystów, którzy zużywają więcej wody i to oni powinni pokrywać tę różnicę.

Ponadto Związek Gmin Wyspy Wolin jest w trakcie realizowania projektu , który aby mógł się powieść powinien mieć jednego operatora, a ceny wody powinny być uśrednione. Do roli operatora należy wydzierżawienie i przekazanie majątku, dlatego spółka może niezależnie działać, będzie mogła udźwignąć ciężar tego projektu.

Cena wody drastycznie rośnie bez podania konkretnych powodów, ale cena nie może być wyższa niż wskaźnik akceptowalności społecznej.

Pan Burmistrz; Rada nie będzie miała nic do powiedzenia, ponieważ powstają spółki, które kierują się prawami rynkowymi. Jeżeli majątek jest w spółce, to musi być wydzierżawiony, a dzierżawa musi być do wysokości amortyzacji. Dlatego ani Unia Europejska ani Warszawa nie zaakceptują takiego stanu. Kiedy wprowadzimy do spółki pieniądze, które pozyskamy z Funduszu Spójności, to musimy odliczyć 5% wartości rocznie i dodać do ceny wody, ponieważ Unia Europejska odbierze amortyzację. Dlatego wszystko musi odbywać się na prawach rynkowych. Aby nie przerzucić kosztów funkcjonowania spółki , w tym cen wody z tytułu funkcjonowania rynkowego spółki np. amortyzacja majątku - na społeczeństwo, całą różnicę pomiędzy ceną 5.5 a 14 zł. dopłaca się z budżetu Gminy. Nie ma specjalnego oportunizmu w dopłatach. Takie są prawa rynku. I będę przedstawiał to stanowisko, kiedy tylko dostanę dokument, bo na razie tylko prognozujemy. Kiedy tylko dokument zostanie przedstawiony Burmistrz zwróci się do Pana Przewodniczącego Rady Miejskiej o zwołanie specjalnego posiedzenia wspólnych komisji Rady Miejskiej w tym temacie z mieszkańcami Międzyzdrojów.

Pan Neukampf zwrócił się do Przewodniczącego ZGWW o zapoznanie ze specyfikacją na kwotę 21 mln zł., które Gmina Międzyzdroje ma uzyskać, zapytał również z czy Gmina Międzyzdroje ma prawo obrazić się na pozostałe Gminy i nie włączać się .

Przewodniczący ZGWW odpowiedział, że Gmina nie korzysta z funduszu i specyfikacja obejmuje zakres rzeczowy tych projektów. Te informacje będzie zwierał raport przejściowy.

Pan Burmistrz stwierdził, że 22 miliony jest to maksymalny zakres rzeczowy, który Gmina Międzyzdroje wprowadziła do Funduszu Spójności. Część z tego zakresu rzeczowego i dofinansowanie wynosi 50 %. Zakres rzeczowy po części pokrywa się z wnioskami, które zostaną zweryfikowane, kiedy dostarczone będą materiały źródłowe. Dofinansowanie z Inetreg to 85%, dlatego bardziej opłaca się pobrać te pieniądze z Funduszu Spójności. W związku z tym zakres rzeczowy jest mniejszy. Gmina ma 10 dni na odniesienie się , czy chce taki zakres rzeczowy czy jest to za dużo. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej będzie miał 60 dni, żeby nanieść poprawki do przedłożonych sugestii. Ostatecznie wniosek będzie złożony wiosną przyszłego roku, jak zapewniają Panowie Konsultanci.

Pan Neukampf wystąpił z zapytaniem do Burmistrza, czy nie może przekonać Rady, aby zrezygnować z istniejącego towarzystwa w tym zakresie, a jednocześnie zapytać społeczeństwo, jakie jest ich stanowisko w tym przedsięwzięciu.

Pan Wolny dodał, iż w projekcie najważniejszą sprawą jest nowe ujęcie wody dla Międzyzdrojów, ponieważ w czasie sezonu letniego maksymalne zużycie wody przekracza normy dobowe. Nowe ujęcie wody jest niezbędne do funkcjonowania miasta. W projekcie jest wzmianka o modernizacji oczyszczalni ścieków, wymiana istniejącej kanalizacji oraz temat ogrodów działkowych, gdyż nie ma tam kanalizacji. Problemem jest brak podstaw prawnych do tego, aby z funduszu rozwiązać sprawę kanalizacji na terenach działkowych.

Pan Sutyła wyraził chęć, aby odbyć spotkania z Konsultantem w ramach projektu ,,uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Gmin Wyspy Wolin' Przedstawiony został scenariusz rozwoju finansowania na temat: kto może być beneficjentem a kto może być operatorem.

Pan Burmistrz zwrócił uwagę na problem pozyskania środków na dofinansowanie inwestycji Gminy Międzyzdroje, jak również na pozyskanie nowego źródła wody z Warnowa i zbiorników retencyjnych. Zbiorniki może zbudować Gmina za własne środki. Nowe ujęcie jest potrzebne, gdyż w okresie letnim zużycie wody wynosi 85%.

Radny Piłat podzielił się opinią z poprzedniej kadencji, kiedy Gmina przystępowała do Funduszu Spójności, opinie były rozbieżne.

Na tym zakończono dyskusję .

Przewodniczący poinformował o wniosku Komisji Rewizyjnej z 19.02.2008 r. dot. zobowiązania Burmistrza do podjęcia działań w zakresie opracowania planu zagospodarowania przestrzennego. Burmistrz powinien równocześnie z pracami nad studium uwarunkowań , rozpocząć pracę na planami zagospodarowania przestrzennego , jeżeli istnieje taka możliwość prawna. Pan Wiceburmistrz wyjaśnił, że istnieje taka możliwość, aby w trakcie opracowywania studium równocześnie trwały prace związane ze zmianą planów zagospodarowania przestrzennego, jednak najpierw trzeba przyjąć studium, a później plan . Na kolejnej sesji można podjąć uchwałę w sprawie punktowych zmian na ulicach Norwida i Niepodległości i promenadzie .

Wniosek poddany pod głosowanie przeszedł jednogłośnie 13 głosami .

Przewodniczący zapoznał Radę z bieżąca korespondencją : 13.03.2008 r. została przyjęta uchwała w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli. W rozstrzygnięciu nadzorczym Wojewody została stwierdzona nieważność w §22 w zakresie wyrazów ,, lub szkodliwych dla zdrowia” , w § 25 w zakresie ,,lud szkodliwe”, w § 26, ust. 2 w zakresie wyrazów ,,lub szkodliwych dla zdrowia” i w § 26, ust. 3 w zakresie wyrazów ,, lub szkodliwych dla zdrowia”. Do rozstrzygnięcia zostało dodane uzasadnienie. Uchwała zostanie opublikowana w Dzienniku bez tych zapisów.

Wpłynął e-mail od wójta z Gminy Kosakowo, w którym zaprasza do składania wniosków o nadanie tytułu ,, Zasłużony Człowiek Morza” do 30 kwietnia.

  1. Zakończenie sesji .

Przewodniczący zamknął posiedzenie .

Na tym zakończono protokół .

Protokółowała :

M.Nurkowska

9


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mirosława Nurkowska

Data wytworzenia:
11 kwi 2008

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
16 gru 2009, godz. 09:34

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
16 gru 2009, godz. 09:34