Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół z sesji nr XXV_V


Protokół z XXV Nadzwyczajnej Sesji Rady Miejskiej

w Międzyzdrojach w dniu 12 maja 2008 r.

  1. Otwarcie nadzwyczajnej sesji i stwierdzenie quorum.

Otwarcia XXV nadzwyczajnej sesji RM dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej Roman Pawłowski , stwierdzając na podstawie listy obecności , zał. Nr 1 i 2 do protokołu.

  1. Przedstawienie porządku obrad .

Poinformował , że sesja została zwołana na wniosek 4 radnych , zgodne z zał. Nr 3 do protokołu , a dot. konieczności wprowadzenia zmian w statucie Gminy Międzyzdroje, przyjętych uchwałą RM 13 marca 2008 r. , w wyniku czego zostaną powołane 3 komisje , zamiast dotychczasowych powstanie Komisja Spraw Komunalnych i Społecznych . Ponieważ uchwała ta wymagała publikacji , czekaliśmy na jej ogłoszenie , teraz kiedy ukazała się dzienniku zachodniopomorskim należy powołań komisję Spraw Komunalnych i Społecznych , gdyż wiąże się to z koniecznością opiniowania materiałów na sesję , tymczasem z dniem 10 maja przestały działać komisje : GKiOŚ oraz SS.

Przewodniczący Roman Pawłowski poinformował , że choć sesja został zwołana dla tej sprawy w międzyczasie wynikły problemy natury zdrowotnej , co spowodowało , że podjął decyzję o rezygnacji z funkcji Przewodniczącego Rady Miejskiej . W związku z czym zwrócił się do wnioskodawców o wyrażenie zgody na zmianę porządku obrad sesji nadzwyczajnej ( zgodnie z procedurą ustawową ) odnośnie konieczności wprowadzenia kilku uchwał regulujących zmiany personalne . Dodatkowo został przygotowany projekt uchwały w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Kancelarii Prawnej Skotarczak-Dąbrowski-Olech do reprezentowania Rady Miejskiej wynikającej ze skargi Stowarzyszenia Demokracji Lokalnej w sprawie uchwały Rady Miejskiej Nr XII/218/08 z dnia 11 kwietnia 2008 r. w sprawie przeprowadzenia referendum w sprawie uzyskania przez Gminę Międzyzdroje statusu uzdrowiska ( odrzucająca wniosek mieszkańców ) , co jest niezbędne do wniesionej skargi .

Przewodniczący odczytał zmieniony porządek obrad , który uzyskał zgodę wnioskodawców zwołania sesji nadzwyczajnej , poddając go pod głosowanie , za przyjęciem opowiedziało się 13 radnych . Porządek stanowi zał. Nr 4 i 4a do protokołu .

  1. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji RM ( 29.04.2008 r. oraz 3.05.2008 r. ).

Protokół z dnia 29.04 przeczytał radny M.Sutyła , nie wnosząc uwag , wobec czego proponuje się przyjęcie protokołu bez odczytywania , za przyjęciem 13 radnych .

Protokół z dnia 3.05 przeczytał radnych M.Sutyła nie wnosząc uwag , wobec powyższego proponuje się przyjąć protokół bez odczytywania , za przyjęciem opowiedziało się 13 radnych .

  1. Projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Spraw Komunalnych i Społecznych Rady Miejskiej .

Przewodniczący wyjaśnił na wstępie przyczynę dla której w trybie sesji nadzwyczajnej podejmujemy projekt uchwały . Ponieważ przestają funkcjonować komisje Spraw Społecznych i Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska . Przewodniczący zaproponował , że radni wybierają członków komisji w kolejności alfabetycznej , a komisja wybierze spośród siebie przewodniczącego komisji .

Radni złożyli deklarację odnośnie przynależności do komisji Spraw Komunalnych i Społecznych , zgodnie z zał. Nr 5 do protokołu .

Przewodniczący poddał pod głosowanie kandydatury do składu komisji Spraw Komunalnych i Społecznych .

  1. Mateusz Bobek ; za przyjęciem opowiedziało się 12 radnych , wstrzymała się 1 osoba. Przewodniczący ogłosił , iż kandydat został członkiem komisji SKiS .

  2. Jan Burzyński ; za przyjęciem opowiedziało się 12 radnych , wstrzymała się 1 osoba, kandydat został członkiem komisji SKiS

  3. Kazimierz Drzewiecki ; za przyjęciem opowiedziało się 13 radnych, kandydat został członkiem komisji SKiS.

  4. Beata Kiryluk ; za przyjęciem 13 radnych , Stwierdzono , iż radna została członkiem komisji .

  5. Andrzej Kościukiewicz ; za przyjęciem opowiedziało się 13 radnych, kandydat został członkiem komisji SKiS.

  6. Janusz Piłat ; za przyjęciem opowiedziało się 13 radnych , kandydat został członkiem komisji SKiS.

  7. Piotr Wójcik ;za przyjęciem opowiedziało się 13 radnych , kandydat został członkiem komisji SKiS.

Przewodniczący zapowiedział 10 min. przerwę , w związku z koniecznością ukonstytuowania się komisji .

Po przerwie ……

Przewodniczący poinformował Radę , iż komisja wybrała na wiceprzewodniczącego Piotra Wójcika , natomiast na Przewodniczącego Komisji proponuje się Panią Beatę Kiryluk , za powołaniem Pani Beaty Kiryluk na Przewodniczącą komisji opowiedziało się 13 radnych ( jednogłośnie) .

Przewodniczący ogłosił , iż Beata Kiryluk została Przewodniczącą Komisji Spraw Komunalnych i Społecznych , poddając pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 13 radnych ( jednogłośnie) .

Uchwała Nr XXV/230/08 stanowi zał. Nr 6 i 7 do protokołu .

  1. Projekt uchwały w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Kancelarii Prawnej Skotarczak-Dąbrowski-Olech do reprezentowania Rady Miejskiej ze skargi Stowarzyszenia Demokracji Lokalnej w sprawie uchwały Rady Miejskiej Nr XII/218/08 z dnia 11 kwietnia 2008 r. w sprawie przeprowadzenia referendum w sprawie uzyskania przez Gminę Międzyzdroje statusu uzdrowiska ( odrzucająca wniosek mieszkańców ) .

Przewodniczący poinformował wcześniej , że SDL zaskarżyło uchwałę w sprawie odrzucenia referendum , ze względu na nieodpowiednią ilość prawidłowo złożonych podpisów . Mamy 30 dnia na udzielenie odpowiedzi w tej sprawie , dlatego sprawa wymagała przyspieszenia .

Przewodniczący odczytał projekt uchwały , którą Radni otrzymali na sesji .

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z uwagą odnośnie paragrafu 1 dot. zmiany zapisu odnośnie nr uchwały na „XXII/208/08 ” oraz zapisu paragrafu „3” , za przyjęciem projektu uchwały wraz z powyższymi uwagami opowiedziało się 13 radnych obecnych na sesji .

Projekt uchwały poddano pod głosowanie , za przyjęciem opowiedziało się 13 radnych .

Uchwała Nr XXV/231/08 stanowi zał. Nr 8 i 9 do protokołu .

  1. Projekt uchwały w sprawie przyjęcie rezygnacji z funkcji Przewodniczącego Rady Miejskiej .

Przewodniczący Rady Roman Pawłowski poinformował , że z dniem 12 maja 2008 r. złożył rezygnację z funkcji Przewodniczącego Rady Miejskiej ze względu na sprawy zdrowotne , rezygnacja stanowi zał. Nr 10

Przewodniczący złożył podziękowania wszystkim osobom z którymi współpracował , za wsparcie w pracy i za okazaną życzliwość .

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały , który odczytał , za przyjęciem opowiedziało się 12 radnych , 1 osoba wstrzymała się od głosu .

Uchwała Nr XXV/232/08 stanowi zał. Nr 11 i 12 do protokołu .

Po podjęciu uchwały odwołany Przewodniczący Rady Roman Pawłowski otrzymał podziękowanie za dotychczasową współpracę od:

- Burmistrza Międzyzdrojów ,

- Wiceprzewodniczących Rady Miejskiej Michała Sutyły i Beaty Kiryluk .

- Dyrektorkek jednostek kulturalno-oświatowych : Pani Iwony Banachowicz , Pani Jadwigi Bober , Pani Tamary Starachowskiej , Pani Bogumiły Popko , Pani Elwiry Korcz , Pani Andżeliki Gałeckiej .

- Przedstawicieli Międzyzdrojskiego Klubu Biznesu Pana Stanisława Sapały i Pana Pajewskiego .

Przewodniczący zapowiedział 5 min. przerwę .

  1. Wybory Przewodniczącego Rady Miejskiej i Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej.

Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował o przebiegu głosowania , wybory odbędą się w sposób tajny , wg poniższego scenariusza , proponuje zrobić to w jednym punkcie , przy wyborze jednej komisji skrutacyjnej .

    1. zgłaszanie kandydatur na Przewodniczącego Rady Miejskiej .

Przewodniczący zwrócił się do radnych o zgłaszanie kandydatur , osobiście zaproponował na Przewodniczącego Rady Miejskiej dotychczasowego wiceprzewodniczącego Michała Sutyłę , który nabył doświadczenia będąc wiceprzewodniczącym RM , gdyż aktywnie angażował się w pracę Rady Miejskiej . Kandydat zapytany o zgodę wyraził ją . nie zgłoszono innych kandydatur.

    1. zgłaszanie kandydatur na Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej

Na Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej radna Beata Kiryluk ( co poparła radna Teresa Purgal) zaproponowała Romana Pawłowskiego , który wyraził zgodę na kandydowanie . Więcej kandydatur nie zgłoszono .

    1. wybór komisji skrutacyjnej ,

Do komisji skrutacyjnej zaproponowano :

  1. Mateusza Bobka , który wyraził zgodę ; Przewodniczący poddał pod głosowanie kandydaturę , za przyjęciem opowiedziało się 12 radnych .

  2. Adam Jakubowski , wyraził zgodę , za przyjęciem kandydatury opowiedziało się 12 radnych , 1 osoba wstrzymała się od głosu .

  3. Artur Duszyński , wyraził zgodę , za przyjęciem opowiedziało się 12 radnych , 1 osoba wstrzymała się od głosu .

Przewodniczący ogłosił przerwę celem przygotowania kart do głosowania .

Po przerwie …..

    1. przeprowadzenie tajnych wyborów ,

Komisja skrutacyjna w powyższym składzie dokonała wyboru Przewodniczącego Komisji skrutacyjnej w osobie Pana Adama Jakubowskiego , po czym przystąpiła do prac nad przebiegiem głosowania : przygotowano karty do głosownia z nazwiskami kandydatur , po czym rozdano je , a Przewodniczący Komisji wg listy obecności odczytywał nazwiska radnych , którzy wrzucali karty do urny .

    1. odczytanie protokołów komisji skrutacyjnej .

Po zakończonym głosowaniu Przewodniczący Komisji skrutacyjnej Adam Jakubowski odczytał protokół , który stanowi wraz z kartami zał. Nr 13 i 14 do protokołu .

Po odczytaniu protokołów Przewodniczący Rady Roman Pawłowski pogratulował dokonanych wyborów , po czym przekazał łańcuch nowemu Przewodniczącemu Rady radnemu Michałowi Sutyle .

Gratulacje nowo wybranemu Przewodniczącemu Rady Panu Michałowi Sutyle złożyli radni oraz wiceburmistrz .

Michał Sutyła podziękował za wybór , powiedział , iż 19 miesięczny okres pracy Romana Pawłowskiego na tym stanowisku spowodował , że poprzeczka została usytuowana bardzo wysoko , zapewnił , że będzie starał się sprostać temu wyzwaniu .

  1. Projekt uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej i przyjęcie rezygnacji Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Międzyzdrojach.

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały jw. , za przyjęciem opowiedziało się 13 osób ( jednogłośnie)

Uchwała Nr XXV/233/08 stanowi zał. Nr 15 i 16 do protokołu .

W tym momencie prowadzenie sesji przejął nowo wybrany Przewodniczący Rady Michał Sutyła .

  1. Projekt uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Międzyzdrojach .

Przewodniczący komisji skrutacyjnej Adam Jakubowski odczytał protokół komisji skrutacyjnej , która stanowi zał. Nr 17 i 18 do protokołu .

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wyboru na wiceprzewodniczącego Romana Pawłowskiego .

Uchwała Nr XXV/234/08 stanowi zał. Nr 19 i 20 do protokołu .

  1. Projekt uchwały w sprawie odwołania i powołania przedstawiciela do Związku Gmin Wyspy Wolin .

W związku ze zmianą na stanowisku Przewodniczącego Rady Miejskiej proponuje się zmianę przedstawiciela do ZGWW na Michała Sutyłę .

Projekt uchwały poddano pod głosowanie za przyjęciem opowiedziało się 13 radnych .

Uchwała Nr XXV/235/08 stanowi zał. Nr 21 i 22 do protokołu .

  1. Projekt uchwały w sprawie zmian w składzie Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu .

Przewodniczący Michał Sutyła odczytał projekt uchwały , wnosząc o zarządzenie przerwy celem wyznaczenia przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu w związku z tym , iż dotychczasowy przewodniczący komisji Michał Sutyła został wybrany na Przewodniczącego Rady Miejskiej .

Po przerwie radna Teresa Purgal zaproponowała , w imieniu komisji na Przewodniczącego komisji RGiB radnego Artura Duszyńskiego , który wyraził zgodę na kandydowanie .

Przewodniczący poddał pod głosowanie jednolity tekst projektu uchwały jw. , za przyjęciem opowiedziało się jednogłośnie 13 radnych .

Uchwała Nr XXV/236/08 stanowi zał. Nr 23 i 24 do protokołu .

Przewodniczący Rady pogratulował Przewodniczącemu komisji , deklarując swoja pomoc .

  1. Interpelacje radnych ( brak) .

  1. Zapytania i wolne wnioski .

Wnioski zgłosili :

  1. Radny Paweł Drzewiecki zapytał kto wyraził zgodę na posadowienie na ul. M.Konopnickiej donic na odcinku pieszo-jezdni , co spowodowało kolizję jeśli chodzi o drożność tego miejsca .

Insp. Andrzej Małolepszy wyjaśnił , że została wydana zgoda na posadowienie w tym miejsc donic przez prywatnych właścicieli ponieważ nie stwarzają one tam zagrożenia , ale zgoda jest wydana warunkowo . Jeśli radny ma uwagi może zgłosić się osobiście w tej sprawie celem wyjaśnienia zagadnienia .

Zdaniem radnej Teresy Purgal stwarza się niepotrzebny problem , gdyż właściciele posesji chcą wykluczyć możliwość parkowania w niedozwolonym miejscu .

  1. Jan Burzyński zapytał o odkomarzanie .

Wiceburmistrz poinformował , że została podpisana umowa z firmą w tej sprawie , ale jak to wygląda na dzisiaj nie wie . Burmistrz zobowiązał się poinformować radnych na kolejnej sesji . Walka z komarami jest utrudniona , gdyż na terenie WPN nie wolno stosować żadnych oprysków .

Radny Janusz Piłat poinformował , że spryskiwanie jest celowe z chwilą kiedy komary się lęgną . Osobiście wie , że nie było oprysków w obrębie Starego Zdroju .

Radny Wiesław Kotwica zwrócił uwagę na potrzebę odkomarzania również terenu Gminy .

  1. Radny Burzyński zapytał , czy Zakład Remondis , który posadowił duży kontener na Rybackiej 6 i stał tam przez cały weekend miał na to zezwolenie . ( Burmistrz sprawdzi , czy było pozwolenie na posadowienie takiego dużego pojemnika )

  2. Radna Beata Kiryluk chciała uzyskać odpowiedź w kwestii dodatkowej, awaryjnej drogi dojazdowej do Międzyzdrojów ( 2 wiadukt PKP) , gdyż podejrzewa duży problem w sezonie , zapytała również o wygląd naszego niedrożnego ronda . ( Wiceburmistrz wyjaśnił , że niestety PKP nie wyraziło zgody na uruchomienie tej drogi ) Przewodniczący zobowiązał się , że będzie pilotował tę sprawę .

Jeśli chodzi o rondo , będą tam dojazdy sporadyczne , wszystko będzie odbywało się górą powiedział radny Janusz Piłat .

Radna Kiryluk zwrócił się do radnych o dowolną zbiórkę finansowa na zakup strojów dla zespołu Emerytek i Rencistek , proponując kwotę 50 zł , ew. każdą dowolną kwotę .

  1. Radny Janusz Piłat zgłosił wniosek , aby do dnia 21 maja 2008 r. przeprowadzić remont ławek w pasie Promenady , pomiędzy Gryfem III a Gryfem II . Wcześniej zgłaszał to w ZOŚ , ale do tej pory nic się nie wydarzyło ( należy uzupełnić deski i pomalować ławki ) Poza tym przy „Gryfie III” należy naprawić zerwaną studzienkę .

  2. Radny Janusz Piłat zwrócił uwagę , iż w okresie weekendów , kiedy nie ma służb porządkowych w mieście jest bałagan , brakuje drożności przejazdu poprzez stojące samochody , które utrudniają poruszanie się . Radny zaproponował , aby zastanowić się nad przyjęciem nowych pracowników do Straży Miejskiej , albo na bazie istniejącego personelu zorganizować służby weekendowe .

Policjantów będzie więcej , poinformował Wiceburmistrza , jeśli chodzi o strażników mamy niestety tylko 7 z czego część wykorzystuje urlopy i korzysta z chorobowego .

  1. Radny Wiesław Kotwica zapytał o dróżkę wzdłuż trójki ( do wyjaśnienia ) , bardzo by to odciążyło .

Wiceburmistrz : wydaje się , że choć jest to droga awaryjna , można domniemać , że jest to pomyślane przyszłościowo .

  1. Zakończenie nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej .

Przewodniczący zamknął obrady XXV nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej .

Na tym zakończono protokół.

Protokółowała :

M.Nurkowska

3


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mirosława Nurkowska

Data wytworzenia:
12 maj 2008

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
27 sie 2008, godz. 10:43

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
27 sie 2008, godz. 10:43