Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół ze wspólnego posiedzenia komisji Rady Miejskiej w dniu 06.10.2009r


42 Protokół ze wspólnego posiedzenia

komisji stałych Rady Miejskiej w Międzyzdrojach

z dnia 06.10.2009 r.

  1. Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.

Posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Artur Duszyński, który na podstawie listy obecności stwierdził quorum i otworzył posiedzenie. Lista obecności stanowi zał. Nr 1 do protokołu.

Stan KSKiS - 4 radnych.

Stan KRGiB - 5 radnych.

  1. Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia.

Radny Wiesław Kotwica zaproponował wprowadzić punkt dot. komunikacji miejskiej. Radny poinformował, że w posiedzeniu będą uczestniczyli mieszkańcy sołectw, dlatego warto wprowadzić nowy punkt i go omówić.

Przewodniczący Duszyński poddał pod głosowanie wprowadzenie nowego punktu dot. komunikacji miejskiej jako punkt 5. Za wprowadzeniem do porządku KSKiS opowiedziała się 4 głosami za. Stan KRGiB: 5 osób. Komisja za wprowadzeniem nowego punktu do porządku obrad opowiedziała się 5 głosami za.

Nowy porządek obrad został poddany pod głosowanie. Stan KSKiS: 4 radnych. Komisja pozytywnie głosowała za przyjęciem nowego porządku 4 głosami za. Stan KRGiB: 5 osób. Komisja za przyjęciem zmienionego porządku opowiedziała się 5 głosami za. Zmieniony porządek stanowi zał. Nr 2 do protokołu.

  1. Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia stałych komisji.

Przewodniczący Artur Duszyński poinformował, że z protokołem z poprzedniego posiedzenia komisji zapoznał się radny Adam Jakubowski i radny Rafał Wolny. W związku z brakiem uwag Przewodniczący zaproponował, aby przyjąć protokół bez odczytywania. Stan KRGiB: 5 radnych. Komisja w wyniku głosowania opowiedziała się 5 głosami za przyjęciem protokołu. Stan KSKiS: 4 radnych. Komisja za przyjęciem protokołu opowiedziała się 4 głosami za.

  1. Przedstawienie koncepcji rewitalizacji obszaru Gryfa Pomorskiego - Lubiewo w bezpośrednim sąsiedztwie Hotelu Caissa Grup.

Tytułem wstępu głos zabrał przedstawiciel firmy Caissa Grup Pan Brach. Początkowe założenia przewidują 5 gwiazdkowy hotel. Koncepcja została trochę zmieniona. Zostanie odnowiony obecnie stojący tam obiekt. Zostanie przebudowane przyziemie oraz zostaną wprowadzone nowe funkcje. Caissa Grup szukała nowego alternatywnego planu jakości usług w hotelu. W porozumieniu z Panem Burmistrzem firma wypracowała koncepcje budowy 5 gwiazdkowego kurortu z dot. wysokimi standardami i jakością usług. Zainteresowany operator to firma Dan Parc. Koncepcja została uzupełniona m.in. w funkcji hotelowej o spa, basen i ośrodki wypoczynkowe oraz o centrum odnowy biologicznej, charakteryzujące się komunikatywnym położeniem wszystkich w/w obiektów. Hotel będzie dawał możliwość uzyskania tzw. pakietów wakacyjnych. Zostanie wprowadzona forma domków, które będą nadawały prywatność gościom. Obiekt oferować będzie różnorodność wypoczynkową niezależnie do wieku. Zatrudnienie znajdzie w hotelu ponad 60 osób i dodatkowo kolejne 60 na czas wakacyjny. Ponad to firma wybuduje 2 km odcinek drogi publicznej od południa wzdłuż torów. Ośrodek będzie funkcjonował cały rok i będzie promowany m.in. w Skandynawii przez operatora.

Radny Janusz Piłat zwrócił uwagę, że doszły nowe elementy. Czy to nie będzie się kłócić z wydaną decyzją o warunkach zabudowy, gdyż ona daje już pewien zarys inwestycji i gdzie inwestor widzi ulokowanie domków wypoczynkowych. Radny zapytał również o stan finansowy firmy i o termin rozpoczęcia inwestycji.

Pan Brach kwestią wyjaśnienia, poinformował, że czas realizacji inwestycji rozpocznie się od momentu wydania decyzji o warunkach zabudowy i wyniesie ok. 24 miesięcy. W I etapie będzie modyfikacja istniejącego obiektu razem z budową zaplecza sportowego i basenem oraz budowa domków. W II etapie rozpocznie się rozbudowa wysokościowa.

Ad vocem radny Piłat zapytał, czy obiekt będzie miał 15 kondygnacji, tak jak zakładał projekt. Pan Brach wyjaśnił, że jest to uzależnione od operatora, który na chwilę obecną jest w stanie zapewnić funkcjonowanie obiektu przez cały rok.

Radny Duszyński zapytał o budowę kasyna. Czy dalej inwestor ma to ujęte w planach.

Pan Bracht poinformował, że po przeprowadzonych analizach okazało się, że usytuowanie obiektu wpływa niekorzystnie na zainteresowanie potencjalnych gości. Najlepsza lokalizacja jest w centrum miasta, a nie na jej obrzeżach.

Na pytanie radnego Adama Jakubowskiego dot. podjętych kroków budowy alternatywnej drogi dojazdu do obiektu, Pan Brach wyjaśnił, że droga jest w planach i ułatwi komunikacje w mieście. Będzie drogą alternatywną i odciąży ulicę główną.

W kwestii budowy ulicy Pan Wójcik zapytał, czy droga ta jest ujęta w planie studium. Pan Gruntke odpowiedział, że droga jest już ujęta i jej budowę można rozpocząć tuż po otrzymaniu uzgodnień.

Radny Piłat zapytał o wpływy do budżetu jakie Gmina będzie miała po wybudowaniu obiektu.

Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że podatek wyniesie 400 tys. zł rocznie, ponad to pieniądze do budżetu wpłynął m.in. z podatku od osób fizycznych, dzierżawy ternu, opłaty klimatycznej, czy koncesji na alkohol.

--------------------Stan radnych 10 osób (przyszedł Pan A. Kościukiewicz)---------------------

Przewodniczący KRGiB Artur Duszyński w związku z wyczerpaniem punktu zamknął dyskusję, dziękując Panu Brachtowi za przybycie i zreferowanie zagadnienia. Przewodniczący zarządził 5 minut przerwy.

  1. Komunikacja miejska.

W posiedzeniu uczestniczyli mieszkańcy sołectw. Sprawa dot. dofinansowania firmy, która zajmie się przewozem osób do gminy.

Pani Mecenas Agnieszka Jędrzejczak poinformowała, że Gmina nie może finansować przewozu jednego konkretnego podmiotu.

Głos zabrała Pani Grażyna Kotwica. Pan Karapulka już od 3 lat zajmuje się przewozem osób z sołectw. Jest rzetelnym przewoźnikiem. Nie moralnym byłoby zostawienie Pana Karapulki bez jakiejkolwiek pomocy.

Pan Burmistrz wyjaśnił, że z kosztorysów jakie Pan Karapulka przedstawił wynika, że roczne dofinansowanie wynosiło by gminę 240 tys. zł. Kwota nie jest mała. Za takie pieniądze opłacałoby się zatrudnić państwowy transport. Gdyby Gmina zaproponowała PKS taką możliwość na pewno by się zgodził. Należy pamiętać o tym, że przewoźnik patrzy na opłacalność. Gmina nie może finansować prywatnego przewoźnika. To nie jest zadanie własne gminy, a są to publiczne pieniądze

Radna Teresa Purgal zapytała, czy jest propozycja ze strony organu wykonawczego.

Radny Roman Pawłowski dodał, że komunikacja jest zadaniem własnym gminy. Może lepiej jest powołać gminny zakład komunikacji, albo zmienić status ZOŚ i dopisać nową funkcję dot. przewozów.

Pani Krystyna Brzezińska sołtys Lubina zauważyła, że na trasę są potrzebne małe busy. PKS-y nie przyjeżdżają na konkretną godzinę, a dzieci w związku z takim układem nie mają jak dojeżdżać do szkół.

Radny Janusz Piłat zapytał, czy w układzie taboru podniesie cen biletu jest możliwe. Czy mieszkańcy zgodziliby się na to.

Pan Karapulka poinformował, że zrobione były dwie kalkulacje. Różnica w cenach biletów nie zapewni całkowitego utrzymania linii. Pan Karapulka nie żąda całkowitego sfinansowania lecz tylko pomocy od gminy.

Według radnego Pawłowskiego można zmniejszyć stawki przewoźnikowi ze Świnoujścia w zamian np. za kilka dodatkowych kursów na sołectwa. Może to jest wyjście z sytuacji. Niech Burmistrz przeprowadzi rozmowy pod tym kątem.

Radna Purgal zauważyła, że mieszkańcom chodzi jedynie o pomoc w transporcie, a nie o wskazanie przewoźnika. W tej sytuacji obojętne jest kto będzie kursował do sołectw.

Radny Jakubowski dodał, że Rada chce pomóc i Pan Burmistrz również, ale nie ma przedstawionej skali zapotrzebowania na transport. Rada Miejska musi wiedzieć ile osób dziennie korzysta z linii. Pan Piłat dodał, żeby sołtysi przeprowadzili w tym celu konsultacje z mieszkańcami i z zebranymi danymi zgłosili się do Rady i wtedy można myśleć o wypracowaniu stanowiska w tej sprawie.

-----------------Stan radnych 11 osób (doszła radna Beata Kiryluk)---------------------------

STANOWISKO:

Na wspólnym posiedzeniu połączonych komisji, komisje wnoszą o Burmistrza o rozpoczęcie negocjacji z dotychczasowymi przewoźnikami gminy na temat kursowania regularnej linii do sołectw w trybie pilnym.

Za przyjęciem stanowisko KSKiS w składzie 6 radnych opowiedziała się jednogłośnie za.

Stan KRGiB: 5 radnych. Komisja za przyjęciem stanowisko opowiedziała się 4 głosami za przy 1 wstrzymującym się.

Przewodniczący zarządził 5 minut przerwy.

Po przerwie…

----------Stan radnych obecnych na posiedzeniu 12 osób (doszedł R. Wolny)-----------------

  1. Przedstawienie koncepcji budowy budynku hotelowo - apartamentowego przy ul. Promenada Gwiazd 4.

Tytułem wstępu głos zabrał dyrektor FWP Pan Pajewski. W lutym zapadł wyrok, który oddalił wszystkie roszczenia Skarbu Państwa do nieruchomości FWP. Dzięki temu można przystąpić do modernizacji obiektów. Zostały opracowane pewne koncepcje rozbudowy budynków. Obiekt Polonia można by było połączyć z budynkiem Kasia XII i XIII i stworzyć w ten sposób centrum hotelowo - apartametnowe o kondygnacji 9 pięter. 4 piętra były by przeznaczone pod apartamenty, natomiast pozostałe służyłyby jako baza hotelowa z basenem i spa. W kwestii obiektu Posejdon wstępne założenia przewidywałyby obiekt o wysokości 17 pięter. Istniejący budynek zostałby całkowicie przeznaczony do rozbiórki, a nowy obiekt wybudowany od podstaw. Początkowy plan zakładał obiekt o wysokości 22 pięter, ale został zmieniony na 17 kondygnacyjny budynek. To jest jak na razie koncepcja. Potrzebne są jeszcze dodatkowe badania geologiczne. Powierzchnia to 2 tys. m2. Jest ona spora. W nowym obiekcie mieściłaby się sala konferencyjna, restauracja, spa itp. W przypadku Polonii powstałaby spółka akcyjna, która wyłożyłaby pewną kwotę na realizacje założenia. FWP zwraca się z prośbą do RM o zaakceptowanie koncepcji i pozwoleniu budowy wysokościowych obiektów.

Radny Piłat zauważył, że teraz obowiązuje uchwała o rewitalizacji. Przy założeniach, że w centrum miasta ma obowiązywać niska zabudowy, projekt kłóci się z tą wizją.

Pan Pajewski wyjaśnił, że od obiektu Posejdon do Pomeranii, gdzie ma powstać wieża jest zaledwie kilkanaście metrów różnicy. Aby inwestycja się zwróciła trzeba postawić na coś opłacalnego i przynoszącego korzyść.

Pan Wójcik zapytał do jakiej wysokości może rozbudować się sąsiednio ulokowany hotel Amber Baltic?

Pan Gruntke wyjaśnił, że Amber Baltic złożył wniosek o rozbudowę do 9 kondygnacji.

Radny Kotwica zaproponował, aby pozwolić na rozbudowę Posejdonu do 9 kondygnacji tak samo jak hotel Amber Batlic. Wtedy zabudowa będzie wysokościowo taka sama i nie zepsuje to wizji radnych.

Ad vocem Pan Gruntke dodał, że wysokość określa plan miejscowym, który ma na celu uporządkowanie danego obszaru. W zapisie w studium była mowa, że jest wysoka zabudowa do 15 kondygnacji i powyżej 15 kondygnacji. Plan miejscowy tylko uszczegóławia

STANOWISKO: połączone komisje nie wypracowały stanowiska w przedmiotowej sprawie.

Stan KSKiS: 6 osób. Za przyjęciem stanowiska komisja opowiedziała się 4 głosami za, przy 2 głosach wstrzymujących się. Stan KRGiB 6 radnych. Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w stanowiska, za przyjęciem radni opowiedzieli się 6 głosami za.

.

  1. Przedstawienie projektu budowy Oceanarium w Gminie Międzyzdroje.

Tytułem wstępu głos zabrał Pan Marek Stempień, pomysłodawca stworzenia w Międzyzdrojach Oceanarium. Do tego celu potrzebna byłaby dobra lokalizacja i wsparcie Gminy w realizowaniu tego pomysłu. Tego typu inwestycje są dofinansowywane. Pan Stempień poinformował, że posiada na ten cel odpowiednią sumę. Trzeba sporo włożyć w ten projekt, szczególnie, że Pan Stempień chciałby, aby w oceanarium znalazły się rekiny, które uatrakcyjnią projekt. Było by to oceanarium razem z rekinarium. Pan Stempień oczekuje od Rady Miejskiej i od Pana Burmistrza zaproponowania odpowiedniej lokalizacji pod ten cel. Pomysłodawca poinformował, że jest zainteresowany dzierżawą terenu, bądź lokalu po atrakcyjnych cenach, gdyż inwestycja zapewni miastu spory rozgłos. Powierzchnia potrzebna do tego celu to minimum 1,5 tys. m?.

Burmistrz przedstawił Panu Stempniowi kilka lokalizacji. Najbardziej korzystną wydaje się być teren na ul. Nowomyśliwskiej. Obecnie jest tam budowana droga. Dojazd będzie dobry, a teren ulokowany blisko centrum. Wtedy dzierżawa byłaby wieloletnia i stawki korzystne, tym bardziej, że Rada uchwaliła nowe stawki na ten teren.

------------------------Stan radnych 13 osób (przyszedł Pan Pawłowski)------------------------------

STANOWISKO:

Na wspólnym posiedzeniu stałych komisji, komisje pozytywnie opiniują koncepcje budowy oceanarium w Międzyzdrojach oraz upoważniają Burmistrza do prowadzenia dalszych rozmów z inwestorem.

Stan KSKiS: 6 radnych. Komisji pozytywnie zaopiniowała stanowisko 6 głosami za.

Stan KRGiB: 7 radnych. Komisja pozytywnie zaopiniowała stanowisko 6 głosami za przy 1 głosie przeciwnym.

Przewodniczący KRGiB Artur Duszyński zaproponował, w związku z obecnością Pana Jerzego Neukampfa wprowadzić do porządku nowy punkt dot. koncepcji zabudowy kortów tenisowych przy ul. Zdrojowej. Za wprowadzeniem nowego punktu KSKiS przy stanie radnych 6 osób głosowała: 3 głosy za przy 3 przeciwnych. Stan KRGiB: 7 osób. Komisja głosowała: 4 za, przy 3 przeciw.

Punkt nie został wprowadzony do porządku.

  1. Rozpatrzenie bieżącej korespondencji. (brak)

  2. Zapytania i wolne wnioski.

W ramach wolnych wniosków głos zabrał Pan Jerzy Neukampf. Teren kortów tenisowych to bardzo ciekawy obszar. Koncepcja, którą przygotował Pan Neukampf zakłada pozostawienie kortów w tym miejscu i wybudowanie pod nimi podziemnego parkingu na 105 miejsc postojowych. Problem komunikacyjnym zostałby w ten sposób rozwiązany. Projekt przewiduje również miejsca na usługi handlowe. Będzie również obszar rekreacyjno-sportowy. Ponad to można wybudować budynek do celów gastronomicznych plus obiekt przeznaczony na toalety i prysznic.

Według Pana Kotwicy pomysł z kortami tenisowymi jest dobry. Natomiast reszta nie pasuje do obszaru. Tam powinny pozostać tereny zielone.

Pan Burmistrz poinformował że teraz Rada nie wypracuje stanowiska w sprawie Pana Neukapmfa, a temat zostanie odrębnie rozwinięty na komisjach.

Radny Janusz Piłat zapytał o monitoring, czy coś nowego w tym temacie?

Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że I etap obejmował założenie serwera i kamer. Na ten cel Gmina wydała 300 tys. zł. II etap zakłada dodanie kolejnych kamer.

Przewodniczący RM Michał Sutyła poinformował, że na wniosek Pana Burmistrza zostanie zwołana sesja nadzwyczajna na dzień 14.11.2009 r. na godz. 14.00.

  1. Zakończenie posiedzenia.

Przewodniczący KRGiB Artur Duszyński zamknął posiedzenie komisji. Na tym protokół zakończono.

Protokółowała:

S. Jakubowska

5


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Sylwia Jakubowska

Data wytworzenia:
06 paź 2009

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
15 gru 2009, godz. 14:07

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
15 gru 2009, godz. 14:07