Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół ze wspólnego posiedzenia komisji Rady Miejskiej w dniu 10.02.2009r


35 protokół

ze wspólnego posiedzenia komisji

w dniu 10.02.2009

 

  1. Otwarcie wspólnego posiedzenia i stwierdzenie quorum.

 

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Artur Duszyński otworzył posiedzenie i na podstawie listy obecności ( zał. nr 1 ) stwierdził quorum. Obecnych na posiedzeniu 14 radnych. Nieobecny: Kazimierz Drzewiecki. Spóźnienie zapowiedzieli: Beata Kiryluk, Roman Pawłowski, Mateusz Bobek.

 

  1. Przedstawienie porządku obrad. (zał. Nr 2)


Na prośbę Przewodniczącego Związku Gmin Wyspy Wolin Pana Rafała Wolnego do porządku został wprowadzony punkt dot. Uporządkowania gospodarki wodno-ściekowej na obszarze ZGWW.

Za wprowadzeniem do porządku jako punkt 6 radni opowiedzieli się jednogłośnie.

Radna Teresa Purgal zaproponowała, aby punkt 3 przyjęcie protokołu przenieść na miejsce 7 nowego porządku posiedzenia. Za wprowadzeniem zmiany do porządku radni opowiedzieli się jednogłośnie.

 

Całość porządku została poddana pod głosowanie. Za przyjęciem radni opowiedzieli się jednogłośnie.

  1. Przedstawienie koncepcji programu „ Międzyzdroje w kwiatach 2009”- zagospodarowanie terenów zielonych w Międzyzdrojach przez Pana Sławomira Rosiaka.

 

Tytułem wstępu głos zabrała Pan Burmistrz, który przedstawił krótką informację na temat koncepcji programu ,,Międzyzdroje w kwiatach”. W związku z dużymi kosztami płac dla brygady, która ma zająć się utrzymaniem zieleni w mieście, trzeba było zmniejszyć ilość osób o połowę do 10. Koszt utrzymania 18 pracowników wyniósł by Gminę 600 tys. a pozostała suma nie wystarczyła by na zakup sadzonek i kwiatów. Przede wszystkim do czerwca ma zostać ukwiecony teren koło molo, Plac Neptuna, rondo, promenada zachodnia, Park Szopena.

 

Głos zabrał Pan Sławomir Rosiak, który przedstawił efekty swojej pracy w innych gminach, m.in. w Rewalu, Ustce, Niechorzu. Pan Rosiak jest pomysłodawcą efektów podświetlania roślin w gminie Rewal. Jego największym sukcesem jest powstanie deptaka właśnie w tej gminie. Do sezonu pozostały 4 miesiące. Do tego czasu Pan Rosiak zobowiązał się wykonać plan ukwiecenia miasta. Iluminacje świetlne mają zostać ukończone do 1 maja. Zdaniem pomysłodawcy Aleja Gwiazd powinna mieć symbol, dzięki któremu będzie rozpoznawalna. Takim elementem może być kuta brama, która otworzy przestrzeń prowadzącą do zejścia na plażę. Z kolei nasadzenia krzewów i kwiatów mają być gotowe do maja.

Pan Rosiak przedstawił harmonogram prac i terminów wykonania poszczególnych etapów ukwiecenia. Na początku należy przestawić ławeczkę Holubka, a następnie nasadzić koło niej kwiaty. Trawnik przed Balbinką musi zostać zregenerowany.

 

Radny Janusz Piłat zapytał czy wokół terenu Balbinki usadzenia będą stałe oraz czy Pan Rosiak jest rozeznany w systemie ukwiecania, tzn. kiedy nasadza się odpowiednie kwiaty, drzewa?

Pan Rosiak wyjaśnił, że będą stałe, dlatego też pierwszy rok będzie najdroższy. Wszystkie uwagi i spostrzeżenia zostały przekazane Panu Kamińskiemu.

-----------przyszedł radny Mateusz Bobek-------------------

 

Pan Jakubowski zwrócił uwagę na pomysł postawienia kutej bramy. Zdaniem radnego zakłóci to obraz otwartej przestrzeni, a charakter secesyjny kłócić się będzie z obecną nowoczesną architekturą. Ponadto cisy są chronione. Będzie trzeba uzyskać zgodę konserwatora, aby móc je przycinać. Radny Jakubowski zwrócił uwagę, że była inna koncepcja przebudowy terenu wokoło Balbinki. Jak to się ma do nowej koncepcji.

Pan Rosiak poinformował, że z nowym projektem został zapoznany. Zwrócił również uwagę, że to przyroda jest jedną wielką koncepcją. Projekt został stworzony w taki sposób, aby wszystko ze sobą współgrało.

 

Przewodniczący Rady Michał Sutyła zapytał jaki obszar z 12 wyznaczonych do ukwiecenia będzie robiony jako pierwszy.

Pan Burmistrz wyjaśnił, że będzie aneks do umowy, który zakłada, że brygadą zieleni będzie zajmował się ZOŚ. Zgłosiło się ponad 50 osób, z pośród których zostanie 10 przyjętych do pracy. Osoby będzie wybierał Pan Rosiak, który będzie bezpośrednio kierował pracami pracowników. W ramach programu ma być nie tylko brygada zieleni, ale również osoby zajmujące się oświetleniem i kowal, który zrobi dla nas bramę.

Zdaniem Pana Rosiaka brama będzie zwieńczeniem prac.

 

-----------Przewodniczący ogłosił 5 minut przerwy------

----------po przerwie….

Pan Rosiak omówił plan zagospodarowania zieleni na 2009 rok. Przy okazji omówiono 12 obszarów, które mają zostać ukwiecone.

Radna Teresa Purgal wnosi, aby zrezygnować z Kutej Bramy, która stworzy zamkniętą przestrzeń.

 

Radny Michał Sutyła dziwi się, że nie zostały stworzone podkłady wizualne. Cały projekt wydatkowany jest z pieniędzy publicznych, dlatego należałoby stworzyć taki podkład.

Odpowiedzi udzielił Pan Rosiak, który poinformował, że przy podpisywaniu umowy Pan Burmistrz zgodził się na taką formę. Ponadto czasu jest za mało, gdyż efekt końcowy ma być wykonany do czerwca. Gdyby trzeba było zrobić projekt to prace wydłużyły by się w czasie i projekt nie został by zrealizowany w terminie. Pan Rosiak powiedział, że wszystkie pomiary zostały zrobione. Z umowy wywiązałem się w 100%.

Głos zabrał Pan Burmistrz. Znam opinie innych osób na temat Pana Rosiaka. Wymogiem było przygotowanie harmonogramu prac. Odpowiedzialność za jakość prac i wydanie środków publicznych obciążają mnie. Zrobienie projektu geodezyjnego zwiększyło by koszty i wydłużyło czas, a Gmina w budżecie ma przeznaczoną konkretną kwotę, z której musi się wywiązać. Międzyzdroje mają być ukwiecone jak najszybciej.

Radny Piotr Wójcik zapytał jaką kwotę na ukwiecenie miasta wydała gmina Rewal ( odp.1.5mln).

 

5minut przerwy…

 

Po przerwie głos zabrał Pan Burmistrz. Wycięliśmy z projektu ukwiecenie Parku Zdrojowego, gdyż możemy starać sie o sfinansowanie go z projektu Intereg IV. Projekt, który został tam złożony kosztował Gminę 24 tys.

Czy wziął Pan pod uwagę deptak na ul. Światowida w sezonie letnim. Czy wszystko będzie współgrało, bo jak wiadomo ludzie wywieszają na balkonach swoje kwiaty-zapytał radny Jakubowski.

Pan Rosiak wyjaśnił, że nic nie koliduje. Zawsze można zwrócić się z prośbą do osób tam mieszkających o zakup np. pelargonii. Po dokładnej analizie terenu koło mola trawnika nie da się zregenerować, dlatego będzie trzeba go w całości wymienić. Pan Rosiak zaproponował stworzenie tam herbu miasta oczywiście z kwiatów. Za herbem mógłby stać maszt z flagami m.in. Polski, UE, M-jów.

Radna Teresa Purgal zwróciła uwagę na zagospodarowanie terenu wokół molo. Czy została wzięta pod uwagę przebudowa tego terenu?

W piątek zostaje podpisany wniosek liczący 700 stron. Rozpatrzenie w RPO nie będzie wcześniej niż w październiku. Co do mola to nasadzone zostaną tam rośliny jednoroczne.

Radny Adam Jakubowski uważa, że ogrodzenie kotwicy kwiatami wokół terenu mola odbierze turystą miejsce do fotografowania.

 

Czy jest wstępny kosztorys projektu - zapytał radny Wolny.

Pan Burmistrz wyjaśnił, że całe zagadnienie wyniesie 600 tys. z budżetu oraz 177 tys. z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska na nasadzenia. 300 tys. zostanie przeznaczone na płace brygady ds. zieleni, 35 tys. przeznaczono na kutą bramę, 50 tys. na oświetlenie we wszystkich punktach oraz honorarium dla Pana Rosiaka. Całe zadanie liczyć będzie 806 tys., a każdy zakup będzie wniesiony fakturą.

 

Radna Teresa Purgal zastanawia się czy nie można zrobić konstrukcji kwiatowych, które będą przedstawiały zwierzęta itp. W ten sposób tworzyła by się ciekawa przestrzeń. Czy nie można na Placu Neptuna postawić figury Neptuna, zamiast kotwicy. Na rondzie natomiast można postawić właśnie konstrukcje kwiatowe.

Nawiązując do tematu konstrukcji Burmistrz poinformował, że gmina chce kupić dwa kutry rybackie, które umieszczone będą na wjeździe do Międzyzdrojów ze strony Świnoujścia oraz koło PTTK.

 

Przewodniczący KRGiB Artur Duszyński udzielił głosu Sołtysowi Wicka Panu Muklewiczowi. Na wjeździe do Międzyzdrojów nie ma żadnych atrakcji. Czy nie można zacząć współpracy z Hotelem Wolin i jakoś ukwiecić ten teren.

Burmistrz wyjaśnił, że cykl zmian na tym obszarze to lata 2009-2010. Jest za mało pieniędzy, aby można było zrobić wszystko naraz. Koło wiaduktu będzie stała stacja STATOIL, która będzie częściowo odpowiedzialna za ten teren.

Co zamierza Pan zrobić z terenem od Polino w stronę Wisełki. Jakie nasadzenia, kwiaty Pan widzi na tym obszarze- zapytała radna Purgal.

Pan Rosiak wyjaśnił, że z jednej strony ulicy widzi nasadzenia kwietne, a przy skrzyżowaniu ul. Niepodległości, Turystycznej i 1000-lecia Państwa Polskiego skalniaki.

 

Radny Adam Jakubowski wystąpił z zapytaniem czy trawniki, które zostały wcześniej wydeptane nadają się do regeneracji i czy będą regenerowane.

Projektant wyjaśnił, że mówiąc o regeneracji ma na myśli dosiewanie , nawożenie itd.

Głos w dyskusji zabrała radny Janusz Piłat. Czy teren pomiędzy Hotelem Amber Baltic a Amfiteatrem będzie zagospodarowany i przeznaczony pod działalności gospodarczą. Należy przy tym pamiętać o letnich imprezach jakie będą odbywać się w naszym mieście. Mam tu na myśli m.in. gale gwiazd, mitingi lekkoatletyczne czy różnego rodzaju zabawy.

Pan Burmistrz wyjaśnił, że zostanie taki teren przeznaczony. Będzie on wydzielony pomiędzy Amfiteatrem a pomnikiem, który stoi na trawniku. Część tego terenu będzie zagospodarowana przez dwóch dzierżawców, a reszta będzie przeznaczona pod imprezy masowe.

 

Na pytanie Przewodniczącego KRGiB Artura Duszyńskiego ile osób Pan Rosiak ma już w swojej ekipie, projektant odpowiedział, że program przewidywał 18 osób. W związku z ograniczeniami pieniężnymi trzeba było zmniejszyć ilość osób.

Zostając w temacie pracowników, radna Teresa Purgal zapytała jaka pensję będą miały osoby zatrudnione przy tym zadaniu?

Pan Burmistrz poinformował, że brygada zieleni będzie wynagradzana w taki sam sposób jak osoby pracujące na stałe w ZOŚ oczywiście plus premie. W związku z powyższym żadnego konfliktu nie będzie.

 

WNIOSEK:

-----------------Radna Teresa Purgal zgłosiła wniosek formalny o wykreślenie z projektu bramy z kutego żelaza pt.. ,, Zwieńczenie Promenady Gwiazd”.--------------------------------

Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek. Za przyjęciem opowiedziało się 5 radnych, przeciw 5, 1 osoba wstrzymała się od głosu. Wniosek nie przeszedł.

----------------Radna Teresa Purgal wnosi, aby w projekcie zostały wprowadzone przestrzenne konstrukcje kwiatowe w kształcie różnych postaci np. zwierząt.-----------------

Wniosek został poddany pod głosowanie. Za przyjęciem radni opowiedzieli się jednogłośnie.

 

Na zakończenie spotkania Pan Sławomir Rosiak życzył miłej współpracy i życzliwości ze strony Rady Miejskiej.

 

------------------------przyszedł Roman Pawłowski----------------------

-----------------------wyszedł Adam Wróbel-----------------

 

Przewodniczący ogłosił 5 minut przerwy.

Po przerwie…

 

  1. Wypracowanie stanowiska w sprawie projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Międzyzdroje z udziałem arch. Marka Gruntke.

Tytułem wstępu głos zabrał Pan Burmistrz.

Przewodniczący KRGiB Artur Duszyński zaproponował, w związku z wcześniejszym

omówieniem tematu przez Pana Marka Gruntke, aby radni zadawali pytania dot. Studium.

 

Jedną z uwag dot. Studium i jego treści są stare informacje dot. Gminy-stwierdził Artur Duszyński.

Pan Gruntke wyjaśnił, że pewnych danych nie dało się zdobyć, ponieważ są to informacje zbiorowe dla Powiatu, dlatego trzeba zwrócić się o dane do innych instytucji. Wtedy to zostanie poprawione.

Radny Wiesław Kotwica zapytał jaki jest plan zagospodarowania dla terenu między ul. Wodną a Boczną w Lubiniu? Jaka funkcję ma pełnić ten teren. Oprócz tego, zdaniem radnego ul. Wikingów powinna zostać przedłużona do ul. Wodnej i powinien zostać pociągnięty wtedy kolektor do przepompowywania.

Architekt poinformował, że obszar musi mieć miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, a tego jeszcze nie posiada. W studium jako funkcje przypisuje się usługi turystyczne i mieszkaniowe. Co do kwestii kolektora studium nie rozwiązuje takich szczegółów. To jest w kwestii miejscowego planu zagospodarowania. Moim zadaniem jest wyznaczenie funkcji i obszarów.

W kwestii tematu dot. przepompowani radny Wójcik zapytał co się stanie z osobą, która kupi działkę na tym terenie i będzie się chciała podłączyć do kanalizacji?

Pan Gruntke wyjaśnił, że jeżeli studium będzie uchwalone wtedy będzie trzeba uchwalić miejscowy plan. Dopiero wtedy może być rozpoczęty projekt dot. przyłączenia. Dopóki nie będzie uchwalonego terenu nic nie da się zrobić. Można jedynie podzielić ten teren na mniejsze obszary.

 

Dlaczego na bazie dopuszcza się zabudowę do 15 kondygnacji, co ma oznaczać ten zapis- zapytał radny Wiesław Kotwica.

Architekt- cały ten teren ma zostać przeznaczony na zabudowę mieszkaniową, dlatego w jednej części dopuszcza się zabudowę od 8 do 15 kondygnacji. Można również rozszerzyć ten teren o funkcję caravingową.

Głos zabrał Kierownik referatu Inwestycji Tadeusz Konopacki. Jest to działka Wolińskiego Parku Narodowego, a nasz teren jest do granicy kanału. Ma tam powstać budynek, toalety itp. Ogólnie cały teren jest przeznaczony do projektu żeglarskiego. Port przewiduje 64 miejsca postojowe dla jachtów.

 

Radny Adam Jakubowski zwrócił się z zapytaniem, czy są plany w stosunku do ul. Krótkiej i parkingu, który ma tam powstać.

Pan Gruntke poinformował, że parking pozostaje w tym miejscu, w którym ma powstać. Nie ma jeszcze rozstrzygniętej sprawy jaki będzie podjazd itd.

 

----------------------wyszła radna Beata Kiryluk----------------

 

Radny Piłat zapytał jak się toczy sprawa tzw. ,,Wulkanu” koło MDK.

Według informacji jakie posiada pan Gruntke teren jest wpisany do ewidencji zabytków. Można pod tym teren zaprojektować podziemnym garaż.

Głos w tej sprawie zabrał Pan Burmistrz. Pani Sanecka uważa, że drzewa nasadzone wokoło górki należą do zabytków. Były przeprowadzona badania, które wykazały, że ,,wulkan” nie kwalifikuje się do zabytków, gdyż nie posiada żadnych interesujących cech.

Przewodniczący RM Michał Sutyła zwrócił uwagę, że trzeba uzupełnić zapisy m.in. miejsc parkingowych na prezentowanych mapach. Ponadto jest brak ujednoliconego zapisu raz pojawia się nazwa Grodno a raz Gradno. Trzeba to skorygować. Czy zespół wskazuje kierunki pozyskiwania wody. Również trzeba zmienić zapis dot. rybaków i rybołówstwa, ponieważ jest to zawód wymierający.

Na pytania Przewodniczącego Pan Gruntke odpowiedział, że zapisy zostaną poprawione, a to są na czas dzisiejszy tylko uwarunkowania. Wszystko wynika z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Pan Gruntke poinformował Radę, że wszystkie uwagi zostaną skorygowane i poprawione.

 

STANOWISKO:

Rada Miejska w Międzyzdrojach po przeanalizowaniu zmian w sprawie projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Międzyzdroje wnosi o aktualizację danych i wprowadzonych poprawek z posiedzenia w dniu 10.02.2009r.

Za przyjęciem stanowiska radni opowiedzieli się jednogłośnie.

 

Przewodniczący KRGiB zaproponował zmienić porządek obrad i przystąpić do punktu dot. przyjęcia protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.

Za proponowaną zmianą radni opowiedzieli się jednogłośnie.

W związku z niedostarczeniem protokołu Przewodniczący zaproponował, by omówić punkt zapytania i wolne wnioski.

Radni głosowali jednogłośnie za proponowana zmianą.

 

  1. Zapytania i wolne wnioski.

Przewodniczący RM Michał Sutyła odczytał bieżącą korespondencje. Do BRM wpłynęły pisma:

- Pani I. Sedery dot. projektu decyzji o warunkach zabudowy na ul. Bukowej 15 w Międzyzdrojach, z którym to pismem nie zgadza się Pani Sędera i będzie się odwoływać.

 

 

- Pana J. Karapulki, który zwraca się o wyjaśnienie treści otrzymanego pisma od Pana Burmistrza, w sprawie dzierżawionego terenu.

- wpłynęło pismo z RIO dot. szkolenia absolutoryjnego dla Burmistrza dla radnych.

- wnioski zainteresowanych dzierżawami miejsc koło mola m.in. przez Indian, którzy deklarują w piśmie, że nie będą zakłócać porządku.

- pismo Państwa Turek w sprawie wydzierżawienia terenu na obszarze Gminy.

- pismo Pani Bober dyrektora MDK, która zwraca się z prośbą o wyrażenie zgody na zwarcie umowy dzierżawy na teren i pomieszczenie będące w użytkowaniu przez MDK w Międzyzdrojach.

 

------------------wyszedł Roman Pawłowski-------------

Z powodu braku protokołu Przewodniczący KRGiB zaproponował, aby wykreślić ten punkt z porządku obrad. Za wykreśleniem punktu z porządku opowiedzieli się wszyscy radni , jednogłośnie.

  1. Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze ZGWW.

Głos w tej sprawie zabrała Pani Brodawska. Zakres rzeczowy opracowywał Pan Konopacki w porozumieniu z zarządem ZGWW. Jest to zakres opracowany na podstawie informacji, które posiada użytkownik. Zakres uzyskał wstępną akceptację i wyczerpał możliwości w zakresie modernizacji i budowie nowej sieci na Gminę i aglomeracje Międzyzdroje. W trakcie naszych prac przyszła informacja, że pewne zadania, w związku wyborem analizy instytucjonalnej przyszłego beneficjenta, były nie możliwe do wykonania w zakresie modernizacji dlatego zakres został zmniejszony i zostały wycięte wszelkie modernizacje. Na wniosek Burmistrza Międzyzdrojów i członka zarządu poczyniliśmy zadania, aby pewna część modernizacji w Międzyzdrojach uratować. Ten zakres został ustalony. Zadania są podzielone na gospodarkę wodną i ściekową. Omawiając gospodarkę wodną, przewiduje się budowę zbiornika retencyjnego wraz z wodociągiem w gminie Międzyzdroje i współudział w budowie ujęcia wody w Kodrąbku i Warnowie. W pierwotnej wersji koszt inwestycji był podzielony na 85% dla gminy Międzyzdroje i 15% dla Wolina. Po ustaleniu potrzeb zapotrzebowania wody ustalono, że 51% inwestycji pokryje Gmina Wolin, ponieważ z bilansu aż takiej dużej ilości wody Gmina Międzyzdroje nie potrzebuje. Modernizacja wodociągów Gminy to jest ok. 10 km. Budowa obejmie ul. Stromą, Piaskową, Wodziczki, Kolejową, Lipowa, Gintera, Norwida, Orzeszkowej, Skłodowskiej , Dąbrowskiej, Cmentarnej, Książąt Pomorskich, Gryfa Pomorskiego, Kościuszki, Rybacką, Boh. Warszawy, Promenadę Gwiazd, Morską, Polną, Orlą i Dąbrówki. Teraz ZGWW jest na etapie nanoszenia planów na mapę. Inwestycja polega na tym, żeby w pewnych miejscach zwiększyć średnicę przepływu i wymienić materiał z której wodociągi zostały wykonane. W kwestii ścieków głównym założeniem jest modernizacja oczyszczalni ścieków. Jest to inwestycja traktowana jako inwestycja kwalifikowana dla Gminy, ponieważ zadania tego jako modernizacja nie można było ująć w projekcie dosłownie, ponieważ oczyszczalnia należy do Gminy i powstałby konflikt o prawo własności, kto będzie właścicielem modernizowanej część. Udało się to uznać jako koszt kwalifikowany na prośbę Pana Burmistrza. Budowa płyty do magazynowania odpadów na terenie oczyszczalni ścieków i niewielki wkład do budowy części suszarni odpadów na oczyszczalnie ścieków w Wolinie. Budowa kanalizacji w Międzyzdrojach jest niewielka ponad 200m. od odcinka ronda do ul. Polnej, oraz od ul. Niepodległości, tam gdzie się mieści nadleśnictwa Międzyzdroje do ul. Komunalnej, oraz ul. Bałtycka. Chodzi głównie o wymianę materiału, z którego została kanalizacja wykonana.

 

  1. Zakończenie posiedzenia .

Przewodniczący zamknął posiedzenie. Na tym zakończono protokół.

Protokołowała:

S. Jakubowska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Sylwia Jakubowska

Data wytworzenia:
10 lut 2009

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
04 mar 2009, godz. 08:54

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
04 mar 2009, godz. 08:55