Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół ze wspólnego posiedzenia komisji Rady Miejskiej w dniu 19.06.2008r


Protokół Nr 25

ze wspólnego posiedzenie komisji stałych Rady Miejskiej

w dniu 19 czerwca 2008 r.

  1. Otwarcie posiedzenia i stwierdzenie quorum;

Posiedzenie prowadził Przewodniczący RM Pan Michał Sutyła , który na podstawie listy obecności stwierdził wymagane quorum . Obecnych 9 radnych , nieobecni radni : Beata Kiryluk , Wiesław Kotwica , Roman Pawłowski , Andrzej Kościukiewicz , Artur Duszyński , spóźnienie swoje zapowiedziała radna Teresa Purgal . Lista obecności stanowi zał. Nr 1 i 2 do protokołu .

  1. Przedstawienie porządku obrad;

Porządek posiedzenia został przyjęty w zaproponowanej formie . Przewodniczący obrad zaproponował zmianę , aby w pierwszej kolejności została rozpatrzona sprawa Pana Wojciecha Kobera , następnie Mariana Buśko i Leszka Bartosiewicza , podyktowane jest to prośbą zainteresowanych . Przewodniczący poddał pod głosowanie zmianę kolejności porządku , za przyjęciem opowiedziało się 9 radnych ( jednogłośnie) . Porządek stanowi zał. Nr 3 do protokołu .

  1. Przyjęcie protokołów z poprzednich wspólnych posiedzeń komisji (3.06.2008);

Z protokołem z poprzedniej komisji zapoznał się radny Rafał Wolny , korygując drobne zapisy . Wobec powyższego Przewodniczący zaproponował przyjęcie protokołu bez odczytywania , za przyjęciem opowiedziało się 9 radnych .

  1. Wypracowanie stanowiska komisji Rady Miejskiej w sprawie wniosku Pana Wojciecha Kober dot. wieloletniej dzierżawy terenu , położonego przy zejściu na plażę vis a vis „Bałtyku”;

W posiedzeniu komisji uczestniczyli Pan Wojciech Kober oraz właściciel smażalni „Ewka” Pan Grzyb .

Pan Wojciech Kober zwrócił się z prośbą do Rady Miejskiej o umożliwienie długoletniej dzierżawy przedmiotowego terenu , pismo stanowi zał. Nr 4 do protokołu .

Głos zabrał również dotychczasowy 22 - letni dzierżawca przedmiotowego obiektu , który jest zainteresowany rozbudową smażalni , na co złożył stosowne dokumenty adresowe do Burmistrza , ale do tej pory nie otrzymał odpowiedzi . Dzierżawca obiektu nadmienił , iż dzierżawy przedłużane z roku na rok nie sprzyjają inwestowaniu , niemniej jednak uporządkował teren , położył 250 m ? polbruku , wywiózł istniejący tam gruz , zrobił elewację budynku , wykonał szereg innych prac porządkujących . Pan Grzyb zainteresowany jest dalszą działalnością . Zrobił również projekty dot. rozbudowy obiektu , której się chętnie podejmie .

Burmistrz Leszek Dorosz przypomniał plany kiedy to w tym miejscu miała być stacja kolejki magnetycznej , wg wcześniejszych ustaleń planistycznych . Dzisiaj , po zmianie koncepcji jeżeli Rada uzna taki kierunek działania , każdy ma prawo stanąć do przetargu, a przetarg wyłoni inwestora .

Na pytanie radnego Janusza Piłata , czy zasada pierwszeństwa osób prowadzących działalność będzie miała odniesienie w tym przypadku , może dobrze wypracować jakieś zasady , które będą towarzyszyły przy kolejnych kończących się dzierżawach .

Burmistrz wyjaśnił , że nie wchodzi opcja bezprzetargowa, ponieważ musi być działalność min. 10 letnia , a w tej sytuacji nie ma to miejsca . Poczynione nakłady są nakładami samoistnymi . Jeśli chodzi o formę dzierżawy bez przetargowej , odbywa się to na zasadzie spółki . Jeśli Rada zadecyduje , że tę dzierżawę należy również przypisać spółce, Burmistrz nie widzi przeciwwskazań.

Radny Piotr Wójcik wyraził obawę odnośnie analogii dzierżawy Państwa Grzyb z sytuacją jaka miała miejsce w przypadku Państwa Oleskich i Sokół , dlatego proponuje sprawdzić zbieżność tych spraw pod kątem prawnym, zanim podejmiemy się jakichkolwiek ustaleń w tej sprawie . Dlatego też zgłasza wniosek skierowany do Burmistrza o następującej treści :

Należy przedłożyć Radzie Miejskiej opinię prawną wyjaśniającą stan prawny działki nr 74 o pow. 575 m ? ( vis a vis „Bałtyku”) przy ul. Boh. Warszawy . Podejmując się powyższej analizy , należy uwzględnić stan prawny dzierżawy Państwa Oleskich i Sokół , gdyż sprawy te wydają się zbieżne . Wniosek poddany pod głosowanie uzyskał 10 głosów .

Radny Piotr Wójcik zaproponował , aby dzisiaj określić stanowisko Rady Miejskiej odnośnie tego , czy Rada jest zainteresowana długoletnią dzierżawą tego obiektu .

--------------- doszedł radny Artur Duszyński , stan 10 radnych ---------------

Na pytanie radnego Janusz Piłata , dlaczego Pan Grzyb nie otrzymał odpowiedzi na swoje zapytanie , Burmistrz odpowiedział , iż było przedłużenie umowy dzierżawy .

STANOWISKO KOMISJI

W trakcie omawiania na wspólnym posiedzeniu komisji stałych Rady Miejskiej w Międzyzdrojach wniosku Pana Wojciecha Kobera dot. wieloletniej dzierżawy terenu, położonego przy zejściu na plażę vis a vis „Bałtyku” , dotychczasowa smażalnia „Ewka”, dzierżawiona przez Pana Mariana Grzyba , ustalono , iż przedmiotowa działka nr 74 o pow. 574 m 2 winna zostać przeznaczona na działalność gastronomiczno-handlową w formie wieloletniej dzierżawy .

Stanowisko poddano pod głosowanie , za przyjęciem opowiedziało się 9 radnych , wstrzymała się 1 osoba .

  1. Wypracowanie stanowiska Rady Miejskiej w sprawie wniosku Pana Mariana Buśko dot. wieloletniej dzierżawy parkingu przy ul. Krótkiej w Międzyzdrojach ;

Obecny na posiedzeniu komisji Pan Marian Buśko , zwrócił się do Rady Miejskiej z prośbą o dzierżawę parkingu przy ul. Krótkiej na okres 15-20 lat , na którym chce stworzyć parking na 130 miejscach . Swoją prośbę uzasadnił tym , iż jest wieloletnim dzierżawcą prowadzącym parkingi strzeżone , zajmował się również ich organizacją . Pismo w tej sprawie wraz z koncepcją projektową stanowi zał. Nr 5 do protokołu .

Projekt ten przewiduje również miejsca postojowe dla osób prowadzących tam działalność . Inwestycja ma być prowadzona wspólnie z „Marbudem” na zasadzie spółki, chętnie w tym zakresie wysłucha opinii Urzędu Miejskiego .

W powyższej sprawie głos zabrał Zastępca Burmistrza Pan Mateusz Flotyński, który uważa , że pomysł jest bardzo rozsądny , szczególnie , iż istnieje koncepcja , aby stworzyć tam również miejsca dla wysiadający , w przypadku autokarów wycieczkowych . Wiceburmistrz nadmienił , iż istnieje również projekt „Marbudu” odnośnie zrobienia tam parkingu , ale osobiście stoi na stanowisku jednego dzierżawcy całościowo .

Podobne stanowisko wyraził radny Adam Jakubowski. Uważa , że jeden dzierżawca uporządkuje sprawę lepiej , stoi również na stanowisku , iż należy wpłynąć na estetykę miejsca poprzez uniknięcie płotów ogradzających parking , skoro ma być tam system kamer .

Zdaniem Przewodniczącego RM należy odpowiedzieć sobie na pytania:

  1. Na czyj koszt będzie zrobiona droga dojazdowa ,

  2. Jak zostanie rozwiązana sprawa dojazdu do Banku Spółdzielczego .

  3. Jak zostanie rozwiązana sprawa miejsc postojowych dla autokarów czasowo tam stających .

Przewodniczący zwrócił się do Wiceburmistrza o zredagowanie stanowiska w tym temacie .

Rada Miejska wyraża zgodę na oddanie parkingu przy ul. Krótkiej w długoletnią dzierżawę z uwzględnieniem powyższych uzgodnień na okres 9,5 lat .

Wiceburmistrz nie widzi problemu , wszystko , co zostanie ustalone można wpisać w warunkach przetargowych , a umowa może być integralną częścią uchwały .

Zdaniem radnego Kazimierza Drzewieckiego czas dzierżawy powinien być dłuższy, przynajmniej 10 lat i powinien określać z nazwiska dzierżawcę . Jednak Wiceburmistrz uważa , że okres 9,5 lat , to okres zdecydowanie bezpieczniejszy , gdyż po 10 latach wchodzi już tryb bez przetargowy .

Krótsze dzierżawy są skuteczniejsze w wyegzekwowaniu pewnych postanowień - wyraził pogląd Michał Sutyła .

Zagadnienie od strony prawnej wyjaśniła Pani Edyta Konarzewska oraz Pan Zbigniew Olech . Osobiście uważa , iż uchwały z określonym adresatem nie są zbyt dobrze widziane przez nadzór prawny Wojewody , są również dosyć niejasne formalnie - dodał Burmistrz Leszek Dorosz , który raczej woli uniknąć takiej nieczytelnej sytuacji . Dlatego proponuje przygotować projekt bez wskazywania podmiotu .

Radny Janusz Piłat wystąpił z zapytaniem jak będzie wyglądała sprawa usytuowania parkingu wobec istniejącej tam pizzerii „Desperados” .

Odp. Były ustalenia Rady , że pizzeria „Desperados” pozostanie w tym miejscu .

STANOWISKO

W wyniku przeprowadzonej debaty nad wnioskiem Pana Mariana Buśko dot. wieloletniej dzierżawy parkingu przy ul. Krótkiej w Międzyzdrojach, Rada Miejska w Międzyzdrojach wnioskuje o :

  1. Kompleksowe zagospodarowanie gruntu przy ul. Krótkiej do ul. Krasickiego z przeznaczeniem na parking dla pojazdów mechanicznych oraz miejsca czasowego postoju dla autokarów turystycznych .

  2. Zawarcie długoletniej umowy dzierżawy w trybie bezprzetargowym .

  3. Zagwarantowanie drogi dojazdowej do Banku Spółdzielczego oraz terenów wspólnot mieszkaniowych.

  4. Uwzględnienie istniejącego pawilonu gastronomicznego przy ul. Krasickiego.

  5. Zagwarantowanie 15 miejsc postojowych dla mieszkańców .

Powyższe stanowisko poddano pod głosowanie , za przyjęciem opowiedziało się 11 radnych .

----------------------------- doszedł radny Andrzej Kościukiewicz , stan 12 radnych ----------

W związku z koniecznością wyjścia z posiedzenia radnego Mateusza Bobka , Przewodniczący zwrócił się z prośbą do Rady Miejskiej o zmianę porządku posiedzenia komisji , chodzi o wniosek WOPR , który zwrócił się z prośbą o zapewnienie obsługi ratowniczej na 300 m odcinku plaży niestrzeżonej własnymi siłami (szkolonych za nasze środki).

Radny M. Bobek zwrócił się o środki na szkolenie 4-5 osób , które mogą podnieść swoje kwalifikacje . Działalność ratownicza nie ogranicza się jedynie do sezonu dot. to okresu poza sezonowego , ludzie Ci spotykają się w ramach klubu i potrafią zagospodarować swój wolny czas . Radny M. Bobek powiedział , iż ratownicy chcą założyć własną działalność .

Burmistrz wyjaśnił ,że środki te zostaną przekazane do ZOŚ łącznie z zadaniem , zabezpieczamy środki z przetargu 300 m zostaje rezerw a minus naprawa skutera i ratownicy podpiszą umowę z ZOŚ poprzez szczeciński WOPR . Mieliśmy 8 wież będzie 12 , zabezpieczono środki na 12 wież , pozostała rezerwa , ale została przyjęta niższa oferta , chcemy wrócić do 12 wież w ramach tych środków .Wpłynęła korzystna oferta ,której Urząd się nie spodziewał.

Odpowiadając na pytanie radnego Janusza Piłata , Pani Zacharewicz odpowiedziała , iż przetarg został rozstrzygnięty w maju . Będą 2 odcinki plaży strzeżonej po 600 m ( 5 wieżyczek + 1 dodatkowa ), ochroną będzie objęta cała plaża , nie jest nic wyłączone. ZOŚ będzie miał swoje 300 m w kierunku Gromady . Zatem cała plaża będzie strzeżona.

Dlaczego wprowadzamy kolejną firmę , czy nie można było zlecić tego zadania . Chodziło o większe bezpieczeństwo.

Pani Purgal zapytała o szkolenie ratowników , jak to będzie wyglądało.

Odp. Będzie to obsługa ratownicza miejscowa , jeśli chodzi o koszty planuje się 50 tys. zł ( po odjęciu naprawy skutera i ubezpieczenia) , przyjrzymy się czy starczy środków na szkolenie po odjęciu środków na płace .

Czy ZOŚ się nie zgłosi do Gminy o uzupełnienie środków - zaniepokoił się radny Janusz Piłat.

Przewodniczący RM zamknął dyskusję , nie będziemy głosowali tej sprawy , gdyż środki są zagwarantowane w budżecie . Mamy świadomość iż plaża jest strzeżona od ul. Campingowej aż do Gromady i to jest bardzo dobra wiadomość .

------------------------------ wyszedł radny M. Bobek , stan 11 radnych ----------------

  1. Wypracowanie stanowiska Komisji Rady Miejskiej w sprawie wniosku Pana Lecha Bartosiewicza dot. wieloletniej dzierżawy nieruchomości gruntowej , działka nr 123/1 przy ul. Zwycięstwa ;

Przewodniczący RM zapoznał komisję z wnioskiem Pana Leszka Bartosiewicza oraz przypomniał sesję , w której uczestniczył pan Leszek Moliński , pismo w tej sprawie wpłynęło do Rady Miejskiej , ale sprawa nie została rozpatrzona ze względu na fakt , że zainteresowany wnioskował o wstrzymanie się z rozpatrywaniem tej sprawy . Do dzisiaj sprawa ta nie miała swojego finału , ponieważ Pan Moliński nie wycofał swojego pisma . Został odczytany wniosek Pana Molińskiego w brzemieniu materiału złożonego na sesji RM .

Przewodniczący odczytał odpowiedź ze Starostwa Powiatowego na pismo Burmistrza Leszka Dorosza , z którego wynika , iż brakuje możliwości podziału , gdyż narusza to granice działki . Interpretacja , zdaniem Michała Sutyły należy do Rady Miejskiej .

Pan Jerzy Neukampf przypomniał , iż kiedyś były to dwie oddzielne działki , a istniejące tam punkty zostały dzierżawione . Bezsensownie została sprzedana jedna część działki , ponieważ działka ta miała sens jedynie w całości . Pytanie , czy każda z części może być oddzielnie zabudowana , czy powinno to być zrobione jako jedna całość .

Pan Wiceburmistrz zaproponował podjęcie uchwały o miejscowej zmianie planów i wyprostować te rzeczy , porządkując całą sprawę , zmienić również linię zabudowy . Można to wszystko zawrzeć w uchwale.

Komisja stała na stanowisku , iż przy rozpatrywaniu przedmiotowej sprawy winien być obecny Pan Lech Moliński , skoro jest obecna druga strona .

Pan Lech Bartosiewicz obecny na posiedzeniu , zwrócił uwagę na ideę wspólnego budowania na ul. Zwycięstwa ze względu na istniejącą tam specyfikę terenu . Materiał ten stanowi zał. Nr 6 do protokołu .

Zdaniem radnego Kazimierza Drzewieckiego sprawa ta jest dosyć problematyczna ze względu na fakt , że linie rozgraniczające, dochodzące do działki stanowią kolizję , gdyż dochodzą one do samego budynku i dlatego nie ma możliwości budowy . Zatem pierwszym krokiem powinien być wniosek o zmianę zagospodarowania przedmiotowego terenu .

--------------------------------- wyszedł radny Artur Duszyński , stan 10 radnych -------------

Burmistrz dodał , iż Pan Lech Bartosiewicz wziął na siebie całe odium ew. uzyskania braku pozwolenia na budowę , gdyż takiej ewentualności nie można wykluczyć . Tak też zawrzemy to w umowie . Poza tym Burmistrz uważa , iż przyda się taka mobilizacja Państwa Molińskich do działania .

Radna Teresa Purgal zwróciła uwagę na konieczność równego traktowania podmiotów , nie można tak podejść do zagadnienia , że bierzemy pod uwagę Pana Bartosiewicza , a pomijamy Pana Molińskiego .

Wiceburmistrz ; możemy spróbować ruszyć temat przymuszając w tej sposób Państwa Molińskich do działania . Gmina uchwałą nic nie ryzykuje , gdyż jeżeli Pan Bartosiewicz nie rozpocznie budowy , zawsze można rozwiązać umowę .

Plan zagospodarowania odcinka ul. Norwida winien być zmieniony i to zdaniem pana Drzewieckiego jest pierwszym działaniem w tej sprawie .

Pan Bartosiewicz zarzucił radnemu Drzewieckiemu nieprawną sprzedaż przedmiotowej działki w okresie, kiedy Pan Drzewiecki był członkiem Zarządu .

Radna T. Purgal zaproponowała działanie 2-torowe : udzielić odpowiedzi Panu Molińskiemu oraz przygotować projekt uchwały w odniesieniu do pana Bartosiewicza , może to pozwoli zdopingować państwa Molińskich .

Radny Janusz Piłat zaproponował wcześniej zorganizowanie spotkania, na które należy zaprosić obydwie strony: Pana Molińskiego oraz Pana Bartosiewicza , w zależności od ustaleń można powrócić do uchwały w tej sprawie .

WNIOSEK Przewodniczący RM Michał Sutyła zaproponował zorganizowanie posiedzenia stałych komisji Rady Miejskiej celem zajęcia się tym zagadnieniem przy udziale zainteresowanych panów: Bartosiewicza i Molińskiego . Spotkanie wspólnych Komisji Rady Miejskiej ustalono na dzień 26.06.2008 r. o godz. 10.00, wcześniej zaplanowano termin sesji , która odbędzie się 1.07.2008 r. ( spotkanie z zainteresowanymi o godz. 10.30) . Wniosek poddany pod głosowanie uzyskał 9 głosów , 1 osoba wstrzymała się od głosu .

  1. Rozpatrzenie bieżącej korespondencji.

Pan Jerzy Nukampf na wstępie oświadczył , że rzecz nie dotyczy finansów , jeżeli będą padały takie propozycje , będą się one odnosiły do poszczególnych radnych , którzy zechcą wziąć udział .

Pan Neukampf , będąc przedstawicielem Konwentu Burmistrzów zaproponował pomysł, aby zrobić łańcuch Burmistrza , będący insygniami władzy , ( mamy jedynie na stanie łańcuch Przewodniczącego Rady Miejskiej). Taka okazja nadarza się 2.04.2009 r. jest to bowiem data odzyskania niepodległości od Świnoujścia ( 25-lecie ) , kiedy to po raz pierwszy zadziałała w Międzyzdrojach Rada Narodowa .

Pan Nukampf zaproponował , aby zorganizować sesję uroczystą , na której dokona się ceremonia przekazania łańcucha Burmistrzowi . Finansowanie takiego łańcucha powinno być społeczne , gdyż ryzykowanie finansowania ze środków gminnych nie jest dobrym pomysłem . Konwent Burmistrzów zorganizuje zbiórkę środków wśród społeczeństwa , a radni mogą się włączyć w tę zbiórkę .

Pan Neukampf zwrócił się o to , aby nanieść w statucie stosowne zapisy oraz udzielenie zgody na takie działania .

Łańcuch będzie 12 ogniwowy , każde ogniwo będzie symbolizowało 1 kadencję , będzie 12 kadencji . Omówił jak ma wyglądać konstrukcja tego łańcucha . Na rewersie będzie element historyczny , z imienia i nazwiska oraz daty będą wymienieni wszyscy Burmistrzowie i Wiceburmistrzowie . Koszt to 12-14 tys. zł. Pan Neukampf poprosił o zajęcie stanowiska przez aklamację . Sprawa winna być zamknięta do lipca tego roku , dlatego też czas jest bardzo ograniczony .

Radna Teresa Purgal odpowiedziała, że jest projekt statutu , który już zawiera stosowne zapisy.

Przewodniczący RM nie widzi przeszkód , aby zorganizować taka uroczystą sesję .

Radny Drzewiecki nie jest zwolennikiem zbiórki społecznej , raczej proponuje wyasygnowanie z budżetu Gminy . Można takie środki zaplanować ze środków Rady Miejskiej .

Zdaniem Jerzego Neukampfa Konwent Burmistrzów chciałby się dopisać do tej zbiórki , aby nikt nie zarzucił , że za społeczne pieniądze Konwent się promuje .

Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Międzyzdrojów może się zająć taką zbiórką, ponieważ mogą podjąć się takiego działania ze względów umocowań formalnych .Klub Biznesu może się do tego włączyć - zaproponował Burmistrz .

Jeżeli Rada Miejska chciałaby taki łańcuch przełożyć na obdarowanie Przewodniczącego Rady Miejskiej można to zorganizować na zasadzie sfinansowania w ramach diet radnych . Można podjąć się działań w obydwu kierunkach , czyli łańcuch Burmistrza i Przewodniczącego Rady . Osobiście przestrzega przed finansowaniem budżetowym , choć jak wspomniał takie przypadki są w innych gminach .

------------ wyszedł radny Drzewiecki -------stan 9 osób .

Radny Adam Jakubowski zaproponował zorganizowanie zbiórki na dwa łańcuch , dla Przewodniczącego RM i Burmistrza , choć zdaniem Radnej Teresy Purgal nie będzie to zbyt dobrze widziane .

Pan Jerzy Neukampf wyjaśnił , że Konwent może zobowiązać się na taka zbiórkę na Burmistrza , gdyż taka była idea przedsięwzięcia , ale nie czuje sprawy co do Przewodniczącego , może zdopingować jakąś inną grupę społeczną do takiej inicjatywy , np. grupa radnych .

STANOWISKO: Radni po przeprowadzeniu dyskusji , przez aklamację zaakceptowali inicjatywę przedstawioną przez pana Jerzego Neukampfa , przedstawiciela Konwentu Burmistrzów odnośnie łańcucha dla Burmistrza Międzyzdrojów .

----------------------- przewodniczący zarządził 30 min. przerwę ---------------------

Po przerwie …………….

  1. Zapytania i wolne wnioski;

Klub Sportowy „Fala” zaprasza na podsumowanie rundy wiosennej , prośba o włączenie się do zakończenia .

Wpłynęły zaproszenia na zakończenie roku szkolnego , prośba o złożenie życzeń w imieniu Rady Miejskiej , ponieważ Przewodniczący będzie nieobecny .

1) Burmistrz zwrócił się do Rady z zapytaniem dot. wniosku Spółki z o.o „Heureka” , której jedynym właścicielem i Prezesem jest Pani Katarzyna Gołos . Chodzi o wydzierżawienie terenu o pow. 110 m 2 na lokalizację kolejnej atrakcji Międzyzdrojów ( jedną atrakcją jest Gabinet Figur Woskowych ) na okres od 1 VII do końca sierpnia br. za stawkę komercyjną , zgodną z obowiązującym cennikiem ( 100 zł. za 1 m 2 , czy 22 tys. zł miesięcznie ) . Burmistrz podkreślił , że sam może podjąć taką decyzję , gdyż dzierżawa 3 letnia jest w uprawnieniach Burmistrza , ale ponieważ od tej decyzji uzależnia się pozostawienie Gabinetu Figur Woskowych w Międzyzdrojach oraz realizacja nadbudowy kina , to chciałby uzyskać poparcie Rady , ma być to również sprawdzenie skuteczności pani Gołos w odniesieniu do podpisanie wieloletniej umowy na dzierżawę figur woskowych.

Zdaniem radnej Purgal należy wyegzekwować przynajmniej większą kwotę za dzierżawę przedmiotowego terenu , np. 25 tys. zł.

Burmistrz obawia się , że możemy zablokować inicjatywę , a jest to pierwsza tego typu atrakcja w Międzyzdrojach i pierwsza w świecie .

Przewodniczący RM stwierdził , że nie podda po głosowanie tego wniosku , który jest mało czytelny , dlatego jeśli takie głosowanie nie jest wymagane , zgodnie z opinią Burmistrza , uznaje sprawę za zamkniętą .

Można przyjąć zatem , że radni w wyniku przeprowadzonej dyskusji wyrazili zgodę na posadowienie obiektu pn. „Siedem cudów świat” za kwotę 25 tys. zł. + vat. na okres 2 miesięcy sezonu .

---------------------- wyszedł radny A. Jakubowski , stan 8 radnych --------

2) Radny Janusz Piłat zwrócił się do Wiceburmistrza z zapytaniem jak funkcjonuje wywózka pojemników do segregacji śmieci , zwrócił bowiem uwagę na fakt , że pojemniki wywożone są przez Firmę „Remondis” .Pojemniki są źle usytuowane , stoją pod drutami wysokiego napięcia i trudno tam podjechać samochodem . Podobna sytuacja jest przy Hotelu „Slavia” i Oceanarium.

Na ul. Polnej usytuowane są śmietniki na piasku , można było wykorzystać płytki chodnikowe , które zalegają w ZOŚ robiąc podbudowę .

3) Radny zwrócił się z zapytaniem do Burmistrza , jakie zostały podjęte działania odnośnie dzików chodzących po mieście .

Burmistrz : wzorem Świnoujścia zostanie rozsypana tzw. zła karma , która się źle kojarzy dzikom i wracają do lasu . Jest wyznaczona stosowna firma do przeciwdziałania.

4) Co się dzieje z organizacją Technikum ( Burmistrz ; Kuratorium wydało zgodę , mamy dokumentację , od 1.09 szkoła będzie uruchomiona ) .

5) Na jakim etapie jest program dot. likwidacji eternitu .( Sekretarz ; Urząd zabezpiecza wywóz z danego podwórka , jeśli jest złożony , istnieje tylko jedno wysypisko w tym zakresie ). Radny zaproponował , aby na sesji 1 VII przedstawić mieszkańcom co zostało zrobione w tym zakresie . Burmistrz zobowiązał się , że program zostanie przygotowany , a na kolejną sesję przygotowany będzie projekt uchwały ).

7) Należy ustalić 2-4 pojemniki przy ul. Polnej oraz przy ul. Myśliwskiej, ponieważ rosną tam góry śmieci .

8) Radny Rafał Wolny zwrócił uwagę na dokonaną zmianę lokalizacji śmietników na ul . C.Skłodowskiej , zmiana ta jest niefortunna , czym to zostało podyktowane ?

Radna Teresa Purgal przychyla się do tej uwagi , uważa , że poprzednia lokalizacja była bardzo dobra o czym świadczyły zapełniane pojemniki , aktualna lokalizacja powoduje , że pojemniki stoją puste , może o to chodziło Kierownikowi ZOŚ .

9) Radny zwrócił uwagę na konieczność uzupełnienia pojemników przy Pl. Neptuna ( przy przystanku autobusowym ) należy uzupełnić pojemniki na plastiki . Radny zwrócił również uwagę na uzupełnienie kostki brukowej przy PTTK , vis a vis banku , oraz przy biurze , ma to tendencję wzrastającą .

10) Radny Michał Sutyła zwrócił uwagę na konieczność pojemników do selektywnej zbiórki śmieci przy Cichej i Wesołej( jeden pojemnik jest przewrócony , inne są przestawione ) . Może wynika to z tego , że teren jest nieutwardzony .

11) Radny Jakubowski wrócił do pomysłu objazdu innych gmin jeśli chodzi o ogląd przygotowania do sezonu . Rozwiązania w Gminie Rewal odnośnie plakatowania są godne powielenia , u nas sprawa ta jest w powijakach . Burmistrz wyjaśnił , że będą postawione , sponsorowane trzy słupy informacyjne na promenadzie .

12) Jest koncepcja budowy hotelu po stronie zachodniej , umożliwienie wysokiej zabudowy stanie się precedensem dla innych inwestorów . Uważa , że należy zablokować takie pozwolenia .

Wiceburmistrz wyjaśnił , że najpierw należy uchwalić studium ( w przeciągu 7 m-cy mamy dojść do finału ) , wówczas możemy opracować plan dla tej części , to nam umożliwi wpływanie na wszelkie decyzje .

Przewodniczący RM głosił formalny wniosek o zdjęcie z porządku posiedzenia punktu dot. analizy projektu Statutu Gminy Międzyzdroje , ze względu na brak quorum . Sprawa ta zostanie rozpatrzona na kolejnym posiedzeniu komisji do 10 VII . Zwrócił się do radnych o złożenie uwag w biurze Rady Miejskiej . Planuje , aby statut służył nam kolejne 10 lat , zatem niech będzie opracowany bardzo szczegółowo .

13) Pan Rafał Wolny nawiązał do Raportu Wykonalności , informując o posiedzeniu wyjazdowym Zarządu Związku Gmin Wyspy Wolin. Zarząd nie wydał akceptacji dla projektu , a w związku z tym należy zwracając się do Rady o pewne uwagi i sugestie w tym zakresie .

14) Burmistrz zwrócił się z prośbą o wyznaczenie dwóch radnych do komisji dot. „Błękitnej Flagi” , zgłosił się Janusz Piłat .

Do komisji dot. Logo Międzyzdrojów zgłosił się Michał Sutyła oraz Adam Jakubowski .

15) Przewodniczący RM poinformował , iż koncert inauguracyjny ( 43 Międzynarodowy Festiwal Pieśni Chóralnej )odbędzie się pod patronatem Przewodniczącego Rady Miejskiej , co nie wynika z zaproszenia , ale została wyasygnowana kwota z budżetu Rady Miejskiej .

16) Radny Piotr Wójcik wnioskuje do Burmistrza o to , aby Straż Miejska zwróciła uwagę na porządek na terenie przy WDW „Fregata” , jest tam szalet Miejski , należy uczulić Straż Miejską o nadzór tego miejsca i ew. obciążanie WDW z tytułu zaistniałego bałaganu .

17) Radny Piotr Wójcik zapytał czy jest zakupione urządzenie do sprzątania plaży ( Burmistrz wyjaśnił , że koszt przekroczył kwotę zabezpieczoną w budżecie , zatem negocjujemy cenę ).

18. Jan Burzyński wystąpił z zapytaniem czy odbył się przetarg na parking przy ul. Gryfa Pomorskiego ( tak , za kwotą 20 tys. zł. , uzyskaliśmy dobrą cenę - powiedział Wiceburmistrz . )

  1. Analiza projektu Statutu Gminy Międzyzdroje ( punkt został zdjęty z porządku posiedzenia )

  1. Zakończenie posiedzenia;

Przewodniczący zamknął posiedzenie wspólnej komisji Rady Miejskiej .

Na tym zakończono posiedzenie .

Protokółowała :

M.Nurkowska

9


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mirosława Nurkowska

Data wytworzenia:
19 cze 2008

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
19 wrz 2008, godz. 10:19

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
19 wrz 2008, godz. 10:19