Protokół ze wspólnego posiedzenia komisji Rady Miejskiej w dniu 19.07.2007r
Protokół Nr 14
ze wspólnego posiedzenia komisji Rady Miejskiej
w dniu 19.07. 2007 r.
Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum .
Posiedzenie prowadził Przewodniczący Rady Roman Pawłowski. Otwierając posiedzenie wspólnej komisji , na podstawie listy obecności stwierdził wymagane quorum (nieobecni usprawiedliwieni radni: Mateusz Flotyński Adam Jakubowski - obecnych 10 radnych ; Lista obecności stanowi zał. Nr 1 i 2 do protokołu.
Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia .
Zaproponowany porządek został przyjęty jednogłośnie , za przyjęciem opowiedziało się 10 radnych .
Głos zabiorą również goście w kwestii sprzątania plaży . Można również podjąć wolne wnioski w ramach komisji , choć punktu tego nie będzie w porządku sesji .
Projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XII/111/07 Rady Miejskiej w Międzyzdrojach z dnia 26 czerwca 2007 r. w sprawie zatwierdzenia zestawienia przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na rok 2007.
Głos zabrał wiceburmistrz , który wyjaśnił , że chodzi o skorygowanie zapisu księgowego .
W związku z brakiem głosów w dyskusji , Przewodniczący zamknął dyskusję poddając pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 10 radnych .
Projekt uchwały w sprawie przyjęcia zadań z zakresu właściwości powiatu.
Wiceburmistrz wyjaśnił , że jest to uchwała porządkująca , przygotowujemy Gminę do przejęcia dróg powiatowych . Gmina jest odpowiedzialna za realizacje , w powiat daje nam środki na ten cel .
Zagadnienie rozszerzył Kierownik ITI Tadeusz Konopacki oraz Pan Mecenas Olech , zarządcą jest Burmistrz i Zarząd Powiatu ze strony Powiatu , jest to zadośćuczynienie RIO , która wytknęła nam pewne sprawy , choć Racy są trochę innego zdania .
Radna Teresa Purgal zapytała na jakim etapie jest inwentaryzacja dróg gminnych i jak je przejmiemy . Jaka umowa została podpisana w tym zakresie , czy można zobaczyć porozumienie , które zostało przywołane .
Materiał taki zostanie przygotowany , tymczasem Przewodniczący zaproponował realizację porządek posiedzenia .
Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu i zmian w budżecie na 2007 rok .
Zagadnienie referowała Pani Konarzewska , wprowadzając jednocześnie autopoprawkę do projektu uchwały .
Pani Purgal - ( w kwestii przedszkola , fundusz rehabilitacyjny) , dlaczego zostało to dopiero teraz zrobione , wydatki takie dobry dyrektor planuje jako sztywne wydatki przy planowanym budżecie .
Radni wyrazili żal ( Michał Sutyła) , że nie odbyło się spotkanie z radnymi odnośnie wizji amfiteatru , koncepcji Pani Płatek - pięknej może , ale na pewno mającej wiele mankamentów na które jest jeszcze czas , aby je skorygować . Osobiście zgłaszał swoje uwagi , gdyż uważa , że projekt rozmija się z funkcjonalnością Osobiście jest rozczarowany tym projektem i będzie głosował przeciwko zaproponowanym zmianom w budżecie .
Pan Tadeusz Konopacki wyjaśnił , że nie jest to takie proste , aby się wycofać z tego zadania ponieważ przetarg już się odbył .
Wiceburmistrz poinformował , że była bardzo szeroka informacja na ten tema , można było uczestniczyć , jest to projekt przygotowywany na dofinansowanie do projektu unijnego , ale można poszerzyć ten projekt o pewne elementy . Prośba o to , aby Pan Burmistrz wypowiedział się osobiście , gdyż ma pewne odniesienie do tego projektu Osobiście nie widzi żadnych barier do jego realizacji , projekt jest atrakcyjny i podoba się . Na pewno nie dotarły żadne sygnały , jakoby projekt nie nadawał się do realizacji .
Mecenas zapytany o zdanie wyjaśnił , że unieważnienie przetargu jest bardzo ograniczone poprzez wyrok arbitrów w tym zakresie .
Przewodniczący zauważył , że nie po raz pierwszy stało się tak , że Burmistrz sam zadecydował w oparciu o własną wizję i poglądy . Amfiteatr ma zarobić na swoje utrzymanie , taka powinna być idea , nie może być na utrzymaniu MDK . Zaproponował , aby Burmistrz zorganizował pilnie spotkanie przy udziale Pani Płatek oraz radnych .
Ważna jest koncepcja finansowania tego przedsięwzięcia , jak to ostatecznie zostało rozwiązane - za pytał radny Michała Sutyła .
Wiceburmistrz zapewnił , że spotkanie takie jest możliwe do realizacji . Finansowanie amfiteatru to zadanie własne Gminy , zatem będzie to finansowane przez Gminę .
Osobiście uważa , że należy wykreślić ten zapis do momentu uzgodnienia wszystkich sprawa jak również spotkania z Panią Płatek .
Pani Purgal przy okazji tej sprawy poruszyła problem dot. realizacji planów pracy komisji , gdyż takie zagadnienia powinny być omawiane na spotkaniach poszczególnych komisji , tymczasem posiedzenia odbywają się tylko po to, aby opiniować materiałów na sesje
Burmistrz Leszek Dorosz , przybyły na posiedzenie wyjaśnił , że koncepcja jest przygotowana z myślą o możliwości ulokowania tam osób funkcjonujących w tym miejscu .
Przewodniczący przerwał dyskusję w związku z koniecznością rozpoczęcia sesji , debata będzie miała miejsce w ramach sesji .
Tymczasem w ramach wolnych wniosków poprosił o zabranie głosu gości - dzierżawców plaży , którzy chcieli przedstawić swój problem w związku z prowadzoną działalność , która już od 3 lat ma miejsce w Międzyzdrojach , jest to firma ………………..jaka? Problem polega na tym , że plaża jest brudna , jest dużo uwag , które dotykają niechcący dzierżawców , choć osobiście w swojej działalności stosują segregację śmiecie , ale odczuwają , że trochę są traktowani po macoszemu . Uważają , że powinny być posadowione kosze na śmieci , których brakuje Istniejąc różne potrzeby , ludzie zwracają się o środki opatrunkowe , które zostają udostępnione , nawet mogą zaoferować miejsce na punkt sanitarny , ale oczekują również współpracy , np. więcej śmietników .
Przewodniczący uważa , że problem nie może być rozwiązany , gdyż wiąże się to z kosztami , ale przyjęto problem do wiadomości .
Burmistrz ustosunkował się do powyższej wypowiedzi , stwierdził , że koszty ratownictwa przerosły oczekiwania Gminy , obsługa ratownicza w przyszłym roku będzie 3 miesięczna . Na obsługę medyczna nie mamy niestety wpływu . Jeśli chodzi o czystość nie ma możliwości , gdyż biorąc pod uwagę istniejący sprzęt , maszyna musiałby sprzątać całą noc , co nie jest możliwe . Planujemy zakup maszyny , która temu sprosta , ale są to koszty do których należy się przymierzyć . Dlatego trudno jest powiedzieć , że Gmina tego nie widzi . Jest to stwierdzenie krzywdzące .
Przewodniczący zamknął posiedzenie wspólnej komisji w związku z koniecznością rozpoczęcia zaplanowanej sesji RM .
Na tym protokół zakończono .
Protokółowała :
M.Nurkowska
Przewodniczący Rady
Roman Pawłowski
3
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Mirosława Nurkowska Data wytworzenia:
19 lip 2007
Osoba dodająca informacje
Marta Trojan Data publikacji:
26 paź 2007, godz. 09:29
Osoba aktualizująca informacje
Marta Trojan Data aktualizacji:
26 paź 2007, godz. 09:29