Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół ze wspólnego posiedzenia komisji Rady Miejskiej w dniu 19.07.2007r


Protokół Nr 14

ze wspólnego posiedzenia komisji Rady Miejskiej

w dniu 19.07. 2007 r.

  1. Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum .

Posiedzenie prowadził Przewodniczący Rady Roman Pawłowski. Otwierając posiedzenie wspólnej komisji , na podstawie listy obecności stwierdził wymagane quorum (nieobecni usprawiedliwieni radni: Mateusz Flotyński Adam Jakubowski - obecnych 10 radnych ; Lista obecności stanowi zał. Nr 1 i 2 do protokołu.

  1. Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia .

Zaproponowany porządek został przyjęty jednogłośnie , za przyjęciem opowiedziało się 10 radnych .

Głos zabiorą również goście w kwestii sprzątania plaży . Można również podjąć wolne wnioski w ramach komisji , choć punktu tego nie będzie w porządku sesji .

  1. Projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XII/111/07 Rady Miejskiej w Międzyzdrojach z dnia 26 czerwca 2007 r. w sprawie zatwierdzenia zestawienia przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na rok 2007.

Głos zabrał wiceburmistrz , który wyjaśnił , że chodzi o skorygowanie zapisu księgowego .

W związku z brakiem głosów w dyskusji , Przewodniczący zamknął dyskusję poddając pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 10 radnych .

  1. Projekt uchwały w sprawie przyjęcia zadań z zakresu właściwości powiatu.

Wiceburmistrz wyjaśnił , że jest to uchwała porządkująca , przygotowujemy Gminę do przejęcia dróg powiatowych . Gmina jest odpowiedzialna za realizacje , w powiat daje nam środki na ten cel .

Zagadnienie rozszerzył Kierownik ITI Tadeusz Konopacki oraz Pan Mecenas Olech , zarządcą jest Burmistrz i Zarząd Powiatu ze strony Powiatu , jest to zadośćuczynienie RIO , która wytknęła nam pewne sprawy , choć Racy są trochę innego zdania .

Radna Teresa Purgal zapytała na jakim etapie jest inwentaryzacja dróg gminnych i jak je przejmiemy . Jaka umowa została podpisana w tym zakresie , czy można zobaczyć porozumienie , które zostało przywołane .

Materiał taki zostanie przygotowany , tymczasem Przewodniczący zaproponował realizację porządek posiedzenia .

  1. Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu i zmian w budżecie na 2007 rok .

Zagadnienie referowała Pani Konarzewska , wprowadzając jednocześnie autopoprawkę do projektu uchwały .

Pani Purgal - ( w kwestii przedszkola , fundusz rehabilitacyjny) , dlaczego zostało to dopiero teraz zrobione , wydatki takie dobry dyrektor planuje jako sztywne wydatki przy planowanym budżecie .

Radni wyrazili żal ( Michał Sutyła) , że nie odbyło się spotkanie z radnymi odnośnie wizji amfiteatru , koncepcji Pani Płatek - pięknej może , ale na pewno mającej wiele mankamentów na które jest jeszcze czas , aby je skorygować . Osobiście zgłaszał swoje uwagi , gdyż uważa , że projekt rozmija się z funkcjonalnością Osobiście jest rozczarowany tym projektem i będzie głosował przeciwko zaproponowanym zmianom w budżecie .

Pan Tadeusz Konopacki wyjaśnił , że nie jest to takie proste , aby się wycofać z tego zadania ponieważ przetarg już się odbył .

Wiceburmistrz poinformował , że była bardzo szeroka informacja na ten tema , można było uczestniczyć , jest to projekt przygotowywany na dofinansowanie do projektu unijnego , ale można poszerzyć ten projekt o pewne elementy . Prośba o to , aby Pan Burmistrz wypowiedział się osobiście , gdyż ma pewne odniesienie do tego projektu Osobiście nie widzi żadnych barier do jego realizacji , projekt jest atrakcyjny i podoba się . Na pewno nie dotarły żadne sygnały , jakoby projekt nie nadawał się do realizacji .

Mecenas zapytany o zdanie wyjaśnił , że unieważnienie przetargu jest bardzo ograniczone poprzez wyrok arbitrów w tym zakresie .

Przewodniczący zauważył , że nie po raz pierwszy stało się tak , że Burmistrz sam zadecydował w oparciu o własną wizję i poglądy . Amfiteatr ma zarobić na swoje utrzymanie , taka powinna być idea , nie może być na utrzymaniu MDK . Zaproponował , aby Burmistrz zorganizował pilnie spotkanie przy udziale Pani Płatek oraz radnych .

Ważna jest koncepcja finansowania tego przedsięwzięcia , jak to ostatecznie zostało rozwiązane - za pytał radny Michała Sutyła .

Wiceburmistrz zapewnił , że spotkanie takie jest możliwe do realizacji . Finansowanie amfiteatru to zadanie własne Gminy , zatem będzie to finansowane przez Gminę .

Osobiście uważa , że należy wykreślić ten zapis do momentu uzgodnienia wszystkich sprawa jak również spotkania z Panią Płatek .

Pani Purgal przy okazji tej sprawy poruszyła problem dot. realizacji planów pracy komisji , gdyż takie zagadnienia powinny być omawiane na spotkaniach poszczególnych komisji , tymczasem posiedzenia odbywają się tylko po to, aby opiniować materiałów na sesje

Burmistrz Leszek Dorosz , przybyły na posiedzenie wyjaśnił , że koncepcja jest przygotowana z myślą o możliwości ulokowania tam osób funkcjonujących w tym miejscu .

Przewodniczący przerwał dyskusję w związku z koniecznością rozpoczęcia sesji , debata będzie miała miejsce w ramach sesji .

Tymczasem w ramach wolnych wniosków poprosił o zabranie głosu gości - dzierżawców plaży , którzy chcieli przedstawić swój problem w związku z prowadzoną działalność , która już od 3 lat ma miejsce w Międzyzdrojach , jest to firma ………………..jaka? Problem polega na tym , że plaża jest brudna , jest dużo uwag , które dotykają niechcący dzierżawców , choć osobiście w swojej działalności stosują segregację śmiecie , ale odczuwają , że trochę są traktowani po macoszemu . Uważają , że powinny być posadowione kosze na śmieci , których brakuje Istniejąc różne potrzeby , ludzie zwracają się o środki opatrunkowe , które zostają udostępnione , nawet mogą zaoferować miejsce na punkt sanitarny , ale oczekują również współpracy , np. więcej śmietników .

Przewodniczący uważa , że problem nie może być rozwiązany , gdyż wiąże się to z kosztami , ale przyjęto problem do wiadomości .

Burmistrz ustosunkował się do powyższej wypowiedzi , stwierdził , że koszty ratownictwa przerosły oczekiwania Gminy , obsługa ratownicza w przyszłym roku będzie 3 miesięczna . Na obsługę medyczna nie mamy niestety wpływu . Jeśli chodzi o czystość nie ma możliwości , gdyż biorąc pod uwagę istniejący sprzęt , maszyna musiałby sprzątać całą noc , co nie jest możliwe . Planujemy zakup maszyny , która temu sprosta , ale są to koszty do których należy się przymierzyć . Dlatego trudno jest powiedzieć , że Gmina tego nie widzi . Jest to stwierdzenie krzywdzące .

Przewodniczący zamknął posiedzenie wspólnej komisji w związku z koniecznością rozpoczęcia zaplanowanej sesji RM .

Na tym protokół zakończono .

Protokółowała :

M.Nurkowska

Przewodniczący Rady

Roman Pawłowski

3


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mirosława Nurkowska

Data wytworzenia:
19 lip 2007

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
26 paź 2007, godz. 09:29

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
26 paź 2007, godz. 09:29