Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół ze wspólnego posiedzenia komisji Rady Miejskiej w dniu 22.01.2007r


Protokół ze wspólnego posiedzenia komisji Rady Miejskiej

w dniu 22 stycznia 2007 r.

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum .

Na Przewodniczącego posiedzenia wspólnych komisji Rady Miejskiej wybrano Pana Michała Sutyłę , który otworzył posiedzenie i na podstawie listy obecności stwierdził wymagane quorum . Obecnych na posiedzeniu 8 radnych ; nieobecność swoją zapowiedzieli radni : Pan Wiesław Kotwica , Roman Pawłowski , Adam Jakubowski , nieobecni byli również radni : Bobek Mateusz , Kościukiewicz Andrzej , a swoje spóźnienie zapowiedziała Beata Kiryluk .

W posiedzeniu uczestniczyli Burmistrz Leszek Dorosz , Wiceburmistrz Bogusław Tomczyk , Sekretarza Urzędu Henryk Nogala oraz pracownicy merytoryczni Urzędu Miejskiego .

Wiceprzewodniczący RM Pan Michał Sutyła poinformował , że zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami Rady w sprawie transmisji posiedzeń komisji RM , Przewodniczący skonsultował z przewodniczącymi poszczególnych komisji udział TV kabel na posiedzeniu , o czym poinformowano telefonicznie Pana Michalczewskiego , który jednak nie przybył na posiedzenie .

Lista obecności stanowi zał. Nr 1 i 2 do protokołu .

2.Przyjęcie porządku obrad .

Radny Michał Sutyła poinformował, że nie odbędzie się zaplanowane spotkanie z przedstawicielami Urzędu Morskiego , spotkanie odbędzie się w innym terminie .

Porządek posiedzenia będzie przebiegał wg zaproponowanego porządku sesji i będzie realizowany przez kolejne dwa dni przewidziane na posiedzenia komisji . Zatem to czego nie uda się zrealizować w dniu 22.01.2007 r. do godz. 15.00 umówione spotkanie z Panem Gołosem ) zostanie zrealizowane na kolejnym posiedzeniu w dniu 23.01.2007 r.

Porządek posiedzenia został przyjęty bez uwag i stanowi zał. Nr 3 do protokołu .

3.Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji RM (20.12.2006 r. )

Z protokołem zapoznali się radni : Kazimierz Drzewiecki oraz Artur Duszyński nie wnoszą uwag . W związku z czym poddano pod głosowanie przyjęcie protokołu bez odczytania ; za przyjęciem opowiedziało się 9 radnych ( doszła radna Teresa Purgal )

  1. Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu i zmian w budżecie .

STANOWISKO - projekt uchwały zostanie omówiony na posiedzeniu komisji w dniu 23.01.2007 r.

  1. Projekt uchwały w sprawie zniesienia formy ochrony przyrody .

Przewodniczący posiedzenia otworzył dyskusję nad punktem 8 porządku posiedzenia , jednak w związku z brakiem pytań poddał pod głosowanie projekt uchwały .

STANOWISKO - komisja opiniuje pozytywnie projekt uchwały bez uwag , za przyjęciem opowiedziało się 9 radnych .

  1. Projekt uchwały w sprawie wskazania wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej właściwej dla określenia polecenia wyjazdu służbowego Przewodniczącemu Rady Miejskiej .

Punkt 20 porządku wynika z konieczności określenia osoby ( w przypadku 2 wiceprzewodniczący RM ) , która będzie dokonywała podpisów na delegacjach Przewodniczącego Rady Miejskiej . Fakt taki zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2000 r. , winien być uregulowany zapisem uchwały RM .

STANOWISKO komisje zaopiniowały pozytywnie projekt uchwały ze wskazaniem na Michała Sutyłę , za przyjęciem opowiedziało się 9 radnych .

  1. Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na rok 2007.

Punkt 7 porządku posiedzenia referowała zaproszona na posiedzenie insp. Ewa Sulika -Scholz , która omówiła poszczególne wydatki wynikające z zestawienia , wpłynęły wnioski Fundacji RECAL i LOK w zakresie edukacji ekologicznej .

Radna Teresa Purgal podniosła temat nieprawidłowego , jak mniema ogławiane drzew przy DW „Polino” i w niektórych innych miejscach , czy jest to prawidłowe działania i czy ktoś to kontroluje ?

Insp. Sulika - Schulz poinformowała , że robił to ZOŚ , choć czynił to pod kontrolą fachowca w tym zakresie . Przyjęto uznawać za nieprawidłowe działania w takim przypadku, jeżeli drzewo obumiera . Cięcia pielęgnacyjne nie wymagają szczególnej zgody .

Radni podnieśli ten problem w aspekcie uregulowania tych spraw poprzez zrobienie zestawienia cięć pielęgnacyjnych , zabiegi takie winny bowiem wynikać z planu wycinki na terenie miasta .

Insp. Sulika - Schulz poinformowała , że zabiegi takie ma ZOŚ w swojej działalności statutowej . Poza tym ma być podobno zatrudniona osoba - architekt zieleni miejskiej, zajmująca się porządkowaniem zieleni na terenie miasta .

WNIOSEK z chwilą zatrudnienia architekta zieleni należy stworzyć roczny harmonogram prac pielęgnacyjnych drzew i zieleni na terenie Gminy , za wnioskiem opowiedziało się 9 radnych obecnych na posiedzeniu .

Burmistrz poinformował , że Pani Katarzyna Dylawerska przygotowała kosztorys prac w zakresie swojej umowy o dzieło , jeśli chodzi o porządkowanie drzewostanu .

Zdaniem radnych , należy również upublicznić wiedzę na temat wywożenia zepsutego sprzętu , który nie może być oddany do sklepu w związku z zakupieniem nowego . Jak również zużytych opon , baterii itp.

Pani Sulika -Schulz poinformowała , że ustawa nakłada obowiązek w tym zakresie , a wewnętrzny regulamin reguluje zagadnienie szczegółowo . Nie jest natomiast rozwiązany problem z oponami , najbliższe składowisko jest w Szczecinie . Jeśli chodzi o baterie pojemniki są ustawione w szkołach , a przeterminowane leki oddaje się w aptece .

Radni poruszyli w tym temacie racjonalną gospodarkę odpadami i selektywną zbiórkę śmieci , która powinna być już u nas wdrożona , tymczasem nie wynika z przedmiotowej uchwały by miało być to realizowane , gdyż kwota zaplanowana na ten cel w wysokości 2000 zł nie daje takiej możliwości . Radni stoją na stanowisku , że aby miało to szansę powodzenia - kwota ta winna ulec zwiększeniu celem podjęcia zdecydowanych działań odnośnie wdrożenia edukacji ekologicznej .

Kierownik ZOŚ bardzo skutecznie omija ten temat skoro nie nie zgłasza swoich problemów na posiedzeniach komisji .

STANOWISKO Komisje proponują przesunąć projekt uchwały do ponownej analizy w ramach prac komisji przy udziale kierownika ZOŚ oraz Księgowej Zakładu ze względu na konieczność omówienia spraw :

  • selektywnej zbiórki odpadów stałych i zagwarantowania odpowiednich środków na ten cel ,

  • rozpoczęcia edukacji mieszkańców w zakresie selektywnej zbiórki odpadów stałych

  • omówienia tych spraw z kierownikiem ZOŚ , który unika spotkań z komisjami .

Wniosek poddany pod głosowanie uzyskał 9 głosów (doszła radna Beata Kiryluk )

  1. Projekt uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości na rzecz wieczystego użytkownika .

Zagadnienie referowała pani Edyta Konarzewska , która zgodnie ze stanowiskiem z poprzedniego posiedzenia dostarczyła radnym analizę ekonomiczną , związaną ze zbyciem prawa własności do przedłożonych działek , zał. do protokołu .

Analiza ta jest bez aktualnej wyceny , a bez wyceny rzeczoznawcy nie wiemy ile Gmina może stracić , czy ile zyskać .

Może warto pokusić się o taką wycenę , gdyż są to stosunkowo duże działki .Na rynku prawo własności rośnie , a prawo użytkowania maleje .

Wieczyste użytkowanie daje większe korzyści do budżetu , niż przekształcenie .Musimy jednak przekształcać nasze tereny z myślą o naszych mieszkańcach , szczególnie , że jesteśmy w Unii Europejskiej .

Burmistrz wyraził obawę , że jeżeli Rada będzie utrudniała wszystkie działania , to Gmina nie będzie miała możliwości zbywania nieruchomości , tymczasem może się zdarzyć tak , że nie dostaniemy pieniędzy , tylko przekształcimy to z mocy prawa , gdyż trwają w sejmie prace nad stosowną ustawą . Burmistrz zapewnił Radę , że nie robimy nikomu prezentów , Gmina będzie chciała uzyskać max. kwotę z tego tytułu . Burmistrz zwrócił się z prośbą o trochę zaufania w stosunku do swoich działań .

Zdaniem Radnej Teresy Purgal nie chodzi o blokowanie działań Burmistrza , ale o pewną zasadę działania w takich sytuacjach . Rada zawsze będzie zwracała się do Burmistrza o wykonywanie takiej analizy przy zbywaniu nieruchomości .

Na pytanie , co ma być budowane w tym miejscu , Wiceburmistrz odpowiedział , że ma być to funkcja hotelowa o wysokiej zabudowie .

Radny Rafał Wolny uważa , że możemy tylko zyskać na tym , w kontekście ziem zachodnich , zatrudnienia i rozwoju tego terenu , który nie jest aktualnie zbyt atrakcyjny .

Wiceprzewodniczący zamknął dyskusję, poddając pod głosowanie projekt uchwały .

STANOWISKO Po przedstawieniu przez Burmistrza analizy ekonomicznej związanej ze zbyciem prawa własności do przedłożonych działek , radni opowiedzieli się za pozytywnym przyjęciem projektu uchwały , głosowało 10 radnych .

  1. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości - Wapnica , ul. Turkusowa .

Zagadnienie referowała insp. Edyta Konarzewska , chodzi o dwie pozostałe działki do zbycia w drodze przetargu . Czas potrzebny na realizację zadania to 3 miesiące .

Pan Michał Sutyła zamknął dyskusję , poddając pod głosowanie projekt uchwały .

STANOWISKO Komisja opowiedział się pozytywnie za projektem uchwały 10 głosami .

  1. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości - Międzyzdroje , ul. Dąbrówki 13 .

Zagadnienie referowała insp. Edyta Konarzewska . Proponuje się przetarg ograniczony . Obecnie nieruchomość znajduje się w posiadaniu dotychczasowego dzierżawcy , który zobowiązał się do jej wydania 31.03.2007 r. Należność z tego tytuły będzie stanowiła dochód Gminy .

STANOWISKO komisja opowiedziała się pozytywnie za projektem uchwały 10 głosami .

  1. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości - Międzyzdroje , ul. Zwycięstwa 33.

Zagadnienie referowała Pani Edyta Konarzewska wyjaśniając , że do tej pory zbyto 5 lokali mieszkalnych wraz z udziałami w prawie użytkowania wieczystego do gruntu . Własnością Gminy pozostają nie zbyte pomieszczenia , które nie spełniają wymagań samodzielnego lokalu .Proponuje się je sprzedać w trybie bezprzetargowym na rzecz innych współwłaścicieli nieruchomości .

Zamknięto dyskusję poddając pod głosowanie projekt uchwały .

STANOWISKO komisja opowiedziała się pozytywnie za przyjęciem projektu uchwały 10 głosami .

  1. Projekt uchwały w sprawie oddania w użytkowanie wieczyste gruntu .

Zagadnienie referowała pani Edyta Konarzewska , na wniosek właściciela działki Nr 570/4 z października została podjęta uchwała w sprawie służebności drogi koniecznej do przedmiotowej nieruchomości na udziale części działki , pozostałe udziały zostały oddane w użytkowanie wieczyste wraz z lokalami .Osoby , którym przysługuje udział w prawie użytkowania wieczystego do tej działki , złożyły w Gminie oświadczenie , że wyrażają zgodę na ustanowienie na posiadanym udziale służebności dojazdu do działki Nr 570/4 . Z uwagi na wycofanie oświadczeń nie było to jednak możliwe . W celu formalnego załatwienia sprawy dojazdu do działki , należy podjąć tę uchwałę .

Przewodniczący posiedzenia zamknął dyskusję .

STANOWISKO komisja opowiedziała się pozytywnie za przyjęciem projektu uchwały 10 głosami .

  1. Projekt uchwały w sprawie ustanowienia służebności gruntowej .

Zagadnienie referowała insp. Edyta Konarzewska ,która wyjaśniła , że chodzi o uregulowanie stanu prawnego części nieruchomości budynkowej , stanowiącej drogę będącą własnością Gminy M-je , proponuje się ustanowienie na rzecz każdoczesnego właściciela nieruchomości , położonej przy ul .Leśnej 1,3ab) oraz 5 . Podjęcie nowej uchwały i uchylenie starej ( taki paragraf należy zamieścić ) związany jest z wnioskiem Spółdzielni „Słowianin”

Przewodniczący posiedzenia zamknął dyskusję , poddając pod głosowanie projekt uchwały .

STANOWISKO komisja opiniuje pozytywnie projekt uchwały za przyjęciem opowiedziało się 10 radnych z jednoczesną uwagą odnośnie dopisania paragrafu uchylającego projekt uchwały .

14 .Projekt uchwały w sprawie statutu sołectwa Wicko .

Obecny na posiedzeniu Komisji pan Sekretarz Henryk Nogala wyjaśnił , że zmiana statutu podyktowana jest tym ,iż wcześniej wybory w sołectwach zarządzała Rada Miejska stosowną uchwałą , natomiast aktualnie wybory zarządza Burmistrz oraz to , że zebranie wiejskie jest najwyższą władzą . Wprowadzono również trochę spraw kosmetycznych .

Sekretarza poinformował , że wszystkie trzy statuty są takie same , różnią się jedynie nazwą sołectwa , zatem zmiany wprowadzone do jednego ze statutów , będą miały przełożenie na kolejne statuty .

Zgłoszono następujące uwagi do statutu :

  1. Należy używać w zapisach słowa „Burmistrz” bez słowa „Gminy”

  2. Zaproponowano rozszerzenie rozdziału 5 art.27 poprzez dopisanie pkt 3 o treśc: „ Wybory wyników przeprowadzone w drugim terminie są ważne bez względu na liczbę zebranych „

  3. W § 40 należy wykreślić słowo „Międzyzdrojów” w odniesieniu do słowa Burmistrz

  4. W § 12 dodać 4 punkt o treści „ protokoły z zebrań umieszczane są w ciągu 7 dni od daty przekazania Burmistrzowi Gminy w BIP.

Sekretarz przyjął wszystkie uwagi zobowiązując się , że skonsultuje je z Panią Mecenas i Radami Sołeckimi , które statuty opiniowały .

STANOWISKO Radni opowiedzieli się pozytywnie za projektem uchwały łącznie z poprawkami , które zostaną ujęte w korekcie przedłożonej radnym przez Sekretarza Urzędu Miejskiego , po konsultacji z Panią Mecenas .

15.Projekt uchwały w sprawie statutu sołectwa Wapnica .

STANOWISKO opiniuje się pozytywnie łącznie z poprawkami ujętymi w korekcie przedłożonej radnym przez Sekretarza Urzędu Miejskiego po konsultacji z panią mecenas .

  1. Projekt uchwały w sprawie statutu sołectwa Lubin .

STANOWISKO opiniuje się pozytywnie łącznie z poprawkami ujętymi w korekcie przedłożonej radnym przez Sekretarza Urzędu Miejskiego , po konsultacji z Panią Mecenas .

  1. Projekt uchwały w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu umarzania , odraczania i trybu rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych do których nie stosuje się przepisów ustawy - Ordynacja podatkowa oraz wskazania organu i osób do tego uprawnionych .

STANOWISKO - zagadnienie zostanie omówione na posiedzeniu 23.01.2007 r.

18 . Projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia i akceptacji wartości punktu dla pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyzdrojach .

STANOWISKO - projekt uchwały będzie omówiony na posiedzeniu komisji w dniu 23.01.2007 r.

19. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVIII/182/04 Rady Miejskiej w Międzyzdrojach z dnia 27 kwietnia 2004 roku w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych w Gminie Międzyzdroje .

STANOWISKO projekt uchwały zostanie omówiony na kolejnym posiedzeniu w dniu 23.01.2007 r.

  1. Przyjęcie planu pracy komisji :

a) Rewizyjnej RM

STANOWISKO zostanie to omówione na kolejnym posiedzeniu komisji .

b)Rozwoju Gospodarczego i Budżetu .

STANOWISKO zostanie to omówione na kolejnym posiedzeniu komisji

c) Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska .

STANOWISKO projekt uchwały zostanie omówiony na kolejnym posiedzeniu komisji

d) Spraw Społecznych .

STANOWISKO projekt uchwały zostanie omówiony na kolejnym posiedzeniu komisji .

21. Wolne wnioski i zapytania .

W ramach wolnych wniosków Burmistrz zwrócił się do Rady Miejskiej w sprawie nielegalnej wycinki 9 drzew dokonanej przez pana Skorupkę . Pan Skorupko uczestniczył również w posiedzeniu komisji . Sytuacja zdaniem Burmistrza jest bardzo poważna , gdyż mowa jest o znacznej sumie pieniędzy ok. 250 tys. zł , którą zgodnie w wydaną tym zakresie decyzją SKO w Szczecinie winien zapłacić Pan Skorupka jako karę . Istnieje dylemat i ew. dwie drogi , wysłać sprawę do WSA , rozpoczynając kilkuletnie procesy sądowe ( ponosząc oczywiście koszty procesowe ) , albo ze względu na ważny interes społeczny ( ze wskazaniem na art. 155) , możemy wydać nakaz nasadzeń na znaczną kwotę wg przygotowanego projektu Pani Katarzyny Dylawerskiej .

Burmistrz zwrócił się o opinię do Rady Miejskiej , gdyż jak sam powiedział , nie chce być podejrzewany o jakieś interesy prywatne . Sprawa jest zbyt poważna , by Burmistrz sam mógł podjąć w tej sprawie decyzję , dlatego oczekuje stosownego stanowiska Rady . Istnieje w tym zakresie przygotowana opinia prawna na temat , czy może być w tej sprawie wskazanie na ważny interes społeczny .Uzyskana odpowiedź prawna mówi o takiej możliwości 1) społeczność lokalna odnosi natychmiastową i trwałą korzyść , 2) kara ma walor edukacyjny i naprawia szkodę, 3) kara zostanie wykonana szybko nie będzie kwestionowana należność zapłaty i unikanie egzekucji , 4) zachodzi argument ekonomiczny - brak kosztów egzekucji .

Radny Mateusz Flotyński zanegował argument , jakoby koszty egzekucji były po stronie Gminy , jest to koszt dłużnika , czym innym jest egzekucja , czym innym windykacja . Sprawy do WSA nie wysyła Urząd .

Radny Paweł Drzewiecki widzi konieczność wypowiedzenia się Pani Wysockiej obecnej na posiedzeniu , gdyż te sprawy są tożsame , łączą się .

Zdaniem Burmistrza jest to kolejna oddzielna sprawa , aczkolwiek analogiczna. Sprawa wróciła z SKO do uzupełnienia . Sprawa jest zakończona decyzją .

Obecna na posiedzeniu Pani Ewa Sulika - Schulz wyjaśniła aspekt prawny Państwa Skorupka oraz Pani Wysockiej .

W przypadku Państwa Skorupko naliczono karę , decyzja trafiała do SKO , które utrzymało w mocy decyzję , służy od tego odwołanie 30 dniowe .

Państwo Wysoccy - natomiast muszą uzupełnić materiał dot . obmierzenia pnia drzewa.

Pani Wysocka wyjaśniał , że ponad 40 lat temu dokonano nasadzeń topoli , w związku z tym , że zagrażały one bezpieczeństwu gospodarstwa , uzyskano zezwolenie na wycięcie 8 drzew . W trakcie wycinki niechcąco zostało uszkodzone drzewo dziewiąte . Zostało to zgłoszone Pani Sołtys , co osobiście może potwierdzić Pani Liszka . Pani Wysoka uważa , że jest tutaj pewna niesprawiedliwość , kara jest wymierzona taka sama w obydwu sprawach, tymczasem są one całkiem inne , gdyż Pan Skorupko dokonał wycinki nielegalnie , natomiast w jej sytuacji był to całkowity przypadek , który może być potwierdzony przez panią Sołtys. .Uważa , że Pan Skorupka powinien uiścić jakąś opłatę z tego tytułu .

Zdaniem radnego Drzewieckiego powinno się z Urzędu wydać decyzję na wycinkę drzewa złamanego , gdyż tak się zdarza , że podczas wycinki zostaje uszkodzone jakieś drzewo , po co została naliczona kara .

Radny Rafał Wolny kara jest faktycznie druzgocąca , obawia się jednak , że przychylając się do załatwienia tej spraw w aspekcie tzw. ludzkim , otworzymy drogę innym chętnym, jak zabezpieczyć , aby nie stało się to nagminnym zjawiskiem , jak uświadomić to ludziom , skoro sam fakt nasadzenia rozwiązuje sprawę . Radny uważa , że takim działaniem wchodzimy w konflikt z prawem i otwieramy pewną możliwość .

------------------ wyszła radna Teresa Purgal -----------------------

Radny Adam Wróbel obawia się , że otworzy to pewną furtkę .

Burmistrz zobowiązał się , że zrobi tak jak uzna Rada , niczego innego nie zrobimy . Uważa jednak , że kwota o której mówimy jest szaleństwem i nikogo ona nie usatysfakcjonuje i nikomu nie zadośćuczyni , jeśli chodzi o konflikt sąsiedzki . Pan Skorupka deklaruje , że wykona nasadzenia . Istnieje art. 155 pytanie brzmi , czy mamy z niego skorzystać .

Radny Michał Sutyła wyraził obawę , czy istnieją jakieś możliwości prawne zabezpieczenia w umowie dokonania przedmiotach nasadzeń , określając miejsce ,czas i szczegóły . Czy kara może być przywrócona w sytuacji jeśli nie dokona się tych nasadzeń?

Zdaniem Radnego Kazimierza Drzewieckiego Rada nie powinna się wypowiadać w tej sprawie , gdyż jest to kompetencja Burmistrza , jak Rada ma się zachować w takiej sytuacji kontrolując Burmistrza .Czy Burmistrz na etapie zmiany decyzji znajdzie podstawę prawna ?

Burmistrz zabezpieczy się opinią prawną w tym zakresie , jeśli nie będzie takiej możliwości , nie zaryzykuje na pewno umowy dżentelmeńskiej . Jeżeli nie będzie decyzji Rady , sprawa trafi do WSA .

Burmistrz zaproponował , aby wstrzymać się z decyzją do posiedzenia w dniu 23.01.07 r. będą wówczas prawnicy , którzy wspomogą nas w ustaleniach .

Pan Michał Sutyła zwrócił się do radnych o przemyślenie sprawy i wyartykułowanie jej na posiedzeniu w dniu 23.01.2007 . Zaproszono Państwa Skorupko na godz. 13.00 .

Pani Beata Kiryluk jest skłonna potraktować sprawę w aspekcie ludzkim , chodzi jedynie o to jak się zagwarantować nasadzenia o których mowa , czy istnieje jakaś forma egzekucji .

Zarządzono przerwę do godz. 15.00 .

Po przerwie .

W posiedzeniu komisji uczestniczył Pan Gołos , który przedstawił rys historyczny swojej dotychczasowej działalności w obiekcie wcześniej nazwanym „Latarnią Morską ” . Propozycja zagospodarowania padła w 1998 r. Stan obiektu był na tyle zły , że należało podjąć się kapitalnego remontu ( zaprezentowano to na zdjęciach ) , zatem rzeczywistość przerosła oczekiwania . Koszt poniesiony to ponad 2 mln zł. Aktualny Obiekt „Gabinet Figur Woskowych” jest jedynym gabinetem w Polsce . Koszt jednej figury jest bardzo wysoki .

Na przestrzeni tych lat były różne ustalenia ,łącznie ze sprzedażą obiektu , zrobiona nawet operat szacunkowy na koszt Gminy .Dzisiaj mówimy o koncepcji kina .Kino ma być tzw. kanapowe na 120 miejsc , aby wykorzystać funkcję istniejącej tam niemałej Sali , która posłużyć może jako sala konferencyjna . Kino ma być czynne cały rok i można to zagwarantować umową .Planowane jest również planetarium z możliwością wejścia na górę z kopułą . Nakład inwestycji jest niemały ok. 3 mln zł. Bilety dla młodzieży będą miały 50 % zniżkę . Na pytanie czemu to robi Pan Gołos odpowiedział , że związał się z Międzyzdrojami , tutaj uczą się dzieci i tutaj osiadł na stałe.

Jeśli chodzi o stan prawny obiektu Pan Gołos wyjaśnił , że dzierżawa budynku rozpoczęła się w 1998 rok , podpisana była na 9 lat - do 2006 r. Kolejny aneks do umowy podpisany był do 2012 r. , w przypadku braku realizacji II etapu do 2009 r.

Radny Mateusz Flotyński wyraził wątpliwość odnośnie ekonomicznego aspektu kina , które nie miało szans nawet w Świnoujściu . Jeżeli umowa nie zostanie podpisana dzierżawa kończy się w 2009r.

Pan Gołos dysponuje dokumentami , w tym dziennikiem budowy , który jest aktualizowany : galeria , klub , usługi hotelarskie , schronisko młodzieżowe . Wcześniej była to Fundacja 8,5 założona przez Pana Min. Waldemara Dąbrowskiego , dzisiaj sytuacja się zmieniła i od 2 lat przekształcono spółkę cywilną w spółkę z o.o. „Eureka”

Roczna opłata z tego tytułu wynosi 15 tys. podatku gruntowego i ok. 535 zł. miesięcznie za dzierżawę . Stawka taka wynika z uzgodnień w wyniku kontroli NIK , która zanegowała wcześniejszą stawkę , chociaż nie zostało to zrobione zgodnie z umową .

Na pytanie ile jest w stanie płacić Pan Gołos nie określił stawki .

Radny Kazimierz Drzewiecki omówił całe zagadnienie , jak sprawa kształtowała się na przestrzeni lat . Pierwsza umowa była zawarta na 8 lat , a niskie stawki dzierżawy miały być zrekompensowane nakładem na ten budynek i Festiwalem Gwiazd . Brakuje realizacji umowy w punkcie całorocznej działalności obiektu . Po tym okresie obiekt miał przejść w stanie nie pogorszonym do Gminy , nie było mowy o sprzedaży . Pod koniec 1998 r. Pan Gołos złożył wniosek o dalsze lata ze względu na poniesione nakłady 10 XII 98 r. przedłużono umowę o dalsze 15 lat pod warunkiem nadbudowy do I kondygnacji bez udziału środków własnych Gminy ( wg ustaleń z konserwatorem zabytków ) Aneks dotyczy tylko przedłużenia umowy . Wydano również decyzje na rozbudowę części dolnej i dobudowanie części górnej . Pan Gołos miał zakończyć inwestycję do 2007 r. , jednak nie wywiązał się z warunków umowy , w ciągu 6 lat nic nie zrobił . Zdaniem radnego , działania spółki zmierzają do nabycia obiektu , nie jego dzierżawy . Wpłynął zresztą taki wniosek o sprzedaż , wiedząc , że jest obarczony dzierżawą . Jeżeli Radni pójdą w innym kierunku , należy zmienić uchwałę , która obowiązuje . Aktualny projekt nie mieści się w zapisie , dlatego należy podpisać nową umowę . Małe stawki wynikały z działalności Festiwalu Gwiazd , miało być to bowiem zaplecze dla organizacji tej imprezy . Osobiście uważa , że budynek ten jest nierozłączną częścią MDK i powinien temu służyć , tymczasem w koncepcji nic nie ma na ten temat . Sprzedaż w takim miejscu nie wchodzi w rachubę , gdyż jest to centralne miejsce M-jów .

Na pytanie jak długo będzie trwała inwestycja Pan Gołos odpowiedział , że przewiduje 2 lata . Jest otwarty na współpracę z MDK , wcześniej nie było atmosfery współpracy .Ma nadzieję , że aktualna współpraca z Panią Dyrektor inaczej się potoczy . Zgodnie z umową do 2009 roku może być realizacja dotychczasowych zamierzeń .

Zdaniem radnego Wójcika nie powinniśmy rozmawiać o umowie , która trwa do 2009 r. , wrócimy do niej w 2009 r.

Radny Flotyński jest odmiennego zdania uważa bowiem , że bez sensu jest schronisko w tym miejscu , na pewno w tym miejscu bardziej potrzebne jest kino i planetarium , więc po co brnąć w realizację umowy , która nas nie satysfakcjonuje ?

Podobny pogląd wyraziła Pani Beata Kiryluk uważa , że w tak eksponowanym miejscu należy zdecydowanie budować kino , planetarium i salę teatralną .

Burmistrz nie widzi żadnych przeszkód w realizacji ponieważ w uchwale zawsze można wszystko zmienić , zgodnie z inicjatywą Radnych .

Pan Gołos zagwarantował , że odda salę w bezpłatne użytkowanie do godz. 16.00 , co można zapisać w umowie . Idea jest taka , że nie może zabrać mieszkańcom chleba , chce zagwarantować atrakcję , ponieważ one ściągają ludzi .

Radny Rafał Wolny osobiście nie widzi kina kanapowego , ma praktykę w tego rodzaju działalności i nie ma wyobrażenia jak to ma zafunkcjonować ?

Pan Gołos jest zdania , iż jest to możliwe , kanapy będą chowane pod ścianą , kanapy będą bez numerów .

Przewodniczący zakończył dyskusję , uważa , że jest to pierwsze spotkanie z panem Gołosem i rozmowa dot. nowego projektu . Szczególnie , że w dalszym ciągu pracujemy nad planami zagospodarowania przestrzennego.

Burmistrz stwierdził , że jeżeli będzie przychylność Rady , plany mogą być uchwalone w marcu .

Na zakończenie Pan Gołos zapytany o to jak widzi współpracę z miastem w przełożeniu na opłaty z tytułu użytkowania odpowiedział , że jest w stanie płacić w trakcie budowy 1000 zł. , później 2000 tys. zł./ miesięcznie .

Na zakończenie Burmistrz poinformował , że budżet na 2006 r. został zrealizowany w 101 % a w wydatkach 80 % .

22.Zakończenie posiedzenie .

Przewodniczący zamknął posiedzenie komisji umawiając radnych na dzień kolejny 23.01.2007 r. na którym nastąpi realizacja kolejnych punktów porządku sesji .

Na tym protokół zakończono .

Protokółowała:

M.Nurkowska

Wiceprzewodniczący Rady

Michał Sutyła

2


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Marta Trojan

Data wytworzenia:
27 lut 2007

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
27 lut 2007, godz. 11:16

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
27 lut 2007, godz. 11:16