Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół ze wspólnego posiedzenia komisji Rady Miejskiej w dniu 23.01.2007r


Protokół ze wspólnego posiedzenia komisji Rady Miejskiej

w dniu 23 stycznia 2007 r.

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum .

Przewodniczącym posiedzenia wspólnych komisji Rady Miejskiej został radny Michał Sutyła , który otworzył posiedzenie i na podstawie listy obecności stwierdził wymagane quorum . Obecnych na posiedzeniu 11 radnych ; nieobecność radni : Pan Wiesław Kotwica , Roman Pawłowski , Bobek Mateusz , Kościukiewicz Andrzej .

Lista obecności stanowi zał. Nr 1 i 2 do protokołu .

2.Przyjęcie porządku obrad .

Radny Michał Sutyła poinformował, że na spotkaniu , zgodnie z ustaleniami z posiedzenia w dniu 22.01.2007 r. zostaną zrealizowane punkty :

  • Zmiany budżetu i zmiana w budżecie na rok 2007

  • Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVIII/182/04 Rady Miejskiej w Międzyzdrojach z dnia 27 kwietnia 2004 roku w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych w Gminie Międzyzdroje .

  • Projekt uchwały w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu umarzania , odraczania i trybu rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych do których nie stosuje się przepisów ustawy - Ordynacja podatkowa oraz wskazania organu i osób do tego uprawnionych .

  • Projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia i akceptacji wartości punktu dla pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyzdrojach .

  • Plany pracy Komisji Rewizyjnej , RGiB ,GKiOŚ oraz Spraw Społecznych

  • W ramach wolnych wniosków odbędzie się spotkanie z organizatorami Zachodniopomorskiego Festiwalu Gwiazd .

Porządek został zaakceptowany , zgodnie z kontynuacją programu sesyjnego .

  1. Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu i zmian w budżecie na 2007 rok.

Zagadnienie referowała pani Wanda Konarzewska omawiając kolejno pozycje projektu uchwały .

Radni analizując zwiększenie wydatków o kwotę 60 tys. zł. na rzecz utwardzenia nawierzchni pod pawilony handlowe rozważali , co wpłynęło na znaczny wzrost inwestycji, analizowano czy w tych wysokich kosztach nie mogą partycypować osoby tam, handlujące . Zdaniem radnego nie porządkuje to wcale handlu w Międzyzdrojach, gdyż na terenach prywatnych w dalszym ciągu będzie się on odbywał .

Burmistrz poinformował , że teren ten zostanie wyłożony polbrukiem i w przyszłości może służyć również do innych celów , np. do spotkań , imprez , kiermaszy promocyjnych , które będą przynosiły miastu określone dochody , po stosownym zagospodarowaniu tego terenu .

Zdaniem radnego Kazimierza Drzewieckiego w planie zagospodarowania przestrzennego nie ma wskazania na takie cele , zatem nie widzi możliwości , przedstawionej przez Burmistrza koncepcji w tej części kurortu centralnego promenady . Umowy zostały zawarte do 2008 r. , czy to oznacza , że w tym momencie zostanie usunięte 70 stoisk , w które handlowcy zainwestowali własne środki . Za dwa lata będziemy mieli ten sam problem .

Uporządkowanie powierzchni handlowych , to nic innego jak ograniczenie miejsc handlowych różnymi drobnymi artykułami , tymczasem - zdaniem radnego Michała Sutyły jest to rozszerzenie handlu , a nie uporządkowanie Promenady .

Burmistrz wyjaśnił , że mówimy o I etapie porządkowania Promenady , cały rozrzucony dotychczas handel grupujemy w jednym miejscu , a wszystko wokół znika .Burmistrz nie proponuje żadnej zmiany w tym zakresie , to wszystko zostało już raz uzgodnione , dzisiaj mówimy o przygotowaniu terenu pod ten właśnie uzgodniony wcześniej handel . Wszystko pozostałe znika z promenady , nie będzie żadnych pojedynczych punktów , nawet w sąsiedztwie WDW o czym zapewnił nas Pan Tatur , jak również nie będzie handlu w otoczeniu „Aurory” .

Radny Wolny obawia się znając realia , że będziemy mieli coś na wzór „amfiteatru” bowiem tam również mówiło się o tymczasowości , a sprawa przetrwała w takiej formie do dzisiaj . Poza tym radny obawia się , że będzie to w przyszłości rodziło roszczenia , zatem jest przeciwny partycypacji w kosztach , aby nie prowokować takiej sytuacji .

Burmistrz poprosił Radę o zaakceptowanie kwoty , która pozwoli zrealizować podjęte już plany , które wszyscy przecież znamy a które skutkują podpisaniem umowy i realizacją zadania . Jeżeli tego nie otrzyma Burmistrz będzie zmuszony zrobić to zadanie w ramach przyznanych kosztów , zatem niekoniecznie porządnie . Nie mówmy o całym zagadnieniu zagospodarowania Promenady , gdyż to jest wielogodzinna dyskusji , która i tak nas czeka podczas przyjmowania planów .

Zdaniem radnego Drzewieckiego zdecydowanie należy podjąć partycypację w tak wysokich kosztach , gdyż Burmistrz poszedł tym ludziom na rękę , gdyż w przeciwnym razie będzie przeciwko tej kwocie .

Burmistrz nie jest zdziwiony stanowisku Pana Drzewieckiego , gdyż od początku nie zgadza się z radnym co do wizji Międzyzdrojów i traktowania naszych mieszkańców . Ludzie ci poprzez nieudolną politykę tego miasta mają kłopoty egzystencjonalne , dlatego należy im się szacunek za to , że prowadzą małe rodzinne firmy i sami się utrzymują . Dzięki temu miasto nie staje się miastem mafijnym , które wymusza różne stawki , często nie do udźwignięcia przez mieszkańców i dzięki takiej działalności mogą godziwie żyć . Przez dwa lata , na czas podpisanych umów mamy czas , aby pomyśleć o tym , co dalej zrobić Burmistrz poprosił o przyznanie tych środków .

Radny M.Flotyński wyraził pogląd , że jeżeli wydajemy tak dużą kwotę na utwardzenie terenu na rzecz działalności , którą zapewniamy naszym mieszkańcom , którzy będą zarabiali na utrzymanie swoich rodzin , nie kruszmy już kopii o 60 tys. zł. Jeżeli miejsce będzie dobrze przygotowane , to na pewno będzie można to wykorzystać w przyszłości .

Radny Wójcik osobiście nie widzi możliwości partycypacji w kosztach , ponieważ sprawy zaszły za daleko , umowy są już podpisane i trudno dzisiaj zmieniać warunki . Wyraził jedynie obawę , że może powstać tam gastronomia , która daje różne dodatkowe uciążliwości .

Burmistrz zdecydowanie wykluczył gastronomię . Poprosił również , aby przy każdym temacie nie roztrząsać wszystkich aspektów zagadnienia , gdyż nie jest to ważne na aktualnym etapie sprawy .

Radny Jakubowski poprosił o zamknięcie dyskusji w tym zakresie , gdyż jak powiedział zmierzamy do uporządkowania handlu i co do tego wszyscy byliśmy zgodni Natomiast , aby było to zrobione estetycznie , należy zrobić to zgodnie ze sztuką .

Pogląd taki podzielił również radny A. Duszyński odnośnie wspierania lokalnej przedsiębiorczości , wyraził jedynie nadzieję , że będą to ostateczne koszty .

Burmistrz zapewnił Radę , że są to ostateczne koszty , nic innego nie jest zaplanowane .

Radny Paweł Drzewiecki WNIOSKOWAŁ o wycofanie z projektu uchwały kwoty 60 000,00 zł na zadanie - wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych ( uzupełnienie środków na utwardzenie nawierzchni pod punkty handlowe ) w związku z tym , że jest to niegospodarność - za wnioskiem 1 osoba , przeciwko - 7 radnych , wstrzymało się 3 radnych, wniosek upadł.

Całość uchwały ; za przyjęciem opowiedziało się 9 radnych , przeciwko 1 osoba , wstrzymały się 2 osoby .

STANOWISKO komisje zaopiniowały pozytywnie projekt uchwały łącznie ze zgłoszoną w trakcie posiedzenia korektą dot. kwoty 250 000,00 celem uzupełnienia środków dla powiatu z przeznaczeniem na wspólną realizację zadania p.n. przebudowa i zmiana organizacji ruchu w drodze powiatowej nr 0001 z Zalesie -Wicko-Lubin o długości 1 km …. stosunkiem głosów : za 9 , przeciwko 1 , wstrzymała się 1 osoba .

-----------------Przewodniczący poinformował , że na posiedzenie przybyli goście Pan Andrzej Strzelecki , Pani Dorota Welmann oraz Pani Małgorzata Małachowska , którzy zaprezentują wizję organizacji Zachodniopomorskiego Festiwalu Gwiazd .

Pan Strzelecki zabierając głos w dyskusji powiedział , że jest związany z Międzyzdrojami od 10 lat , a nawet wcześniej w ramach powstałego pola golfowego .

Impreza zeszłoroczna dała pomysł , aby na sprawę festiwalu spojrzeć jeszcze raz . Festiwal który trwał 10 lat w Międzyzdrojach , wpisał się w rzeczywistość kulturalną i chodzi o to , aby nie powstała wyrwa .

Zwrócił uwagę na tradycję pojawiania się u nas aktorów o niekwestionowanym dorobku i ważne jest , aby tak zostało to utrzymane . Zrodziła się nowa okoliczność - powiedział Pan Strzelecki w dobie wszechwładnej roli telewizji i mediów szeroko pojętych .Seriale są formą wszechwładną i pomysł jest taki , aby w 5 dniach festiwalowych , każdy dzień poświęcony był innemu serialowi . Niegdyś seriale nie były obsadzane najlepszymi aktorami dzisiaj formułą ta się to zmieniła , najlepsi aktorzy występują właśnie w serialach , tak jak było to kiedyś , pamiętamy kultowy serial „Polskie drogi” i znakomitą obsada , później było trochę „nijak” , dzisiaj znowu festiwale zyskały nową rangę i dobrą obsadę , w optymalnej górnej półce ( Pan Olbrychski , Linda , Kondrat ) . Zatem kanwą festiwali mają być seriale , które są źródłem napędowym stacji . Wybierane zostaną 4 seriale na których osadzimy festiwal , plus jeden serial wszechczasów , co pozwoli przy okazji wspomnieć aktorów , którzy już dzisiaj nie żyją . Zestawienie młodych ludzi wykreowanych przez media , będących aktorami seriali ( np. bracia Mroczkowie ) w zestawieniu z dorobkiem aktorskim w postaci np. Pana Holoubka może jawić się bardzo ciekawym , takim wakacyjnym zestawieniem .

Jeżeli chodzi o to co ma pozostać z Festiwalu , bo warto aby coś zostało ( mamy Aleję z odciskami dłoni ) Pan Strzelecki zaproponował - drzewo genealogiczne z autografami , zdjęciami . Dzieło wymyślone przez artystę plastyka , które pozostanie w MDK . Może się to stać początkiem muzeum festiwalowego . Może nie jest to tak spektakularne , ale na pewno pozostanie pewna kolekcja na własność Gminy .

Musimy mieć świadomość , że zestawienie wielu aktorów dobrych w jednym miejscu jest kłopotliwe i dlatego ważny jest czas podjęcia decyzji .

Ważne , aby festiwal się różnił formułą od pozostałych , aby miał unikalną formułę i był zaczynem muzeum telewizyjnego . Uwieńczeniem festiwalu będzie artystyczne podsumowanie z naturalnym materiałem muzycznym z seriali . Można zrobić widowisko , które będzie specjalnie przygotowana na tę okoliczność . Pewien rodzaj dowcipnego podsumowania , łącznie z odsłonięciem tablic .

Pani Dorota Welmann poinformowała , że chodzi o dostępność gwiazd bez zamykania się w hotelu . Należy pamiętać również o twórcach seriali . Nie ma tutaj podziałów na TV publiczną i komercyjną , można zaprosić wszystkich .

W ramach koncertów muzycznych będzie różnorodność muzyczna : Zespół Denzel , który w Szczecinie zgromadził 120 tys. , Szymon Wydra , Ingrid , Stachurski , Krzysztof Krawczyk . Bardziej Kameralna : Liszowska , Ewa Bem , Alicja Majewska i Korcz .

Przewiduje się również programy kabaretowe np. kabaret Noeonówka , oraz muzyka dyskotekowa do tańca .

Wystawy to kulisy scen erotycznych , albo sceny , które zrobiły na nas największe wrażenia .

Tradycyjne nocne kino na plaży to : „Testosteron” , „Dlaczego nie” , „Świadek Koronny” ,

Szkołę tańca poprowadzić będzie tym razem Piotr Galiński .

Maciek Orłoś będzie czytał „Kubusia Puchatka”

Ponad 100 gwiazd zaproszonych do uczestnictwa , choć zwykle wychodzi to dwa razy tyle .

Jeśli chodzi o formalne sprawy , będzie biuro organizacyjne , które się tym zajmie , i biuro prasowe , którym dowodzi rzecznik prasowy . Materiały promocyjne na pewno muszą mieć swoje logo jako nowa impreza . Sprawa musi wyjść poza Międzyzdroje a materiały powinny wyjść w czerwcu . Patroni medialni to zjednoczenie wszystkich TV , jeśli to się uda , choć nie jest to łatwe . Dzisiaj jest to możliwe ,że stacje wzajemnie się wspierają . Na pewno TVN decyduje się na wiele lat . Radio VOX z relacją na żywo . Partnerzy finansowi : z jednej strony miasto z drugiej strony wydawnictwo , tym samym tworzymy swoją własną imprezę . Daje to możliwość pozyskiwania sponsorów i dużą promocję . Koszt 1 600 mln do 1 800 mln.

Na pytanie Burmistrz , czy mogą nakładać się pewne imprezy , gdyż Gmina ma pomysł na imprezę kabaretową , Pan Strzelecki zaproponował , aby raczej nie mieszać imprez , gdyż każde spotkanie ma swoją publiczność , najlepiej jest trochę odczekać .

Na pytanie jaką kwotę można pozyskać od sponsorów Pan Strzelecki powiedział , że umowa powinna być skonstruowana w aspekcie wieloletnim jest wówczas dużo łatwiejsza rozmowa z partnerami .

Zakłada się , że impreza będzie zorganizowana przez Gminę Międzyzdroje i wychodzi bardziej w miasto ; MDK , Scena na promenadzie , Hotel „Amber Balic” jak zwykle partnersko do tego podchodzi , Scena na plaży i Muzeum Przyrodnicze .

Jak to się ma do kwot , jeżeli wydawnictwo wchodzi z kwotą 800 tys. to miasto nie może dać mniej niż 1/2 mln , do tego wsparcie finansowe „Amber Balic” .

Przy zaakceptowaniu przedstawionej propozycji , istotny jest czas podjęcia decyzji.

Ostateczna odpowiedź musi zaistnieć do 5 lutego 2007 ze względu na możliwość zdobycia pieniędzy od sponsorów .

Pan Strzelecki życzył radnym , aby podejmując decyzję nie wchodzili w nie autonomiczną imprezę i nie oddalali się od górnej półki .

Pan Zużałek Kustosz Muzeum w WPN nawiązał do istoty sztuki wystawienniczej w czasie trwania festiwalu . Jest to ulotne wrażenie trwające 5 dni , które na czas festiwalu gromadzi tłumy ( 70-80 tys. ludzi ) i „ niesie” Międzyzdroje w Polskę . Część z prezentowanych dzieł pozostaje na naszym terenie .

Pan Strzelecki powiedział nie wyobraża sobie Festiwalu bez ekspozycji plastycznej , nie może być inaczej musi być coś z górnej półki . Muzeum było i będzie integralną częścią Festiwalu .

Pani Teresa Purgal zwróciła uwagę na obrazowe przedstawienie tego projektu i osobiście jest zachwycona . Jest wdzięczna , że Festiwal pozostał na naszym terenie .

Przewodniczący obrad podziękował za wizytę , zaproponował 20 min. przerwę .

Po przerwie …………….

W ramach wolnych wniosków podjęto zagadnienie omawiane na poprzednim posiedzeniu 22.01.2007 r. przy udziale Pana Skorupki , który osobiście uczestniczył w posiedzeniu .

Pan Burmistrz przypomniał , że w tym temacie odbywa się już kolejne spotkanie , pracujemy nad odpowiedzią , czy istnieje możliwość zmiany decyzji odnośnie Państwa Skorupki , czy możemy zadysponować nasadzenia i czy jest szansa wyegzekwowania ew. zapisów umowy . Mamy już opinię kancelarii w tym zakresie .

Radca Prawny po analizie tematu wyjaśnił , że niestety nie ma takiej możliwości , aby to wszystko zagwarantować zapisem umowy . Nałożenie obowiązków nie może być zagwarantowane zapisem , nie ma decyzji warunkowej w tym zakresie . Decyzja da się uchylić , ale nie można wyegzekwować nasadzeń .

Radna Teresa Purgal zapytała , czy Rada ustawowo powinna zajmować się tą sprawą , czy tak stanowią przepisy.

Burmistrz wyjaśnił , że poprosił o opinię Radę , która w każdej sprawie może się wypowiedzieć , chodzi o to czy zachodzą przesłanki interesu społecznego w tej sprawie . Osobiście Burmistrz boi się podjąć sam takiej decyzji , gdyż chodzi o znaczną kwotę . Uważa, że najlepszym rozwiązaniem wobec opinii prawnej to zdecydowanie droga WSA , jawi się ona jako najbezpieczniejsza , nie rodzi żądnych podejrzeń a rację stron mogą być konsultowane przed sądem . Burmistrz sam nie może podjąć takiej decyzji , natomiast jeśli Rada uzna , że Burmistrz może pójść tą drogą , to można się nad tym zastanowić .

Pan Sutyła dodał , że osobiście nie spotkał się z takim zapisem w ustawie o samorządzie gminnym i statucie . Być może taki zapis należy zamieścić , na dzisiaj tego nie ma i dlatego jedynie pomocniczo Burmistrz może się posiłkować taka opinią , ale nie ma ona skutków prawnych , natomiast odpowiedzialność jest po stronie Burmistrza .

Opinię taką potwierdził również mecenas , chodziło tylko o to , czy zaistniała przesłanka prawna w tej sprawie .

Radny Paweł Drzewiecki widziałby sens takiej konsultacji z Radą przed rozpoczęciem sprawy , natomiast nie na etapie już ostatecznej decyzji .

Przewodniczący obrad Pan Sutyła zwrócił się do Rady o opinię , mając na uwadze powyższe wyjaśnienia , że opinia Rady nie jest tutaj rozpatrywana w aspekcie prawnym , gdyż Rada nie rozwiąże tego problemu za Burmistrza , Burmistrz sam musi rozwiązać tę sprawę podejmując decyzję , zgodną ze swoim sumieniem .

Pan Henryk Nogala jako mieszkaniec sołectwa pokusił się o osobistą refleksję . Powiedział , że społeczność Lubina jest bardzo podzielona w tej sprawie . Szkoda , że organ jest obciążany takimi sprawami , gdy sprawę należy załatwić między sobą , spojrzeć sobie w oczy po sąsiedzku , gdyż obawia się , że wchodzimy w Polskę szlachecką czyli walkę o miedzę.

Radna Teresa Purgal uważa , że skoro ustawa nie pozwala Radzie opiniować , dlatego sprawa powinna sprawa trafić do sądu celem jej rozwiązania .

Zdaniem Radnego Burzyńskiego w przyszłości należy zastanowić się nad sprawa przed podpisaniem opinii .

Radny Duszyński sądzi natomiast , że w przyszłości takich spraw może być więcej , dlatego boi się decyzji w tej sprawie , chyba najlepiej , aby rozwiązał to sąd .

Podobną opinią podzieliła się radna Kiryluk , choć sprawa jest oczywiście bolesna w aspekcie ludzki . Drogę sądową zaproponował również radny Flotyński .

Pan Wójcik stwierdził , że nie nam stanowić prawo i choć jest to nieludzkie działanie jedyna droga to droga sądowa , zaproponował , aby Rada wystąpiła do sądu , aby podejść do tego po ludzku w ramach istniejących przepisów .

Aspekt społeczny jest ważny , ale sprawa jest na tyle poważna powiedział radny Adam Jakubowski , że nie uda nam się uniknąć procedury sądowej .

Należy zastanowić się jak w przyszłości postępować , powiedział radny Wolny , aby nie stykać się więcej z takimi problemami , może drogą prewencji albo edukacji w tym zakresie . Współczuje ludziom chociaż uważa , że Burmistrz nie powinien się narażać w tej sprawie .

Radny Adam Wróbel wyraził podobny pogląd - sprawę należy skierować do sądu celem jej rozstrzygnięcia .

Natomiast Radny Kazimierz Drzewiecki uważa , że źle się dzieje w sołectwach , jeżeli Rada Sołecka i mieszkańcy nie widzą tego co się dzieje . Jeżeli to się stało z niewiedzy jest to zrozumiałe , należało zwrócić uwagę , tymczasem mieszkańcy wzajemnie się oskarżają i donoszą na siebie . Musi istnieć świadomość społeczna i należy wyciągnąć wnioski z tej sytuacji .

Pan Sutyła uważa , że byłby skłonny zrobić wszystko , aby nie pozwolić na pozbawienie ludzi całego swojego majątku , czy to z niewiedzy , czy po prostu z głupoty . Jeśli oczywiście znalazłby przepis chroniący interesy Gminy .

Pan Skorupko zabierając głos w dyskusji powiedział , że prawo jest nieludzkie , a takie sprawy będą się nasilać , gdyż jest ich wiele i jeżeli dotknie to Pana Skorupkę osobiście , nie można oczekiwać , że będzie on przymykał oczy na takie sytuacje w Gminie . Uważa , że Rada powinna wpłynąć na zmianę istniejącego prawa , które uniemożliwi człowiekowi na jego własnym terenie pewne działania , szczególnie , że nie chodzi o drzewa stanowiące pomnik przyrody , tylko jakieś samosiejki , co do których kara jest niewspółmiernie wysoka .

Radny Sutyła poradził Panu Skorupce interwencję w tej sprawie za pośrednictwem biura poselskiego lub senatorskiego .

Pan Burmistrz poinformował Radę o spotkaniu ze Starostą Czapkinem w sprawie przetargu na drogę Wapnica - Wicko . Pan Starosta znalazł tylko 250 tys. zł. w swoim budżecie , aby droga mogła być realizowana musimy znaleźć u siebie w budżecie Gminy 250 tys. zł. , gdyż możemy stracić 750 środków zewnętrznych .

Zdaniem radnej Teresy Purgal jest to wykorzystywanie naszych słabości , nie po raz pierwszy bowiem dochodzi do takiej sytuacji , że musimy się ugiąć w sprawie . Powiat doskonale wiedział o tym zadaniu więc dlaczego nie uchwalili tego w budżecie .

Burmistrz przypomniał , że koszt całkowity to prawie 2 mln zł. , 500 tys. daje ministerstwo . Jeżeli tego nie zrobimy stracimy środki z zewnątrz .

Zdaniem Radnego Adam Jakubowskiego szkoda stracić środków gwarantowanych , może przy tej sprawie coś możemy załatwić , np. komunalizację mienia .

Burmistrz wspomniał o chęci skomunalizowania niektórych obiektów , mamy nadzieję , że pieniądze te w jakiejś formie do nas wrócą , mamy naszych radnych w powiecie .

Radny Wójcik obawia się , że dając te pieniądze zamykamy drogę , gdyż Pan Czapkin nie ma interesu , aby te pieniądze oddać. Jest to droga powiatowa . Zaproponował do Sesji zasięgnąć opinii radnych powiatowych , jaką należy obrać strategię , mamy koalicję w Radzie Powiatu 8 osobową .

Pani Skarbnik przypomniała , że koszt jest 50 na 50 procent , zatem nasz wkład jest 100 tys. zł. , niech Starosta wypełni warunki porozumienia .

Wiceburmistrz Bogusław Tomczyk poinformował , że przygotowuje wniosek do Zarządu Powiatu na 500 tys. zł. Zatem nie rezygnujemy z załatwienia sprawy . Jednak jeżeli nie rozpoczniemy przetargu , nie zdążymy z inwestycją . Koszt wzrósł o 0,5 mln zł. tylko dlatego , że wystąpiliśmy do Ministerstwa Transportu o doprojektowanie ścieżek rowerowych , gdyż droga musi być poprawiona i dodatkowo skosztorysowana . Jeżeli nie będzie tych pieniędzy , oddalamy inwestycję do 2009 rok . Trzeci etap budowy przewiduje ścieżki rowerowe i chodniki .

Przewodniczący posiedzenia Pan Sutyła zaproponował rozszerzenie porządku o punkt dot. zmian w budżecie , a powyższą dyskusję zaliczyć na poczet tego punktu , za przyjęciem 11 radnych .

Radny Kazimierz Drzewiecki wyraził obawę , że ten projekt został przygotowany na doraźne potrzeby , tymczasem doprojektowane ścieżki rowerowe mogą powodować kolizję z terenami prywatnymi , zatem po co wchodzić w inwestycję podrażającą koszty . Środki jednak należy zabezpieczyć .Zaproponował zaproszenie Starosty na sesję celem uzgodnienia tych stanowisk .

Wiceburmistrz wyjaśnił , że ten problem może zaistnieć dopiero w III etapie - w 2007,2008 roku .

Przewodniczący przystąpił do przeprowadzenia głosowania nad wnioskiem Burmistrza dot. rozszerzenia projektu uchwały dot. zmian budżetu i zmian w budżecie dot. zwiększenia kwoty na rozbudowę kwoty Wicko - Zalesie z wolnych środków , za przyjęciem 11 radnych .

19.Projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia i akceptacji wartości punktu dla pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej w Międzyzdrojach .

W posiedzeniu komisji uczestniczyli Kierownik OPS Elżbieta Jakubiak oraz kadrowa Katarzyna Podyma , które omówiły zagadnienie . Wynagrodzenia pozostają na tym samym poziomie , chodzi o ich ujednolicenie . Do tej pory funkcjonowało to na zasadzie regulaminu Nie będzie żadnych premii , ani innych składowych pensji , a wynagrodzenie będzie wynikało z Rozporządzenia z 2 VIII 2005 r. i nie będzie się tworzyło innych regulaminów . Punktowe wynagrodzenie jest łatwiejsze w wyliczeniu , a wartość jednego punktu będzie wynosiła 6,50 dla pracowników administracyjnych .

Zdaniem radnego Jana Burzyńskiego jest to dyskryminacja innych zakładów , np. w ZWiK , które zwracały się o regulację w latach 2005,2006 , ale jej nie dostały .

Każdy zakład ma swojego kierownika , który dba o sprawy pracownicze . ZWiK będzie miał rekontrolę w zakładzie , zobaczymy jak to wszystko wygląda .

Radny Paweł Drzewiecki przypomniał kontrolę przeprowadzoną przez Komisję Rewizyjną z której wynika , że średnia płaca w OPS jest najwyższa w stosunku do pozostałych jednostek organizacyjnych Gminy .

Pani Jakubiak wyjaśniła zasady płac w OPS .

STANOWISKO - za przyjęciem projektu uchwały opowiedziało się 9 radnych .

  1. Projekt uchwały w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu umarzania , odraczania i trybu rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych do których nie stosuje się przepisów ustawy - Ordynacja podatkowa oraz wskazania organu i osób do tego uprawnionych .

W oczekiwaniu na Panią Konarzewską głos zabrał Pan Sekretarz Henryk Nogala , który przeprosił za błędy w statutach sołectw , w których umknęły pewne sprawy ale zostały skorygowane , zgodnie z sugestią Rady . W paragrafie 27 dopisano punkt 3 odnośnie ważności zebrania . Jeśli chodzi o BIP takie sprawy mogą się znaleźć , ale nie muszą , dlatego prosi , aby nie wiązać sołtysów - ludzi pracujących społecznie dodatkowymi zapisami , poza tym ustawa o dostępnie do informacji publicznej reguluje te sprawy .

Wybory odbędą się :

13 marca w Wicku o godz. 17.00 ,

14 marca o 17.00 w Wapnicy „Wiklina” ,

15 marca o godz. 17.00. w Lubinie .

Zagadnienie referowała pani Skarbnik Wanda Konarzewska omawiając projekt uchwały .

Radny Mateusz Flotyński wyraził swoje wątpliwości co do niektórych zapisów uchwały , uważa bowiem , że dają one duże możliwości tzw. kombinatorstwa , a niektórymi zapisami zwiążemy sobie ręce , np. paragraf 6 . Zwrócił również uwagę na brak precyzyjności w paragrafie 2 pkt 6 oraz nie rozumie dlaczego umarzamy w paragrafie 4 pieniądze należne od Skarbu Państwa . Paragraf 3 punkt 2 należy doprecyzować „dla niego lub jego najbliższej rodziny” . W paragrafie 19 należy zmienić podpunkty . W paragrafie 3 punkt 3 należy przeanalizować mało precyzyjny zapis .

Radny Michał Sutyła zaproponował , aby wobec tak rozlicznych wątpliwości poczekać z tym tematem do kolejnej sesji , celem doprecyzowania tej uchwały , ew. do sesji skonsultować wszystkie wątpliwości .

STANOWISKO - Radny Mateusz Flotyński zobowiązał się , że skonsultuje swoje wątpliwości z Panią Mecenas , w związku z czym projekt uchwały będzie przegłosowany na sesji .

  1. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVIII/182/04 Rady Miejskiej w Międzyzdrojach z dnia 27 kwietnia 2004 roku w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych w Gminie Międzyzdroje .

Na pytanie radnego Mateusza Foltyńskiego , jak wpływa ta zmiana na budżet Pani Skarbnik odpowiedziała , że nie posiada odrębnej księgowości w tym zakresie , musiałaby wyliczyć to na przykładzie pewnej grupy osób .

Zdaniem radnego Drzewieckiego stawki poprzednie były bardzo wysokie i były źródłem niepotrzebnych komplikacji .

Przyzwalamy na stawki , które uporządkują pewne sprawy w mieście , które do tej pory były blokowane : rury kanalizacyjne , kable - powiedział Pan Tomczyk .

STANOWISKO komisje opiniują pozytywnie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 10 radnych .

  1. Przyjęcie planu pracy komisji :

a) Rewizyjnej RM

STANOWISKO plan pracy został przyjęty 10 głosami .

b)Rozwoju Gospodarczego i Budżetu .

Plan pracy zostanie przedłożony na sesji.

c) Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska .

Plan pracy zostanie przedłożony na sesji .

d) Spraw Społecznych .

STANOWISKO Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie .

23. Interpelacje radnych .

24. Wolne wnioski i zapytania .

1. Radny Flotyński poprosił o wysłuchanie obecnego na posiedzeniu pana Sołtysiaka , który zabrał głos w sprawie zagospodarowania plaży na której prowadził działalności handlową w roku 2006 . Temat dotyczy koncepcji zagospodarowania plaży i planów związanych z zakazem sprzedaży piwa w roku 2007 . Opierając się na swoim dotychczasowym doświadczeniu powiedział , że nie było żadnych problemów ze sprzedażą piwa . Chodzi o to , że praca była ciężka , ale owocna , dlatego zależy jemu na tym , aby piwo było w obrocie handlowym . Zresztą jest wiele krajów , gdzie taka sprzedaż na plażach ma miejsce . Poprosił Burmistrza o rozważenie takiej możliwości . Burmistrz poinformował , że 5 lutego będzie spotkanie w celu kompleksowego zagospodarowania całej plaży , chodzi o jeden duży podmiot . Burmistrz zaproponował Panu Sołtysiakowi , aby złożył swoje uwagi , czy wstępną opinię na piśmie jeśli nie będzie mógł uczestniczyć w spotkaniu .W tym okresie nie zapadną jeszcze żadne wiążące opinie w tej sprawie .

Są różne opinie na temat funkcjonowania plaży , jedni oczekują spokoju podczas wypoczynku , inni chcą mieć pod ręką gastronomię i sprzedaż piwa i rozrywki .

Odczucie osób jest różne , nasza plaża się zwęża , miejsca jest coraz mniej , w sezonie często nie ma miejsca , aby wjechała maszyna do sprzątania plaży .

2. Pan Jakubowski Adam zwrócił uwagę , że w centrum miasta na zjeździe z Promenady do ulicy Tysiąclecia przy „Piekiełku” jest ulica , która nie ma nazwy , będzie wnioskował o przeniesienie nazwy ulicy Armii Krajowej , zlokalizowanej przy wysypisku śmieci w krzakach na tę właśnie ulicę .

Wiceburmistrz stwierdził , że są już podjęte działania w tym zakresie , poprosił o powrócenie do tej sprawy za jakiś czas .

3. Radny Flotyński zwrócił uwagę na długotrwałe pompowanie wody na budowie przy ul. Światowida , należy zorientować się skąd ta woda jest zabierana i dokąd wypompowywana , czy nie ucierpią na tym sąsiednie budynki .

Wiceburmistrz poinformował , że odbędzie się w piątek spotkanie z inspektorem budowy , gdzie zostanie ta sprawa wyjaśniona .

4. Radny M.Sutyła dodał w kwestii ulicy Światowida , że na budowie tej nie ma żadnych zaworów odcinających , co powoduje , że trzeba wyłączać wodę kompleksowo jeśli zaistnieje taka potrzeba .

Wiceburmistrz zobowiązał się sprawdzić .

5. Radny Wójcik nawiązał do zachowania Prezesa MTBS Pana Maura , który na uwagi potencjalnych lokatorów odnośnie cieknącego dachu reaguje bardzo obcesowo mówiąc , iż w każdej chwili można wycofać pieniądze .

Czy Pan Maur może dysponować przez 1/2 roku czyimiś pieniędzmi ?

Pan Burmistrz zwróci się do Rady Nadzorczej o interwencję w tej sprawie .

Pan Sutyła zapytał Pana Burmistrza jak został rozwiązana sprawa prawna ? , czy to znaczy , że mamy biuro prawne i Panią Mecenas ?

Burmistrz poinformował , że kancelaria ma podpisaną umowę do końcu lutego , Pani Radoman idzie na długie zwolnienie z opcją na rentę . Do końca lutego bezpiecznie nam wystarczy środków , w przypadku dualizmu zobaczymy .

6. Pan Burzyński zwrócił uwagę na niebezpieczne miejsce na zakręcie drogi Ustronie Leśne - Kolejowa , należy poprawić tam widoczność poprzez zainstalowanie tam lustra .

Wiceburmistrz zwróci na to uwagę .

7.Radny Sutyła nawiązał po raz Kolejny do niebezpiecznego przejścia na ulicy Zwycięstwa przy Kościele .

Jest przygotowany projekt barierek zachodzących , będzie to zrobione siłami wykonawcy w ramach prac usterkowych - powiedział Wiceburmistrz .

25. Zakończenie obrad .

Przewodniczący obrad zamknął posiedzenie .

Na tym zakończono protokół .

Protokółowała :

M.Nurkowaka

10


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Marta Trojan

Data wytworzenia:
27 lut 2007

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
27 lut 2007, godz. 11:17

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
27 lut 2007, godz. 11:34