Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół ze wspólnego posiedzenia komisji Rady Miejskiej w dniu 23.04.2008r


Protokół z posiedzenia wspólnych Komisji

Rady Miejskiej w dniu 23.04.2008 r.

Miejsce: sala konferencyjna

Urzędu Miejskiego, godz. 10.00

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

Posiedzenie wspólnych komisji RM otworzył i prowadził wskazany przez Przewodniczącego Rady Miejskiej wiceprzewodniczący Michał Sutyła.

Na podstawie listy obecności stwierdził wymagane quorum . Lista obecności stanowi zał. Nr 1 i 2 do protokołu. Obecnych: 10 radnych , nieobecni: Roman Pawłowski, Kazimierz Drzewiecki, Andrzej Kościukiewicz.

Spóźnienie zapowiedzieli: Beata Kiryluk i Artur Duszyński.

  1. Przedstawienie porządku obrad.

Do porządku wprowadzono punk dot. :

  1. Informacji Przewodniczącego ZGWW na temat raportu przejściowego projektu ,,Uporządkowanie gospodarki wodno - ściekowej na obszarze ZGWW” w ramach pomocy technicznej ( Fundusz Spójności ) oraz projekt uchwały w sprawie zbycia nieruchomości . Propozycja poddana pod głosowanie uzyskała 9 głosów , 1 osoba wstrzymała się od głosu .

Przewodniczący przedstawił porządek , zgodny z wprowadzonymi zmianami .

  1. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu i ocena wykonania budżetu na rok 2007.

  2. Przedstawienie wniosków Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia Burmistrzowi absolutorium za rok 2007.

  3. Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu i zmian w budżecie za 2008 r.

  4. Projekt uchwały w sprawie zbycia nieruchomości.

  5. Projekt uchwały w sprawie likwidacji Zakładu Ochrony Środowiska w Międzyzdrojach w celu zawiązania spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.

  6. Bieżąca korespondencja i wolne wnioski.

  7. Zakończenie posiedzenia.

Całość porządku ze zmianami poddano pod głosowanie, głosów ,,za” 10 (jednogłośnie).

Ad. 1. Informacja ZGWW na temat raportu przejściowego projektu ,,Uporządkowanie gospodarki wodno - ściekowej na obszarze ZGWW” w ramach pomocy technicznej ( Fundusz Spójności ).

Tytułem wstępu głos zabrał Przewodniczący Związku Gmin Wyspy Wolin Pan Rafał Wolny, który zreferował projekt ZGWW. Informacje przedstawione przez Pana Wolnego dotyczyły uzyskanego wsparcia w postaci ,,pomocy technicznej”. W ramach tej pomocy można współfinansować dokumentację projektową, która jest niezbędna do złożenia wniosków. Oprócz wniosków elementarnych , ważnym dokumentem jest studium wykonalności - raport przejściowy. Związek powołał zespół ludzi do odbioru tego projektu. Studium wykonalności uzasadnia celowość danego projektu, rentowność finansową i ekonomiczną przedsięwzięcia . Konsultant Firmy PBF z Poznania przygotował prezentację omawianego projektu. W prezentacji została przedstawiona analiza instytucjonalna, obejmująca model operatora, który będzie zarządzał i otrzymywał dofinansowanie.

-------------------------- doszedł Radny Artur Duszyński, stan 11 radnych -----------------

Istniejący majątek Związku Gmin według oceny Konsultanta powinien być wniesiony aportem do operatora i razem z beneficjentem winna być utworzona spółka. Majątek ZGWW powinien być użyczony ( dzierżawa). Powstała spółka, wyposażona w majątek Gmin byłaby niezależna od Gmin , posiadałaby zdolność zaciągania kredytów i odliczania podatku VAT. W kosztach wliczonych do ceny wody powinna być uwzględniona amortyzacja. Model ten jest preferowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Na pytanie Pana Neukampfa dlaczego jeden majątek jest dawany aportem , a drugi stanowi dzierżawę? Pan Wolny odpowiedział , iż tam gdzie jest to możliwe majątek się aportuje, a gdzie są zawiłości majątkowe nie można wnieść aportem . Najprostszym rozwiązaniem byłoby przekazanie majątku Związku Gmin do poszczególnych Gmin, a następnie poszczególne Gminy , wniosą go aportem .

Pan Kotwica ; jest Związek Gmin i dzierżawa, a w Związku dużą część majątku ma Gmina Międzyzdroje , czy w momencie kiedy powoła się beneficjenta i Gmina Międzyzdroje przekaże aportem swój majątek będzie można faktyczny majątek należący do Gminy Międzyzdroje przywrócić Gminom.

Pan Wolny ; zanim nastąpi aport majątków trzech Gmin, odbędzie się dyskusja. Model będzie analizowany i omawiany przez poszczególne Gminy. W momencie, gdy faza realizacji nie jest jeszcze rozpoczęta, można wnosić uwagi. Model jest preferowany przez firmę Biznes Expert z Poznania . Konsultant nie umieścił drugiego możliwego scenariusza, który jest bezpieczniejszy. W tym projekcie każda Gmina miałaby swojego operatora, któremu przekazałaby swój majątek a Związek Gmin stałby się beneficjentem i realizowałby politykę taryfową , otrzymywałby również dotację.

Najważniejszą sprawą jest cena wody , gdyż mieszkańców interesuje właśnie to oraz jakość tej wody . Jeżeli cena wody zostanie podniesiona , nasuwa się pytanie dlaczego do tego doszło . Odpowiedzią jest zakres rzeczowy, który realizujemy. W porównaniu z Gminą Wolin nasz zakres rzeczowy jest ubogi, szczególnie uwydatnia się to w gospodarce ściekowej. Gmina Międzyzdroje jest w 98% skanalizowana. Konsultant otrzymał od Gmin wszystkie dane w zakresie rzeczowym.

W tym momencie głównym problemem jest budowa zbiornika retencyjnego, ujęcie w Kodrąbku i modernizacja oczyszczalni ścieków. W gospodarce ściekowej nie są uwzględnione ogródki działkowe. Nie ma podstaw formalnych, aby poprowadzić tam kanalizację. Zgodnie z porozumieniem między Związkiem a nadleśnictwem kanalizacja miała zostać poprowadzona do budynku nadleśnictwa.

Pan Piłat ; czy budowa kanalizacji sanitarnej długości 21 km tyczy się ogrodów działkowych czy leśnictwa . Pan Wolny odpowiedział , że gdy dostaniemy mapy będzie mógł odpowiedzieć na to pytanie. Aktualnie jest powołany zespół do spraw raportu przejściowego. Osoby uwzględnione sprawdzą dane uwagi i zapytania w sprawie zakresu rzeczowego, który dla Gminy Międzyzdroje jest najmniejszy.

Pan Wójcik wyszedł z założenia , że mamy 24 mln, trzeba zwiększyć zakres realizowania.

Pan Sutyła zapytał jakie są zasady realizacji tego typu projektu.

Głos zabrał pracownik ZGWW Pan Krzysztof Dąbrowski. Projekty związane z gospodarką wodno - kanalizacyjną są projektami kosztownymi. Konkurują z innymi zadaniami na terenie miasta, szczególnie cennymi dla lokalnych społeczności. Fundusz spójności umożliwia podejście do dotychczasowego montażu finansowego i sposobu prowadzenia inwestycji w gospodarce ściekowej. Istotną cechą jest wyłączenie z zakresu działalności inwestycyjnej budżetu gmin i dlatego istnieje wymóg operatora, który będzie podmiotem samodzielnym finansowo , będzie mógł zaciągać kredyty , będzie w pełni odpowiedzialnym za gospodarkę wodno - ściekową. Jeżeli pozbieramy wszystkie zadania inwestycyjne, to sumują je mamy kwotę 160 mln. Dotacje zależą od nakładu inwestycyjnego , porównuje się ile można zgromadzić z opłat, aby część została sfinansowana . Dotacje Funduszu Spójności uzupełniają braki deficytowe.

Na czas dzisiejszy uporządkowanie naszych aglomeracji sporo kosztuje, dlatego Gmina może liczyć na 60 mln z Funduszu Spójności , z czego pożyczki stanowią 34%. W strukturze podmiotu operatora istnieje możliwość skonstruowania montażu finansowego bezpiecznego dla wszystkich, przeniesienia części obciążeń na podmiot i na abonament. Dlatego nie ma możliwości, aby stworzyć okres finansowy projektu z ułomnych podmiotów operatora, który nie ma pełnej dyspozycyjności i możliwości poręczania kredytów. Konsultant wyszedł z propozycją wariantu 3 operatorów. Wtedy każda z Gmin ma swoją spółkę, zachowuje operatywność a beneficjentem jest Związek. Projekt zakładał, że będzie jeden operator, gdyż jest to najbardziej sensowny pomysł, z drugiej strony pod uwagę zostały wzięte znaki polityczne, znaki bezpieczeństwa majątku. Pomysł trzech operatorów okazał się nierealny .

Na spotkaniu z Konsultantem padło pytanie, dlaczego do projektu nie weszły spółki. Otóż wtedy trzeba by było odciąć taryfy pod Związek. W projekcie trzeba by było powiązać podmioty tak, żeby beneficjent decydował i mógł w ramach studium wykonalności pokazać pełen wpływ nowych operatorów. Najważniejsza z punktu widzenia Funduszu Spójności i Narodowego Funduszu, który wspiera przedsięwzięcia jest zasada, aby projekt się samo finansował w ramach podmiotu operatora, aby był jeden przepływ pieniężny, z którego nadwyżek można pokazać cały montaż. Tylko prawidłowo zaprezentowany beneficjent i operator, który może udźwignąć eksploatację tego projektu przez 30 lat, będzie mógł być przedmiotem wniosku do Funduszu Spójności. Beneficjent nie tylko dostaje aporty, ale jest beneficjentem tej dotacji, 160 mln spłynie na niego, beneficjent w montażu finansowym musi uwzględnić kredyty i pożyczki. Można więcej montażu finansowego przejąć na barki Gminy, ale po to jest Fundusz Spójności i po to podmiot ma sobie radzić z finansowaniem obcym w ramach jednego sektora, żeby Gmina nie zajmowała się gospodarką wodno - ściekową. I tylko taki projekt zyska rekomendacje Komisji Europejskiej.

Pan Wójcik; w tym momencie Gmina i radni tracą wpływ na stawkami wody . Poza tym Gmina Międzyzdroje w równym stopniu, pomimo mniejszych inwestycji ponosi koszty przedsięwzięcia .

Pan Dąbrowski wyjaśnił , że będzie dyskusja o udziałach praktycznych, kapitalizowaniu spółki i obejmowanych udziałów. Podstawą do propozycji konstrukcji są 3 gminy i Związek Gmin. Są trzy gminy, w różny sposób wyposażone w majątek. Ułożenie i odpowiednie decyzje co do kapitału finansowego, są powiązane ze szczegółowymi obowiązkami organów, które wykluczają obawy w zakresie zbycia majątku w spółce. Jest propozycja, aby spróbować podejmować ustalenia, wnosić analizy własne na naszych warunkach, póki jesteśmy jeszcze na tym etapie. Jest propozycja związana ze strukturą spółki, która obejmuje głosowanie z punktu uczestnictwa we wspólnych decyzjach.

Wiceburmistrz zabierając głos w dyskusji powiedział , iż aby projekt ruszył , spółka musi wziąć kredyt pod hipotekę, czyli z naszego majątku wspólnego. Kiedy spółka w Wolinie będzie inwestowała , to będzie zostawiała majątek w Wolinie więc jest to majątek zyskowy. Kiedy spółka będzie chciała zacząć nowy projekt w Wolinie i nie będzie już majątku do zostawienia w Wolinie , to nie zostawi tego na konkretną inwestycję w Międzyzdrojach.

Trzeba utworzyć plan taryfowy, który powinien być dołączony do projektu i powinien być zdefiniowany, aby nie było takich pokus. Finansowanie majątku po okresie realizacji Funduszu Spójności ma miejsce z nadwyżek, które powstają w ramach podmiotu. Plan inwestycji odtworzeniowych jest pewnego rodzaju inwestycją, obowiązującą w zakresie wskazania inwestycji. Jeżeli któraś z Gmin będzie chciała rozwijać swój system w ramach nadwyżki będzie miała taką szanse, a odzwierciedlenie to będzie w danej grupie taryfowej, na danym terytorium, dla danej gminy. Jest duża możliwość w ramach składania do studium wykonalność informacji jakie będą inwestycje.

Głos zabrał Pan Dąbrowski. Z istniejącego majątku - ani Dziwnów, ani Wolin, ani Międzyzdroje nie będą w stanie wnieść czegokolwiek. Nie będzie wnoszenia aportu , chociaż jest to potrzebne, dlatego struktury nie wolno na nim budować. 90% majątku ściekowego nie ma zdolności aportowej, ponieważ nie jesteśmy współwłaścicielami, na gruntach nie zostały uwzględnione inwestycje związku, wygasły prawa do dysponowania terenem. Związek jest samoistnym posiadaczem gruntu, ma w stosunku do Gminy roszczenie o przekazanie gruntu. W udziałach, które wnoszą Gminy nie widać całości. 50 mln środków jest zawartych w dzierżawie, która będzie musiała być płacona spółce.

Na pytanie o podatek VAT Pan Dąbrowski odpowiedział , że warto dołączyć na stan aportu jako majątek w formie przekazania. Polityka była taka, żeby oprzeć działalność spółki na umowę o roszczenie. Jeżeli chodzi o Związek to musiałaby być pełnopłatna dzierżawa. Istnieje model, który przewiduje tylko dzierżawy , a Związek ma tworzyć nowy podmiot operatora. Związek ma przechodzić na stan własny Gmin.

Pan Wolny ; Związek stara się od lat pozyskać ten Funduszu. Głównym problemem był model. Musi to być silna niezależna spółka, która może ekonomicznie funkcjonować.

Pan Wójcik wystąpił z zapytaniem w jakiej formie można przedstawić ceny wody.

Pan Dąbrowski ; taryfy zachowujemy terytorialne. W koszty powinna być wliczona amortyzacja, która liczy 50 tys. Analizując system ściekowy, koszty struktury ponosi Gmina przez okres 10 miesięcy. Nie ma propozycji, aby taryfy były zróżnicowane. Mogą być dopłaty dla mieszkańców przy pomocy Funduszu Spójności.

Obecny na posiedzeniu Pan Sapała powiedział , iż należy pamiętać o dokonaniach Związku Gmin. Nie można zrzucać na barki przedsiębiorców opłat za wodę. Mało prawdopodobne wydaje się takie zróżnicowanie. Jeżeli zostaną podwyższone koszty przedsiębiorcą to mieszkańcy nie będą mieli z czego żyć. Trzeba wziąć to pod uwagę.

Pan Wolny wyjaśnił , że dla Gminy Międzyzdroje wielkich potrzeb nie ma. Jeśli chcemy mieć dofinansowanie z Unii , musimy dostosować się do zasady ,,zanieczyszczający płaci”.

Pan Wójcik ; jeżeli nie starczy na dopłaty , to czy inne Gminy będą dopłacały .Wszystko będzie weryfikowane przez spółki, które dopłacają , powiedział pan Wolny .

Pan Nukampf ; czy Gmina będzie mogła dotować gospodarstwa domowe. Jeśli tak to z czego to wynika? .

Dotacje były szeroko realizowane w innych gminach.

Radny Piłat wystąpił z zapytaniem z jakich środków Gmina Wolin dotuje dopłatę za wodę i do kiedy jest termin złożenia wniosków, jeżeli uda nam się osiągnąć konsensus.

W poprzedniej kadencji do wniosków spójności miało zostać przyjęte zadanie - stacja uzdatniania wody w Międzyzdrojach, które wzbudziło w nas niepokój, ponieważ byłoby to realizowane poprzez dotacje. Wniosek spójności dalej krąży po urzędach , stacja uzdatniania wody już jest i teraz kiedy skończymy zakres finansowy i rzeczowy naszego wniosku, mamy do zrealizowania jeden odcinek sieci kanalizacyjnej , rozkładając to jako zadania daje nam to możliwość pozyskania środków.

Pan Wolny poinformował , że wnioski można składać do 2013 r. Rada musi określić czy dana gmina chce przystąpić do tego projektu. Zakres rzeczowy dla Gmin Wolin czy Dziwnowa miał być przycięty . Natomiast z funduszu dopłat Gmina ma swoje środki, z których będzie płacić.

Pan Dąbrowski ; aport jest udziałem wniesionym , a dzierżawa jest majątkiem korzystnym tymczasowo. I teraz nasuwa się pytanie jak włączenia tego majątku będzie wpływało na tą strukturę. Można przyjąć te udziały na swoje, żeby nie zburzyć korporacji, albo żeby udziały były różne. Nie było udziałowca, są reprezentanci samorządu i władze w Związku są reprezentantem samorządu , mając pod sobą odpowiedzialność prawną za powierzony majątek. Skoro jeden organ oddaje tak duży majątek do dyspozycji, skoro są sprawy umów dzierżaw, które wymagają zapisana po stronie budżetu , dobrze by było, aby gospodarz majątku wartości 60 mln miał możliwość patrzenia na to co się dzieje i głosu w Radzie Nadzorczej. Z racji logiki sensowne byłoby dla przepływu informacji, żeby wydzierżawiający też mógł zabrać głos i wnosić swoje propozycje.

Na tym zakończono temat.

Przewodniczący ogłosił 10 minutową przerwę.

Ad. 3. Przedstawienie wniosków Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia Burmistrzowi absolutorium za rok 2007.

Głos zabrała Pani Teresa Purgal, która zreferowała opinię Komisji Rewizyjnej na temat budżetu Gminy Międzyzdroje na rok 2007.

------------------------------------- Wyszedł Mateusz Bobek , stan 10 radnych ------------------

Pan Kotwica wystąpił z wnioskiem, że trzeba uregulować poszczególne punkty w analizie oświaty i OPS.

Pani Purgal zwróciła uwagę na brak rzetelnego wykazu inwestycji pod kątem ich realizacji oraz czytelnego przekazu Burmistrza, w Gminie która ma na celu rozwój.

------------------------------------ Doszła Pani Beata Kiryluk , stan 11 osób ------------------

Pan Jakubowski podzielił taki pogląd , informacje dotyczące miasta powinny być poruszane i podkreślane. Byłby to przekaz dla mieszkańców miasta o rzeczywistych dokonaniach Gminy.

Przewodniczący odczytał wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia Burmistrzowi absolutorium. Komisja wnioskowała o pozytywne zaopiniowanie wykonania budżetu i udzielenie Burmistrzowi absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2007 rok.

Poddano pod głosowanie, głosów ,,za” 11”, jeden głos przeciw.

Przewodniczący ogłosił 5 minutową przerwę.

Ad.5. Projekt uchwały w sprawie zbycia nieruchomości.

Głos zabrał Wiceburmistrz , który wyjaśnił , że teren pod budowę jest duży i w większości jest to teren torfowy. Znalazł się inwestor, który chciałby wybudować w tym miejscu zajazd, zastój. Problemem jest to, że na tym terenie znajdują się 2 budynki mieszkalne w opłakanym stanie. Na opuszczenie posesji zdecydowały się 3 rodziny. Jedna dalej tam zamieszkuje. W następnym tygodniu zostaje podpisany akt notarialny. Do końca 2009 roku ma powstać nowy budynek i wtedy podejmiemy rozmowy. Termin bezpieczny jest wyznaczony do 2010 r.

Pan Kotwica zapytał ,czy teren zostanie sprzedany w całości, czy część zostanie przeznaczona na budynki mieszkalne.

Wiceburmistrz ; jeżeli chodzi o budynki socjalne, Gmina nie wycofuję się z tego, natomiast , można wybudować je na innym terenie.

Przewodniczący Michał Sutyła ; teren jest trudny technicznie, ale za to jest interesujący dla inwestorów. W informacji o sprzedaży i o przetargu będzie informacja, że Gmina zobowiązuje się do uwolnienia tego terenu, czy też mieszkańców z budynku do końca 2009 roku.

Pan Piłat ; kiedy będzie można poznać cenę m? tego terenie.

Wiceburmistrz , aktualnie nie ma takich danych

Poddano pod głosowanie, głosów ,,za” 9 (wyszedł radny Adam Wróbel).

  1. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji RM ( 11.04.2008r.).

Punkt został przeniesiony na następne posiedzenie.

  1. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu i ocena wykonania budżetu na rok 2007.

  1. Projekt uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza za 2007 r.

Omówiono w punkcie 3 ( Przedstawienie wniosków Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia Burmistrzowi absolutorium za rok 2007).

  1. Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu i zmian w budżecie za 2008 r.

Tytułem wstępu głos zabrała Pani Konarzewska referując budżet na 2008r.

Pani Purgal wystąpiła z wnioskiem Komisji Rewizyjnej skierowanym do Burmistrza o logiczne podporządkowanie zadań pracownikom merytorycznym.

Pan Burmistrz zgłosi autopoprawkę.

Poddano pod głosowanie, głosów ,,za” 10.

  1. Projekt uchwały w sprawie likwidacji Zakładu Ochrony Środowiska w Międzyzdrojach w celu zawiązania spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.

Tytułem wstępu głos zabrał Wiceburmistrz wyjaśniając , że chcemy przekształcić Zakład Ochrony Środowiska w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Taka forma będzie korzystniejsza zarówno dla miasta jak i dla spółki. Wstępnie zakładamy, że kapitał nie będzie mały i nie będziemy musieli dofinansowywać tej spółki.

Pan Kotwica zapytał czy istnieje różnica pomiędzy przekształceniem a likwidacją i dlaczego Gmina likwiduje a nie przekształca .

Pan Sutyła zapytał czy takie przekształcenie rodzi jakieś skutki dla pracowników.

Wiceburmistrz wyjaśnił , że poprzez likwidację nowa spółka wchodzi w prawa i obowiązki poprzedniego zakładu. Dotychczasowy kierownik może być prezesem spółki a to, że wchodzi w całość spraw i obowiązków wynika z uchwały.

Przewodniczący Sutyła zwrócił się z prośbą do Burmistrza o wyjaśnienie ,dlaczego jest wybrana taka forma i czy likwidacja nie spowoduje dodatkowych obciążeń dla Gminy , dotyczy to odpraw , konieczności pozostawienia obecnego kierownika na stanowisku kierowniczym itp.

Nie ma konieczności pozostawiania kierownika .

Pan Wolny; czy przekształcenie wpłynie i jak ono wpłynie na ceny usług na przestrzeni najbliższych lat. Czy w związku z przekształceniem odczują to mieszkańcy w cenach. Chodzi o symulację wpływu przekształcenia na ceny usług.

Radny Piłat wystąpił z zapytaniem, kiedy zaistnieje spółka i jak się będą kształtowały dochody i wydatki. Wiemy, że ZOŚ bierze co roku pożyczkę. Czy w nowym układzie spółka będzie miała taką możliwość.

Wiceburmistrz; spółce nie możemy użyczyć pożyczki z budżetu, ponieważ spółka będzie miała zdolności kredytowe. Nie może być również żadnej dotacji , jedynie możemy podwyższyć kapitał.

Wiceprzewodniczący Michał Sutyła poddano pod głosowanie, głosów ,,za” 8, przeciw jeden radny. Stan Rady 9 osób .

  1. Zapytania i wolne wnioski.

Przewodniczący Michał Sutyła zapoznał bieżącą korespondencje:

  1. Wpłynął wniosek Pana Kobera o pozwolenie na długoletnią dzierżawę obecnej smażalni Ewka położonej vis a vis byłego DW Bałtyku.

  2. Wpłynął wniosek Pana Osowskiego w sprawie usunięcia z chodnika przy ulicy Gryfa Pomorskiego dwóch wsporników, które zdaniem pana Osowskiego zagrażają życiu i zdrowiu przechodniów.

  3. Zaproszenie Związku Działkowców.

  4. Zaproszenie na biegi przełajowe w Wapnicy 26.04.2008.

  5. Wpłynęło zaproszenie Przewodniczącego RP ZIR w Kamieniu Pomorskim na posiedzenie Rady.

  6. Poinformowano, że Gmina Międzyzdroje jest członkiem Związku Miast Bałtyckich.

  7. Wpłynęła uwaga Pana Falińskiego dotycząca zagrożenia jakie może wynikać ze sprzedaży napojów alkoholowych na plaży w sezonie letnim.

Pani Kiryluk wystąpiła z wnioskiem o uruchomienie alternatywnej drogi ze Świnoujścia do Międzyzdrojów.

Głos zabrał Pan Kotwica - nawiązał do wspólnych patroli , czemu mają one służyć .

Wiceburmistrz wyjaśnił , iż po aktach wandalizmu ( na całej wyspie Wolin jest jeden radiowóz ) padł pomysł na uruchomienie mieszanego patrolu . Można wyjść z ideą, aby zaproponować nocne patrole straży granicznej . Wówczas strażnicy mieliby do kontrolowania jedynie naszą Gminę.

Pani Teresa Purgal zwróciła uwagę na konieczność posprzątania plaży przed majowym weekendem.

Pani B. Kiryluk nawiązała do konieczności pomocy finansowej w celu zakupienia strojów dla zespołu emerytów i rencistów , zaproponował zorganizowanie takiej zbiórki w ramach diet radnego .

  1. Zakończenie posiedzenia.

Przewodniczący zakończył posiedzenie , zamykając wspólne posiedzenie Komisji Rady Miejskiej .

Protokółowała:

Jakubowska S.

Wiceprzewodniczący Rady

Michał SUTYŁA

8


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mirosława Nurkowska

Data wytworzenia:
23 kwi 2008

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
05 cze 2008, godz. 11:56

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
05 cze 2008, godz. 11:56