Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół ze wspólnego posiedzenia komisji Rady Miejskiej w dniu 24.02.2009r


36 protokół

ze wspólnego posiedzenia komisji

w dniu 24.02.2009

1. Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.

W związku z zapowiedzianym spóźnieniem Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarki i Budżetu Artura Duszyńskiego oraz z nieobecnością z powodu choroby Przewodniczącej KSKiS Beaty Kirulyk, I część posiedzenia poprowadzi radna Teresa Purgal. W związku z tym radna otworzyła posiedzenie i na podstawie listy obecności stwierdziła wymagane quorum. Lista obecności stanowi zał. Nr 1 do protokołu. Obecnych na posiedzeniu 8 radnych. Nieobecni : B. Kiryluk, K. Drzewiecki, W. Kotwica. Spóźnienie zapowiedzieli: M. Bobek, A. Duszyński.

2. Przyjęcie porządku posiedzenia. (zał. Nr 2)

Przewodniczący RM wnosi, aby umieścić w porządku posiedzenia punkt dot. ustanowienia insygnium władzy wykonawczej Gminy Międzyzdroje jako punkt 11.

Radny Roman Pawłowski zapytał, czy insygnia władzy nie powinny być umieszczone w statucie Gminy. Przewodniczący wyjaśnił, że ten projekt uchwały był konsultowany i zatwierdzony przez kancelarię prawną. Poza tym jest to inicjatywa grupy społecznej, która chce ufundować taki łańcuch.

Radna Teresa Purgal poinformowała, że przy pracach nad zmianą statutu były już rozmowy na ten temat. Były również wprowadzone poprawki pod tym względem.

Głos zabrał Burmistrz. Na najbliższą sesję zostanie wprowadzony punkt dot. przyłączenia Wisełki.

Na wniosek radnej Teresy Purgal do punktu 3 - przyjęcie protokołu wprowadzono przyjęcie jeszcze jednego protokołu z dnia 2.02.2009.

Wiceprzewodnicząca Komisji Rewizyjnej Teresa Purgal poddała pod głosowanie proponowane zmiany:

a) projekt uchwały dot. ustanowienia insygnium władzy wykonawczej Gminy Międzyzdroje jako punkt 11. - poddano pod głosowanie, za przyjęciem opowiedziało się 7 radnych, 1 osoba była przeciwna.

b) wprowadzenie do punktu 3 - przyjęcie protokołu, przyjęcie jeszcze jednego protokołu z dnia 2.02.2009 - poddano pod głosowanie, za przyjęciem radni opowiedzieli się jednogłośnie.

Całość zmienionego porządku została poddana pod głosowanie. Za przyjęciem głosowało 7 radnych. 1 osoba była przeciw.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego połączonego posiedzenia komisji RM w dniach 2.02.09 i 10.02.09.

Wiceprzewodnicząca Komisji Rewizyjnej Teresa Purgal poddała pod głosowanie przyjęcie protokołu z dnia 2.02.2009 bez odczytywania. Za przyjęciem radni opowiedzieli się jednogłośnie.

Poddano pod głosowanie przyjęcie protokołu z dnia 10.02.2009 bez odczytywania. Za przyjęciem radni opowiedzieli się jednogłośnie.

4. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXVII/257/08 RM w M-jach z dnia 1 lipca 2008 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.

Tytułem wstępu głos zabrał Burmistrz. W poprzedniej uchwale kredyt opiewał na kwotę 3 550 000 mln zł. Chcemy go zmniejszyć do kwoty 3 200 000 mln zł z przeznaczeniem na dofinansowanie zadania inwestycyjnego ,,Budowa amfiteatru wraz z zapleczem i zabudową towarzyszącą”. Pozostałe 300 tys. chcemy przeznaczyć na spłatę subwencji oświatowej. 500 tys. zł zostaje przeznaczone na wykonanie toalety wraz z natryskiem usytuowanej pomiędzy amfiteatrem, a placem zabaw.

Radny Piotr Wójcik jest zaniepokojony faktem, iż toalety maja być wykonane za taka kwotę. Burmistrz wyjaśnił, że jest to kwota szacunkowa. W tej sumie trzeba było uwzględnić zakup sprzętu, cenę za metraż.

Radny Roman Pawłowski poprosił o poprzednią uchwałę, która jest teraz zmieniana wraz z załącznikami do uchwały budżetowej. Po zapoznaniu się z poprzednią uchwałą radny Pawłowski zapytał, ile dokładnie jest przeznaczonych pieniędzy na budowę amfiteatru.

Pan Burmistrz wyjaśnił, że na budowę II części amfiteatru było przeznaczone 3.5 mln. Kwota ta zmniejszyła się o 300 tys., które przeznaczymy na subwencję. W związku z tym całe zadanie zostało zmienione.

--------------przyszedł radny Mateusz Bobek----------------

Zdaniem radnego Wolnego usytuowanie toalet w tym miejscu jest nie trafione. Zepsuje to całą wizualizację terenu. Toalety mogą być na przykład umieszczone pod amfiteatrem.

WNIOSEK:

Radny Roman Pawłowski wnosi o zarządzenie 10 minutowej przerwy.

Za przyjęciem wniosku opowiedziało się 8 radnych, 1 osoba wstrzymała się od głosu.

10 minut przerwy…

Po przerwie…

Pan Pawłowski poprosił o wyjaśnienie zagadnienia dot. usprzętowienia amfiteatru Kierownika Referatu Inwestycji Pana Tadeusza Konopackiego. Kierownik wyjaśnił, że cały budynek amfiteatru łącznie ze sceną zostanie wyposażony w nagłośnienie już do wakacji. Sprzęt będzie pod opieką MDK. Nagłośnienie szacunkowo będzie wynosić ok. 1 mln. Budynki o przeznaczeniu gastronomicznym w stanie surowym będą zdane w kwietniu. Całość kształtuje się w kwocie 3.100 mln.

Przewodniczący RM zapytał jaki jest docelowy efekt nagłośnienia oraz poprosił o wyjaśnienie definicji nagłośnienia. Radnemu nie podoba się również fakt, że tak drogie nagłośnienie ma służyć tylko przez 2 miesiące. Jest to rozrzutność.

Pan Konopacki wyjaśnił, że w terminie nagłośnienia znajduje się m.in. scena, ekran, instalacje elementów technologicznych, wykonanie. Będzie wewnętrzny monitoring i kamery obrotowe. Kontynuując wypowiedź Burmistrz podkreślił, iż cały sprzęt będzie wykorzystywany również w okresie zimowym tj. od października do grudnia, gdzie będzie otworzone lodowisko dla mieszkańców, a na to są przeznaczone środki w budżecie.

Radny Janusz Piłat wystąpił z zapytanie jaka metodą będzie zrobione lodowisko. Pan Konopacki przedstawił cała procedurę wykonania lodowiska.

Przewodniczący pozostaje na stanowisku, że wprowadzenie nowego zadania, które ma być spłacone z zaciągniętego kredytu jest nieodpowiedzialne. Lokalizacja toalet w samym centrum promenady zepsuje cała koncepcję. Są tańsze formy zapewnienia czystości. Nikt nie wziął pod uwagę utrzymania tego budynku przez cały rok.

Burmistrz poinformował, że przy amfiteatrze będą prowadzone imprezy masowe. Jeżeli nie będzie tam toalet to wydmy będą częściej odwiedzane. W związku z tym zadanie jest jak najbardziej potrzebne.

Radny Adam Jakubowski zgadza się, że są potrzebne toalety. Sęk jednak w tym, że lokalizacja powinna być zmieniona. Będąc w temacie radny Mateusz Bobek zwrócił uwagę, że podczas imprez masowych zawsze można dostawić kilka toalet, tym bardziej, że Rada już prosiła o przeznaczenie pieniędzy na zakup nowych śmietniczek. Wychodzi na to, że koszów na śmieci nie będzie tylko powstaną nowe toalety.

Radny Roman Pawłowski zaproponował, żeby zrobić toalety przy wejściu na plażę koło hotelu Amber Baltic. To będzie najrozsądniejsza alternatywa.

------------przyszedł radny Artur Duszyński---------------

Wniosek:

-------------W § 1 uchwały zmniejszyć kwotę 3.200 mln z zaznaczeniem skreślenia budowy sanitariatu.-----------------

Wniosek został poddany pod głosowanie, za przyjęciem opowiedziało się 7 radnych, 3 osoby wstrzymały się od głosu.

STANOWISKO: wspólne komisje pozytywnie opiniują projekt uchwały wraz z przegłosowanym wnioskiem 7 głosami ,,za”, przy 3 wstrzymujących się.

Przewodniczenie komisji objął Artur Duszyński.

5 . Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu i zmian w budżecie na rok 2009.

Zagadnienie zreferowała Skarbnik Gminy Pani Agnieszka Francukiewicz.

Radny Roman Pawłowski zapytał jak zostanie rozwiązany problem z subwencją oświatową, w związku z pismem z Ministerstwa Finansów.

Radna Teresa Purgal zaproponowała, aby zwrócić się do placówek oświatowych, by zmniejszyły swoje wydatki zaplanowane na 2009 rok i poszukały oszczędności na kwotę 309 tys. zł.

Wniosek:

--------Radni na posiedzeniu łączonych komisji wnoszą o wykreślenie w zadaniu w § 2 ust. 1 zadania na kwotę 500 tys. na budowę sanitariatu wraz z natryskami.---------

Wniosek został poddany pod głosowanie, za przyjęciem radni opowiedzieli się jednogłośnie.

Wniosek:

----------Wspólne komisje na posiedzeniu w dniu 24.02.2009 wnoszą do Burmistrza o przygotowanie projektu uchwały dot. zmniejszenia wydatków bieżących na oświatę o kwotę 309,757 tys. zł, w związku z informacją z Ministerstwa Finansów dot. zmniejszenia kwoty subwencji oświatowej na 2009 rok z kwoty 2.577,947 zł na kwotę 2.268,190 zł.--------

Wniosek został poddany pod głosowanie za przyjęciem opowiedziało się 9 radnych, 1 radny był przeciwny.

STANOWISKO: Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały wraz z ww. wnioskiem. Za przyjęciem opowiedziało się 9 radnych, 1 osoba wstrzymała się od głosu.

6. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXIV/323/08 RM w Międzyzdrojach z dnia 29 grudnia 2008 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Międzyzdroje na 2009 rok.

Tytułem wstępu głos zabrała Skarbnik Gminy, która zreferowała proponowane zmiany.

STANOWISKO: Komisje zaopiniowały projekt uchwały pozytywnie. Za przyjęciem opowiedziało się 10 radnych obecnych na posiedzeniu ( jednogłośnie).

Zarządzono 10 minut przerwy…

Po przerwie…

Przewodniczący KRGiB Artur Duszyński zaproponował wprowadzić do porządku jako punkt 7, punkt dot. stanowiska komisji w sprawie zawarcia ofert dzierżawy. Pozostałe punkty zmieniają numer. Za przyjęciem punktu do porządku opowiedziało się 8 radnych, 2 osoby wstrzymały się od głosu.

7. Stanowisko komisji w sprawie zawarcia ofert dzierżawy.

Radni przystąpili do analizowania ofert przy udziale kierownika Referatu Nieruchomości Pani Edyty Konarzewskiej. Wszystkie oferty zostały dokładnie omówione i przeanalizowane.

Radna Teresa Purgal zgłosiła wniosek formalny o przełożenie tego punktu na następne posiedzenie komisji.

Nastąpiła reasumpcja głosowania powyższego wniosku.

Ustalono, że każdy wniosek ( w załączeniu do protokołu) przedstawiony na posiedzeniu będzie głosowany oddzielnie.

  1. Michale Ropers, - 2 za, 6 przeciw, 2 wstrzymały się,

  2. Rafał Leśniak - jednogłośnie za,

  3. Walter Javier - 4 za, 6 przeciw,

  4. Lucyna Sępska - 4 za, 6 przeciw,

  5. Michale Ropers - 7 za, 1 przeciw, 2 wstrzymały się,

  6. Paweł Stasiewicz - 7 za, 3 przeciw,

  7. Paweł Stasiewicz - 2 za, 7 przeciw, 1 wstrzymał się,

  8. Wojciech Kober - 10 przeciw,

  9. Dawid Pałka - jednogłośnie za,

  10. Turek Alina i Adam - jednogłośnie za,

  11. Krystyna Smyk - jednogłośnie za.

8. Projekt uchwały w sprawie zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy na okres przekraczający 3 lata.

Głos zabrał Pan Burmistrz. W dniu wczorajszym odbyło się spotkanie z przedstawicielami Partnermedu. Tak jak wcześniej ustalono powierzchnia nowego ośrodku zdrowia będzie taka jaka została wyliczona przez Partnermed. Aby w ośrodku prosperowały inne gabinety potrzebna jest zgoda spółki. Burmistrz przypomniał, że zgoda Rady Miejskiej na dzierżawę bez zgody Partnermedu nie dojdzie do skutku.

Radny Wójcik uważa, że stroną w tym, postępowaniu jest Gmina i Adler. W związku z tym zgoda Partnermedu nie jest potrzebna. Poza tym umowy zawsze można rozwiązać. W odpowiedzi Burmistrz wyjaśnił, że tego trzeba dochodzić przed sądem.

Zdaniem radnego Romana Pawłowskiego, aby móc rozwiązać umowę, Partnermed nie może być stroną. Radny podkreślił, że jest zwolennikiem konkurencyjności, dlatego najlepszym rozwiązaniem będzie w tym wypadku zwiększenie konkurencyjności zakładowi.

Pan Janusz Piłat zauważył, że, aby podjąć uchwałę Rada musi znać wartość inwestycji. Wartość działki na ul. Kopernika jest już wyceniona. Teraz trzeba zrobić wstępny kosztorys projektu, jak również badania geodezyjne.

Radny Pawłowski przypomniał, że obowiązkiem gminy jest zapewnienie mieszkańcom dobrej opieki zdrowotnej w przyzwoitych warunkach.

Jak zauważyła radna Teresa Purgal na wcześniejszej komisji zostało ustalone, że w rozmowach z Partnermedem będą uczestniczyli przedstawiciele Rady Miejskiej w osobie Przewodniczącego RM Michała Sutyły i radnego Romana Pawłowskiego. W związku z brakiem powiadomienia radnych o umówionym spotkaniu, radna proponuje, aby w następnym tygodniu Burmistrz zorganizował spotkanie z przedstawicielami Partnermedu i przedstawicielami Rady Miejskiej.

Zastępca Burmistrza przeprosił Radę Miejską za niepoinformowanie o spotkaniu, gdyż odbyło się ono nagle i niespodziewanie. Zastępca zobowiązał się do przygotowania następnego spotkania i poinformowania o nim wyznaczonych przez Radę przedstawicieli.

WNIOSEK:

----------------------Komisje na wspólnym posiedzeniu odrzuciły projekt uchwały. Za odrzuceniem projektu radni opowiedzieli sie jednogłośnie.----------------

9. Przedstawienie koncepcji zagospodarowania targowiska miejskiego w Międzyzdrojach Panią Annę Oszczędę z Kancelarii Prawnej A. Oszczęda i Spółka, przedstawiciela inwestora - sieć sklepów ,, Biedronka”.

Tytułem wstępu głos zabrał Zastępca Burmistrza Pan Mateusz Flotyński. Spółka Polomarket wycofała się z przedsięwzięcia, argumentując to brakiem funduszy. Zgłosił się do nas przedstawiciel sieci sklepów ,,Biedronka”, który przystał na warunki określone już wcześniej z Polomarketem. Warunki są takie same. Koncepcja projektu musi być zgodna z planem zagospodarowania przestrzennego.

Na pytanie radnego Wójcika czy były prowadzone rozmowy z innymi sieciami sklepów Pan Flotyński wyjaśnił, że była przedstawiona oferta np. sieci sklepów Lidl, którzy nie zdecydowali się na współpracę.

STANOWISKO: wspólne komisje nie podjęły stanowiska w tej sprawie, w związku z nieobecnością przedstawicieli sieci sklepów Biedronka. Stanowisko zostanie wypracowane dopiero po przedstawieniu przez inwestorów koncepcji i omówieniu zagadnienia.

10. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXX/286/08 RM w Międzyzdrojach z dnia 9.10.2008 r. w sprawie ustalenia minimalnych stawek czynszu za dzierżawę nieruchomości na terenie Gminy Międzyzdroje.

STANOWISKO : Projekt uchwały został skierowany do dalszych prac komisji. Za oddaniem projektu uchwały do dalszych prac komisji radni opowiedzieli się jednogłośnie.

11. Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Międzyzdroje na terenie ograniczonym ulicami : Komunalną, Nowomyśliwską, Wodziczki, ciekiem wodnym ,,Stary Zdrój”, torami kolejowymi i ul. Niepodległości.

Tytułem wstępu głos zabrał Burmistrz. Uchwała pozwoli na uporządkowanie obszarów planistycznych i dostosowanie ich do zamierzonych rozwiązań. Poprzez tę uchwałę zostanie zmienione przeznaczenie terenu na ,,rodzinne ogrody działkowe”, będzie funkcja mieszkalna i możliwość podziału geodezyjnego działek.

STANOWISKO: komisje pozytywnie opiniują projekt uchwały, za przyjęciem radni opowiedzieli się jednogłośnie.

---------------wyszedł radny Roman Pawłowski----------

12. Projekt uchwały dot. ustanowienia insygnium władzy wykonawczej Gminy Międzyzdroje.

Zagadnienie zreferował Pan Jerzy Neukampf, inicjator projektu. Idea przedsięwzięcia polega na tym, że darczyńcami są osoby związane z samorządem. Informacja o projekcie była rozesłana do ok. 40, z czego 26 poparło naszą idee. 8.12.08 wystąpiliśmy z pismem do Komisji Heraldycznej, która powinna wydać opinie na temat międzyzdrojskiego herbu. Niestety nasz herb nie jest nigdzie zapisany, że istnieje. Przygotowany i przegłosowany projekt uchwały zostanie wysłany do Wojewody. Trzeba mieć nadzieję, że Wojewoda nie dopatrzy się, że nasz herb nie jest przyjęty. Łańcuch ma być zrobiony do 10 marca 2009.

Przewodniczący RM wyjaśnił, że projekt uchwały był konsultowany z mecenasem, który na jego podstawie miał przygotować projekt zmian w statucie.

STANOWISKO: komisje nie zajęły stanowiska w tej sprawie, ze względu na konieczność przedstawienia informacji czy nie zachodzi sprzeczność ze Statutem Gminy Międzyzdroje. Stanowisko zostało przegłosowane jednogłośnie.

13. Przedstawienie bieżącej korespondencji. (brak)

14. Zapytania i wolne wnioski. (nie zgłoszono)

15. Zakończenie posiedzenia.

Przewodniczący podziękował radnej Teresie Purgal, za sprawne poprowadzenie I części posiedzenia. W związku z wyczerpaniem punktów Przewodniczący KRGiB Artur Duszyński zamknął posiedzenie. Na tym protokół zakończono.

Protokołowała:

S. Jakubowska

4


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Sylwia Jakubowska

Data wytworzenia:
24 lut 2009

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
25 mar 2009, godz. 09:08

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
25 mar 2009, godz. 09:08