Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół ze wspólnego posiedzenia komisji Rady Miejskiej w dniu 26.06.2008r


Protokół Nr 26

ze wspólnego posiedzenie komisji stałych Rady Miejskiej

w dniu 26 czerwca 2008 r.

  1. Otwarcie posiedzenia komisji i stwierdzenie quorum;

Przewodniczący Rady Miejskiej Michał Sutyła otworzył wspólne posiedzenie komisji stałych Rady Miejskiej w Międzyzdrojach . Zwrócił się z zapytaniem , czy może przewodniczyć wspólnemu posiedzeniu komisji , jeśli nie usłyszy innych kandydatur , będzie uważał propozycję za przyjętą . Na podstawie listy obecności stwierdził wymagane quorum , nieobecni radni : Mateusz Bobek , Kazimierz Drzewiecki ( uspr.), Andrzej Kościukiewicz , Roman Pawłowski ( uspr.) , Piotr Wójcik ( uspr.) Stan radnych obecnych 9 osób .

Lista obecności stanowi zał. Nr 1 i 2 do protokołu.

  1. Przedstawienie porządku obrad;

Posiedzenie komisji będzie przebiegało wg porządku posiedzenia sesji z wyłączeniem punktów , które będą rozpatrywane wyłącznie na sesji , tj. punktów ; 5, 16 i 18 porządku , natomiast w miejsce punktu 4 proponuje się spotkanie z panami : Bartosiewiczem oraz Molińskim w kontekście punktu projekt uchwały w sprawie zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego zawarcia umowy dzierżawy nieruchomości na okres przekraczający trzy lata (działka nr 123/1 o powierzchni 88 m? obręb 21 przy ul. Zwycięstwa); , punkt 3 zmienia zapis ; przyjęcie protokołu z poprzedniego wspólnego posiedzenia komisji .

Przewodniczący poddał pod głosowanie porządek posiedzenia. Porządek został przyjęty 9 głosami za (jednogłośnie).

Całość porządku wraz z naniesionymi zmianami zmieni kolejność , porządek stanowi zał. nr 3 do protokołu .

  1. Przyjęcie protokołu z poprzedniej komisji RM (19.06.2008 );

Z protokołem zapoznał się Radny Artur Duszyński nie wnosząc uwag merytorycznych do zapisów , wobec powyższego proponuje się przyjęcie protokołu bez odczytywania, za taką propozycją opowiedziało się 9 radnych obecnych na posiedzeniu komisji .

  1. Projekt uchwały w sprawie zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego zawarcia umowy dzierżawy nieruchomości na okres przekraczający trzy lata (działka nr 123/1 o powierzchni 88 m? obręb 21 przy ul. Zwycięstwa);

W posiedzeniu uczestniczyli zaproszeni goście Państwo Molińscy, Sarapak, Bartosiewicz.

Obecni na posiedzeniu komisji Państwo Sarapakowie , będąc właścicielami nieruchomości przy ul. Zwycięstwa wraz z Panem Leszkiem Molińskim , zwrócili się z prośbą do Burmistrza o umożliwienie kupna przedmiotowego terenu na którym będą chcieli zrealizować inwestycję , zgodną z planem zagospodarowani przestrzennego . Chodzi o pierzejową zabudowę , zgodną z linią chodnika . Zainteresowani zwrócili się do Burmistrza o pomoc w uporządkowaniu spraw formalnych . Zwracali się w tej sprawie już wcześniej , ale otrzymali odpowiedź od Burmistrza , że przedmiotowa działka jest dzierżawiona do X/2008 r. . Oferta odnośnie kupna zostanie ponowiona , ale jeśli nie będzie zgody na kupno działki inwestycja będzie realizowana zgodnie z aktualnym stanem , dopiero z chwilą uregulowania spraw formalnych .

Całą sytuację prawną wyjaśniła Pani Kierownik Edyta Konarzewska , która nie wie na dzisiaj , czy działka , którą dzierżawi Pan Bartosiewicz spełnia przesłanki działki samodzielnej , musi zdecydować o tym Starosta , a Pan Bartosiewicz na własne ryzyko podjął się wystąpienia do Starosty z takim zapytaniem łącznie z poniesionymi na swój koszt nakładami.

Pan Bartosiewicz , po konsultacji ze Starosta poinformował , że taka decyzja powinna zostać wydana , istnieje duże prawdopodobieństwo na otrzymanie pozwolenia na budowę . Poinformował jednocześnie , że jest zainteresowany wspólną inwestycją z sąsiadującymi Państwem : Sarapak oraz Molińskimi , jednak nie wyrażają chęci podjęcia wspólnych działań , co potwierdził obecny na posiedzeniu Pan Sarapak , uważa bowiem , że nie można wpływać na czyjeś decyzje .

Zdaniem radnego Janusza Piłata prowadzone są akademickie dyskusje w tym zakresie , gdyż nie ma na aktualny moment żadnego umocowania gruntu . To Rada w pierwszej kolejności powinna zająć stanowisko w przedmiotowej sprawie i podjąć decyzję : polepszenie warunków dla Pana Molińskiego , czy wieloletnia dzierżawa dla Pana Bartosiewicza .

-------doszedł Pan Kościukiewicz , stan 10 osób ---------

Głos w dyskusji zabrał również obecny na posiedzeniu Pan Leszek Moliński , który stwierdził , że najdalej idącym wnioskiem jest wniosek dot. polepszenia warunków zabudowy, szczególnie , że większość działki należy właśnie do niego .

Jeżeli miasto uważa , że działka jest działką samodzielną , należy ją wystawić na przetarg , osobiście jest zainteresowany udziałem w przetargu , choćby dlatego , że nie jest zainteresowany wspólnym działaniem inwestycyjnym z Panem Bartosiewiczem .

Burmistrz wyjaśnił , że ideą wielu działań w Urzędzie jest tzw. kompromis , zmierzający do współpracy wielu osób prowadzących wieloletnią działalność gospodarczą , będących w jakiś zwyczajowy sposób umocowanymi na danym terenie . Poza tym miasto jest zainteresowane posadowieniem w tym miejscu zwartej zabudowy , nie bez znaczenia jest , że dzierżawa Gminie możliwość wpływu na dzierżawców .

Przedmiotowa działka jest bardzo skomplikowana i dlatego jest to dosyć trudne rozdzielenie tych spraw, dodał pan Mateusz Flotyński .

Burmistrz uważa również, iż dotychczasowy dzierżawca tego gruntu, Pan Bartosiewicz ma prawo do dalszego dzierżawienia tej działki na prowadzenie działalności gospodarczej.

Sugestia Radnych odnośnie włączenia umowy w przedmiotowej sprawie jako załącznika do uchwały , nie jest dobrym rozwiązaniem , stwierdził Wiceburmistrz Flotyński, ponieważ każda poprawka umowy będzie wymagała zmiany uchwały i ew. zwołania sesji RM . Pan Flotyński zobowiązał się , że prześle umowę na adres internetowy wszystkich radnych .

------ doszedł Pan Jakubowski , stan 11 osób-----

Pan Moliński zasugerował , że prawidłowym działaniem będzie przygotowanie dwóch projektów uchwał , ponieważ dopiero wówczas radni będą mieli wybór wariantu .

Fakt takiego obopólnego działania podkreśliła również radna Teresa Purgal , wychodzi bowiem z założenia , że należy podejmować decyzje w obydwu przypadkach , nie rozłączając tych spraw . Można bowiem domniemać , że preferujemy jednego z mieszkańców .

Przewodniczący Rady Michał Sutyła podzielił się refleksją ; dzierżawy to pewnego rodzaju pasmo niekonsekwencji , działamy różnie w tych samych sprawach . Musimy się zdecydować , albo kończymy oddawanie w dzierżawę terenów osobom już umocowanym w danym miejscu , działając tym samym na zasadzie „coś dla kogoś” , albo wychodzimy z tego , nie honorujemy takich działań i wszystkie dzierżawy dajemy na przetarg . Głosy są różne na ten temat i z takimi opiniami również się spotyka .

Radny J. Piłat uważa , że zostało powiedziane wszystko , powinny być podjęte odpowiednie kroki ; jeżeli działka będzie samodzielna, należy pójść w kierunku zachowania zwyczaju odnośnie pozostawienia miejsc pracy dotychczasowym dzierżawcom i pozostawić to Panu Bartosiewiczowi , natomiast jeżeli działka nie będzie samodzielna , należy sprzedać ją na poprawienie warunków Państwu Sarapak i Molińskim i na tym należy dyskusję zamknąć .

Pan Sarapak ma pomysł na inwestycję na całej działce , ma świadomość , że zwarta zabudowa jest zdecydowanie korzystniejsza w tym układzie .

Przewodniczący zamknął dyskusję poddając pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego zawarcia umowy dzierżawy nieruchomości na okres przekraczający trzy lata (działka nr 123/1 o powierzchni 88 m? obręb 21 przy ul. Zwycięstwa) , za pozytywnym zaopiniowaniem opowiedziało się 7 radnych , przeciwko 1 radny , 3 osoby wstrzymały się od głosu . Głosowało 11 radnych .

----- wyszedł radny Adam Wróbel , stan 10 radnych ---------

Zarządzono 5 min. przerwę

  1. Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu i zmian w budżecie na 2008 r.

Pan Burmistrz dokonał autopoprawki poprzez wymianę materiału .

Zagadnienie referowała obecna na posiedzeniu Pani Agnieszka Francukiewicz , na prośbę radnych analizowane były kolejne punkty projektu uchwały i sukcesywnie omawiane . Radni wyrazili pogląd , wyartykułowany przez Panią Teresę Purgal , iż w przyszłości oczekuje się uzasadnienia do projektu uchwały budżetowej , pozwoli to wszystkim zaoszczędzić sporo czasu .

Radni w trakcie omawiania poruszyli następujące sprawy :

( Radny Burzyński) zapytał o środki na Policję ( Burmistrz ; było wcześniej zapisane 100 tys. zł. , ale istniały wątpliwości co do umowy z firmą na którą Rada wyraziła zgodę . Kwota się zmniejszyła o 152 tys. zł. . Ponieważ nie zdążymy do 1 VII , chcieliśmy wobec tego przeznaczyć dodatkowe środki na Policję , ale nie ma takiej konieczności , gdyż umowa zostanie podpisana z firma na kwotę 288 tys., zł brutto .

(Radny Piłat)zapytał o uprawnienia firmy ochroniarskiej ( nie będą mieli uprawnień , mogą zatrzymać , natomiast wszelkich formalności dokona Policja . )

Radny W.Kotwica zapytał do jakiego progu zadłużenia zbliżymy się po zaciągnięciu nowego kredytu . Burmistrz wyjaśnił , że mamy nadzieję , iż kredyt nie zostanie zaciągnięty , ponieważ wpływy będą ze sprzedaży nieruchomości i prawdopodobnie kredyt nie będzie potrzebny , musimy mieć natomiast taką opcję na papierze .

Radna T. Purgal zapytała o uchwałę Zarządu Województwa i istniejące tam zapisy , Burmistrz poinformował , iż w tym roku kredyt jest rozpisany na 4 lata : 150 tys. w pierwszym roku , 100 tys. w drugim roku , 350 tys. zł w trzecim roku i 900 tys. w czwartym . Będzie to zrefundowane w określonym czasie , przy przetargu z hali poprosimy o wystawienie faktury na kwotę 900 tys. zł. , a w styczniu 2010 i przekażemy płatność wykonawcy i zakończymy to przed czasem .

Na pytanie dlaczego zmniejszamy dochody z rekultywacji , odpowiedzi udzielił Pan Tadeusz Konopacki wyjaśniając , że wchodzimy z zadaniem w tym roku i skończymy w przyszłym roku , nie rozkładamy zadania na lata . Przygotowany jest wniosek o pożyczkę z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska . Pożyczka może być umorzona do 25 % .

Burmistrz poinformował również , że pewne rzeczy należy urealnić , gdyż zmieniła się sytuacja , np. u Pani Rainers , która jest w ciąży i nie można jej eksmitować z zajmowanego obiektu , będącego własnością Gminy (ul. Dąbrówki). Jednak nie jest to pobyt darmowy , należności z tytułu bezprawnego przebywania są dosyć wysokie i odszkodowanie z tego tytułu może pokryć cały ten nieformalny pobyt Pani Rainers .

Na pytanie Radnego J. Piłata o „Galę Gwiazd” ( czym podyktowana jest taka wysoka kwota ) Burmistrz poinformował , iż współpraca z Panią Małachowską nie układa się najlepiej , w tym roku nie pozyskała prawie żadnego sponsora , dlatego brakuje środków na pokrycie kosztów , imprezę trzeba znacznie dofinansować .

Skarbnik Gminy Agnieszka Francukiewicz omówiła poszczególne zmiany , zgodnie z wnioskiem radnej Teresy Purgal odnośnie analizowania poszczególnych zapisów .

PYTANIA

Odnośnie budowy kładki na koronie wydmy , łącznie ze ścieżką rowerową . Pod koniec lipca będziemy wiedzieli , czy wniosek się zakwalifikował do projektu , wówczas przystąpimy do części projektowej . Trwa walka o fundusze , jest to projekt połączony z WPN. Każdy z partnerów składa swoje zapotrzebowanie . Gmina Międzyzdroje jest liderem projektu, ale żadne ustępstwa z naszej strony nie są już możliwe . Został zaakceptowany wariant 7 . Chodzi o teren od molo do ostatniego wejścia na plażę .

Przewodniczący Rady Michał Sutyła odniósł się do sprawy budowy zjazdu na plażę przy radarze. Przypomniał o wniosku, który składał w kontekście budowy zjazdu przy ul. Cichej. Wnioskował wówczas o budowę zjazdu właśnie przy radarze. Odpowiedź była negatywna, bo ,,drzewa przeszkadzają i teren jest trudny”. Tymczasem okazuje się, że można wybudować zjazd w tym miejscu.

Utrzymanie środków na kąpielisko w kwocie 10 tys. zł. , czego to dotyczy ?

Burmistrz wyjaśnił , że było 350 tys. zł , ale po ofercie złożonej przez naszych ratowników okazuje się , że zdanie jest droższe . Pan Baranowski przyniósł wyliczenie na 53 tys. zł .

Radni w wyniku przeprowadzonej dyskusji uznali , iż zadanie to powinno było być włączone do zadania firmy , która wygrała przetarg , stwierdził radny Janusz Piłat .

Radny Sutyła uważa jednak , że jest grupa osób lokalnych z inicjatywą , która chce się podjąć tego zadania i jest to cenna inicjatywa , którą należy podjąć .

Burmistrz zapewnił , że jest to ostateczna kwota , więcej już nie zgłosi się do Rady o dodatkowe środki dla WOPR , tak można to zapisać .

Radny Kotwica uważa że jest to pewnego rodzaju ignorancja , był przetarg , który wygrała firma i ta firma powinna wykonywać zadanie , jest przeciwnikiem przekazywania zadań firmie , która nawet nie staneła do przetargu . Zatem absolutnie podtrzymuje opinię radnego Janusza Piłata .

Michał Sutyła ; jest to pewnego rodzaju eksperyment i mamy nadzieję , że będziemy mądrzejsi o nowe doświadczenia . Grupa młodych ludzi zyska na doświadczeniu , usamodzielni się i być może wyjdzie ze swoja inicjatywą , kiedy będą mieli własną osobowość prawną .

Zdaniem radnej Teresy Purgal po sezonie ratownicy zwrócą się o kolejne środki , jest o tym przekonana, gdyż takie są wcześniejsze praktyki .

W zeszłym roku zapłaciliśmy 300 tys. za 8 wież , w tym roku za 15 wież zapłaciliśmy tyle samo , zdaniem Burmistrza jest to bardzo dobra oferta .

Komisja analizowała również szczegółowo kwoty przeznaczone na remont „Wikliny”(świetlica socjoterapeutyczna) , komisja przypomniała , iż dotacja została przeznaczona na cały budynek obiektu . Niezależnie z jakiego źródła są to pieniądze , nie ma sensu wydawanie takiej kwoty ( 129 tys. zł. ) skoro cały projekt to przewiduje . Radni nie rozumieją ideę tego przedsięwzięcia .

Zagadnienie wyjaśniła Pani E. Jakubiak , Kierownik OPS . Ze sprzedaży zezwoleń było 100 tys. zł , więcej aniżeli przewidywał plan budżetu na remont „Wikliny” było przekazane 50 tys. zł. . Mamy 129 tys. więcej niż zakłada plan , istnieje problem z zabezpieczeniem pomieszczeń , dlatego istnieje pomysł , aby zagwarantować Ośrodkowi pomieszczenia , na co Pan mecenas przygotowuje stosowne zabezpieczenia prawne . Jeżeli nie dojdzie do remontu „Wikliny”, to Ośrodek zastrzega sobie prawo zwrotu tych środków , gdyż te pomieszczenia należy zabezpieczyć w inny sposób .

Pani T. Purgal ; na remont „Wikliny” przeznaczono dotacji , radna proponuje zatem, aby odjąć z tego remontu kwotę 129 tys. zł.

Burmistrz wyjaśnił jednak , że remont będzie kosztował ponad 1 mln zł , zatem dołożymy różnicę pomiędzy kosztem remontu , a tym co daliśmy , a OPS będzie miało pomieszczenia o jakie zabiega .

Na zakończenie omawiania radna Teresa Purgal podkreśliła raz jeszcze ważność uzasadnienia w tego rodzaju uchwałach , o które Rada już kiedyś wnosiła .

Przewodniczący zamknął dyskusję , poddając pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 9 głosów , 1 osoba wstrzymała się 1 osoba .

Przewodniczący zarządził 30 min. przerwę

Po przerwie ……

W związku z koniecznością wyjścia niektórych radnych z posiedzenia ( problemy zdrowotne oraz zawodowe) , co wpłynie na brak kworum , Przewodniczący postawił wniosek formalny o zmianę przyjętego porządku posiedzenie poprzez wykreślenie punktów od 6 do 18 .Punkty , które nie zostały zrealizowane , w związku z ich wykreśleniem zostaną omówione bezpośrednio na sesji Rady Miejskiej , zaplanowanej na dzień 1 lipca 2008 r. , za wnioskiem opowiedziało się , za 8 osób , wstrzymała się 1 osoba .

Ad. 19 Zakończenie posiedzenia .

Przewodniczący zamknął posiedzenie wspólnych komisji Rady Miejskiej , poniższe punkty zostaną zrealizowane na sesji RM .

  1. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XVIII/167/07 RM w Międzyzdrojach z dnia 18 grudnia 2007 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Międzyzdroje na 2008r (zmiana załącznika nr 4 - limity wyd. Gminy M-je na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008-2010 oraz nr 5 - plan przychodów i wydatków budżetowych na 2008 r. );

  2. Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego (kredyt w wysokości 3.550.000 PLN na okres 15 lat na dofinansowanie budowy Amfiteatru wraz zapleczem i zabudową towarzyszącą);

  3. Projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XX/200/08 Rady Miejskiej w Międzyzdrojach z dnia 13 marca 2008 r. w sprawie zatwierdzenia zestawienia przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na rok 2008 .

  4. Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, obejmującego działkę oznaczoną numerem 439 obręb 20 jednostki ewidencyjnej gminy Międzyzdroje (teren inwestycyjny „Kawcza Góra”);

  5. Projekt uchwały w sprawie odstąpienia od obowiązku przetargowego trybu oddania nieruchomości w użytkowanie (zabudowa towarzysząca Amfiteatru na rzecz gminnej Spółki „Promenada”);

  6. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości (Lubin działka 2/2 o powierzchni 2.709 m? - teren portów i przystani);

  7. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy użytkowania (przekazanie w nieodpłatne użytkowanie na czas nieokreślony obiektu tzw. „Balbinki” na rzecz Międzynarodowego Domu Kultury);

  8. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie zasad nabywania, zbywania obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania;

  9. Interpelacje radnych;

  10. Zapytania i wolne wnioski;

  11. Zapoznanie radnych z notą sygnalizacyjną Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w Szczecinie z dnia 10.06.2008 r. (punkt ten zgodnie z przepisami o tajemnicy skarbowej zostanie wyłączony z jawności sesji);

Protokółowała

M.Nurkowska

2


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mirosława Nurkowska

Data wytworzenia:
26 cze 2008

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
04 sie 2008, godz. 11:41

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
04 sie 2008, godz. 11:41