Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół ze wspólnego posiedzenia komisji stałych Rady Miejskiej w dniu 12.06.2007r


Protokół Nr 11

ze wspólnego posiedzenia komisji Rady Miejskiej

w dniu 12.06. 2007 r.

  1. Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.

Prowadzącym posiedzenie został Roman Pawłowski, który na podstawie listy obecności stwierdził wymagane quorum (nieobecni radni: Mateusz Bobek i Adam Wróbel), spóźnienie zapowiedzieli radni: Andrzej Kościukiewicz, Beata Kiryluk. Lista obecności stanowi zał. Nr 1 i 2 do protokołu.

2.Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia.

Przewodniczący poinformował o zmianie porządku poprzez wprowadzenie dodatkowego punktu w poz. 5: „wysłuchanie Zarządu Związków Zawodowych ZOŚ w sprawie problematyki płacowej”, natomiast w poz. 4 „rozpatrzenie bieżącej korespondencji”, w związku z chwilową nieobecnością Burmistrza. Zmieniony porządek stanowi zał. Nr 3 i 3a)

  1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego wspólnego posiedzenia komisji RM.

Z protokołem z poprzedniej, wspólnej komisji z dnia 15.05.2007 r. zapoznali się radni Adam Jakubowski, Michał Sutyła nie wnosząc uwag. Proponuje się przyjąć protokół bez odczytywania, za przyjęciem 10 radnych, 1 osoba wstrzymała się od głosu.

  1. Rozpatrzenie bieżącej korespondencji.

Przewodniczący poinformował o korespondencji, która znajduje się w biurze Rady Miejskiej:

- wystąpienie RIO odnośnie kontroli gospodarki finansowej za 2006 r. i odpowiedź Burmistrza w tej sprawie,

- pismo komunikacji Autobusowej Spółka z o.o. odnośnie usytuowania przystanku na ul Zwycięstwa.

Pan Burmistrz wyjaśnił, że nie widzi problemu, jeżeli komunikacja przystaje na to. Należy jedynie żałować, że nasz podmiot nie chce podjąć tego zadania, podobnie jak nie chce podpisać umowy, która nie została do dzisiaj zrealizowana.

- informacja do radnych z okręgu Nr 1 odnośnie usytuowania śmietnika przy ul. M.C.Skłodowskiej.

- wniosek Parafii Rzymsko - Katolickiej w sprawie nadania nazwy skwerkowi przy kościele oraz nadanie nazwy schodom prowadzącymi do kościoła - pismo skierowano do pana Burmistrza.

Pani Konarzewska wyjaśniając to zagadnienie powiedziała, że Rada nie ma kompetencji co do zmiany nazwy skweru, jest to teren działki kościelnej i może to zrobić jedynie właściciel, natomiast schody są jak najbardziej w kompetencji Rady, na co zostanie przygotowana uchwała, stan taki potwierdził Radca Prawny Pan Olech.

- pismo Związków Zawodowych Sierpień 80,

- realizując wniosek radnych z poprzedniego spotkania Przewodniczący wystąpił do Przewodniczącej ZGWW odnośnie wyjaśnienia sytuacji w ZGWW i zapoznał radnych wraz z odpowiedzią Przewodniczącej.

Radny Kazimierz Drzewiecki poinformował - korzystając z obecności kamer, że pan Maksymowicz wprowadził w błąd radnych informując, że powstała spółka, jest to działanie celowe, dążące do skłócenia poszczególnych gmin - powiedział radny. Postawił również wniosek o ograniczenie kontaktów z panem Maksymowiczem, który wprowadza radnych w błąd i wydaje się być wyrocznią w różnych sprawach.

Radna Teresa Purgal nie widzi w tym żadnej niestosowności, gdyż Rada ma prawo sprawdzać wszystko to co wzbudza pewien niepokój, dzisiaj jesteśmy już mądrzejsi o taką wiedzę.

Radny Wiesław Kotwica dodał, że prace nad statutem toczą się już 5 rok, świadczy to o tym, że jednak dzieje się źle. ZGWW zawsze robił wszystko wg swojego uznania i nie liczył się z naszą opinią. Dobrze, że Rada jest czujna w takich sprawach, nawet wówczas gdyby miało być coś nieprawdą.

Przewodniczący RN jak delegat ZGWW również uważa, że nie jest dobrze w związku, a swoim postępowaniem chcemy doprowadzić do tego, aby było lepiej. Pytanie brzmi: czy chcemy uzyskać środki z Funduszu Spójności. Zła prasa nie ułatwi nam tego działania, ale bez zmian w statucie nie mamy możliwości tego zrobić.

Burmistrz: jeżeli ktoś czuje się urażony ma zawsze drogę prawną, jednak jest wiele prawdy w tym, że w Związku Gmin nie jest dobrze i należy się temu przyglądać. Osobiście nie ma zbyt wiele możliwości spotkań, gdyż odbyły się tylko trzy spotkania Zarządu.

Radny Adam Jakubowski jest zwolennikiem spokojnych działań i rozwagi, jednak zdecydowanie trzymajmy rękę na pulsie - powiedział.

- wobec kończącej się kadencji będziemy wybierali kandydatów na ławników, materiał będzie przygotowany na najbliższą sesję.

- przekazano również radnym zaproszenia do biblioteki na wystawę prac Pani Bagrowskiej.

- drogą elektroniczną Pan Sutyła otrzymał pismo od Rady Sołeckiej Wisełki, która zainteresowana jest zmianą przynależności administracyjnej swojej miejscowości wobec faktu, że przynależą do Wolina, a chcieliby zmienić swoją przynależność - do Gminy Międzyzdroje.

Radny Sutyła zobowiązał się pilotować sprawę i doprowadzić do takiego spotkania.

5.Wysłuchanie Zarządu Związków Zawodowych ZOŚ w sprawie problematyki płacowej.

Tytułem wstępu głos zabrał Pan Jan Burzyński, następnie wypowiadali się związkowcy informując ,że 24 kwietnia miało odbyć się spotkanie Związków Zawodowych, na którym miał być wypracowany kompromis płacowy. Należy bowiem powiedzieć, że stawka wyjściowa obowiązuje od 1 XII 2001 r. i od tej pory nie zmieniła się, do spotkania jednak nie doszło. Wpłynęło natomiast pismo, że nie ma takiej możliwości, obowiązuje stawka poprzednia podwyższona o 50 gr. Zdecydowanie brakuje współpracy pomiędzy załogą a kierownictwem Zakładu.

Burmistrz wyjaśnił, że sprawa ma kilka aspektów:

- 50 gr to wzrost o 20 %, w tej chwili żadna z firm nie podnosi więcej stawki godzinowej. Natomiast co wpłynęło na to, że przez 6 lat nie podnoszono płac, to jest zupełnie inna sprawa, być może jest to kwestia zarządzania firmą. Należy mieć świadomość, że Gmina ponosi określone wydatki dla firm zewnętrznych na różne czynności wobec faktu, ze Pan Kierownik ZOŚ nie składa ofert na przetargi. Można domniemać, że kierownictwo nie potrafi pozyskiwać środków dla swojego Zakładu. W zakładzie musi być umiejętność zarządzania środkami, należy wykazać się należytą restrukturyzacją zakładu, przedłożyć plan, przejąć niektóre zadania, jest wiele możliwości zaistnienia. Przychodzenie do Burmistrza nie jest właściwym kierunkiem działania zakładu.

Średnia płaca w firmie wynosi 2245 zł brutto, być może pracownicy zasługują na więcej, ale nie jest to mało. Na sprzęt ZOŚ wydano wiele środków (na śmieciarkę 560 tys. i inny sprzęt jak ładowarka), czeka nas jeszcze dalsze dosprzętowienie Zakładu. W najbliższym czasie planowana jest kontrola, która oceni kondycję firmy. Wyniki kontroli zadecydują, czy jest jakiś pomysł na restrukturyzację, gdyż jest ona nieuchronna, należy zadecydować tylko w jakiej formie ma się odbyć.

Radna Teresa Purgal: na komisjach niejednokrotnie zwracano uwagą na konieczność podjęcia działań w celu uporządkowania zagadnienia związanego z ZOŚ ( jakość pracy, zdobywanie pieniędzy) . Wszystkie działania zmierzające do przekształcenia w spółkę napotykały na opór , dzisiaj czas najwyższy , aby to uporządkować w sposób zdecydowany .

Burmistrz wyjaśnił , że przekształcenie w spółkę nie niesie za sobą żadnych zwolnień, natomiast daje szansę podwyższenia płac . Zależy na tym , aby kierownik przyszedł z pomysłem na działalność , nie chce nikogo straszyć odnośnie zwolnienia , ale czeka na inwencję , gdyż możliwości takie istnieją , należy je tylko dostrzec .

Radny Drzewiecki uważa, że to pracownicy powinni zaproponować ścieżkę prywatyzacyjną, przy udziale związków zawodowych , wówczas Rada może nad tym dyskutować . Rada chętnie się w to włączy.

Takie stanowisko poparł również Rady Jakubowski , który stwierdził , że Związki zawodowe mają pełne prawo do przejęcia inicjatywy , trzeba postawić kierownika przed faktem , zorganizować spotkanie , zaprosić Burmistrza oraz radnych .

Przewodniczący zaproponował zorganizowanie spotkania na które radni zostaną zaproszeni , wskazano w dyskusji pewne kierunki działania , jeżeli związkowy się do nich przychylą chętnie radni włączą się w te działania .

Przewodniczący zarządził 5 min. przerwę, ponieważ przybyli przedstawiciele Firmy „Lima” Przewodniczący zaproponował zmianę w porządku poprzez realizację punku 8 w poz. 9

  1. Prezentacja Spółki „LIMA” w sprawie zagospodarowania terenu przy u. Gryfa Pomorskiego (targowisko).

Przedstawiciel Spółki „Lima” przedstawił koncepcję zagospodarowania terenu przy ul. Gryfa Pomorskiego. Chodzi o zbudowanie małego centrum małych obiektów handlowych pod jednym dachem na rogu Gryfa Pomorskiego i Nomomyśliwskiej , obok obiekt towarzyszący , który byłby motoryką całego przedsięwzięcia . Są przewidziane wspólne miejsca parkingowe , daje to możliwość lepszej działalności handlowej , korzyści ekonomiczne w skomasowanym handlu są dużo lepsze . Firma chce wybudować obiekt a gotowy pod klucz , przekazać na rzecz Gminy ( działka łącznie z obiektem zostanie przekazana na rzecz miasta Międzyzdroje) . Profil działalności to sklep spożywczo- przemysłowy , sklep dyskontowy , który będzie współgrał z istniejącym w tym miejscu handlem . Przewidzianych jest ok. 30 punktów handlowych . Koncepcja powstała na bazie istniejącego planu zagospodarowania przestrzennego . Konstrukcja dachu drewniana z odpowiednim odwodnieniem , dach płaski , tak jak to przewidziane jest w planie .

Zdaniem radnego W.Kotwicy projekt ten nie pasuje do istniejącego charakteru miasta , przytoczył charakter rynku w Wolinie , który jest dobrym przykładem , szczególnie w sąsiedztwie historycznego obiektu „Grunwald” .

Podobną opinię przedstawił radny Flotyński , który stwierdził , że projekt wygląda to koszmarnie i nie jest zwolennikiem takiej koncepcji .

Z tyłu budynku będą zaplanowane miejsca handlu sezonowego , które pozostawi się we władaniu Gminy .

Na pytanie radnego Drzewieckiego , czy rozmawiał z aktualnymi dzierżawcami odpowiedział , że firma nie jest stroną i nie mogła rozmawiać , należałoby się zastanowić nad doraźną formą działalności do czasu realizacji inwestycji , następnie umowa zostałaby przedłużona niejako mechanicznie .

Radny Wójcik stoi na stanowisku , że dyskusję rozpoczynamy od złej strony , najpierw powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytanie , czy chcemy mieć drugi dyskont , jeśli tak to wg naszej koncepcji należy zrobić przetarg .

Radna Teresa Purgal przypomniała , że dysponujemy już planem zabudowy tego terenu , który Rada zatwierdziła na swoim posiedzeniu .

Burmistrz wyjaśnił , że koncepcja budowy przez handlowców jest aktualna , natomiast to jest kolejna koncepcja , i to Radni ocenią , która propozycja jest lepsza , należy dokonać wyboru . Do tej pory nie było to konsultowane z istniejącymi handlowcami . Burmistrz przypomniał , że mamy projekt hali targowej na ten teren i handlowcy nie palili się do tego projektu . Jest to jedna z koncepcji , jeśli Rada uzna , że należy to skonfrontować z innymi koncepcjami to tak zrobimy , dzisiaj mamy prezentację kolejnej koncepcji i należy się nad nią zastanowić .

Radny Michał Sutyła ; chcemy uporządkować teren , którym nie możemy się pochwalić , jest to martwy teren poza sezonem . Gdyby się udało go uporządkować , będzie to wspólny nasz sukces . Zobaczmy co się dzieje w przypadku powstałego dyskontu (Netto ) . Oczywiście teren może iść to na przetarg na naszych warunkach , ale należy zorganizować spotkanie w istniejącą tam grupa osób , która na pewno ucieszy się zmianami jakie mają mieć miejsce .

Burmistrz zobowiązał się w najbliższym czasie zorganizować spotkanie z handlowcami z tego rejonu , wskazując propozycję bez własnych nakładów .Gdybyśmy się zgodzili na własną koncepcję to nie daje nam gwarancji , że teren zostanie uporządkowany w sposób należyty .

Pani Teresa Purgal cieszy się , że chcemy zrealizować koncepcję , która już u poprzedników wzbudzała wiele zainteresowania . Temat był już wytknięte przez Komisję Rewizyjną poprzedniej kadencji , która widziała taką potrzebę realizacji zagadnienia i monitowała w tej sprawie .

Burmistrz przypomniał o projekcie hali targowej na którą wydano niemałe środki , należy się zastanowić , czy firmie nie należałoby sprzedać projektu i przeprojektować całości , przesuwając handel w kierunku Nowomyśliwskiej wraz z pozwoleniami , przenosząc handlowców , a na swojej części firma wybuduje dyskont .

Przewodniczący zamykając dyskusję powiedział , iż został wypracowany wniosek odnośnie spotkania się z handlowcami w tym temacie , natomiast ogólny pogląd każdy z nas już sobie wyrobił .

Radny Wiesław Kotwica podzielił się swoją refleksją , apelując do radnych odnośnie dokładnego wczytywania się w treść materiałów ponieważ okazuje się , że wkradają się różne zmiany w trakcie dokonywania poprawek , na które niejednokrotnie nie zwraca się już później uwagi .

Przewodniczący zaproponował realizacje 9 w miejsce punktu 7 punktu porządku .

  1. Wypracowanie stanowiska Rady Miejskiej w sprawie rozwiązania problemu dzierżawy nieruchomości przez Państwa Sokół i Oleskich.

Tytułem wstępu głos zabrał Pan Burmistrz, który przedstawił propozycję porozumienia z państwem Oleskimi i Sokołami . Wątpliwości oczywiście będą istniały do rozstrzygnięcia sądowego, które przeciągnie się w czasie. Jednak aby nie narażać nikogo na niedogodności, postanowił podjąć taką inicjatywę. Osobiście z terenem tym, zajmowanym dotychczas przez zainteresowanych - Burmistrz wiąże bardzo duże oczekiwania , myśli o hotelu 5-gwiazdkowym . Istnieje duża potrzeba wybudowania w Międzyzdrojach dobrego hotelu wobec zainteresowania jakie spotykamy będąc na targach . Spowoduje to nowy impuls dla Międzyzdrojów , poza tym będą to duże wpływy do budżetu i miejsca pracy . Jest to jedno z ostatnich , a może ostatnie miejsce na tego rodzaju działalność - powiedział Burmistrz . Pytanie czy mamy czas , aby czekać na rozstrzygnięcie , podczas gdy składamy wnioski na środki z Unii na na lata 2007 - 2013. Musimy przygotować planowane inwestycje , łącznie w własnym wkładem , ważne , aby ująć jak najwięcej zadań w taki sposób , aby każdą złotówkę pomnożyć przez 3 kolejne .

Na najbliższą sesję zostaną przygotowane dwa projekty uchwał : zmiana studium - uaktualnienie na co potrzebujemy 8-9 miesięcy . Najprawdopodobniej na przełomie roku 2008/9 uzyskamy inny zapis dla „Pomeranii”, zatem w sezonie 2010 będzie możliwa realizacja . Uzyskamy wymierne wpływy z tego tytułu .

Zgoda radnych na sprzedaż „Pomeranii” spowoduje przetarg nieograniczony do którego staną najbogatsze firmy , jeśli chodzi natomiast o PP. Oleskich Sokół zostanie spisana umowa , że do końca sezonu 2010 teren będzie dzierżawiony , a w specyfikacji napiszemy , że teren „Pomeranii” będzie obciążony dzierżawami . Gmina będzie chciała zmienić przeznaczenie tego terenu odpowiednimi zapisami . Przyjmiemy od nabywcy podatek od nieruchomości , a zapłacimy za wydzierżawienie - te dwie wartości muszą się równoważyć i bilansować . Kwota uzyskana z przetargu będzie wkładem w pozyskanie środków unijnych , spowoduje to nadwyżkę budżetowa , którą będziemy mogli się wykazać w budżecie . Zgoda ta rodzi dalekosiężne skutki , zdaniem Burmistrza kierunek jest dobry i należy z tego skorzystać .

Radny M.Flotyński jest za propozycją , ma jedynie wątpliwość odnośnie tego , że teren jest obciążony dzierżawcami jak również brak planu nie jest należytą bazą działania .

Burmistrz zapewnił , że działka będzie sprzedana na takich warunkach , jakby była działką wolną . Będzie to przetarg nieograniczony , szeroko rozreklamowany .

Radny Wiesław Kotwica cieszy się z tego , że finalizujemy sprawę , która od dawna jest naszym problemem .

Burmistrz wyjaśnił , że myślimy o wybudowaniu hali targowej po lewej stronie molo celem przeniesienia ludzi z punktów na Pomeranii . Pozostaje kwestia jak to rozwiązać , przeznaczyć na przetarg , albo zawiązać spółkę .

Radny Drzewiecki nie ukrywa , że był i jest przeciwnikiem stawiania hotelu w tym miejscu, szczególnie , że wiąże się to ze zmianą w planie . Taki wyłom spowoduje dalsze zmiany . Poza tym radny uważa , iż takim działaniem następuje kumulacja usług i działalności jedynie w obrębie molo , zamiast rozszerzać to na inne odcinki .

Burmistrz powiedział , że czasy się zmieniają , plan na ówczesne warunki był może dobry , ale dzisiaj należy go zweryfikować i jest to naturalne . Uważa , że jest to dobry kierunek i liczy na to , że Rada się wypowie co do kierunku porozumienia w przedstawionej wersji .

Przewodniczący poddał pod głosowanie zawarcie przez Burmistrza porozumienia z Państwem Oleskimi i Sokołami w przedłożonej formie; za przyjęcie opowiedziało się 12 radnych , przeciwko 1 osoba .

  1. Informacja Burmistrza i Dyrektora Międzynarodowego Domu Kultury nt. „Przygotowanie do realizacji imprez kulturalnych i sportowych w sezonie letnim 2007 r.”.

Informację , która stanowi zał. do protokołu przedstawiła Pani Jadwiga Bober oraz Aneta Czyżak.

Burmistrz uspokoił, że Zachodniopomorski Festiwal Gwiazd się odbędzie , jako produkt zastępczy pod określona nazwą .

Na pytanie dotyczące przetargu na obsługę ratowniczą plaży i planów odnośnie amfiteatru , Burmistrz poinformował , że lokujemy tam muzyczny non stop oraz część imprez biletowanych ,które wymagają częściowego przysłonięcia. Nie będziemy już rozstawiali sceny na promenadzie, a imprezy będą lokowane właśnie w amfiteatrze , który zostanie częściowo nadbudowany , aby osłonić scenę .

Jeśli chodzi o przetarg na obsługę ratowniczą, Pani Jadwiga Bober poinformowała , że odbył się pierwszy przetarg jednak nie dał rozstrzygnięcia , ponieważ nie zgłosiła się żadna firma. Został ogłoszony drugi przetarg i czekamy na jego rozstrzygnięcie .

Radny Jakubowski zauważył, że w nazwach imprez zastosowano nazwy obcojęzyczne, tymczasem należy stosować odpowiedniki polskie , skoro nie jest możliwe ze względu na komercyjność imprez , należy zastosować polskie nazewnictwo .

Na tym zakończono punkt porządku , zaproponowano 10 min. przerwę .

  1. Informacja Burmistrza nt. „ Sytuacja w Międzynarodowym Domu Kultury i przyczyny odwołania dyrektora placówki”

Przewodniczący poinformował , że wobec wielu różnych dyskusji na ten temat odwołania pani Dyrektor MDK poprosił o wyjaśnienie w tej sprawie Burmistrza , choć ma oczywiście świadomość , że jest to wyłączną kompetencją organu wykonawczego .

Burmistrz przyznał, że osobiści był orędownikiem wyboru Pani Obodzińskiej na to stanowisko .Początek pracy był bardzo ambitny , spotkała się ona z dużą aprobatą środowisk. Jednak pojawiały się pierwsze sygnały od stowarzyszeń , szkół , kabaretu, co dało wiele do myślenia . Wskazywano na spotkaniach , że nie należy podchodzić do tej współpracy bardzo literalnie , ale doszło do tego , że część organizacji się wyprowadziła z MDK .Dochodziły różne inne sygnały , wobec istniejących w MDK sytuacji. Po wglądzie w dokumenty okazało się , że została podpisana umowa na ochronę obiektu , wg stawki godzinowej oraz 50 % utargu . Mogło to doprowadzić do sytuacji , że będzie trzeba dopłacać do całego przedsięwzięcia . Inna umowa dotyczyła ochrony monitorowanego obiektu , na który podpisano umowę z firmą z Bydgoszczy, dzieląc zadanie ( 2.600 miesięcznie ) . W miesiącu maju wykonano budżet roczny w 64 % , istniało zatem realne zagrożenie , że Gmina będzie musiała wspomagać działalność MDK . Umowy o pracę były bardzo zróżnicowane , dochodziło do sytuacji , że stawki u nowo zatrudnionych pracowników były wyższe , aniżeli stawki osób pracujących tam wiele lat . Zatem te wszystkie fakty spowodowały , że niestety zabrakło umiejętności zarządzania i dlatego zaistniała potrzeba takiej reakcji . Pomysł zastępstwa przez panią Bober był najmniej kolizyjny biorąc pod uwagę, że zna całokształt spraw , poprzez stała współpracę z MDK .

Radna Teresa Purgal podzieliła pogląd , że pani Dyr. od samego początku nie wykazywała predyspozycji do zarządzania , dlatego osobiście uważa , że dobrze się stało , że Burmistrz zareagował na bieżąco.

Przewodniczący RM zwrócił się zapytaniem w imieniu byłej pani Dyr., czy może być zrealizowana pełnowymiarowa rampa do zawodów, przedsięwzięcie podjęte przez panią Obodzińską.

Burmistrz niczego co jest dobre nie będzie zarzucał , należy w tej sprawie skontaktować się z p.o Dyrektor MDK.

Radny Adam Jakubowski wyraził pogląd , że rampa będzie dobrym rozwiązaniem dla zrealizowania apelu młodzieży odnośnie skate parku , idei , która wszystkim radnym chyba leży na sercu odnośnie realizacji przedwyborczych postanowień .

Radny Drzewiecki jest zaskoczony tempem w jakim to się wydarzyło , czy pani Obodzińska została zapoznana z zarzutami ?

Burmistrz wyjaśnił , że stosunek pracy powołania daje takie możliwości w związku z tym , że pracodawca ma pewną dowolność w doborze osób .

Radny Wiesław Kotwica nie rozumie dlaczego wybór padł właśnie na Panią Bober, skoro idea zatrudnienia drugiej osoby zmierzała do wzmocnienia obsady w tym dziale .

Jest to tylko na okres 3 miesięcy - powiedział Pan Burmistrz , pani Bober została powołana jako osoba pełniąca obowiązki , w międzyczasie zostanie wyłoniona osoba na to stanowiska .

Tryb zwalniania czy odwoływania kierownika jednostki organizacyjnej powinien chyba inaczej przebiegać niż to miało miejsce w naszym przypadku a straż miejska nie powinna chyba uczestniczyć w chwili doręczenia zwolnienia - powiedział Pan Przewodniczący .

  1. Koncepcja utworzenia Europejskiego Centrum Różnorodności Biologicznej - projekt uchwały i projekt porozumienia międzygminnego.

Sprawa ta została wycofana z ostatniej sesji . Odbyło się spotkanie z Panem Szczodrym , Panem Mrozem i Panem Kozickim przy udziale WPN oraz Pani Jakuczun na którym omówiono zapisy porozumienia . Rada Dziwnowa podjęła już uchwałę w tym temacie . Wiodąca rolę w porozumieniu przypisuje się naszej Gminie .

Zagadnienie omówił Sekretarz.

Radny Drzewiecki zgłosił swoje uwagi po ew. rozwagę bez głosowania .

- czy § 3 pkt 5 czy istnieje wymóg sprawozdań kwartalnych ( odp. budżet Gminy kształtuje się w granicach 90 tys. zł. w skali roku , nie ma problemu , aby to robić .)

- § 5 pkt 5 wykreślić „ z zaproszonych”

- § 5 pkt 4 ppkt c) międzynarodowych szlaków

Przewodniczący zamknął dyskusję .

  1. Informacja Burmistrza nt. dzierżawy terenu o pow. 1000 m2 na plaży na wysokości ośrodka Gromady.

Burmistrz poinformował , że wobec dzierżawy w/w terenu zgłaszali się mieszkańcy pełni obaw, czy będzie tam cicho .

Jednak Burmistrz wyjaśnił, że poczyniono stosowne zastrzeżenia w umowie i mamy nadzieję tego uniknąć. Część ludzi będzie oczywiście niezadowolona, jeżeli będzie jakakolwiek działalność, gdyż po prostu preferują ciszę. Jednak jest to firma sprawdzona, podobne obiekty są w Sopocie . Pozostaje nam kontrolować , czy wywiązują się z zapisów umowy . Naruszenie przyjętych norm spowoduje zerwanie umowy .

Radny Flotyński popiera ten projekt , gdyż jest on atrakcyjny .

Radna Purgal wyraziła swoje zdziwienie , że umowa ta została tak późno podpisana, skoro oferta została złożona tak wcześnie , czy nie chodzi tutaj o indolencję urzędniczą ?. Radna zaapelowała do pana Burmistrza , aby urzędniczy nie opóźniali tak ciekawych przedsięwzięć poprzez swoje urzędnicze działania .

Burmistrz poinformował , że do przetargu zgłosiło się więcej firm , ale były problemy formalne związane z przetargiem , a nie można iść na skróty , urzędnicy z pewnością nie robią niczego niezgodnie z obowiązującym prawem . Umowa została podpisana od 5.06 do 4.06.2010 r. ze względu na konieczność poniesionych nakładów na inwestycje .

  1. Zapytania i wolne wnioski.

W ramach wolnych wniosków radny Jan Burzyński poprosił o informację dot. przyczyn niepodpisania umowy przez Pana Karapulkę .

Pan Karapulka uzasadniając dlaczego nie podpisał dotychczas umowy przygotowanej przez Urząd Miejskiej wyjaśnił , że to czego oczekuje się od niego w zakresie podania danych firmy o które wnosi miasto są informacjami chronionymi , które nie podlegają ujawnieniu nie mieszczą się w granicach informacji jawnych, które nie powinny być upubliczniane ze względu na istniejącą konkurencję .

Pan Karapulka przypomniał , że od 1999 r. refunduje bilety naszej młodzieży . Środki z tego tytułu powinny być wypłacone , tymczasem nie widzi możliwości współpracy i chęci tej współpracy . Nie przedstawi obrazu swojej firmy ( przychód , koszty i dochód) , gdyż nie jest to zgodne z prawem , są to dane ew. dla Urzędu Skarbowego . Osobiście się dziwi , że miejscowej firmie tak się utrudnia życie i rzuca kłody pod nogi .

Burmistrz wyjaśnił, że ze swojej strony zrobił wszystko , aby umowa ta została podpisana , ale niestety nie możemy łamać przepisów . Nie można wypłacić środków , które choć są zapisane w budżecie , wymagają również podpisania umowy , tymczasem umowy tej Pan Karapulka podpisać nie chce .

Przewodniczący powiedział , że po raz kolejny prowadzimy tę sama dyskusję , dzisiaj nic innego ona nie wnosi do meritum sprawy . Rada Miejska zrobiła wszystko ze swej strony , co zrobić powinna , działała z myślą o interesie Pana Karapulki , tymczasem Rada już nic nie może zrobić, musi działać zgodnie z przepisami prawa .

Radna Teresa Purgal: podpisane umowy są takie na jakie pana Karapulka wyraził zgodę , nie ma nic innego- na co by zainteresowany nie wyraził zgody , radna przypomniała, ze powiedział wręcz , że nie ma nic do ukrycia , że wszystko jest jawne .

Przewodniczący zaproponował zakończenie dyskusji , gdyż na aktualnym etapie nic ona już nie wnosi , wszystko zostało doprowadzone do momentu podpisania umowy , która została opracowana przez prawników i musi spełniać pewne prawne unormowania , które tam zamieszczono .

Trzeba się rozliczyć zgodnie z prawem i o tym mówi umowa , nie można wydatkować środków , znacznych środków z budżetu , które nie zostaną rozliczone - dodał Pan Burmistrz.

Na tym zakończono dyskusję.

W posiedzeniu komisji uczestniczył również Pan Waldemar Witkowski z Zarządu Klubu UKS Chrobry , który działa bardzo prężnie osiągając dobre wyniki sportowe. Klub otrzymał dotację 40 tys. zł na swoją statutową dotację , która została już wykorzystana i dzisiaj występuje o dodatkowe środki , które może zarobić w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej nie zagrażającej konkurencyjnością innym podmiotom gospodarczym . Plany wyjazdowe klubów na zawody oraz planowane min. dwa obozy rekreacyjne powodując konieczność pozyskania kwoty ok. 30 tys. zł. Należy pilnie zakupić również dwa stoły do prowadzenia zawodów.

W związku z tym , że powstaje klasa sportowa , klub chciałby wdrożyć te dzieci do gry w ping ponga .

Gdyby udało się pozyskać te środki z budżetu Gminy byłoby dobrze , natomiast jeśli nie jest to możliwe , to chętnie klub podejmie się zarobienia tych środków we własnym zakresie , a podjęta działalności gospodarcza nie będzie kolidowała z prowadzoną działalnością na miejsca uzyskane w przetargu .

Burmistrz poinformował , że nie ma środków w budżecie i możliwości przekazania ich klubowi . Poza tym strefa od Domu Kultury do Hotelu „”Amber Balic” miała być wolna od jakichkolwiek działalności - takie były uzgodnienia , ale jeśli cel uświęca środki , możemy zmienić te założenia , a może wskazać inne miejsce np. na placu przy Hotelu „Amber Balic” , albo w stronę „Gryfa” . Klub powinien złożyć preliminarz działalności na przyszły rok , aby wiedzieć jak to ma wyglądać w przyszłości .

Szkoda - powiedział Burmistrz , że nie stało się to na etapie przetargów , gdyż miejsca zostały już rozdysponowane , a tak byłaby możliwość zajęcia jakiegoś miejsca .

Radni rozważali różne możliwości rozwiązania tej sytuacji , zarzuty dotyczyły braku dofinansowania obozów przez rodziców , sprawa ta winna być uregulowana w przyszłości powiedziała pani Teresa Purgal . Radna zaproponowała , aby skorzystać ze środków , które są w każdej szkole przeznaczone na imprezy sportowe . Radna zarzuciła również radnemu , że w statucie klubu nie ma zapisu o prowadzeniu działalności gospodarczej , czemu zaprzeczył Pan Witkowski informując , że taki zapis już figuruje .

Radny Flotyński jest przeciwny robieniu konkurencji poprzez stawianie elementów dmuchanych komuś , kto wylicytował miejsce za 40 tys. zł. osobiście woli poszukać tych pieniędzy w budżecie .

Radny Kotwica uważa , że to jest stawianie radnych pod ścianą , nie można robić czegoś na wyrost .

Osobiście Burmistrz jest zdania , iż należy wpłynąć na panią Skarbnik , aby poszukała tych środków w budżecie ponieważ nie chciałby tracić twarzy wobec wcześniejszych ustaleń

Radna Teres Purgal zaproponowała przegłosowania wniosku , aby w trybie pilnym zaopiniowała to Rada Sportu , jako ciało opiniotwórcze , gdyż sprawa powinna mieć większy oddźwięk , a pozostałe kluby powinny być świadome , że Pan Witkowski stara się o dodatkowe środki na swoja działalność .

Wniosek poddano pod głosowanie ; za wnioskiem opowiedziało się 6 , przeciwko 6 , wstrzymała się 1 osoba ( wniosek nie przeszedł )

Radna Beata Kiryluk proponuje , aby poszukać środków w budżecie . Radna Teresa Purgal zwróciła jednak uwagę na konieczność poinformowania o tym innych klubów .

Zdaniem radnego Andrzeja Kościukiewicza środki na działalność klubów należy dzielić wg zasług.

Rada Miejska występuje do Pana Burmistrza z wnioskiem o znalezienie w budżecie środków na zwiększenie dotacji dla UKS Chrobry : za wnioskiem 12 , wstrzymała się 1 osoba . Wniosek przeszedł.

W ramach wolnych wniosków głos zabrała pani Beata Kiryluk , która wnioskowała o umożliwienie dofinansowania szczepień profilaktycznych dla dziewcząt w wieku od 13-21 lat przeciwko brodawczakowi ( rak szyjki macicy ) w zamian za małoobrazkowe prześwietlenie płuc .

Burmistrz zobowiązał się rozeznać zagadnienie, natomiast radna Beata Kiryluk złoży ten wniosek na piśmie.

- na pytanie radnego Mateusza Foltyńskiego , czy w przedszkolu przewidziane jest w bieżącym roku pole namiotowe , które wzbudza kontrowersje u rodziców , Burmistrz odpowiedział , że został przegłosowany , choć osobiście jest przeciwny . Aktualnie, są czynione takie przymiarki a spraw została już dosyć daleko zaawansowana , a 40 tys. są już zaplanowane w wydatkach .

- co z odkomarzaniem - atakują komary?

Odkomarzanie zostało przeprowadzone , ale chyba mało skutecznie.

- czy stadion będzie udostępniany naszym sportowców , jak to się ma odbywać w okresie realizacji i jak to będzie wyglądało po realizacji inwestycji . Podobno dojście do stadionu jest utrudniane.

Odp. Burmistrz odpowie na kolejnej komisji

- Radny Artur Duszyński wrócił do swojego wniosku z poprzedniego posiedzenia, zapytał czy miejsce odcisków dłoni zostanie opisane stosowną tablicą, w związku z piękną tradycją festiwalową, która miała tutaj miejsce.

Wiceburmistrz poinformował , że rozmawiał już w tej sprawie i Pan Gołos zobowiązał się wykonać taką tablicę na własny koszt .

Radny Adam Jakubowski przypomniał również o swojej dawnej interpelacji odnośnie zabezpieczenia tej alejki wobec sezonu i zagrożenia związanego z wjazdem samochodów ciężkich , które powodują duże zniszczenia .

-Radna Teresa Purgal zgłosiła następujące wnioski .

1) droga na Górze Filaretów został zrobiona tymczasem mieszkańcy stawiają tam samochody, które brudzą chodniki oraz utrudniają przejście pieszym . Należy wysłać tam straż miejską .

2) Na jakim terenie ma być wybudowana hala przy SP Nr 1, czy są zezwolenia i zgody odnośnie istniejących tam terenów zalesionych .

3) Przy Kolejowej na zakręcie z Niepodległości stoi drewniana buda, która nikomu nie służy . Należy to rozebrać i zagospodarować ten teren .

4) Niebezpieczne przejście dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Światowida i Zwycięstwa, należy lepiej oznakować to przejście.

Zakończenie posiedzenia.

Na tym zakończono posiedzenie wspólnych komisji Rady Miejskiej .

Protokółowała :

M.Nurkowska

Przewodniczący Rady

Roman Pawłowski

10


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mirosława Nurkowska

Data wytworzenia:
28 cze 2007

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
28 cze 2007, godz. 12:33

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
28 cze 2007, godz. 12:33