Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół ze wspólnego posiedzenia komisji stałych Rady Miejskiej w dniu 16.04. 2007 r


Protokół Nr 9

ze wspólnego posiedzenia komisji stałych Rady Miejskiej

w dniu 16.04. 2007 r.

  1. Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum.

Wspólne posiedzenie komisji prowadził Przewodniczący RM, na podstawie listy obecności stwierdził wymagane quorum. Lista obecności stanowi zał. Nr 1 i 2 do protokołu. Nieobecni radni: Mateusz Flotyński, dwie osoby zapowiedziały swoje spóźnienie: Teresa Purgal, Michał Sutyła.

  1. Przedstawienie porządku obrad.

Porządek posiedzenia został przyjęty bez zmian, Przewodniczący zwrócił się do Rady jedynie o zmianę kolejności, w pierwszym rzędzie należy rozpatrzeć plany zagospodarowania przestrzennego, w związku z obecnością na posiedzeniu Pana Marka Grundke. Porządek stanowi zał. Nr 3 do protokołu .

  1. Protokoły z poprzednich wspólnych posiedzeń nie zostały przyjęte - z uwagi na to, że ze względu na częste spotkania komisji i Rady nie zostały jeszcze sporządzone.

  1. Sprawozdanie Burmistrza Międzyzdrojów z działalności pomiędzy sesjami - nie było omawiane, będzie omawiane na sesji.

  1. Projekt uchwały w sprawie planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego Promenady Wschodniej w Międzyzdrojach.

Zagadnienie referował architekt-urbanista Pan Marek Grundke, który omówił obydwa plany zagospodarowania przestrzennego jednoczenie; wschód i zachód.

Przewodniczący otworzył dyskusję:

1) (mieszkaniec Zbigniew Stefańczyk) zwrócił uwagę na fakt, że w przypadku Promenady Wschodniej jest wiele hoteli, apartamentowców (oblicza się w tej części promenady 3 tys. łóżek), tymczasem nie ma tam odpowiedniej ilości wejść na plażę, podczas gdy w części zachodniej, mniej zamieszkałej przez turystów są aż 4 wejścia. Czy istnieje jakieś rozwiązanie w tym zakresie?

Radny Mateusz Bobek podzielił się swoją opinią, że pracując jako ratownik na plaży nie podziela takiego poglądu, uważa, że wejście od ul. Turystycznej jest wystarczające i nie spotkał się z taką opinią, jakoby stanowiło to jakiś problem dla turystów.

2) Radny Kazimierz Drzewiecki zapytał o zwiększenie powierzchni o 2 ary w usługach plażowych, na co Pan Grundke odpowiedział, że wynika to ze szczegółowego podliczenia, wkradła się po prostu pomyłka.

Radny zapytał również o „Budynek Pod Sosnami”, oznaczony symbolem 800 P, co jest przewidziane w tym miejscu, gdyż sprawa rodzi pewnego rodzaju kontrowersje.

Pan Grundke odpowiedział, że obiekt jest przewidziany do likwidacji (pozostaje tam do śmierci technicznej).

3) Radny Adam Jakubowski zapytał o Wschodnią Promenadę (stacja ratownictwa) jest tam wymieniona gastronomia, tymczasem w opisie mówi się o usługach, jak to należy interpretować.

Pan Grundke wyjaśnił, że zapis planu „itp.” nie wyklucza gastronomii.

WNIOSEK: Radni stoją na stanowisku, iż należy dopisać w projekcie uchwały przed słowemitp. gastronomię w części wschodniej i zachodniej, natomiast istniejący obiekt kubaturowy - gastronomiczno - noclegowy przeznaczony jest do likwidacji.

Urbanista przygotuje takie zmiany w projekcie uchwały na sesję zgodnie uwagami zgłoszonymi przez radnych.

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały; za przyjęciem opowiedziało się 8 radnych (jednogłośnie).

  1. Projekt uchwały w sprawie planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego Promenady Zachodniej w Międzyzdrojach.

Przewodniczący pod głosowanie projekt uchwały, za przyjęciem opowiedziało się 8 radnych (jednogłośnie).

  1. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu i ocena wykonania budżetu na rok 2006 r.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej zapoznał radnych z opinią Komisji Rewizyjnej, łącznie z uchwałą z 2 IV 2007 r. RIO w sprawie wydania opinii dot. sprawozdania Burmistrza Międzyzdrojów z wykonania budżetu na 2006 r. oraz z wnioskiem komisji o udzielenie absolutorium.

Na pytanie, z czego wynika to, iż na rachunku Gminy wolne środki wzrosły ponad 5 mln zł, Pan Burmistrz wyjaśnił, że część jest w wydatkach niewygasających (czyli faktury), a wykonanie wydatków kształtuje się w granicach 83 %. Aktualnie nie posiadamy wolnych środków, są one przypisane poszczególnym zadaniom (np. budynek komunalny na ul. C.Skłodowskiej). Na sesję majową zostanie przygotowany projekt uchwały w sprawie zmian budżetowych, gdyż przygotowuje się nowe zadania .

Radna Teresa Purgal zwróciła uwagę na niepokojący wzrost zaległości czynszowych, które sukcesywnie się zwiększają. Już niejednokrotnie mówiło się o tym, iż należy opracować system ściągalności, skuteczniejszy od dotychczasowego, który się nie sprawdził. Sprawa jest bardzo poważna biorąc pod uwagę fakt, że budujemy 40 nowych lokali. Może należy zaobserwować jak to się dzieje w innych gminach.

Burmistrz wyjaśnił (dług wynosi 550 tys. zł), iż prowadzona w poprzednich latach polityka spowodowała, że zadłużenia być muszą, gdyż utrzymujemy rodzinę z dwóch miesięcy pracy. Gmina musi prowadzić politykę nowych miejsc pracy, przedłużenia sezonu, a budżety muszą być na tyle bezpieczne, aby podołać temu ciężarowi. Oczywiście są również tacy, którzy nie płacą z innych przyczyn, np. rodziny patologiczne. Jak to zmienić, część mieszkań komunalnych o wyższych opłatach powoduje, że część ludzi płaci więcej, choć standard mają taki sam i nie mogą tego udźwignąć. Ważne, że ruszają duże inwestycje, umożliwią one miejsca pracy oraz przekształcenie mieszkań komunalnych na socjalne. Windykacja prowadzona będzie na zasadzie porozumień i zawierania ugód z dłużnikami. Aktualnie prowadzone są rozmowy w tym zakresie, gdyż koszty windykacji i odzyskanych kwot się prawie bilansują, należy się zastanowić nad ich celowością. Jest nowa Rada Nadzorcza, która do końca kwietnia ma opracować plan windykacji, który ma pozwolić odzyskać długi po niższych kosztach windykacji.

Na pytanie radnej Teresy Purgal, czy Burmistrz zastanawiał się nad zmianą uchwały odpowiedział, że przyglądamy się temu tematowi, robimy przegląd działek, aby rozwiązać tę sprawę pod kątem zabudowy komunalnej.

Radny Mateusz Bobek zaproponował wyjście poprzez stosowanie robót publicznych, albo wpłat mniejszych wg możliwości lokatora.

Na pytanie Przewodniczącego, czy istniej możliwość zawarcia ugody z dłużnikami na zasadzie umorzenia odsetek z chwilą spłaty zadłużenia, Burmistrz odpowiedział, że są stosowane takie praktyki. Osobiście często korzysta z takiej możliwości, gdyż posiada takie uprawnienia. Może jedynie sprawdzić, czy taka możliwość jest znana mieszkańcom .

Na pytanie radnego Jana Burzyński , jak Burmistrz planuje tworzyć nowe miejsca pracy Burmistrz odpowiedział , że Gmina nie jest od tworzenia miejsc pracy ( jedynie zakłady komunalne , które mają się przekształcić ) Gmina ma tworzyć klimat dla inwestorów , czyli powinna być Gminą fair play . Istniej możliwość dosprzętowienia ZOŚ czy ZWiK i konieczne zatrudnienie .

Przewodniczący zamknął dyskusje poddając pod głosowanie wniosek Komisji Rewizyjnej odnośnie pozytywnego zaopiniowani budżetu za 2006 r., za przyjęciem opowiedziano się jednogłośnie - 11 radnych .

II Wniosek ; za udzieleniem absolutorium Burmistrzowo z tytułu wykonania budżetu ; za przyjęciem 11 radnych .

---------------- Przewodniczący zapowiedział 10 min. przerwę , natomiast po przerwie Pani Dyr. MDK chciała spotkać się z Radą …………………

Po przerwie w ramach wolnych wniosków Pani Dyr. MDK poruszyła następujące sprawy:

- współpraca MDK ze szkołami i Urzędem Miejskim , zapewniła , że do tej pory nie wystawiła żadnej faktury szkole , choć wyraźnie są zawarte w statucie takie regulacje finansowe .Zdaje sobie z tego sprawę , że współpraca ze szkołami w tym zakresie jest niezbędna , osobiście opowiada się za taka współpracą i jest na nią otwarta , dlatego będzie do niej dążyła poprzez odpowiednie uregulowania prawne .

- w kwestii amfiteatru wyjaśniła , że 8.03 br. otrzymała dokumenty odnośnie przekazania amfiteatru , jednak ich nie podpisał ponieważ nie zgadzał się stan rzeczywisty . Aktualnie amfiteatr jest przygotowywany do sezonu , prace zlecone przez Urząd Miejski wykonuje Pan Gołos na własny koszt , osobiście nie ma wpływu na przebieg remontu . Z chwilą zakończenia przejmie ten obiekt , aby zarabiał na siebie i był wykorzystywany w celach kulturalnych . Zatem na dzisiaj uchwała nie została zrealizowana , nie zgadzał się bowiem stan faktyczny . Sprawa amfiteatru przysłania to co się rzeczywiście dzieje w MDK , a dzieje się dużo w sferze kulturalnej .

-Pani dyrektor wyraziła żal , że istnieje wiele pomówień , które w rzeczywistości przysłaniają całokształt pracy . Tymczasem działalność środowiskowa ma się bardzo dobrze , choć różnie się o tym mówi . Ma na swoją obronę wiele przykładów dobrej woli .

Na pytanie radnego Kazimierza Drzewieckiego czy Pan Hubert przejął obiekt amfiteatru i dlaczego nie przekazał swojej następczyni , Przewodniczący RM przypomniał, że Radni byli na wizji lokalnej w trakcie której uznali , że obiekt jest w bardzo złym stanie i istnieje konieczność przeprowadzenia remontu , który miał być przeprowadzony w ramach własnych środków Pana Gołosa na co Pan Burmistrz wyraził na to zgodę , a Radni się do tego przychylili . Aczkolwiek były to nieformalne działania, radni uczestniczyli w tym spotkaniu indywidualnie .

Na pytanie radnego Wiesława Kotwicy o organizację imprez promujących miasto , tj turniej miast czy kongres i kwestii rozliczenia w tym zakresie , Pani dyrektor odpowiedziała , że jeżeli MDK jest współorganizatorem imprezy , to nie obciąża za wynajem sali , ( inaczej wygląda to w stosunku do imprez biletowanych , a inaczej do imprez nie biletowanych) .

Poinformowano , że uchwała Rady Miejskiej z 25.10.2006 r. mówi o użyczeniu amfiteatru Międzynarodowemu Domowi Kultury na czas nieokreślony .

Podjęto również zagadnienie związane z działalnością kabaretu prowadzonego przez Panią Dorotę Sielewicz w MDK . Jak to się stało , że kabaret ten już tam nie działa , choć zyskał sobie duże uznanie w oczach widzów . Pani Obodzińska wyjaśniła że niestety nie ma na to wpływu , jest to niezależna decyzja Pani Sielewicz jako instruktora . Była zatrudniona na umowę - zlecenie na takich samych warunkach jak inni instruktorzy , MDK stoi otworem dla tego rodzaju działalności , ale niczego na siłę nie można robić , jest to tylko i wyłącznie decyzja zainteresowanej . Osobiście nie widzi żadnych przeszkód , aby Pani Sielewicz wróciła do MDK .

Insp. Jadwiga Bober dodała , że 1.06.2007 nasz kabaret , prowadzony przez Panią Sielewicz będzie reprezentował region .

Na tym zakończono spotkanie z Panią Dyr. MDK Justyną Obodzińską .

8.Projekt uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza za 2006 r.

  1. Projekt uchwały w sprawie zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego zawarcia umowy dzierżawy nieruchomości na okres przekraczający trzy lata .

Tytułem wstępu głos zabrał Pan Burmistrz , który wyraził pogląd , że inwestycje w Gminie winny być wykonywane za cudze pieniądze , a Gmina winna czerpać z tego pożytki . Jednak , aby inwestor chciał zainwestować swoje środki finansowe , trzeba to określić w latach ( tak było w przypadku stadionu , molo ) W tym wypadku chodzi o Gabinet Figur Woskowych , umowa wprawdzie jeszcze trwa , ale jej ustalenia dzisiaj mijają się z naszymi oczekiwaniami . W tym miejscu widzimy raczej kompleks kulturalny , a planowane kino , planetarium i kawiarenka , ładnie się w to komponuje . Kina nie ma nawet w naszym najbliższym sąsiedztwie i z pewnością przysporzy nam gości z ościennych miejscowości . Mówi się o zapisie w umowie odnośnie całorocznej działalności kina , wynajmie sali kinowej różnym podmiotom na inną działalność - można to wszystko zapisać , ale nie można chyba zbyt mocno ograniczać tej działalności , gdyż to ekonomia decyduje o niektórych możliwościach .

Osobiście Burmistrz jest zdecydowanym orędownikiem tak funkcjonującego Urzędu , aby pozyskiwać inwestorów , wydzierżawiać na długie lata i pozostawać właścicielem obiektów miejskich , gdyż sprzedaż można tylko raz .

Radny Wiesław Kotwica zwrócił uwagę , że w paragrafie 2 pkt 2 aneksu może niepokoić zapis , czy odnosi się on również do stanu wygaszenia umowy .

Burmistrz wyjaśnił , że nakłady nie podlegają zwrotowi i jest to zagwarantowane w umowie , wszystko przechodzi na rzecz Gminy od 1 stycznia 2037 r. , właścicielem bez zwrotów i odszkodowania jest Gmina Międzyzdroje , podobnie jak będzie miało to miejsce w przypadku „Sportingu”.

Pan Gołos poprosił o zmianę zapisu w aneksie do umowy dot. zapisu daty na dzień 31.12.2009 r.

PYTANIA skierowane do Pana Gołosa :

  1. Radny Kazimierz Drzewiecki zapytał o koszty inwestycji ( ok. 3 mln zł.) Osobiście wyraził pogląd , że jest przeciwnikiem oddawania w dzierżawę prywatnej spółce obiektu w takim miejscu . Obiekt powinien służyć MDK jako jego integralna część , która powinna zarabiać na działalność MDK . Zdaniem radnego Drzewieckiego kino tam nie powstanie , a obiekt po 30 latach będzie już zdekapitalizowany .

Pan Gołos zwrócił się z pismem o zmianę umowy jeszcze w trakcie trwania poprzedniej, minęło 8 lat i Pan Gołos odchodzi od koncepcji , która warunkowała poprzednią umowę i jej przedłużenie . Dlaczego Pan Gołos przez 8 lat nie zrealizował tego projektu ?.

Burmistrz ; należy zastanowić się , czy pomysł jest dobry czy nie , czy kino jest potrzebne w tym miejscu , osobiście sądzi , że schronisko młodzieżowe nie było trafionym pomysłem. Uzyskamy z tego tytułu 100 tys. zł rocznie plus miejsca pracy, to jest magnez , który przyciągnie wiele osób do Międzyzdrojów , pozostanie również na miejscu Gabinet Figur Woskowych , na którym nam zależy . Ważna jest umowa , którą podpisujemy i warunki na które przystajemy , nie kieruje się osobistymi sympatiami czy antypatiami , waży jest inwestor jako taki , a nie to kto nim jest .

Głos w dyskusji - Przewodniczący RM ; zastanówmy się nad tym , czy chcemy , aby budynek był rozbudowany i wrócił do Gminy w 2037 r. , czy obiekt ma wrócić do MDK w takim stanie w jakim jest , gdyż jeżeli dzierżawca nie wywiąże się z założeń przez 2,5 roku to obiekt wróci niebawem do Gminy .

Głosy za zawarciem umowy dzierżawy z panem Gołosem :

- radny Adam Jakubowski , który ze swojej praktyki przewodnika powiedział , że Gabinet Figur Woskowych stanowi dużą atrakcję dla turystów i jest elementem lokalnej kultury. Ważne jest , abyśmy mogli zapewnić w Międzyzdrojach jak najwięcej atrakcji , gdyż one przekładają się na różne inne dziedziny życia , gdyż turyści zostawiają u nas pieniądze .

- Zdaniem Radnego Wiesława Kotwicy umowa jest jak najbardziej bezpieczna i ufa , że przedstawiona przez Pana Gołosa wizja będzie zrealizowana .

Na pytanie radnych o opłaty , jakie uiszcza Pan Gołos , pani Edyta Konarzewska poinformowała , że obowiązują stawki umowne , rewaloryzowane . Dzisiaj miesięcznie stawka czynszu wynosi 513 zł brutto miesięcznie , dotychczasowa stawka została jednak wpisana do zmiany .

Po krótkiej przerwie Przewodniczący zaproponował , aby w pierwszej kolejności zmienić zapisy uchwały dot. stawek , gdyż nie ma stosownego zapisu na który Rada przystanie , dopiero wówczas należy wrócić do omawiania zagadnienia .

----------------- przerwano dyskusję do czasu wyliczenia stawki ---------------------

Po przerwie kontynuowano dyskusję ………………

Pani Edyta Konarzewska zobrazowała rzeczywiste koszty jakie ponosi Pan Gołos z tytułu prowadzonej działalności w obiekcie Gabinet Figur Woskowych ; 20 tys. zł. netto + podatek od nieruchomości 12 tys. zł. do momentu zakończenia inwestycji , razem 18 tys. zł. rocznie . Natomiast od 2010 r. po rozbudowie , roczna opłata będzie wynosiła 50 tys. rocznie ze względu na zwiększona kubaturę obiektu .

Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek odnośnie zobowiązania Burmistrza do dokonania niżej wymienionych zmian w aneksie Nr 2 do umowy Nr HU.715/2/98 z dnia 17.06.1998 r. ( przedstawionym radnym przy okazji omawiania projektu uchwały w sprawie odstąpienie od obowiązku przetargowego zawarcia umowy dzierżawy nieruchomości położonej w Międzyzdrojach przy ul. Boh.W-wy - Gabinet Figur Woskowych na okres przekraczający 3 lata ):

  1. w paragrafie 1 zmienić termin zakończenia II etapu inwestycji z dnia 31.12.2008 r. na dzień 31 XII 2009 r.

  2. paragraf 3 ust. 3 , pkt . c) otrzymuje brzmienie : „ w okresie od 1 stycznia 2010 r. czynsz naliczany będzie w kwocie 1 640 zł. + 22 % vat miesięcznie ; za wnioskiem opowiedziało się 7 radnych , przeciwko 2 radnych , wstrzymało się od głosu 4 radnych .

Projekt uchwały w brzmieniu przedstawionym . ; za przyjęciem 4 radnych , przeciwko 7 radnych, wstrzymało się od głosu 2 radnych .

Przewodniczący poinformował , że uchwała nie przeszła , a komisje nie popierają projektu uchwały .

  1. Projekt uchwały w sprawie nadania tytułu „Honorowy Obywatel Międzyzdrojów”

Przewodniczący omówił zasady wynikające z regulaminu przyznawania tytułów „ Zasłużony dla Międzyzdrojów „ i „Honorowy Obywatel Międzyzdrojów” oraz odczytał uzgodnienia Kapituły , która wyrażała swoją opinię w tym zakresie .

Propozycja Pana Karola Borsuka jest propozycją trafną , gdyż , jak stwierdziła Radna Teresa Purgal , jest to przykład człowieka , który „daje” nie oczekując niczego w zamian .

Klub Młodych Radnych , jak stwierdził Przewodniczący Kluby Michał Sutyła również popiera tę kandydaturę .

Za poparciem kandydatury opowiedziało się 12 radnych , wstrzymała się 1 osoba .

  1. Projekt uchwały w sprawie nadania tytułu „ Zasłużony dla Międzyzdrojów”(Lech Zużałek )

Jeżeli chodzi o tytuł „Zasłużony dla Międzyzdrojów” wpłynęło 5 kandydatur ; za poparciem kandydatury pana Lecha Zużałka , Kapituła miała podzielone zdania , jednak opowiedziała się pozytywnie za kandydaturą wychodząc z założenia, że nie bierze się pod uwagę osobowości tych osób , a jedynie wkład i zasługi dla miasta . Klub Młodych Radnych miał również pewne obiekcje uznano jednak , że jeżeli Kapituła poprze kandydaturę , to również nie wnosi uwag .

Zdania radnych , co do przedstawionej kandydatury były bardzo podzielone ;

- Radny Wiesław Kotwica uważa , że tytuł przyznaje się za całokształt , tymczasem argumentacja Stowarzyszenia Inżynierów , Techników. Leśników dotyczy właściwie zasług zawodowych , a one nie są przedmiotem oceny .

Do takiej argumentacji przychylił się również radny Adam Jakubowski , który stwierdził , że Pan Zużałek bynajmniej nie jest społecznikiem , nie wychodzi na zewnątrz ze swoją działalnością , choć zdaniem pana Kazimierza Drzewieckiego współpracuje on z MDK w zakresie organizacji wystaw .

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 5 radnych , przeciwko 5 radnych , wstrzymały się od głosu 2 osoby .

  1. Projekt uchwały w sprawie nadania tytułu „ Zasłużony dla Międzyzdrojów”(Kazimierz Drzewiecki)

Jeśli chodzi o kandydaturę radnego Kazimierza Drzewieckiego Kapituła wyraziła pogląd , że jest to pewnego rodzaju niezręczność biorąc pod uwagę fakt , że jest aktualnie radnym. Odmienne stanowisko wyraził jednak Klub Młodych Radnych , który stwierdził , że na tle zgłoszonych kandydatur perełkami są Pani Anna Sobierajska i właśnie radny Kazimierz Drzewiecki , wieloletni społecznik miejski , czujący sprawy miasta jak mało kto .

Burmistrz dodał , że Kapituła nie była przeciwko kandydaturze radnego Drzewieckiego , jedynie uznała , że należy to przesunąć w czasie , ze względu na istniejącą aktualnie niezręczność , chodzi o człowieka , który wykonuje swój mandat , jest jeszcze czynny i trudno , aby sam sobie przyznawał tytuł .

Radny Kazimierz Drzewiecki wyjaśnił , że jest zaskoczony swoja kandydaturą , zapewniając , że nie miał na to żadnego wpływu . Chyba najzręczniej będzie jeśli zwróci się do wnioskodawcy o to , aby wniosek został wycofany . W związku z czym zaproponował aby nie rozpatrywać jego kandydatury .

Przewodniczący RM nie widzi jednak takiej możliwości , gdyż wniosek został złożony formalnie i musi być rozpatrzony .

Radny Wiesław Kotwica stwierdził , że ma podobne wątpliwości jak Kapituła , zawsze jest czas , aby wyróżnić radnego tytułem , ale w tym momencie jest to faktycznie niezręczność .

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały ; za przyjęciem opowiedziało się 5 radnych , przeciwko - 0 , wstrzymało się od głosu 7 radnych .( Głosowało 12 radnych , radny Drzewiecki wyszedł w momencie głosowania ) Projekt uchwały przeszedł - stwierdził Przewodniczący RM .

  1. Projekt uchwały w sprawie nadania tytułu „ Zasłużony dla Międzyzdrojów”(Elżbieta Janas)

Kapituła jednogłośnie poparła wniosek uznając , że Pani Janas potrafiła zjednać wszystkie środowiska , które były dosyć antagonistycznie do siebie nastawione , dzisiaj siedzą przy jednym stole . Poza tym Związek jest bardzo aktywny za przyczyną Przewodniczącej Pani Elżbiety Janas .

Klub Młodych Radnych poparł kandydaturę Pani Janas

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały ; za przyjęciem opowiedziało się 9 radnych , przeciwko 3 radnych , wstrzymała się od głosu 1 osoba .

  1. Projekt uchwały w sprawie nadania tytułu „ Zasłużony dla Międzyzdrojów”(Anna Sobierajska )

Kapituła jednogłośnie poparła kandydaturę Pani Anny Sobierajskiej , która znalazła również uznanie wśród Klubu Młodych Radnych , Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 13 radnych ( jednogłośnie)

  1. Projekt uchwały w sprawie nadania tytułu „ Zasłużony dla Międzyzdrojów”(Julianna Rogowska )

Pani Julianna Rogowska zaproponowana przez komisję RGiB , została zaopiniowana pozytywnie przez Kapitułę , jak również Klub Młodych Radnych .

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 11 radnych , wstrzymały się od głosu 2 osoby .

Wobec sytuacji związanej z głosowaniem nad kandydaturami Przewodniczący postawił wniosek formalny odnośnie przygotowania odrębnych projektów uchwał nad poszczególnymi kandydaturami , gdyż istnieje obawa , ze któraś kandydatura może nie przejść ; za wnioskiem opowiedziało się 12 radnych , 1 osoba wstrzymała się od głosu .

16 . Interpelacje radnych .

17. Wolne wnioski i zapytania .

Radni poruszyli następujące sprawy :

1) Przewodniczący RM poinformował , że przesłano projekt statutu ZGWW w przyjętej wersji , odczytał również zapytanie do Kancelarii Radcy Prawnego odnośnie zapisów w paragrafie 22 dot. majątku gminnego ( chodzi o zwrócenie majątku Gminie oraz czy należy uchylić poprzedni statut ).

W związku z pismem Wojewody jest konieczność powołania Społecznej Rady Konsultacyjnej przy Wojewodzie , zostanie przygotowany projekt uchwały w tej sprawie ,

stąd prośba o wyznaczenie Reprezentanta Rady Miejskiej do udziału w pracach Społecznej Rady Konsultacyjnej przy Wojewodzie Zachodniopomorskim .

Radny Wiesław Kotwica zaproponował Pana Romana Pawłowskiego ,za kandydaturą opowiedziało się 12 radny , 1 osoba wstrzymała się od głosu .

2) Będzie przedstawiony harmonogram sesji , odbywających się w każdy ostatni czwartek miesiąca , nie przewiduje się sesji tematycznych . Przerwa urlopowa planowana jest w lipcu .

3) Pani Teresa Purgal zanim przedstawi swoje wnioski poprosiła o udział w posiedzeniu pracowników odpowiedzialnych za utrzymanie czystości w Gminie , gdyż ma wrażenie , że wnioski te nie trafiają do zainteresowanych .

Pan Burmistrz zaprosił Panią Teresę Wróbel , Ewę Sulską Scholz oraz Tadeusza Konopackiego i Eugeniusza Suchłabowicza . Wnioski , które przedstawiła Radna skierowane są do pana Burmistrza :

- Przy zakładzie Pani Kłosowskiej jest śmietnik wykorzystywany jako ogólnodostępny , czy istnieje możliwość , aby go zabudować , zamknąć a klucze dać zainteresowanym mieszkańcom .

- Na wysokości domu pana Bułacińskiego kończy się żółta kostka , czy jest to usterka i wymaga wymiany na kostkę kolorową ?

- Na ul. Niepodległości przy bramie WPN leży oparta tablica z nazwą ul. Niepodległości

- Na tym odcinku były zgłoszone usterki , tam gdzie nie było żółtej płytki zostało to wybrukowane kostką szarą , radna uważa , że należy to poprawić .

- Róg Dąbrowskiej i Niepodległości ; jest tam zakrzewiony skwerek , kto ma to sprzątać gdyż jest tam bardzo brudno .

- Parking Pana Buśko i pole namiotowe są uporządkowane , ale przy przystanku autobusowym część wybrukowano , a część zostawiono , jest tam również stary kosz na śmieci , który należy wymienić .

- Skarpa wzdłuż Niepodległości w stronę Świnoujścia , ktoś rozbiera schody w konsekwencji czego obsypuje się skarpa .

- Przy Słowiańskiej ; ZOŚ zamiata schody , ale na skarpach jest bałagan .

- Idąc w stronę Świnoujścia schodząc ze schodów dochodzimy do działek , a tam bałagan .

- Wzdłuż działek po lewej stronie pozostał bałagan , prawdopodobnie pozostałości po robotnikach )

- Po prawej stronie Hotelu Wolin bałagan aż do zakrętu na Świnoujście .

- Wejście na Promenadę od radaru , droga na Lubiewo i zejście przy radarze - bałagan aż do zjeżdżalni . Pytanie czy ZOŚ jest wyłączony ze sprzątania plaży .

Pytanie , czy pracownicy merytoryczni nie mogą przejść się po mieście od czasu do czasu i sprawdzić porządek , wszak chodzi i interes miasta .

Na pytanie Radnego Pawła Drzewieckiego , czy te prace mogą wykonywać osoby odsiadujące wyrok . Sekretarz poinformował , że w sołectwach była inicjatywa skazanych za drobne przestępstwa . Sprawa jest jednak głębsza , jeżeli nie weźmiemy się za edukację dorosłych to raczej będzie trudna sprawa . Sekretarz poinformował , że będzie organizowany Dzień Ziemi w sobotę , wskazane zostaną wszystkie miejsca wymagające uporządkowania . Nasze służby porządkowe upominają , ale jeśli Rada stoi na takim stanowisku , mogą zostać zastosowane srogie mandaty , musimy jednak mieć świadomość , że będą to niepolityczne decyzje .

Pan Tadeusz Konopacki wyjaśnił , że ZOŚ sprząta gminne tereny i plażę , choć osobiście spotkał się z tym , ze źle interpretują sobie swój zakres obowiązków .

Przewodniczący RM - musimy sobie zdać sprawę z tego , że za sprzątanie się płaci i niestety to wszystko co nie jest w gestii ZOŚ , wymaga odrębnych opłat .

Pan Bogusław Tomczyk dodał , że istnieje harmonogram prac posezonowych , który jest aktualnie realizowany , w ZOŚ jest określona liczba osób i niestety nie wszystko jest możliwe do natychmiastowego załatwienia . Niebawem będą nasadzenie , ale musimy poczekać na dokonanie napraw pogwarancyjnych w ramach zapłaconych środków .

Radny Wiesław Kotwica zwrócił uwagę na antyreklamę Międzyzdrojów w prasie odnośnie braku dojazdu do Międzyzdrojów w związku z tym , że Międzyzdroje będą zablokowane od strony Dziwnowa i drogi Nr 3 .

Burmistrz nawiązując do tematu powiedział , że są redaktorzy , którzy całe lata źle pisami o Międzyzdrojach z różnych przyczyn . Dzisiaj to się zmienia , zaczynają pisać merytorycznie . Poprzez swoje różne działania Gmina chce pokazać , że taka poza merytoryczna „wojna” na łamach prasy nie jest dobrym rozwiązaniem ( nie korzystamy z zamieszczania ogłoszeń gminnych w tej prasie ) . Burmistrz wyraził swoją obawę , że teraz należy oczekiwać , że dziennikarze napiszą , iż mieszkańcy nie chcą kina w Międzyzdrojach , tylko dlatego , że Klub Radnych tak zadecydował , gdzie dyscyplina głosowania zaważyła nad zdrowym rozsądkiem , gdyż z jednej strony przyjmujemy wniosek o zwiększeniu odpłatności , a kiedy głosowana jest cała uchwała - głosowanie jest odwrotne . Burmistrz uważa , że jeżeli będziemy sami odtrącali inwestorów , którzy chcą wkładać własne pieniądze , to nie dziwmy się , że planowana w Międzyzdrojach inwestycja np. pierwsza Dziecięca Republika na 1000 wychowanków z całego świata , o którą zabiegają takie osoby jak: Pan Balcerowicz , Pan Olechowski , Pani Hübner , Pan Szurmiej ( koszt inwestycji kształtuje się w kwocie 1 mld zł ) , może się również nie udać . O inwestycję tę zabiega również Świnoujście i niemałego wysiłku wymagało umiejscowienie tej atrakcji w Międzyzdrojach , na terenie gminy. Wznieśmy się ponad zwykłe małe słabości , powiedział Burmistrz .

Posiadamy przyrzeczenie Marszałka , że nasze wnioski będą rozpatrywane w pierwszej kolejności jeśli będą merytorycznie przygotowane . Istnieje dużo propozycji , ale musimy podejść do tego bardziej merytorycznie , Burmistrz odwołał się do Radnych o to , aby podejść do zagadnienia rzeczowo i wykorzystać te parę lat kadencji , gdyż rodzi się pewna szansa . Wiemy o tym , że kino jest instytucją niedochodową , zatem nie podnośmy zbyt wysoko poprzeczki . Pan Gołos jest osobą pomocną i robi bardzo dużo dla naszej Gminy i poszczególnych jej mieszkańców .

Wiceburmistrz dodał , że za tymi nazwiskami i wizytami idzie odpowiednia polityka , jako nierozłączna całość pewnych inwestycji . Należy korzystać z okresu , który nam się nadarza . Jeżeli stracimy 5 lat , to one nigdy już nie wrócą . Jeżeli mamy ludzi z inicjatywą to należy z tego skorzystać . Zepnijmy to w jedną całość i skoncentrujmy wysiłek na tych sprawach .

Burmistrz Leszek Dorosz nawiązał również do porządku w Gminie zobowiązując się wysprzątać Gminę za własne środki , a potem będziemy egzekwowali karami .

Radna Teresa Purgal powracając do tematu kina powiedziała , że środowisko nauczycielskie , łącznie z całą młodzieżą jest żywo zainteresowane jego uruchomieniem. MDK nie może poradzić sobie z amfiteatrem, tymczasem chcemy dołożyć kolejny obiekt do utrzymania . Postawmy na kulturę w Międzyzdrojach , zakończyła radna Teresa Purgal swoją wypowiedź .

Nie pozbawiajmy naszej młodzieży obcowania z kulturą , ponieważ nie stać jej na wyjazdy do Szczecina - dodała Radna Beata Kiryluk .

Zdaniem radnego Wiesława Kotwicy zrobiło się trochę niesmacznie , skoncentrowaliśmy się chyba na uchwale , spójrzmy globalnie na całość zagadnienia . Prawdą jest , że jeżeli pan Mamiński nie miałby koneksji w Ministerstwie Sportu , to być może nie byłoby realizacji II etapu stadionu , podobnie sytuacja wygląda w przypadku pana Gołosa , korzystajmy z tej okazji jaką niewątpliwie jest kino .

Adam Jakubowski jeżeli chcemy wejść na wyższy poziom , to na pewno musimy wznieść się ponad to wszystko z naszą ofertą , nie pozostańmy zaściankiem , a na pewno będziemy korzystali z pieniędzy , które nam turyści pozostawią w Międzyzdrojach .

Radny Michał Utyła: ma wrażenie , że coś nam się wymyka , być może popełniamy błędy w głosowaniach , ale nie obrażajmy się na siebie wzajemnie , tylko szukajmy porozumienia . Może zbyt mało jest spotkań z panem Burmistrzem .Klub daje możliwość głosowania bez zachowania dyscypliny głosowania . Jeśli chodzi o kino , wiemy co się dzieje z kinami , dlatego może warto jest powiedzieć zgodnie z prawdą , co to ma być . Pan Gołos jest człowiekiem z zewnątrz , powiedział radny Sutyła , nie dorastało się przy jego obecności w tym mieście , bynajmniej nie chodzi również o żadne animozje osobiste , czy o jakieś uprzedzenia . Osobiście uważa , że czegoś brakuje w tej koncepcji .

Burmistrz podkreślił , że deklarował niejednokrotnie chęć spotkania z radnymi , jest otwarty na każde spotkanie i dalej wyraża taką deklarację , którą może złożyć na piśmie , że jest to Jego pierwsza i ostatnia kadencja , jeśli ma to w czymś pomóc radnym, a dzisiaj odwołuje się do radnych - idźmy do przodu , gdyż czas nas godni , a inwestycje czekają .

Przewodniczący nawiązał również do propozycji radnego Adama Jakubowskiego , który był inicjatorem spotkania tzw. obejścia gospodarczego po Gminie . W spotkaniu takim powinien uczestniczyć pracownik Urzędu Miejskiego i inne osoby zainteresowane, a może to Komisja GKiOŚ powinna spotkać się w ramach swojej komisji , jednak to może mieć miejsce dopiero po długim weekendzie .

Sekretarz zaproponował 21.04.2007 r. godz. 9.00 udział radnych wspólnie z młodzieżą w sprzątaniu Gminy w ramach dnia „ Dzień Ziemi”, będzie to zadośćuczynienie tej właśnie idei .

21.04.2007 r. o godz. 12.00 odbędzie się spotkanie z Posłem PO Panem Litwińskim poinformowała radnych Pani Beata Kiryluk .

18. Zakończenie posiedzenia .

Na tym zakończono wspólne posiedzenie komisji RM .

Protokółowała :

M.Nurkowska

Przewodniczący Rady

Roman Pawłowski

4


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mirosława Nurkowska

Data wytworzenia:
21 maj 2007

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
21 maj 2007, godz. 10:33

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
21 maj 2007, godz. 10:33