Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół ze wspólnego posiedzenia komisji stałych Rady Miejskiej w dniu 18.09.2007r


Protokół Nr 16

ze wspólnego posiedzenia komisji Rady Miejskiej

w dniu 18.09. 2007 r.

  1. Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum .

Prowadzącym posiedzenie został Przewodniczący Rady Miejskiej pan Roman Pawłowski, który na podstawie listy obecności stwierdził wymagane quorum - obecnych 10 radnych, spóźnienie deklarowała radna Teresa Purgal. Lista obecności stanowi zał. Nr 1 i 2 do protokołu.

Przewodniczący w imieniu radnych podziękował radnemu Mateuszowi Bobkowi za interwencję godną ratownika, człowieka i radnego w związku z ujęciem sprawcy kradzieży i odzyskaniem skradzionej torebki turystce przebywającej w naszym mieście. Poinformował również o podziękowaniu uczniów, którym radni wspomogli finansowo wyjazd na wycieczkę.

2.Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia.

Do porządku wprowadzono następujące zmiany :

-Przesunięcie punktu 5 na poz. 4, chodzi o informację w sprawie koncepcji budowy biblioteki w punkcie 4.

-Radny Jan Burzyński zaproponował wprowadzenie punktu dot. rozpatrzenia finansowo - prawnego umowy dot. przewoźnika Jana Karapulki .

Zdaniem Przewodniczącego Rada Miejska wyczerpała swoje możliwości w tym zakresie , i nie bardzo rozumie o czym można jeszcze rozmaiwiać.

Radny M.Flotyński poinformował o spotkaniu z Panem Karapulką w ramach komisji RGiB , wcześniej rozmowa taka odbyła się na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej.

Burmistrz dodał, że środki przewoźnikowi można wypłacić dopiero po podpisaniu umowy , tymczasem umowa nie została podpisana do tej pory przez pana Karapulkę. Zatem Urząd ze swej strony zrobił wszystko , co było możliwe , nie ma powodu , aby o tym rozmawiać przed spotkaniem z prawnikami, które ma odbyć się o godz. 14.00.

Radny Drzewiecki wychodzi z założenia, że skoro radni uczestniczyli w całym procesie tworzenia umowy, chętnie by porozmawiał na ten temat, najlepiej z niezależnym prawnikiem.

(Przybyła radna Beata Kiryluk - stan radnych 11).

Burmistrz wyjaśnił, że opinia, którą dysponuje Pan Karapulka jest opinią reprezentującego jego prawnika, zatem trudno mówić o opinii niezależnej. Gmina musi mieć wiarygodny dokument, skoro wypłaca się niemałe środki, musimy dysponować jakimś wiarygodnym dokument, przed którym Pan Karapulka wyraźnie się wzbrania, chociaż nie są to żądania niemożliwe.

Przewodniczący RM poddał pod głosowanie wniosek radnego Jana Burzyńskiego dot. wprowadzenia tej sprawy do porządku posiedzenia: za przyjęciem wniosku 2 radnych, przeciwko 8, wstrzymała się 1 osoba, WNIOSEK UPADŁ.

Wniosek Burmistrza odnośnie przesunięcia punktu 5 na poz. 4; za wnioskiem 10 radnych, wstrzymała się 1 osoba .

Całość porządku w wersji odczytanej przyjęto 9 głosami, wstrzymała się 1 osoba. ( stan radnych obecnych na sali 10 osób).

3.Przyjęcie protokołów ze wspólnych posiedzeń komisji RM ( 9.07 i 7.08.2007 r.)

Z protokołem z:

- 9 lipca zapoznał się radny Kazimierz Drzewiecki nie wnosząc uwag ; za przyjęciem protokołu bez odczytywania ; 11 radnych

- 7.08.2007 r. zapoznał się Przewodniczący Rady nie wnosząc uwag , wobec czego proponuje przyjąć protokół bez odczytywania , za przyjęciem 11 radnych .

  1. Informacja Burmistrza nt. przyczyn zmiany koncepcji budowy Biblioteki Miejskiej.

(Przybyła radna Teresa Purgal - stan radnych 12).

Tytułem wstępu głos zabrał Mecenas Dąbrowski, który przybliżył zagadnienie. Przypomniał, że Gmina wniosła aportem działki w zamian, za co podniosła wartość udziałów w jednoosobowej spółce gminy MTBS, nastąpiło notarialne przeniesienie prawa własności na MTBS. Dla zabudowy Norwida planowane było przeniesienie aportem działki biblioteki, a MTBS miał korzystać z kredytów za które miał wybudować bibliotekę, nieruchomość została by wówczas obciążona hipoteką na zabezpieczenie kredytu . Koncepcja zakładała przeniesienie prawa własności lokalu użytkowego na rzecz Gminy. Jednak wynikły pewne problemy, gmina w zamian za działki miała otrzymać nowy obiekt biblioteki. Nie została dopracowana koncepcja zwrotnego przeniesienia prawa własności biblioteki na Gminę . Nie może znaleźć zastosowania prawie żadna z możliwych form . MTBS nie będzie w stanie udźwignąć takiego ciężaru . Gmina nie przewidziała w budżecie środków na wybudowanie ( dofinansowanie) biblioteki , MTBS jako spółka nie jest w stanie udźwignąć takiego wydatku , poza tym nie ma możliwości zwrotnego przeniesienia tego lokalu , gdyż nie ma podstawy prawnej do takiego załatwienia sprawy . Jeżeli własność biblioteki przenieść na Gminę to bank nie wyrazi zgody na przeniesienie lokalu. Przy takim układzie budowy MTBS , przeniesienia własności przez Gminę , wyklucza o pozyskanie środków pomocowych dla Gminy , a to powoduje konieczność zmiany koncepcji .

Radny Pawłowski uważa , że radni poprzedniej kadencji zostali wprowadzeni w błąd przez Prezesa MTBS.

MTBS - owi brakuje 800 tys. do 1 mln zł. na realizację biblioteki - wyjaśnił Mecenas. Poza tym w żadnym dokumencie nie ma odniesienia do tego, że aport jest w zamian za coś.

Pan Pilarczyk - wyjaśnił , że zmieniała się koncepcja biblioteki, pierwotnie była planowana na 300 m2 a później zgodnie z wolą dyrektorki biblioteki na 600 m2 i z tego zaczął się problem .

Zdaniem Burmistrza, MTBS powinien budować lokale użytkowo - mieszkalne, działkę zamienimy lub sprzedamy, uzyskując zgodnie z wartością od MTBS lokale mieszkalne, natomiast Bibliotekę można budować na działce otrzymanej od Starostwa Powiatowego (górka obok MDK), wg własnej koncepcji, która zostanie zaprezentowana. Zostanie złożony wniosek o środki z Unii i biblioteka będzie budowana ze środków zewnętrznych, można liczyć na 75 % dofinansowania z tzw. kapitału ludzkiego. W zamian mamy zwiększone udziały w MTBS. Można założyć, że projekt i budowa będzie realizowana w przyszłym roku.

Radny Drzewiecki uważa, że MTBS nie wywiązał się z obietnic i dlatego należy skończyć z przekazywaniem gruntów MTBS.

Pan Mecenas wyjaśnił, że zaspakajanie potrzeb lokalowych to statutowa powinność MTBS. Nie ma również żadnego odniesienia do wydatków na urządzenie tej biblioteki, gdyż MTBS przekaże obiekt w stanie deweloperskim, w związku z tym takie środki należy znaleźć w budżecie.

Na pytanie Przewodniczącego, czy jest prawna możliwość wydzielenia nieruchomości, na której miałaby stać biblioteka i nie obciążać jej hipotecznie.

Padła odpowiedź, że Biblioteka ma być wybudowana na jednej działce z lokalami użytkowymi i zdaje się, że to nie jest możliwe, ale należy to jeszcze sprawdzić.

Zdaniem Przewodniczącego RM, jeżeli mamy dołożyć do biblioteki 1 mln zł, to mimo wszystko koszt będzie niższy, aniżeli budowanie jej od podstaw.

Radny Flotyński uważa, że nieruchomość obok MDK - jest to miejsce bardzo atrakcyjne, które można sprzedać za niemałe pieniądze, zatem nie jest zwolennikiem takiego rozwiązania.

Burmistrz natomiast podkreślił w sposób zdecydowany, że jest zwolennikiem usytuowania biblioteki w takim miejscu, które będzie enklawą obiektów kulturalnych, nie wyobraża sobie w tak eksponowanym miejscu lokalu rozrywkowego, podobnie jak nie wyobraża sobie dalej lokalu rozrywkowego w miejscu dotychczasowej „Sceny”.

Radny Wiesław Kotwica, zapytał, co dostaniemy za działki, które Gmina oddała, osobiście czuje się trochę oszukany i uważa, że nie powinniśmy przejść nad tym do porządku dziennego.

Gmina zyskała większe udziały w spółce, bibliotekę może jedynie kupić, nie może jej dostać, wyjaśnił Burmistrz. Wersję taką potwierdził Prezes MTBS, chodzi o lokale użytkowe, które zostaną sprzedane za cenę komercyjną i z tych środków będzie budowana biblioteka, natomiast, jeśli nie w ten sposób, to Gmina dostanie lokale na własność lub dostanie jej w użytkowanie (będzie to 6 - 8 lokali). Natomiast kredyt zaciąga i spłaca MTBS. Lokale mieszkalne zostaną przekazane aktem notarialnym, poprzez zbilansowanie wartości. Dopasujemy ilość mieszkań do wartości działki, biblioteka będzie stanowiła większą wartość, dlatego trzeba będzie do niej dopłacić.

Pani Dyrektor Biblioteki zapytana, gdzie widzi miejsce dla biblioteki powiedziała, że jest trochę rozczarowana obrotem spraw i współpracą z panem Pilarczykiem. Zwróciła uwagę na brak miejsca dla działalności statutowej biblioteki w aktualnym obiekcie, nie ma warunków dla prawidłowej działalności biblioteki. Pozostawienie biblioteki w dotychczasowym miejscu będzie dobrym rozwiązaniem, ludzie są przyzwyczajeni do tego miejsca, znajduje się ona w sąsiedztwie szkół. Osobiście sądzi, że nowe miejsce przy MDK będzie dobrym rozwiązaniem, biorąc pod uwagę udogodnienia związane z projektami unijnymi.

Burmistrz zaproponował przygotowanie wyliczenia finansowego w tym zakresie, wówczas będzie łatwiej podjąć decyzję.

Na pytanie Przewodniczącego, czego Burmistrz oczekuje od Rady, odpowiedział, że do 30.09 musi być odpowiedź w celu załatwienia promesy dla MTBS; należy odpowiedzieć sobie na pytanie czy Rada opowiada się za budową biblioteki przez MTBS z obciążeniem w budżecie do 1 mln zł i zbilansowanej wartości.

Radna T. Purgal wsłuchując się w trwającą dyskusję uważa, że nie jest ona czytelna dla odbiorcy zewnętrznego, dlatego prosi o wyartykułowanie raz jeszcze całego problemu.

Prezes MTBS uważa, że należy zrezygnować z budowy biblioteki na ul. Norwida, a Gminie przekazać lokale mieszkalne, bibliotekę natomiast należy wybudować ze środków unijnych. W takiej sytuacji działka przekazana przez Gminę jest zbędna. Pani Dyrektor Biblioteki uważa, że nowa lokalizacja jest bardzo atrakcyjna i nie będzie stawiała sprzeciwu.

Burmistrz uważa, że logicznym miejscem dla posadowienia biblioteki jest tzw. „górka”, która może być również sprzedana komercyjnie. Jednak istnieje zagrożenie, że nie będzie to miało nic wspólnego z kulturą. Tymczasem biblioteka stanowiłaby dopełnienie tzw. centrum kultury z salami wystawienniczymi i pokojami gościnnymi. Wkład własny Gminy będzie kształtował się w granicach 25 % . Jeżeli koncepcja będzie zaakceptowana, to w przyszłorocznym budżecie zagwarantowane zostaną środki, wraz z projektem. Jeżeli wszystko się powiedzie, to jesienią przyszłego roku zaczynamy budowę, a efekt może być zaplanowany na 2009 r., przy własnym wkładzie ok. 1 mln zł, odzyskując działkę na Norwida i kilka mieszkań dla naszych mieszkańców.

STANOWISKO

Rada Miejska wyraża zgodę na odstąpienie od koncepcji budowy biblioteki przez MTBS i akceptuje koncepcję Biblioteki Miejskiej , przedłożoną przez Burmistrza Międzyzdrojów . Wniosek poddany pod głosowanie uzyskał 9 głosów , przeciwko wnioskowi opowiedziała się 1 osoba , wstrzymały się od głosu 2 osoby ( głosowało 12 radnych ).

Przewodniczący ogłosił 10 min. przerwę .

Stan radnych 13 osób ( przybył radny Andrzej Kościukiewicz)

  1. Informacja o zasadach przekształceń gminnych zakładów budżetowych w spółki prawa handlowego. Koncepcja powołania spółki do zarządzania obiektami amfiteatru i obiektu przy molo ( z udziałem prawników z Kancelarii Skotarczak - Dąbrowski).

Pan Mec. Olech zreferował zagadnienie, informując, że opieramy się na dwóch ustawach: ustawa o gospodarce komunalnej oraz ustawa o finansach publicznych. Procedura przekształcania rozpoczyna się od podjęcia uchwał, które poprzedzone są taką decyzją Rady. Wybieramy spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, jako łatwiejszą formę, albo spółkę akcyjną z Radą Nadzorczą. Niezbędne dokumenty to określenie majątku, jakim dysponuje zakład.

Na pytanie radnego Wójcika, czy musi nastąpić likwidacja zakładu, odpowiedział, że nie wiąże się to z koniecznością zwolnienia pracowników, zastosowanie będzie miał art. 23 Kodeksu Pracy, dalej będą te same umowy o pracę.

Jaki jest kalendarz czynności przy likwidacji ( Radny Drzewiecki)?

Mec. nie potrafi tak szczegółowo określić, ale jest to kwestia kilku miesięcy.

Czy jest ustawowy wymóg przekształceń (Roman Pawłowski), na dzisiaj nie ma.

Czy w skład majątku oddawanego spółce wchodzi majątek trwały, np. budynki?

Burmistrz odpowiedział, iż uważa, że majątek nieruchomy powinien być Gminy, natomiast ruchomy może stanowić majątek zakładu, tak osobiście to sobie wyobraża.

Przewodniczący poinformował, iż na sesji przewidziana jest debata i temat ten będzie dyskutowany szczegółowo. Na spotkanie przybędzie również konsultant, który przedstawi nam zasady, zalety i wady konkretnych dróg przekształcenia.

Wobec powyższego Przewodniczący proponuje przejść do zagadnienia: Koncepcja powołania spółki do zarządzania obiektami przy amfiteatrze i obiektami (hala targową) przy molo.

Burmistrz uważa, że powinniśmy powołać niezależny podmiot do zarządzania lokalami użytkowymi znajdującymi się aktualnie w MTBS. Jeżeli amfiteatr z galeriami zostanie dofinansowany z Unii, obiekty handlowe zostaną wybudowane z innych środków, ale przez miasto. Spółka ta będzie miała swoją Radę Nadzorczą, statut i osobę zarządzającą. Oddawanie tych zadań do MTBS nie jest chyba wskazane, gdyż jest mało czytelne. Jeżeli wola będzie taka, to spółka pozostanie w uśpieniu i w momencie realizacji inwestycji zostanie uruchomiona.

Mecenas wyjaśnił, że koszty, jakie Gmina będzie ponosiła na moment uśpienia będą kształtowały się w nieznacznej wysokości.

Burmistrz włączając się do dyskusji wyjaśnił, że możemy na pewien czas powierzyć zarządzanie naszej kancelarii prawnej, zamiast powoływać Prezesa, co pozwoli na zaoszczędzenie kosztów. Rada Nadzorcza również nie musi mieć uposażenia, koszty osobowe nie będą, zatem wysokie. Koszty spółki to lokal, koszty zawiązania spółki, w tym aktu notarialnego, rejestracji spółki, koszty sądowe, koszt aportu i wszelkie formalności, koszty te szacuje się na 50 tys. zł. Można liczyć, że przełom roku może umożliwić rozpoczęcie działalności spółki. Osobiście uważa, że grunt nie powinien być przekazany aportem, grunt za zgodą Rady zostanie oddany w długoletnie użytkowanie spółce, która będzie dzierżawiła teren konkretnym inwestorom, a dzierżawcy zapłaciłaby z góry za wiele lat, z tego tytułu powstanie inwestycja realizowana przez Gminę. Chodzi o wybudowanie obiektów bez inwestowania środków z budżetu - dodał Burmistrz.

Radny Sutyła zapytał, czy to znaczy, że realizację inwestycji prowadzi spółka? Odp. Inwestycję prowadzi Gmina, a Spółka zarządza, jest to w dalszym ciągu 100 % majątek Gminy. Wybudujemy to za cudze pieniądze, a chroniąc lokalny rynek pracy nie musimy robić przetargu. MDK administruje galeriami, służącymi działalności kulturalnej.

Mecenas poinformował, że rolą Rady jest wyrażenie zgody na zmiany w budżecie, zgoda na założenie spółki i uchwała o min. stawkach dzierżawy oraz zgoda na oddanie spółce terenu bezprzetargowo. Zostaną podpisane dwie umowy: umowa Gminy ze spółką i umowy dzierżawy dzierżawców ze spółką. Spółka ma zarabiać na czynszu zapłaconym z góry.

Przewodniczący Rady zapytał, czy oczekuje się stanowiska Rady w tym zakresie, Burmistrz wyjaśnił, że chciał wstępnie naświetlić zagadnienie, do 30 października br. zostanie przygotowany materiał w tym temacie.

  1. Wypracowanie stanowiska Rady Miejskiej w sprawie wniosku Spółdzielni Mieszkaniowej „Słowianin”.

Przewodniczący odczytał pismo Spółdzielni Mieszkaniowej „Słowianin” w tej sprawie dot. zwiększenia bonifikaty informując, że wystąpił w tej sprawie do Burmistrza o przygotowanie analizy, jakie koszty dla budżetu Gminy stanowiłoby ewentualne zwiększenie tej bonifikaty. Odczytał również pismo w tej sprawie podpisane przez 120 lokatorów mieszkań należących do Spółdzielni w Międzyzdrojach. Przewodniczący zwrócił się do Rady o zajęcie stanowiska w związku z tym, że zwrócono się z tym problemem do Rady. Bonifikata dotyczyłaby jedynie lokatorów „Spółdzielni”.

Burmistrz poinformował, że budżet z tytułu przekształcenia wieczystego na własność wzbogaca się o ok. 1 mln 200 tys. zł, natomiast ulga będzie musiała być zastosowana do wszystkich użytkowników. Zadanie nie jest zatem oczywiste i proste, szczególnie, że Gmina żyje z tych środków, musimy wziąć również pod uwagę dużych inwestorów, którzy płacą określone pieniądze. Obecna uchwała zezwala na bonifikatę 50 %, jeśli dot. celów mieszkaniowych.

Pani Konarzewska Edyta dodała, że jeden czynnik to pobawienie się stałego dochodu Gminy, po drugie pomniejszenie dochodu z jednorazowego przekształcenia. Największe powierzchnie spółdzielni, to Spółdzielnia „Słowianin”, „Chrobry” i „Bielik”.

Pan Mecenas wyjaśnił, że nie można wymieniać w akcie prawnym z nazwy spółdzielni. Ustawa o gospodarce nieruchomościami mówi o tym, że spółdzielnia dostaje bonifikatę po to, aby zbyć swoim członkom. Gmina może żądać zwrotu bonifikaty, jeśli nieruchomość zostanie wykorzystana na inne cele, choć trudno to będzie udowodnić, nie ma możliwości zabezpieczenia się odnośnie respektowania tego zapisu (zgodnie z orzeczeniem NSA).

Przedstawiciele Spółdzielni i Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Słowianin” zwrócili się z prośbą o pozytywne załatwienie tej sprawy, informując, że

Świnoujście udzieliło takiej bonifikaty członkom Spółdzielni „Słowianin”, natomiast Wolin przyznał bonifikatę wszystkim zainteresowanym.

Przewodniczący zarządził 5 min. przerwę ……

Po przerwie ………

Radna Beata Kiryluk poddała pod rozwagę, ew. zmianę wysokości bonifikaty, zdaniem Przewodniczącego można to rozpatrywać z chwilą przegłosowania wniosku o treści:

Czy RM opowiada się za podjęciem prac nad zwiększeniem bonifikaty z tytułu przekształcenia wieczystego użytkowani gruntu w prawo własności nieruchomości zabudowanych wyłącznie na cele mieszkaniowe: za 2, przeciwko 8, wstrzymała się 1 osoba.

WNIOSEK UPADŁ.

Przewodniczący poinformował zainteresowanych, że wystosuje odpowiedź w tej sprawie.

  1. Wypracowanie stanowiska RM w sprawie wniosku CKM Spółka Cywilna.

W posiedzeniu komisji uczestniczyli przedstawiciele Spółki CKN, Burmistrz wyjaśnił, ze niegdyś podzielono błędnie teren na 3 działki, podczas gdy są tam 4 podmioty. Aby wybrnąć z tej sytuacji powołano spółkę i spółce zostanie wydzierżawiony teren na 10 lat, idąc docelowo w kierunku sprzedaży. Jest to rozsądny kierunek działania, a teren na pewno zyska na takim rozwiązaniu.

Pani Danuta Pawlukianiec omówiła dotychczasową działalność istniejących tam podmiotów i plany związane z zagospodarowaniem tego terenu, zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego. Osoby tam działające ubiegają się już wiele lat o rozwiązanie istniejącej sytuacji, ale bezskutecznie. Planuje się bezzwłocznie realizować inwestycje, ponieważ stan techniczny obiektów jest na tyle zły, że nie można dłużej czekać.

Burmistrz odpowiadając na wątpliwości Radnego Wójcika i radnej Kiryluk powiedział, że jest to zdecydowanie wola Rady. Dzierżawa obecnych tam osób trwa do 2010 r. ma nadzieję, że kawałek miasta zostanie ładnie zagospodarowany, Burmistrz stoi na stanowisku, że nie powinniśmy przekazywać działek MTBS w tak eksponowanych miejscach miasta, można postawić lokale mieszkalne w sołectwach. Tymczasem ludzie z inicjatywą niech realizują swoje plany na takich terenach.

Przewodniczący zwrócił uwagę na nierówne traktowanie podmiotów, mamy więcej takich przykładów, tymczasem nie wszyscy mają możliwość realizacji swoich planów. Jeżeli chcemy regulować sprawy nieuregulowane, należy traktować wszystkich jednakowo.

Burmistrz zadeklarował, że wszyscy, którzy się zwrócą o regulowanie tego rodzaju spraw uzyskają przychylność, ale od kogoś należy zacząć.

Mecenas wyjaśnił, że przy 10 letniej dzierżawie, wniosek o wykup można złożyć nawet nazajutrz po podpisaniu umowy dzierżawy, nie trzeba czekać 10 lat do zakończenia dzierżawy.

Radny Piotr Wójcik wyraził pogląd, że należy przekazać teren w długoletnią dzierżawę z klauzulą odnośnie docelowego wybudowania obiektów, będzie to bezpieczniejsze. Zdaniem radnego Foltyńskiego sprzedaż daje jednak większą gwarancję realizacja inwestycji, a Gmina dostanie należne podatki, nie trzymajmy ludzi w niepewności inwestycyjnej.

Przewodniczący Rady uważa, że temat na tym etapie powinien zostać zakończony, ponieważ na sesji będzie przygotowany projekt uchwały. Dzisiaj wyjaśniliśmy sobie szereg wątpliwości. Burmistrz zwrócił się jednak z prośbą o zajęcie stanowiska, aby nie pozostawiać tych ludzi w niepewności.

Przewodniczący sformułował WNIOSEK o treści: Czy Rada Miejska jest za podjęciem działań zmierzających do podpisania długoletniej dzierżawy ze spółką cywilną CKN na trzy działki, zabudowane 4 pawilonami przy ul. Norwida; za wnioskiem 9 radnych, 4 osoby wstrzymały się od głosu. Wniosek przeszedł.

  1. Wypracowanie stanowiska w sprawie zmian w projekcie statutu ZGWW zaproponowanych przez Radę Miejską Dziwnowa.

Zagadnienie zreferował Przewodniczący Rady Miejskiej, informując o dokonanych w paragrafach zmianach, które zostały radnym wcześniej przekazane.

Burmistrz uważa, że Burmistrzowie poszczególnych Gmin powinny zajmować się sprawami Gmin, a sprawami Związku w ograniczonym zakresie, to Zarząd powinien być siłą merytoryczną. Jednak woli, aby przyjąć statut, a później dopiero go modyfikować, dlatego nie będzie już nic zmieniał.

Zarząd bez Burmistrza byłby ubezwłasnowolniony - powiedział Przewodniczący Rady, uważa osobiście, że jest to całkiem dobry układ i powinno tak pozostać. Ideą zmian statutu jest natomiast rozdzielenie funkcji Przewodniczącego Zgromadzenia i Przewodniczącego Zarządu.

Przewodniczący nie oczekuje żadnego stanowiska, sprawa zostanie omówiona na sesji.

  1. Rozpatrzenie bieżącej korespondencji.

Przewodniczący Rady poinformował radnych o korespondencji, która wpłynęła do Rady Miejskiej:

  1. Pismo KS „Fala” w sprawie dofinansowania na instruktora nowej sekcji; pismo zostanie odesłane do pana Burmistrza zgodnie z kompetencjami, celem załatwienia.

Burmistrz poinformował, że mamy oszczędności ze stypendiów, w związku z czym są do rozdysponowania środki.

  1. Pismo mieszkańców ul. Norwida 2 (ogrodzenie posesji i śmietnik), sprawa winna być skierowana zgodnie z kompetencjami do pana Burmistrza, i tak to zostanie załatwione.

  1. 5 X 2007 r. odbędzie się spotkanie z Panem Kazimierzem Łątkowskim (w sprawie powołania spółki operatora), odbędzie się to w ramach wspólnego posiedzenia komisji.

  1. Odpowiedź na wnioski komisji RGiB znajduje się do wglądu w biurze Rady Miejskiej ( w kwestii kontroli MTBS).

  1. 7 X 2007 r. o godz. 14.00 odbędzie się uroczyste otwarcie drogi powiatowej Międzyzdroje - Wapnica i lapidarium na cmentarzu w Lubinie, w tym spotkanie integracyjne mieszkańców.

  1. Radny Flotyński będzie uczestniczył w szkoleniu w Policach na temat budżetu zadaniowego.

  1. Jest również szkolenie w temacie protokół dyplomatyczny w samorządzie, w którym weźmie udział przewodniczący.

  1. Zapytania i wolne wnioski.

  1. Radny Kazimierz Drzewiecki zapytał o podjęte przez Burmistrza działań w sprawie Europejskiego Centrum Różnorodności Biologicznej, czy jest to aktualne przy układzie dwóch Gmin.

Burmistrz poinformował, że będzie chciał wejść ze zmianą uchwały w tej sprawie. Powinniśmy dążyć do zawarcia porozumienia ze Świnoujściem z ew. możliwością wejścia gmin ościennych.

Radny Drzewiecki zauważył, że taki układ podraża nasze koszty. Jednak Burmistrz podkreślił rangę inicjatywy, jeżeli pozwoli nam to przedłużyć sezon, to koszty nie są takie wysokie, efekt jest niewymierny finansowo i trzeba spojrzeć na to globalnie, choć koszt dla Międzyzdrojów należy ocenić na kwotę 100 tys. zł. Na konwencie Burmistrzów można zaoferować włączenie się innych gmin do tematu.

  1. Radna Teresa Purgal zwróciła się z wnioskiem do Burmistrza o interwencję w sprawie zabezpieczenia posesji w sąsiedztwie stadionu na Alei Róż, gdyż uciążliwości z tego tytułu są bardzo dokuczliwe w związku z wpadaniem na posesję piłek. Należałoby jedynie przedłużyć i podnieść istniejącą tam siatkę.

Burmistrz zapewnił, że siatka zostanie podniesiona w trybie natychmiastowym.

  1. Zakończenie posiedzenia.

Przewodniczący zamknął posiedzenie.

Na tym protokół zakończono .

Protokółowała :

M.Nurkowska

7


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mirosława Nurkowska

Data wytworzenia:
18 wrz 2007

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
23 paź 2007, godz. 13:39

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
23 paź 2007, godz. 13:39