Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół ze wspólnego posiedzenia komisji stałych Rady Miejskiej w dniu 25.06.2007r


Protokół Nr 12

ze wspólnego posiedzenia komisji Rady Miejskiej

w dniu 25.06. 2007 r.

  1. Rozpoczęcie posiedzenia i stwierdzenie quorum .

Prowadzącym posiedzenie został wybrany Roman Pawłowski. Otwierając posiedzenie na podstawie listy obecności stwierdził wymagane quorum (nieobecni radni: Andrzej Kościukiewicz i Michał Sutyła), spóźnienie swoje zapowiedzieli radni: Piotr Wójcik, Beata Kiryluk) Lista obecności stanowi zał. Nr 1 i 2 do protokołu.

2.Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia.

Przewodniczący poinformował, że będzie wnioskował o zdjęcie z porządku posiedzenia wybranych uchwał, które nie są na tyle pilne, by je podejmować na najbliższej sesji RM ponieważ porządek jest bardzo obszerny i wymaga od radnych wielogodzinnej pracy, co nie jest bez znaczenia dla jakości procesowania nad uchwałami .Projekty wpłynęły w ostatnim siódmym dniu o godz. 14.00 , zatem wkradło się trochę niepotrzebnych błędów, których można było uniknąć. Przyjęty przez aklamację harmonogram sesji miał m.in. usprawnić pracę Rady Miejskiej , tymczasem tak się nie stało .

Burmistrz uzasadniał konieczność podjęcia przedłożonych uchwał , szczególnie , że kolejna sesja odbędzie się dopiero za dwa miesiące . Każdy z nas pracuje wg pewnego harmonogramu - powiedział Burmistrz , szczególnie , że zbliża się szczyt sezonu , że kończy się półrocze, chcemy uporządkować pewne sprawy, stąd takie uchwały jak również uchwały wynikające z błędów wskazanych przez RIO, które należy skorygować.To wszystko uniemożliwiało spotkania. Zatem Przewodniczący chce ukarać organ wykonawczy za to , że wykazuje się pracą .

Przewodniczący stwierdził, że gdyby uchwały wpływały sukcesywnie do biura RM umożliwiłoby to bardziej zorganizowaną pracę , zastrzegł , że nie wykazuje złej woli , ale oczekuje się partnerskiej współpracy w tym zakresie .

Pani Teresa Purgal przypomniała jak wygląda formalnie sprawa procedowania przez radnych.

Przewodniczący zaproponował następujące zmiany do porządku obrad, które powtórzy na sesji , a które należy przyjąć bezwzględna większością ustawowego składu rady.

- wykreślenie z porządku obrad punktu 13 (powtórzonego pomyłkowo) ; za przyjęciem 11 radnych

- zdjęcie punktu 10 w sprawie wyposażenia w majątek Gimnazjum Nr 1 ; za przyjęciem 11 radnych ,

- zdjęcie punktu 11 projektu uchwały w sprawie wyposażenia w majątek SP Nr 1 ; za przyjęciem 11 radnych ,

- zdjęcie punktu 12 projektu uchwały w sprawie wyposażenia w majątek SP Nr 2 ; za przyjęciem 11 radnych ,

- zdjęcie punktu 17 porządku , jednak na wniosek Pani Skarbnik , która uzasadniała konieczność utrzymania tej uchwały , Przewodniczący wycofał swój wniosek .

- zdjęcie z porządku punktu 19 w sprawie ustanowienia służebności drogi koniecznej.

Pan Flotyński opowiedział się przeciwko tej zmianie w związku z tym , że należy to omówić w przededniu sprzedaży działki . Wniosek radnego poparła również radna T. Purgal . Przewodniczący poddał pod głosowanie swój wniosek odnośnie zdjęcia z porządku punktu 17; za przyjęciem 3 radnych , przeciwko 6 radnych , wstrzymały się 3 osoby . Punkt 19 nie został zdjęty - poinformował Przewodniczący.

- zdjęcie punktu 20 w sprawie wyrażenia zgody na oddanie nieruchomości w trwały zarząd . Po wyjaśnieniach udzielonych przez insp. Edytę Konarzewską wniosek poddany pod głosowanie uzyskał 10 głosów za , wstrzymała się 1 osoba .

- zdjęcie z porządku punktu 22 dot. użyczenia nieruchomości ( działki nr 173/6) , radni wysłuchali wyjaśnień pani Edyty Konarzewskiej , po czym Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 2 radnych , przeciwko 9 radnych. Wniosek nie został przyjęty.

- proponuje się również wprowadzić do porządku na wniosek komisji Rewizyjnej punkt dot. rozpatrzenia skargi Pana Kazimierza Osowskiego , będącej przedmiotem pracy komisji rewizyjnej ; za przyjęciem 11 osób .

Zmieniony porządek stanowi zał. Nr 3 i 3a)

  1. Przyjęcie protokołu z poprzedniego wspólnego posiedzenia komisji RM.

Z protokołem z poprzedniej , wspólnej komisji z dnia 12.06.2007 r. zapoznał się radny Roman Pawłowski i Kazimierz Drzewiecki nie wnosząc uwag . Proponuje się przyjąć protokół bez odczytywania , za przyjęciem 10 radnych , 1 osoba wstrzymała się od głosu .

  1. Sprawozdanie Burmistrza Międzyzdrojów z działalności pomiędzy sesjami .

  2. Informacja Przewodniczącej ZGWW nt. sytuacji bieżącej w Związku oraz etapu realizacji przedsięwzięcia pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze ZGWW” z wykorzystanie środków z Funduszu Spójności .

  1. Projekt Uchwały Rady Miejskiej w Międzyzdrojach w sprawie przyjęcia oceny aktualności Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gminy Międzyzdroje.

Zagadnienie referowała obecna na posiedzeniu komisji urbanistka Pani Elżbieta Buszyńska, która wyjaśniła, że ocena powinna być robiona przynajmniej jeden raz w kadencji , ocenę taką zatwierdza Rada Miejska . Pojawiło się wiele różnych nowych aktów prawnych wobec wymaganych zmian unijnych . Najważniejszym aktem prawa jest „ prawo ochrony Środowiska „ wywołało to najwięcej zmian .

Mamy 13 obowiązujących planów zagospodarowania przestrzennego , które zostały zrobione na podstawie starego Studium uwarunkowań ( tylko jeden z nich został wydany w trybie obowiązującej ustawy . ) Jest to jeden z podstawowych powodów , dlaczego materiał ten winien być aktualizowany .

Wydano 180 decyzji o warunkach zabudowy na terenie Międzyzdrojów . Tereny dla których wydano decyzje zostały zobrazowane przez Panią Buszyńską .

Na podstawie nowej ustawy z 2003 r. wydano akty wykonawcze ( a studium uchwalono w 1999 ) zatem nie ma specjalnej spójności pomiędzy dokumentami . W studium bezwzględnie uwzględnia się obszary „Natura 2000” .Dla obszaru Zatoka Pomorska , zrobiono 2 lata temu pilotażowe projekty , które zdefiniowały ustalenia , które należy przenieść do planów . Bardzo wiele zależy od konstrukcji ustaleń i dlatego Gmina ściśle powinna współpracować na etapie projektowania . Plany ochrony , których jest 6 są w trakcie opracowania i jeden z nich zahacza również o Międzyzdroje .

Wśród aktów prawnych , które mają znaczenie - to również ustalenia Urzędu Morskiego odnośnie żeglugi krajowej . Międzyzdroje zostały uznane jako miejsce schronienia dla jednostek pływających .

Problem komercjalizacji wziął górę nad porządkiem urbanistycznym w Międzyzdrojach w pewnych rejonach , chodzi szczególnie o rejony wielkich blokowisk .

Sympatyczny rejon nad Starym Zdrojem to tereny , które nie zostały jeszcze objęte planem . Sam ciek jest bardzo malowniczy , niestety zaniedbany , szkoda jednak , że nie zostało on urządzony jako bulwar spacerowy ( wzdłuż cieku , który wymaga naprawienia murów oporowych )

Rejonami newralgicznymi północnej części Międzyzdrojów są tereny pomiędzy ul. Nowomyśliwską , Polną i Boh. Warszawy , wymaga to wielu zabiegów , ale jest to teren urokliwy i warto tam inwestować .

Kolejnym obszarem , który powinien uzyskać plan zagospodarowania , to tereny przybrzeżne wzdłuż Jeziora Wicko Małe i Wicko Duże wzdłuż Zalewu Szczecińskiego , które warto to zagospodarować .

Morska przystań rybacka powinna być również uwzględniona w studium , plan został opracowany na to miejsce , ale jest koszmarnie zagospodarowana i nie zachęca bynajmniej swoim wyglądem . Podobnie jak architektura wysoka tego rejonu .

--------------- wyszedł radny Wróbel ---------------------

PYTANIA

( radny W.Kotwica ) Jak się ma fakt różnorodności zabudowy pojawiającej się w Międzyzdrojach do charakteru naszego miasta, powstają obiekty o różnej wysokości i różnej architekturze , wydaje się , że Gmina nie panuje nad tym .

Odp. Nie ma żadnego instrumentu , jedynym rozwiązaniem może być sporządzenie planu z takimi zakazami , gdyż to Gmina o tym decyduje .

( radna Teresa Purgal) wyraziła pogląd , że ład przestrzenny będzie zaburzany do czasu przyjęcia planów , tymczasem powstaje wiele nowych budów, jak wygląda sprawa parkingów wobec tak dużej intensywności budownictwa w Międzyzdrojach .

Odp. Istnieje wiele przepisów umożliwiających wstrzymanie wydawanie decyzji oi warunkach zabudowy na 12 miesięcy , gmina ma prawo to zrobić do czasu uchwalenia planu .

(radny Drzewiecki ) zapytał o propozycję zmiany studium w konkretnym wymiarze , kiedy radni mogą włączyć się w ten proces .

Odp. Po dokonanej analizie, na etapie prac projektowych można się włączyć w temat . Plany miejscowe są przygotowane na polecenie Gminy , Rada ma prawo wglądu w każdej chwili .

( Roman Pawłowski) na którym etapie Rada może się zapoznać z kierunkami opracowywania ?

Odp. Wszystko się dzieje na polecenie Gminy, Rada w każdej chwili ma prawo wejrzeć w materiały .

Burmistrz wyjaśnił, że przyjmując te uchwały wspólnie będziemy stanowić nad materiałami i planować rozwiązanie każdego obszaru , wówczas dopiero prace zostaną zlecone . Burmistrz zapewnił , że wszystko będzie wspólnie omawiane .

Na tym zakończono dyskusję .

Zadysponowano przerwę 10 min.

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały za przyjęciem opowiedziało się 11 radnych ( wyszedł radny Burzyński)

Przewodniczący wnioskował o zmianę porządku, aby w tym bloku znalazł się również projekt uchwały dot. przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium, a następnie wyrażenie zgody na zbycie nieruchomości ( Promenada Gwiazd 5) , zmiana została zaakceptowana jednogłośnie.

  1. Projekt Uchwały Rady Miejskiej w Międzyzdrojach w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Międzyzdroje.

Przewodniczący pamiętając o deklaracji Pana Burmistrza , który zapewnił , że nie wyobraża sobie braku współpracy z radą poddał pod głosowanie projekt uchwały ; za przyjęciem opowiedziało się 12 radnych ( doszedł radny Jan Burzyński )

  1. Projekt Uchwały Rady Miejskiej w Międzyzdrojach w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości (Promenada Gwiazd 5).

Przewodniczący przypomniał o ustaleniach w tej sprawie z poprzedniej komisji na której omawiano ten materiał ( za przyjęciem głosowano jednogłośnie , przy 1 głosie wstrzymującym się )

Burmistrz poinformował , że prawnicy opracowują porozumienie . Do końca listopada chcemy wykazać nadwyżkę budżetową , aby mieć środki na koncie . Osobiście popiera tę inicjatywę , prosząc o przychylność .

Radny Flotyński wcześniej opowiedział się za przyjęciem tego projektu , jednak po przemyśleniu zmienił zdanie , choć jest całym sercem za zagwarantowaniem Państwu Sokół i Oleskim miejsc zastępczych na proponowane przez Burmistrz miejsca .

Radny uważa , że sprzedaż tak dużego , eksponowanego terenu nie powinna odbywać się w takim pospiechu , gdyż nie uzyska się w ten sposób odpowiedniej ceny . Plan zagospodarowania mówi bowiem o usługach przyplażowych i tak będzie to traktowane przez kontrahenta , inaczej natomiast zostanie potraktowana działka wolna , bez obciążeń z zapisanym w planie hotelem .

Burmistrz wyjaśnił , że w niczym to nie przeszkadza , a wycena będzie taka jakby była to działka wolna , zakłada się kwotę 6 mln zł. Chodzi o to , aby sprzedać działkę już dzisiaj , gdyż uzyskamy za nią dużo więcej , kwotę pomnożona przez 3 .

Radny Flotyński zrobił symulację na podstawie wiadomości z Urzędu Marszałkowskiego , że pula kwoty w rozliczeniu na ilość podmiotów ( 135) starających się o pieniądze z funduszy unijnych , daje średnią w wys. 5 mln zł. Biorąc pod uwagę naszą Gminę , nie należy chyba liczyć na zbyt dużo . Mamy budynki FWP , które nam dają takie możliwości i można się skupić na ich sprzedaży , a wystarczy to na zagwarantowanie naszych wkładów .

Burmistrz zakłada , że nie każdy się zakwalifikuje , jeżeli w 2007 roku będziemy mieli duże własne środki, to możemy dostać dużo większe pieniądze niż pozostałe gminy , które będą miały środki w późniejszych latach , jednak będzie wówczas mniej środków do podziału .

Radny Flotyński - uważa , że Burmistrz powinien zgłosić promesę na kredyt , która również daje takie możliwości .

Promesą będą posługiwały się wszystkie Gminy - odpowiedział Burmistrz , które będą starały się o środki . Na pewno inaczej będzie traktowana Gmina , która ma środki na koncie. Poza tym wycena niczym nie będzie się różniła. Przetarg nie musi dać rozstrzygnięcia , zawsze można się z niego wycofać , jeśli nie spełni naszych oczekiwań .

Radny Drzewiecki jest przeciwny sprzedaży ,uważa bowiem , że nie należy się z tym spieszyć . Jest to jedna z ostatnich działek , z czego będziemy realizowali wszystkie inne inwestycje . Wartość nieruchomości nie będzie spadała w Międzyzdrojach .

Radna Beata Kiryluk odbyła szkolenia w zakresie środków unijnych i wie , że aby otrzymać środki z Unii , należy wykazać własne środki . Proponuje przerwać dyskusję , każdy w założeniach przedwyborczych mówił o rozwoju Międzyzdrojów , a jak można tego dokonać , jeśli nie na zasadzie pozyskiwania tych środków z puli środków unijnych .

Radna zwróciła się również do Burmistrza z zapytaniem, czy nie należy zagwarantować PP Oleskim i Sokołom zapisu odnośnie zapewnienia im miejsca zastępczego.

Burmistrz odpowiedział, że Gmina zobowiązuje się do wskazania zastępczej lokalizacji , tak jest to zagwarantowane w porozumieniu , które niebawem zostanie podpisane. Osobiście Burmistrz nie widzi potrzeby czekania. Wszędzie mówi się o konieczności korzystania ze środków unijnych , a teraz kiedy jawi się taka szansa , rezygnujemy z szansy .

Przewodniczący Rady jest zdania, że do zabezpieczenia środków jest potrzebne źródło pokrycia , mamy źródło kredytowe z którego można skorzystać , przypomniał również, że jest uchwała z poprzedniej kadencji , w której jest 9 zadań do realizacji . Zatem propozycja radnego Foltyńskiego jest trafna i przetarg nieograniczony może przynieść dużo więcej korzyści ze sprzedaży , ale już z zapisem w planie zagospodarowania .

Burmistrz uważa , że wycena działki za 6 mln zł. nie znaczy wcale , że nie możemy uzyskać więcej . Uważa , że argumenty nie są zasadne . Jeśli chodzi o zabezpieczenie środków na Fundusz Spójności , nie jest powiedziane , że to będzie w tej kadencji . Ujęcia wody są niezagrożone przy istniejących inwestycjach . W najbliższym czasie nie ma takiego zagrożenia jeśli chodzi o Międzyzdroje . Pamiętajmy o tym , że ceny działek wzrosną w momencie jeśli będziemy inwestować .

Zdaniem radnego Pawłowskiego dosyć sceptycznie Burmistrz podchodzi do Funduszu Spójności , podstawowym celem przystąpienia do Funduszu były właśnie problemy z wodą.

Zdaniem radnego Drzewieckiego , ZGWW będzie potrzebował duże pieniądze i jest to potrzebne już dzisiaj .

Radny Flotyński zaproponował wstrzymać się z tą sprzedażą .

Na pytanie radnego Drzewieckiego, czy wstrzymanie sprzedaży wpłynie na porozumienie z PP Oleskimi i Sokół . Burmistrz odpowiedział , że nie ma potrzeby podpisywania porozumienia . Inwestycje będą opłacalne w tej części promenady jeśli powstanie hotel , gdyż to napędzi całą koniunkturę . Pamiętajmy o wyborach w 2010 r. , nie wiemy jakie będą wówczas uwarunkowania polityczne.

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały za przyjęciem opowiedziało się 7 radnych , przeciwko 4 , wstrzymała się 1 osoba . Uchwała przeszłą .

- Przewodniczący zarządził 5 min. przerwę ---------------

  1. Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu i zmian w budżecie na rok 2007.

Zagadnienie referowała Pani Konarzewska, wobec braku pytań Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały z autopoprawką Burmistrza za przyjęciem opowiedziało się 11 radnych ( wyszła pani Kiryluk )

Przewodniczący zaproponował rozpatrzenie punktu 10 zmiany uchwały Nr III/17/06 z 20 XII 2006 r., radni wyrazili akceptację odnośnie zmiany porządku .

  1. Projekt Uchwały Rady Miejskiej w Międzyzdrojach w sprawie zmiany uchwały Nr III/17/06 Rady Miejskiej w Międzyzdrojach z dnia 20 grudnia 2006 roku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Międzyzdroje na 2007 rok

Pani Konarzewska dokonała wprowadzenia do tematu .

Radna Teresa Purgal zapytała o poz. 44 załącznika, zapytała na jakim etapie jest inwestycja w Gimnazjum, czy nie będzie za późno na inwestycji . Podobne pytanie dotyczy przebudowy klatki schodowej , czy zadanie to jest wpisane proforma , czy faktycznie.

Odp. Musi być najpierw pokrycie ze sprzedaży , dlatego wówczas przystąpimy do procedury przetargowej powinniśmy zdążyć .

Kto ma realizować inwestycje Parafii w Lubinie - Proboszcz czy Gmina?

Odp. Parafia będzie występowała o środki pomocowe , a Gmina zabezpieczy wkład własny .

Przewodniczący zamknął dyskusję i poddał pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem uchwały opowiedziało się 12 radnych .

Radna Kiryluk ( budowa boiska w Gimnazjum , kiedy rozpocznie się inwestycja ? )

Odp. Jest 200 tys. zł. na ten cel ze środków zewnętrznych .

Co z klimatyzacją w Sali Ślubów ? wpłynęły 2 ofert rozbieżne w cenie , należy to przeanalizować skąd taka różnica , chcemy to zrobić w bieżącym sezonie .

Zamknięto dyskusję , za przyjęciem projektu uchwały opowiedziało się 12 radnych (jednogłośnie).

  1. Projekt Uchwały Rady Miejskiej w Międzyzdrojach w sprawie zakresu i formy

informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Międzyzdroje za pierwsze półrocze oraz zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania planu finansowego jednostek za pierwsze półrocze.

Chodzi o realizację wytycznych RIO, zagadnienie zreferowała Pani Wanda Konarzewska. W związku z brakiem pytań Przewodniczący zamknął dyskusję, za przyjęciem opowiedziało się 12 radnych ( jednogłośnie .)

  1. Projekt Uchwały Rady Miejskiej w Międzyzdrojach w sprawie zmiany Uchwały Nr III/19/06 z dnia 20 grudnia 2006r. Rady Miejskiej w Międzyzdrojach w sprawie wydatków budżetowych, których niezrealizowane planowane kwoty nie wygasają z upływem roku budżetowego 2006.

Zgodnie z wnioskiem inwestycji dokonuje się zmian w zadaniach, zadania te omówił Pan Tadeusz Konopacki kierownik ITI .

Przewodniczący zamknął dyskusję i poddał pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 12 radnych ( jednogłośnie ) .

  1. Projekt uchwały w sprawie akceptacji wartości jednego punktu w złotych dla Zakładu Ochrony Środowiska w Międzyzdrojach .

Zgodnie z wystąpieniem kierownictwa ZOŚ popartego opinią Związków Zawodowych podwyższono płace o 20 %.

Radna Teresa Purgal na podstawie tabeli zaszeregowania niekoniecznie się można zorientować w tych płacach, dlatego wnioskuje o to , aby to wyjaśnić do sesji i uzupełnić o czytelną tabelę.

Czy jest sens podejmowani uchwały na poziomie 50 gr., dlaczego nie rozejrzymy się jak to będzie skutkowało na pojedynczego człowieka.

Radny Flotyński zgłosił wniosek odnośnie zamknięcie dyskusji , za przyjęciem jednogłośnie .

Przewodniczący zamknął dyskusję i poddał pod głosowanie projekt uchwały, zobowiązując się, że zaprosi kierownika na sesję; za przyjęciem opowiedziało się 12 radnych (jednogłośnie).

  1. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/255/04 RM w M-jach z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie zasad usytuowania na terenie Gminy Międzyzdroje miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych .

Tytułem wstępu głos zabrał Burmistrz informując, że zmienia się jedynie paragraf 3 pkt 1, chodzi o to, aby osoby wyłonione w przetargu funkcjonowały na tych samych zasadach.

Otwarto dyskusję.

Radny Drzewiecki jest przeciwnikiem sprzedaży napojów alkoholowych na plaży. Mamy już takie doświadczenia z gastronomią na plaży, znamy z autopsji takie problemy. Radny zasięgną również opinii mieszkańców , którzy nie widzą takiego rozwiązania .

Radny Pawłowski jest przeciwnikiem tworzenia prawa miejscowego pod konkretny podmiot i dlatego będzie głosował przeciwko . Należy również sprawdzić porozumienie zawarte ze Starostą w tym zakresie , które ogranicza sprzedaż alkoholu na plaży, a z porozumień należy się wywiązywać .Nie jest wykluczone, ze przetarg z taka informacją o możliwości sprzedaży alkoholu dałby lepsze rozstrzygnięcie cenowe .

Burmistrz wyjaśnił, że Starosta zwracał się jedynie z zapytaniem o ilość punktów alkoholowych. Poza tym kwota 65 tys. zł. jakie otrzymaliśmy za dzierżawę plaży zabezpiecza nam stypendia sportowe, które możemy dzięki temu zrealizować, jeśli chodzi o przetarg podmiot nie zwrócił uwagi, że nie ma tam możliwości sprzedaży alkoholu , pewno z taką wiedzą nie przystąpiłby do przetargu .

Radny Rafał Wolny uważa, że alkohol na plaży nie jest jednak dobrym rozwiązaniem ponieważ plaża jest naszym najważniejszym produktem i wiążą się z tym różne konsekwencje, czy jesteśmy przygotowani do tego zagadnienia pod względem obsługi ratowniczej .Radny zasięgnął informacji, że w Gdańsku i w Gdyni jest całkowity zakaz sprzedaży alkoholu na plaży, w Sopocie można podawać alkohol od godz. 9 do 18.00 zatem o czymś to świadczy.

Przewodniczący zamknął dyskusję poddając pod głosowanie projekt uchwały; za przyjęciem 9 radnych , przeciwko 3 osoby . komisje poparły projekt uchwały.

-------------- zarządzono 10 min. przerwę -------------------------

Po przerwie ………..

  1. Projekt Uchwały Rady Miejskiej w Międzyzdrojach w sprawie zmiany Uchwały Nr VI/45/07 Rady Miejskiej w Międzyzdrojach z dnia 7 marca 2007r. w sprawie zatwierdzenia zestawienia przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na rok 2007.

Przewodniczący otworzył dyskusję i z powodu braku chętnych do zabrania głosu zamknął ją, poddając pod głosowanie projekt uchwały, za przyjęciem 8 radnych obecnych na sali.

  1. Projekt Uchwały Rady Miejskiej w Międzyzdrojach w sprawie użyczenia nieruchomości (część działki nr 173/6).

Wobec braku chętnych do zabrania głosu Przewodniczący zamknął dyskusję i poddał pod głosowanie projekt uchwały , za przyjęciem opowiedziało się 8 radnych .

  1. Projekt Uchwały Rada Miejskiej w Międzyzdrojach w sprawie zmiany nazwy ulicy w Międzyzdrojach.

Wpłynął wniosek Rady Parafialnej na zmianę nazwy ulicy Kościelnej na Schody Św. Piotra Apostoła i nadanie skwerowi przy kościele imienia księdza arcybiskupa Stefana Kardynała Wyszyńskiego. Sprawa została wyjaśniona, jeżeli chodzi o skwer to nie ma możliwości prawnej, gdyż jest to w gestii parafii jako właściciela. Zmiana nazwy ulicy nie powoduje żadnych kosztów ze strony Gminy i mieszkańców.

Za przyjęciem projektu uchwały opowiedziało się 8 radnych . ( jednogłośnie )

  1. Projekt Uchwały Rady Miejskiej w Międzyzdrojach w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi.

Temat omawiany wielokrotnie przy udziale radnych Wolina, chodzi o wspólne przedsięwzięcie odpadów stałych przez Zakład Ochrony Środowiska ZGKiM w Wolinie . Wolin buduje sortownie a my kupujemy śmieciarkę i ładowarkę.

Radny Kotwica odniósł się do artykułów prasowych o R XXI .

Burmistrz wyjaśnił , ze uczestniczył w konwencie , nie wierzy się za bardzo, że R-XXI uzyska środki na ten cel, opinie są bardzo podzielone część Burmistrzów wyraża pogląd, że najlepszą lokalizacją będzie Recław i powinniśmy zrobić wszystko, aby tam umiejscowić nasze odpady. Zatem zdania są podzielone, choć nieufność w stosunku R-XXI jest widoczna . Bez względu na uzgodnienia sprzęt zakupiony przez nas będzie potrzebny.

Wiceburmistrz omówił swoją wizytę w Szwecji, gdzie zapoznał się ze szwedzkim rozwiązaniami w zakresie gospodarki odpadami.

--------------- doszli radni : Wójcik , Duszyński , Bobek, Drzewiecki , stan 12 radnych ----------

Taki system zostanie przedstawiony na konwencie Burmistrzów w sierpniu do zaopiniowania.

Przewodniczący zamknął dyskusję, poddając pod głosowanie projekt uchwały, za przyjęciem opowiedziało się 12 radnych obecnych na sali.

19 . Projekt uchwały w sprawie ustanowienia służebności drogi koniecznej .

Tytułem wstępu głos zabrał Burmistrz; powstał projekt rozbudowy „Aurory” w związku z czym należy rozwiązać sprawę istniejącej tam trafostacji, stąd przedstawiona propozycja. Po uzgodnieniach ustalono, że przedstawione rozwiązanie jest najlepsze. Tracimy 2 miejsca parkingowe obok płotu, tymczasem zyskujemy nowe miejsca pracy i pieniądze za działkę oraz za umożliwienie służebności.

Jaki będzie dojazd do działki 217 po sprzedaniu działki ( od strony promenady koło kiosku ).

Zdaniem radnego Foltyńskiego dojazd będzie bardzo utrudniony i skomplikowany, dlatego uważa, że stworzy to precedens dla innych użytkowników .

Radny Drzewiecki stwierdził, że w przypadku gdy przejazd będzie przez parking, tracimy część powierzchni i traci on swoja funkcję . Zaproponował , aby zrobić przejazd bokiem przy garażach .

Zdaniem radnego Kotwicy jest to precedens, nie można umożliwiać przejazdu przez parking MDK, gdyż otworzy to roszczenia innym zainteresowanym .

Radny Adam Jakubowski jest to już pewien etap inwestycyjny , jest zgoda na rozbudowę , nie należy utrudniać inwestycji skoro tak się stało , te dwa miejsca parkingowe to najmniej szkodliwe posunięcie , większe aniżeli blokowanie całej inwestycji .

Gdyby kolejność była inna to na pewno nie byłoby problemu - powiedział radny Mateusz Flotyński .

Nie czujmy się urażeni tylko znajdźmy rozwiązanie - zaapelował Burmistrz .

Przewodniczący Rady wyraził obawę, że problem będzie z działką 221/2 ponieważ parking MDK będzie stanowił parking dla tego użytkownika , gdyż nie będzie miał innej możliwości.

Zarządzono 10 min. przerwę …………..

Po przerwie Radna Teresa Purgal , po konsultacjach z pozostałymi radnymi , postawiła wniosek o odłożenie projektu uchwały na kolejną sesję, celem przedstawienia kompleksowego rozwiązanie służebności drogi dla wszystkich podmiotów korzystającej z tej możliwości dla wszystkich podmiotów , w tym kina i trafostacji.

Przewodniczący poddał pod głosowanie zgłoszony wniosek , za przyjęciem opowiedziało się 6 radnych , przeciwko było 2 radnych , wstrzymało się od głosu 2 radnych . Uchwała została odłożona . Uchwałę przekazuje się do dalszych prac komisji .

20 Projekt Uchwały Rady Miejskiej w Międzyzdrojach w sprawie wyrażenia zgody

na zawarcie przez Gminę Międzyzdroje Porozumienia Międzygminnego z Gminą - Miastem Świnoujście, Gminą Wolin, Gminą Dziwnów w sprawie utworzenia Europejskiego Centrum Różnorodności Biologicznej Wolin - Uznam.

Radny Kazimierz Drzewiecki przypomniał zgłoszone przez siebie wnioski z 18 czerwca br., które nie zostały uwzględnione do których ustosunkował się Pan Henryk Nogala - Sekretarz Gminy . Radny przyjął wyjaśnienia na które wyraża zgodę . Wszystko zostało uzgodnione z panią Urszula Jakuczun .

Przewodniczący zamknął dyskusję poddając pod głosowanie projekt uchwały za przyjęciem opowiedziało się 10 radnych obecnych na posiedzeniu .

  1. Projekt uchwały Rady Miejskiej w Międzyzdrojach w sprawie skargi Pana Kazimierza Osowskiego na działalność Kierownika Zakładu Ochrony Środowiska.

Zagadnienie zreferował Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Kazimierz Drzewiecki .Prośba o przyjęcie projektu uchwały odnośnie uznania skargi za zasadną .

Przewodniczący poinformował, że skarga była konsultowana z Radcą Prawnym i na podstawie tej opinii została zakwalifikowana do rozpatrzenia w trybie skargi .

Wiceprzewodniczący poinformował, że kierownik ZOŚ naprawił swój błąd, aczkolwiek nie usprawiedliwia to w żaden sposób zaistniałego niedopatrzenia .

Radny wniósł o poprawienie podstawy prawnej .

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały dot. skargi uznanej przez komisje jako zasadną; za przyjęciem opowiedziało się 10 radnych .

26. Interpelacje radnych .

27. Wolne wnioski i zapytania .

W ramach wolnych wniosków głos zabrał Prezes Stowarzyszenia „Radość” pan Mrówczyński odnośnie użyczenia nieruchomości po byłym ZUS przy ul. Zwycięstwa na rzecz Stowarzyszenia . W związku z bardzo złym stanem technicznym obiektu nie ma możliwości zaadoptowania tego bez przeprowadzenia remontu . Zostaną poczynione starania o środki unijne , jednak na dzisiaj Stowarzyszenie potrzebuje pomocy finansowej .

Przewodniczący poinformował, że dzisiaj ta dyskusja nie ma odniesienia wymagana jest ocena kosztowa oraz zastanowienia się czy Gminę stać na ten remont, czy znajdą się pieniądze w budżecie, jest to temat do dyskusji .

Radna Teresa Purgal :

1. Czy istnie wola na użyczenie tego obiektu Stowarzyszeniu .

2. Czy Burmistrz przyjmie do konsultacji założenia Stowarzyszenia co do remontu .

3. Czy umowę użyczenia można podpisać przed remontem ?

Przewodniczący zaproponował Stowarzyszeniu złożenie na piśmie wniosku w tej sprawie do którego Burmistrz będzie musiał się ustosunkował .

Wiceburmistrz będzie pilotował sprawę odnośnie pozyskania środków w ramach środków unijnych .

Przewodniczący przedstawił bieżącą korespondencję :

- pana Wojciecha Kobera w sprawie wydzierżawienia obiektu na Ludowej 9 ( Radni głosowali za negatywnym załatwieniem sprawy 8 głosami )

- omówił sprawę wyboru ławników w sprawie pracy , ale nie wpłynął żaden wniosek w tej sprawie .

- w biurze RM są wnioski w sprawie planów zagospodarowania promenady oraz wnioski MTBS .

- Starosta przysłał zaproszenie do radnych na spotkanie 29.06.2007 r. na Galę Konkursu Gospodarczego .

28. Zakończenie obrad .

Przewodniczący zakończył wspólne posiedzenie komisji , zamykając posiedzenie .

Na tym protokół zakończono .

4


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Marta Trojan

Data wytworzenia:
16 lip 2007

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
16 lip 2007, godz. 10:19

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
16 lip 2007, godz. 10:19