Zarządzenie nr 131/PPZ/2009 Burmistrza Międzyzdrojów z dnia 09 lipca 2009 roku w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej
ZARZĄDZENIE NR 131/PPZ/2009
Burmistrza Międzyzdrojów
z dnia 09 lipca 2009 roku
w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej
Na podstawie art. 8 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717 z późniejszymi zmianami) oraz art.7 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz.1591) Burmistrz Miasta Międzyzdroje zarządza, co następuje:
§1.
1. Powołuje się Gminną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną zwaną dalej Komisją,
w skład której wchodzą:
Pani Elżbieta Buszyńska, zam. Szczecin 70-784, ul.Botaniczna 96
Pan Marek Gruntke zam. Szczecin 71-278, ul.Grzegorza z Sanoka 36
Pani Urszula Pyzik zam. Międzyzdroje 72-500, ul.Emilii Plater 12C/3
Pani Anna Siekierska zam. Kołobrzeg 78-100, ul.Aleksandra Fredry 7B/42
Pan Maciej Siekierski zam. Kołobrzeg 78-100, ul.Aleksandra Fredry 7B/42
Pan Rafał Ziółkowski zam. Świnoujście 72-600, ul.Mazurska 1
2. Przewodniczącym Komisji mianowana zostaje Pani Anna Siekierska.
§2.
Organizację oraz tryb działania Komisji określa Regulamin Komisji, stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 3.
Wydatki związane z działalnością Komisji pokrywane są z budżetu Gminy Międzyzdroje w ramach środków zaplanowanych na działalność z zakresu planowania przestrzennego.
§ 4.
Powołana w §1 Komisja pełni jednocześnie funkcję organu doradczego na mocy zawartego porozumienia.
§ 5.
Nadzór nad wdrożeniem i koordynację działań wiązanych z realizacją postanowień niniejszego zarządzenia powierza się Zastępcy Burmistrza.
§ 6.
Traci moc Zarządzenie Nr 190/PPZ/2007 Burmistrza Miasta Międzyzdroje z dnia 7 września 2007r.
§ 7.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr /PPZ/2009 ?
Burmistrza Międzyzdrojów
z dnia lipca 2009r.
REGULAMIN
GMINNEJ KOMISJI URBANISTYCZNO-ARCHITEKTONICZNEJ
§1.
Gminna Komisja Urbanistyczno-Architektoniczna działa na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717 z późniejszymi zmianami) oraz art.7 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz.1591)) oraz Zarządzenia Burmistrza Międzyzdrojów Nr PPZ/2009 z dnia lipca 2009r.
§ 2.
Organizację i tryb działania Komisji określa niniejsze zarządzenie.
§ 3.
1. Komisja działa na rzecz Gminy Międzyzdroje.
2. Siedzibą Komisji jest Urząd Miejski w Międzyzdrojach.
3. Komisja pełni funkcję organu doradczego Burmistrza Międzyzdrojów w sprawach
planowania i zagospodarowania przestrzennego gminy.
4. Komisja pełni funkcję organu doradczego wójta, burmistrza albo prezydenta miasta
Innej gminy na podstawie porozumienia, o którym mowa w art. 8 ust. 4 ustawy z dnia
27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2003 r.
Nr 80, poz. 717 z późniejszymi zmianami).
§ 4.
1. Do zadań Komisji w szczególności należy:
opiniowanie projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy lub ich zmian,
opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub ich zmian,
opiniowanie analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy,
ocena postępów w opracowywaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i wieloletnich programów ich sporządzania,
wydawanie na wniosek Burmistrza Międzyzdrojów opinii w sprawach:
innych opracowań planistyczno-projektowych,
interpretacji miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
projektów decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
§ 5.
1. W skład Komisji wchodzi 3 - 6 członków.
2. Przewodniczący oraz członkowie powoływani i odwoływani są w drodze odrębnego
zarządzenia.
3. Członkowie Komisji muszą mieć wykształcenie i przygotowanie fachowe związane
bezpośrednio z teorią i praktyką planowania przestrzennego, w tym co najmniej
połowa z nich musi być rekomendowana przez branżowe stowarzyszenia i samorządy
zawodowe.
§ 6.
1. Członkowie Komisji w drodze wyborów, na pierwszym posiedzeniu Komisji powołują
Wiceprzewodniczącego oraz Sekretarza Komisji.
2. Przewodniczący Komisji odpowiada za formułowanie ustaleń z posiedzeń Komisji
oraz reprezentuje ją na zewnątrz.
3. Sekretarz Komisji odpowiada za merytoryczny nadzór nad całokształtem obsługi
Technicznej prac Komisji, w tym sporządzaniem protokołów z posiedzeń.
4. Posiedzeniem Komisji kieruje Przewodniczący Komisji, a pod jego nieobecność
Wiceprzewodniczący.
5. Przewodniczący Komisji może zwołać posiedzenie Komisji także na wniosek
Burmistrza Międzyzdrojów. Przepis § 3 ust 4. stosuje się odpowiednio.
§ 7.
1. Na posiedzenie Komisji mogą być zapraszani przedstawiciele właściwych
samorządów terytorialnych, pracownicy administracji publicznej odpowiedzialni
za gospodarkę przestrzenną oraz przedstawiciele innych organów i instytucji.
2. W posiedzeniach Komisji biorą udział autorzy opracowań rozpatrywanych na tych
posiedzeniach.
§ 8.
1. Tematykę i terminy posiedzeń oraz listę osób zaproszonych do uczestnictwa
w posiedzeniu Komisji ustala Przewodniczący Komisji w uzgodnieniu z Burmistrzem.
2. Zawiadomienie członków Komisji o terminie mającego się odbyć posiedzenia oraz
zaproszenie osób przewidzianych do udziału w posiedzeniach Komisji należy wysłać
za potwierdzeniem odbioru lub drogą elektroniczną, co najmniej 7 dni przed
terminem posiedzenia.
§ 9.
W przypadku braku możliwości wydania opinii przez Komisję, Przewodniczący Komisji może zaproponować Burmistrzowi podmioty, którym powinno zlecić się wykonanie odpowiednich opinii lub ekspertyz. Przepis §3 ust 4. stosuje się odpowiednio.
§ 10.
1. Przewidziane do rozpatrzenia przez Komisję opracowanie wraz z opiniami i
ekspertyzami powinno być udostępnione do wglądu członkom Komisji, co najmniej na
3 dni przed terminem posiedzenia.
2. Termin i miejsce udostępnienia materiałów, o których mowa w ust. 1 powinny być
podane w zawiadomieniu o posiedzeniu Komisji.
3. Opinie lub ekspertyzy powinny być złożone u Sekretarza Komisji najpóźniej na 5 dni
przed terminem posiedzenia Komisji.
§ 11.
Członkowie Komisji, obecni na posiedzeniu Komisji zobowiązani są do podpisania listy obecności.
§ 12.
1. Komisja w toku dyskusji opracowuje założenia do projektów opinii.
2. Przewodniczący i Wiceprzewodniczący Komisji upoważnieni są do przyjęcia protokołu
z posiedzenia Komisji oraz zredagowania opinii w oparciu o ustalenia wynikające
z przeprowadzonej dyskusji. Opinia prezentowana jest członkom Komisji na kolejnym
posiedzeniu. Członkowie Komisji mogą zgłaszać uwagi do przedstawionej opinii.
3. W przypadku, gdy członek Komisji jest jednocześnie członkiem zespołu autorskiego
rozpatrywanego opracowania, na czas dyskusji w tym zakresie podlega wyłączeniu z
prac Komisji i nie bierze udziału w głosowaniu.
4. Protokół z posiedzenia Komisji podpisuje Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący
Komisji oraz Sekretarz Komisji.
§ 13.
Członkowie Komisji zobowiązani są do:
aktywnego uczestnictwa w pracach Komisji oraz realizacji celów i zadań Komisji,
przestrzegania Regulaminu i Uchwał Komisji,
przestrzegania zasad etycznego postępowania, nienaruszania interesu publicznego, zachowania zasad obiektywności i bezstronności w sprawach objętych zakresem działania Komisji.
§ 14.
1. Opinie Komisji są wydawane w formie Uchwał.
2. Komisja jest zobowiązana do wydania opinii w ciągu 14 dni licząc od dnia wpływu
wniosku od Burmistrza; w sprawach szczególnie skomplikowanych termin ulega
wydłużeniu o dodatkowe 14 dni.
3. Uchwały Komisji są ważne, jeśli w jej posiedzeniu uczestniczy, co najmniej 3
Członków Komisji, w tym Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący Komisji.
4. Komisja podejmuje uchwały większością głosów; w przypadku równości głosów
decyduje głos prowadzącego posiedzenie Komisji.
§ 15.
Raz w roku, w terminie do 30 marca Komisja przekazuje Burmistrzowi roczny raport, który poza opiniami sformułowanymi na piśmie powinien zawierać omówienie dyskutowanych opracowań oraz ocenę zmian w planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym gminy, ocenę postępów w opracowywaniu planów miejscowych oraz ocenę aktualności studium i planów miejscowych.
§ 16.
1. Za każdorazowe uczestnictwo w pracach Komisji, członkom Gminnej Komisji
Urbanistyczno-Architektonicznej na podstawie listy obecności, podpisanej przez
Przewodniczącego, a w razie jego nieobecności przez Wiceprzewodniczącego,
potwierdzonej przez Burmistrza przysługuje wynagrodzenie w wysokości 80 % brutto
minimalnego wynagrodzenia (aktualnego na dany rok kalendarzowy).
2. W przypadku, gdy w trakcie jednego posiedzenia Komisja opiniuje więcej niż jeden
projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, wynagrodzenie o
którym mowa w ust.1 powiększa się o kwotę odpowiadającą ilości planów do
zaopiniowania, traktując je jako wynagrodzenie za odrębne posiedzenia.
3. Członkom Komisji pokrywa się również koszty przejazdu w sprawach związanych
z działalnością Komisji, według oświadczenia na liście obecności, zgodnie
z aktualnym wskaźnikiem ryczałtu samochodowego, ustalanym według przepisów
Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 roku w sprawie
warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów
służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących
własnością pracodawcy.
.4. Wypłata należności o których mowa w ust. 1, 2 i 3 następuje na podstawie
wystawionej faktury lub rachunku w terminie 7 dni od daty przedłożenia faktury lub
rachunku.
§ 17.
1. W przypadku powierzenia Komisji funkcji organu doradczego innej gminy, koszty
działania Komisji pokrywa gmina na rzecz, której Komisja działa, na zasadach
określonych w porozumieniu, o którym mowa w § 3 ust. 3 niniejszego regulaminu.
2. Warunki lokalowo-administracyjno-biurowe dla pracy Komisji zapewnia Burmistrz.
§ 18.
Postanowienia niniejszego regulaminu znajdują odpowiednie zastosowanie w przypadku powierzenia Komisji pełnienie funkcji organu doradczego innej gminy w trybie, o którym mowa w art. 8 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
§ 19.
Zmiana Regulaminu Komisji wymaga pisemnej formy zarządzenia.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Urszula Pyzik Data wytworzenia:
09 lip 2009
Osoba dodająca informacje
Marta Trojan Data publikacji:
22 lip 2009, godz. 08:50
Osoba aktualizująca informacje
Marta Trojan Data aktualizacji:
22 lip 2009, godz. 08:50