Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Międzyzdrojach

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie nr 131/PPZ/2009 Burmistrza Międzyzdrojów z dnia 09 lipca 2009 roku w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej


  • ZARZĄDZENIE NR 131/PPZ/2009

  • Burmistrza Międzyzdrojów

  • z dnia 09 lipca 2009 roku

w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej

Na podstawie art. 8 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717 z późniejszymi zmianami) oraz art.7 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz.1591) Burmistrz Miasta Międzyzdroje zarządza, co następuje:

§1.

1. Powołuje się Gminną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną zwaną dalej Komisją,

w skład której wchodzą:

  1. Pani Elżbieta Buszyńska, zam. Szczecin 70-784, ul.Botaniczna 96

  2. Pan Marek Gruntke zam. Szczecin 71-278, ul.Grzegorza z Sanoka 36

  3. Pani Urszula Pyzik zam. Międzyzdroje 72-500, ul.Emilii Plater 12C/3

  4. Pani Anna Siekierska zam. Kołobrzeg 78-100, ul.Aleksandra Fredry 7B/42

  5. Pan Maciej Siekierski zam. Kołobrzeg 78-100, ul.Aleksandra Fredry 7B/42

  6. Pan Rafał Ziółkowski zam. Świnoujście 72-600, ul.Mazurska 1

2. Przewodniczącym Komisji mianowana zostaje Pani Anna Siekierska.

§2.

Organizację oraz tryb działania Komisji określa Regulamin Komisji, stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 3.

Wydatki związane z działalnością Komisji pokrywane są z budżetu Gminy Międzyzdroje w ramach środków zaplanowanych na działalność z zakresu planowania przestrzennego.

§ 4.

Powołana w §1 Komisja pełni jednocześnie funkcję organu doradczego na mocy zawartego porozumienia.

§ 5.

Nadzór nad wdrożeniem i koordynację działań wiązanych z realizacją postanowień niniejszego zarządzenia powierza się Zastępcy Burmistrza.

§ 6.

Traci moc Zarządzenie Nr 190/PPZ/2007 Burmistrza Miasta Międzyzdroje z dnia 7 września 2007r.

§ 7.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr /PPZ/2009 ?

Burmistrza Międzyzdrojów
z dnia lipca 2009r.

REGULAMIN

GMINNEJ KOMISJI URBANISTYCZNO-ARCHITEKTONICZNEJ

§1.

Gminna Komisja Urbanistyczno-Architektoniczna działa na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717 z późniejszymi zmianami) oraz art.7 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz.1591)) oraz Zarządzenia Burmistrza Międzyzdrojów Nr PPZ/2009 z dnia lipca 2009r.

§ 2.

Organizację i tryb działania Komisji określa niniejsze zarządzenie.

§ 3.

1. Komisja działa na rzecz Gminy Międzyzdroje.

2. Siedzibą Komisji jest Urząd Miejski w Międzyzdrojach.

3. Komisja pełni funkcję organu doradczego Burmistrza Międzyzdrojów w sprawach

planowania i zagospodarowania przestrzennego gminy.

4. Komisja pełni funkcję organu doradczego wójta, burmistrza albo prezydenta miasta

Innej gminy na podstawie porozumienia, o którym mowa w art. 8 ust. 4 ustawy z dnia

27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2003 r.

Nr 80, poz. 717 z późniejszymi zmianami).

§ 4.

1. Do zadań Komisji w szczególności należy:

  1. opiniowanie projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy lub ich zmian,

  2. opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub ich zmian,

  3. opiniowanie analiz zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy,

  4. ocena postępów w opracowywaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i wieloletnich programów ich sporządzania,

  5. wydawanie na wniosek Burmistrza Międzyzdrojów opinii w sprawach:

    1. innych opracowań planistyczno-projektowych,

    2. interpretacji miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

    3. projektów decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.

§ 5.

1. W skład Komisji wchodzi 3 - 6 członków.

2. Przewodniczący oraz członkowie powoływani i odwoływani są w drodze odrębnego

zarządzenia.

3. Członkowie Komisji muszą mieć wykształcenie i przygotowanie fachowe związane

bezpośrednio z teorią i praktyką planowania przestrzennego, w tym co najmniej

połowa z nich musi być rekomendowana przez branżowe stowarzyszenia i samorządy

zawodowe.

§ 6.

1. Członkowie Komisji w drodze wyborów, na pierwszym posiedzeniu Komisji powołują

Wiceprzewodniczącego oraz Sekretarza Komisji.

2. Przewodniczący Komisji odpowiada za formułowanie ustaleń z posiedzeń Komisji

oraz reprezentuje ją na zewnątrz.

3. Sekretarz Komisji odpowiada za merytoryczny nadzór nad całokształtem obsługi

Technicznej prac Komisji, w tym sporządzaniem protokołów z posiedzeń.

4. Posiedzeniem Komisji kieruje Przewodniczący Komisji, a pod jego nieobecność

Wiceprzewodniczący.

5. Przewodniczący Komisji może zwołać posiedzenie Komisji także na wniosek

Burmistrza Międzyzdrojów. Przepis § 3 ust 4. stosuje się odpowiednio.

§ 7.

1. Na posiedzenie Komisji mogą być zapraszani przedstawiciele właściwych

samorządów terytorialnych, pracownicy administracji publicznej odpowiedzialni

za gospodarkę przestrzenną oraz przedstawiciele innych organów i instytucji.

2. W posiedzeniach Komisji biorą udział autorzy opracowań rozpatrywanych na tych

posiedzeniach.

§ 8.

1. Tematykę i terminy posiedzeń oraz listę osób zaproszonych do uczestnictwa

w posiedzeniu Komisji ustala Przewodniczący Komisji w uzgodnieniu z Burmistrzem.

2. Zawiadomienie członków Komisji o terminie mającego się odbyć posiedzenia oraz

zaproszenie osób przewidzianych do udziału w posiedzeniach Komisji należy wysłać

za potwierdzeniem odbioru lub drogą elektroniczną, co najmniej 7 dni przed

terminem posiedzenia.

§ 9.

W przypadku braku możliwości wydania opinii przez Komisję, Przewodniczący Komisji może zaproponować Burmistrzowi podmioty, którym powinno zlecić się wykonanie odpowiednich opinii lub ekspertyz. Przepis §3 ust 4. stosuje się odpowiednio.

§ 10.

1. Przewidziane do rozpatrzenia przez Komisję opracowanie wraz z opiniami i

ekspertyzami powinno być udostępnione do wglądu członkom Komisji, co najmniej na

3 dni przed terminem posiedzenia.

2. Termin i miejsce udostępnienia materiałów, o których mowa w ust. 1 powinny być

podane w zawiadomieniu o posiedzeniu Komisji.

3. Opinie lub ekspertyzy powinny być złożone u Sekretarza Komisji najpóźniej na 5 dni

przed terminem posiedzenia Komisji.

§ 11.

Członkowie Komisji, obecni na posiedzeniu Komisji zobowiązani są do podpisania listy obecności.

§ 12.

1. Komisja w toku dyskusji opracowuje założenia do projektów opinii.

2. Przewodniczący i Wiceprzewodniczący Komisji upoważnieni są do przyjęcia protokołu

z posiedzenia Komisji oraz zredagowania opinii w oparciu o ustalenia wynikające
z przeprowadzonej dyskusji. Opinia prezentowana jest członkom Komisji na kolejnym

posiedzeniu. Członkowie Komisji mogą zgłaszać uwagi do przedstawionej opinii.

3. W przypadku, gdy członek Komisji jest jednocześnie członkiem zespołu autorskiego

rozpatrywanego opracowania, na czas dyskusji w tym zakresie podlega wyłączeniu z

prac Komisji i nie bierze udziału w głosowaniu.

4. Protokół z posiedzenia Komisji podpisuje Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący

Komisji oraz Sekretarz Komisji.

§ 13.

Członkowie Komisji zobowiązani są do:

  1. aktywnego uczestnictwa w pracach Komisji oraz realizacji celów i zadań Komisji,

  2. przestrzegania Regulaminu i Uchwał Komisji,

  3. przestrzegania zasad etycznego postępowania, nienaruszania interesu publicznego, zachowania zasad obiektywności i bezstronności w sprawach objętych zakresem działania Komisji.

§ 14.

1. Opinie Komisji są wydawane w formie Uchwał.

2. Komisja jest zobowiązana do wydania opinii w ciągu 14 dni licząc od dnia wpływu

wniosku od Burmistrza; w sprawach szczególnie skomplikowanych termin ulega

wydłużeniu o dodatkowe 14 dni.

3. Uchwały Komisji są ważne, jeśli w jej posiedzeniu uczestniczy, co najmniej 3

Członków Komisji, w tym Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący Komisji.

4. Komisja podejmuje uchwały większością głosów; w przypadku równości głosów

decyduje głos prowadzącego posiedzenie Komisji.

§ 15.

Raz w roku, w terminie do 30 marca Komisja przekazuje Burmistrzowi roczny raport, który poza opiniami sformułowanymi na piśmie powinien zawierać omówienie dyskutowanych opracowań oraz ocenę zmian w planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym gminy, ocenę postępów w opracowywaniu planów miejscowych oraz ocenę aktualności studium i planów miejscowych.

§ 16.

1. Za każdorazowe uczestnictwo w pracach Komisji, członkom Gminnej Komisji

Urbanistyczno-Architektonicznej na podstawie listy obecności, podpisanej przez

Przewodniczącego, a w razie jego nieobecności przez Wiceprzewodniczącego,

potwierdzonej przez Burmistrza przysługuje wynagrodzenie w wysokości 80 % brutto

minimalnego wynagrodzenia (aktualnego na dany rok kalendarzowy).

2. W przypadku, gdy w trakcie jednego posiedzenia Komisja opiniuje więcej niż jeden

projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, wynagrodzenie o

którym mowa w ust.1 powiększa się o kwotę odpowiadającą ilości planów do

zaopiniowania, traktując je jako wynagrodzenie za odrębne posiedzenia.

3. Członkom Komisji pokrywa się również koszty przejazdu w sprawach związanych

z działalnością Komisji, według oświadczenia na liście obecności, zgodnie

z aktualnym wskaźnikiem ryczałtu samochodowego, ustalanym według przepisów

Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 roku w sprawie

warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów

służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących

własnością pracodawcy.

.4. Wypłata należności o których mowa w ust. 1, 2 i 3 następuje na podstawie

wystawionej faktury lub rachunku w terminie 7 dni od daty przedłożenia faktury lub

rachunku.

§ 17.

1. W przypadku powierzenia Komisji funkcji organu doradczego innej gminy, koszty

działania Komisji pokrywa gmina na rzecz, której Komisja działa, na zasadach

określonych w porozumieniu, o którym mowa w § 3 ust. 3 niniejszego regulaminu.

2. Warunki lokalowo-administracyjno-biurowe dla pracy Komisji zapewnia Burmistrz.

§ 18.

Postanowienia niniejszego regulaminu znajdują odpowiednie zastosowanie w przypadku powierzenia Komisji pełnienie funkcji organu doradczego innej gminy w trybie, o którym mowa w art. 8 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

§ 19.

Zmiana Regulaminu Komisji wymaga pisemnej formy zarządzenia.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Urszula Pyzik

Data wytworzenia:
09 lip 2009

Osoba dodająca informacje

Marta Trojan

Data publikacji:
22 lip 2009, godz. 08:50

Osoba aktualizująca informacje

Marta Trojan

Data aktualizacji:
22 lip 2009, godz. 08:50