Zarządzenie Nr 248/KSP i OS/06 Burmistrza Międzyzdrojów z dnia 07 grudnia 2006 r. w sprawie ustalenia szczegółowego trybu pracy komisji konkursu na stanowisko dyrektora Międzynarodowego Domu Kultury w Międzyzdrojach ul. Bohaterów Warszawy 20
Zarządzenie Nr 248/KSP i OS/06
Burmistrza Międzyzdrojów
z dnia 07 grudnia 2006 r.
W sprawie ustalenia szczegółowego trybu pracy komisji konkursu na stanowisko dyrektora Międzynarodowego Domu Kultury w Międzyzdrojach ul. Bohaterów Warszawy 20
Na podstawie § 1 i § 4.1 pkt.2 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 30 czerwca 2004 r. w sprawie organizacji i trybu przeprowadzania konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora instytucji kultury ( Dz.U z dnia 6 lipca 2004 r. Nr 154, poz. 1629) zarządzam , co następuje:
§ 1. Ustala się szczegółowy tryb pracy komisji oraz informację o warunkach organizacyjno-finansowych Międzynarodowego Domu Kultury, stanowiące Załącznik Nr 1 do zarządzenia.
§ 2 Obsługę prac Komisji Konkursowej będzie prowadziła inspektor ds. kultury, sportu, promocji i organizacji społecznych Jadwiga Bober lub w razie jej nieobecności inspektor ds. kadr Mirosława Nowińska.
§ 3 Traci moc Zarządzenie nr 206/PROM/2006 Burmistrza Międzyzdrojów z dnia 19 października 2006r. w sprawie ustalenia regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora Międzynarodowego Domu Kultury w Międzyzdrojach ul. Bohaterów Warszawy 20.
§ 4 Wykonanie zarządzenia powierza się Przewodniczącemu Komisji Konkursowej.
§ 5 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 248/KSPiOS/06
z dnia 07 grudnia 2006 r.
w sprawie: ustalenia szczegółowego trybu pracy komisji konkursowej
na stanowisko dyrektora Międzynarodowego Domu Kultury
w Międzyzdrojach ul. Boh. Warszawy 20
SZCZEGÓŁOWY TRYB PRACY KOMISJI
KONKURSOWEJ NA DYREKTORA MIĘDZYNARODOWEGO DOMU KULTURY W MIĘDZYZDROJACH.
POSTANOWIENIA OGOLNE
1) Zadaniem komisji jest wyłonienie i przedstawienie Burmistrzowi Międzyzdrojów
jednego kandydata na stanowisko dyrektora Międzynarodowego Domu Kultury, w celu
powołania go na czas określony 1 roku. Po rocznej pracy na stanowisku dyrektora
MDK Organizator dokona oceny merytorycznej pracy wyłonionego kandydata.
Po uzyskaniu pozytywnej oceny istnieje możliwość ustalenia nowych warunków pracy,
zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2) Kandydatura winna zostać przedłożona Burmistrzowi Międzyzdrojów po
rozstrzygnięciu konkursu w terminie 3 dni od daty zakończenia prac komisji
konkursowej.
3) Komisja rozpatruje wszystkie oferty kandydatów na stanowisko dyrektora
Międzynarodowego Domu Kultury, którzy złożyli je w terminie 30 dni od daty
opublikowania w 2 dziennikach o zasięgu regionalnym..
4) Komisja prowadzi prace komisji jeżeli wpłynęła tylko jedna oferta.
5) Komisja decyduje o dopuszczeniu kandydatów do konkursu na podstawie kryteriów
określonych w ogłoszeniu o konkursie . Komisja po wykonaniu powyższego może
przystąpić do postępowania konkursowego.
TRYB ZWOŁYWANIA I PRACY KOMISJI KONKURSOWEJ
1. Posiedzenie komisji zwołuje i prowadzi Przewodniczący Komisji.
2. Posiedzenia komisji odbywają się w Urzędzie Miejskim w Międzyzdrojach ul. Książąt
Pomorskich 5.
3. Pierwsze posiedzenie komisji odbędzie się w dniu 12.12.2006 r.. o godz.12,00.
4. Komisja pracuje na posiedzeniach w obecności co najmniej 2/3 członków.
5. Wszystkie decyzje zapadają zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym,
z wyłączeniem głosowania nad wyłonieniem kandydata, które odbywają się tajnie.
6. Komisja wyłania kandydata wyłącznie spośród osób, które złożyły dokumenty zgodnie
z treścią ogłoszenia i spełniają wymogi w nim określone.
7. Komisja analizując kandydatury zwraca szczególną uwagę na merytoryczne i praktyczne
przygotowanie kandydata do pełnienia funkcji dyrektora MDK, w tym m.in.:
a) znajomość dotychczasowego funkcjonowania instytucji , prezentację programu działania
MDK oraz jego realność,
b) znajomość przepisów regulujących funkcjonowanie instytucji tj. ustaw: o organizowaniu
i prowadzeniu działalności kulturalnej, o finansach publicznych, o organizowaniu imprez
masowych itp.
c) dotychczasowy dorobek zawodowy,
d) umiejętność zarządzania i organizacji pracy zespołów ludzkich oraz współpracy z innymi
instytucjami i organizacjami twórczymi.
8. Praca komisji odbywa się na posiedzeniach i składa się z etapów.:
Posiedzenie pierwsze odbywa się zgodnie z treścią ogłoszenia.
Etap I - część niejawna .
1. Komisja zapoznaje się z ilością ofert kandydatów na stanowisko dyrektora MDK.
2. W przypadku stwierdzenia, że wpłynęła tylko jedna oferta kandydata na dyrektora
MDK, komisja rozpatruje ofertę i przystępuje do kontynuacji pracy komisji..
3. Po zapoznaniu się z ofertami, komisja podejmuje decyzję o dopuszczeniu do dalszego
etapu lub odmowie dopuszczenia.
Etap I - część jawna.
1. Komisja może poinformować kandydatów, w przypadku ich obecności w Urzędzie
Miejskim o dopuszczeniu do dalszego etapu lub odmowie dopuszczenia.
2. Kandydat, który powziął informację o odmowie dopuszczenia do II Etapu, może złożyć
odwołanie do Burmistrza Międzyzdrojów, w terminie 3 dni od przekazania informacji
kandydatowi, nie później jednak niż do dnia 15.12.2006 r. w sekretariacie Urzędu
Miejskiego w Międzyzdrojach ul. Książąt Pomorskich 5 .
3. Jeżeli w terminie 3 dni nie wpłynie żadne odwołanie komisja konkursowa może
przystąpić do kontynuacji prac komisji.
Etap II - część jawna
Komisja powiadomi telefonicznie kandydatów o terminie indywidualnych prezentacji kandydatów na stanowisko dyrektora MDK w Międzyzdrojach.
a) kandydaci prezentują członkom komisji treść przedłożonych programów działania
instytucji kultury.
b) udzielają odpowiedzi na pytania komisji konkursowej.
Etap II - część niejawna
1. Dyskusja w gronie członków komisji i głosowanie tajne, w celu wyłonienia kandydata .
2. W przypadku braku rozstrzygnięcia w pierwszym głosowaniu powtarza się głosowanie
eliminując kandydatów, którzy uzyskali najmniejszą ilość głosów. Głosowanie komisja
przeprowadza do skutku.
9. W razie stwierdzenia nieprzydatności na stanowisko dyrektora MDK wszystkich
kandydatów Komisja Konkursowa zwraca się do Burmistrza Międzyzdrojów o ponowne
ogłoszenie konkursu, uzasadniając swoje stanowisko.
10. Z pracy Komisji sporządza się protokół, w którym zawarte są informacje dotyczące:
a) przebiegu i rozstrzygnięcia pierwszego posiedzenia komisji,
b) programów funkcjonowania instytucji kultury zaprezentowanych przez kandydatów
w ofercie oraz w trakcie prezentacji indywidualnej,
c) wyniki głosowania członków komisji,
d) ewentualne wniesienie uwag i zastrzeżenia do pracy Komisji Konkursowej przez jej
członków lub kandydatów,
e) protokół podpisują wszyscy obecni członkowie Komisji Konkursowej.
11. Przewodniczący Komisji przedstawia protokół z wynikiem rozstrzygnięcia o kandydacie
na stanowisko dyrektora instytucji kultury Burmistrzowi Międzyzdrojów w terminie 3 dni
od zakończenia prac Komisji konkursowej.
12. Burmistrz Międzyzdrojów poinformuje pisemnie kandydatów o rozstrzygnięciu konkursu
w terminie 7 dni od daty zakończenia prac komisji konkursowej.
Ustalenia końcowe.
1. Na pierwszym posiedzeniu , po poinformowaniu przez Przewodniczącego Komisji
o złożonych ofertach, członkowie Komisji konkursowej winni złożyć pisemne
oświadczenia, że z żadnym z kandydatów nie są w stosunkach rodzinnych , prawnych
lub innych uniemożliwiających bezstronność i obiektywność w ocenach.
Członek Komisji, który nie złoży w.w oświadczenia automatycznie zostaje wykluczony ze
składu komisji i nie może uczestniczyć w dalszych pracach.
2. Burmistrz Międzyzdrojów może powołać wyłonionego kandydata przez Komisję lub
odmówić powołania i ponownie ogłosić konkurs na dyrektora MDK, jeżeli zajdą istotne
do tego przyczyny.
3. W pracach Komisji Konkursowej udział biorą wyłącznie jej członkowie oraz pracownik
Urzędu Miejskiego - inspektor wyznaczony do jej obsługi oraz kandydaci - zgodnie
z ustalonym porządkiem.
WARUNKI ORGANIZACYJNO - FINANSOWE
DZIAŁALNOŚCI INSTYTUCJI KULTURY
pn. MIĘDZYNARODOWY DOM KULTURY W MIĘDZYZDROJACH.
1.Międzynarodowy Dom Kultury dysponuje nieruchomością zabudowaną przy ul. Bohaterów
Warszawy 20 w Międzyzdrojach - zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
2. Międzynarodowy Dom Kultury gospodaruje samodzielnie przydzieloną i nabytą częścią
mienia oraz prowadzi samodzielną gospodarkę posiadanymi środkami, kierując się zasadą
efektywności jej wykorzystania.
3. Międzynarodowy Dom Kultury może zdobywać środki trwałe. Przy zdobywaniu środków
trwałych stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące przedsiębiorstw państwowych.
4. Podstawą gospodarki finansowej Międzynarodowego Domu Kultury jest plan działalności
merytorycznej i finansowej , zatwierdzony przez Organizatora, z zachowaniem wysokości
dotacji podmiotowej.
5. Plan działalności Międzynarodowego Domu Kultury zawiera statutową działalność
instytucji, program działań środowiskowych i kulturalnych, plan usług, plan przychodów
i kosztów, plan remontów i konserwacji środków trwałych oraz plan inwestycji.
6. Międzynarodowy Dom Kultury pokrywa koszty bieżącej działalności i zobowiązania
z uzyskanych przychodów. Przychodami MDK są wpływy z prowadzonej działalności,
w tym: ze sprzedaży składników majątku: ruchomego, z wyjątkiem dóbr kultury
w rozumieniu art. 2 i art. 4 ustawy z dnia 15 lutego 1962 r. o ochronie dóbr kultury oraz
najmu i dzierżawy składników majątkowych , po uregulowaniu prawa władania
nieruchomością, dotacje z budżetu gminy, środki otrzymane od osób fizycznych
i prawnych oraz innych źródeł - pozyskiwanych środków zewnętrznych.
7. Wysokość rocznej dotacji podmiotowej na działalność MDK ustala Rada Miejska
w Uchwale budżetowej.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Redaktor Marta Trojan Data wytworzenia:
11 gru 2006
Osoba dodająca informacje
Marta Trojan Data publikacji:
11 gru 2006, godz. 12:53
Osoba aktualizująca informacje
Marta Trojan Data aktualizacji:
11 gru 2006, godz. 12:53