Budżet Gminy na 2009 rok
Uchwała Nr XXXIV/323/08
Rady Miejskiej w Międzyzdrojach
z dnia 29 grudnia 2008 r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Międzyzdroje na 2009 rok.
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d), i) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art.165, art. 184 ust.1,2 i 3, art.188 ust. 2, art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.); Rada Miejska w Międzyzdrojach uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się dochody budżetu (Załącznik nr 1) w wysokości 64 511 156,87 zł
z tego:
1) dochody bieżące 21 823 491,81 zł
2) dochody majątkowe 42 687 665,06 zł
§ 2. Ustala się wydatki budżetu (Załącznik nr 2) w wysokości 66 976 506,59 zł z tego:
1) wydatki bieżące 30 679 200,60 zł
2) wydatki majątkowe 36 297 305,99 zł
§ 3. Ustala się planowany deficyt budżetu w wysokości 2 465 349,72 zł który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z :
1) zaciąganej pożyczki w kwocie 2 527 784,00 zł
2) wolnych środków na rachunku Gminy w wysokości 643 165,72 zł
§ 4. Ustala się przychody budżetu w wysokości 3 270 949,72 zł i rozchody w wysokości 805 600 zł zgodnie z załącznikiem nr 3.
§ 5. W budżecie tworzy się rezerwy :
1) ogólną w wysokości 200 000,00 zł
2) celową w wysokości 20 000,00 zł z przeznaczeniem na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego .
§ 6. Ustala się limity wydatków na wieloletnie programy:
1) inwestycyjne w latach 2009-2011 zgodnie z załącznikiem nr 4,
2) realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej zgodnie z załącznikiem nr 5 .
§ 7. Ustala się przychody i wydatki zakładu budżetowego (Załącznik nr 6) w wysokości:
1) przychody 4 740 600,00 zł
2) wydatki 4 608 397,01 zł
§ 8. Ustala się przychody i wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (Załącznik nr 7) w wysokości:
1) przychody 67 000,00 zł
2) wydatki 468 000,00 zł
§ 9. Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu, do kwoty 1 000 000,00 zł
2) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów 705 600 ,00 zł
§ 10. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań:
1) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy:
a/ inwestycyjne w latach 2009-2011 ujęte w załączniku nr 4 do uchwały,
b/ realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej ujęte w załączniku nr 5 do uchwały,
2) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.
§ 11. Ustala się dotacje:
1) dla jednostek sektora finansów publicznych:
a. podmiotowe (Załącznik nr 8 ) w wysokości 2 740 885,00 zł
b. przedmiotowe (Załącznik nr 9) w wysokości 200 000 ,00 zł
c. celowe na zadania własne (Załącznik nr 10) w wysokości 2 968 000,00 zł
2) dla jednostek spoza sektora finansów publicznych, celowe na zadania własne (Załącznik nr 11) w wysokości 226 300,00 zł
§ 12.1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 12.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 13.
§ 13.1. Ustala się dochody w wysokości 420 000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
2. Ustala się wydatki w wysokości 390 000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
3. Ustala się wydatki w wysokości 30 000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 14.Upoważnia się Burmistrza do :
-
zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu,
2) dokonywania zmian w planie wydatków budżetowych , z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
-
przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków kierownikom jednostek organizacyjnych,
-
udzielania w roku budżetowym pożyczki dla Zakładu Ochrony Środowiska do łącznej kwoty 100 000 zł,
-
do lokowania wolnych środków budżetowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 15. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Międzyzdroje.
§ 16. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2009 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Agnieszka Francukiewicz Data wytworzenia:
29 gru 2008
Osoba dodająca informacje
Marta Trojan Data publikacji:
07 sty 2009, godz. 14:08
Osoba aktualizująca informacje
Marta Trojan Data aktualizacji:
07 sty 2009, godz. 14:12